Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Ledarskapsdiamanten – En filosofi för ledare

Ledarskapsdiamanten – En filosofi för ledare

Häftad bok. Lund: Utbildningshuset Studentlitteratur. 1:3 uppl. 1996. 299 sidor.

Gott skick. Genomläst men ganska fint exemplar med vissa yttre bruksspår. Någon enstaka blyyertsmarkering förekommer.
Originaltitel: "Leadership. The Inner Side of Greatness".
"Vad är det som gör att vissa ledare ser och kan ta vara på möjligheter, att de kan inspirera sin omgivning till lojalitet, uppoffringar och initiativ? Den internationellt kände affärskonsulten och filosofen Peter Koestenbaum – en betrodd mentor till företagsledare över hela världen – ger här en unik och personlig redogörelse för vad som utmärker ett autentiskt ledarskap och han uppmanar alla att upptäcka och utnyttja sin egen potential."

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
914436721x
Titel
Ledarskapsdiamanten
Författare
Peter Koestenbaum
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
1994
Omfång
299 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
450 g
Språk
Svenska
Baksidestext
En filosofi för ledare
Vad är det som gör att vissa ledare ser och kan ta vara på möjligheter, att de kan inspirera sin omgivning till lojalitet, uppoffringar och initiativ? Den internationellt kände affärskonsulten och filosofen Peter Koestenbaum - en betrodd mentor till företagsledare över hela världen - ger här en unik och personlig redogörelse för vad som utmärker ett autentiskt ledarskap och han uppmanar alla att upptäcka och utnyttja sin egen potential.
Koestenbaum visar hur man bryter sig loss från invanda mönster och erövrar ledarsinne genom att
•utveckla visioner för att se bortom vardagen och sträva efter långsiktiga mål för att finna nya möjligheter, marknader och produktidéer
•stärka realismen i sitt agerande för att kunna formulera strategier och planer som tillgodoser både kunders och egna behov
• tillämpa en etik som yttrar sig i kundorientering, produkter av hög kvalitet och medarbetare med personligt engagemang
•vara modig, ta risker och handla med bibehållet initiativ.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se