Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Uppdrag fritidshem : skapa likvärdig utbildning

Uppdrag fritidshem : skapa likvärdig utbildning

Häftad bok. Gothia Kompetens AB. 1 uppl. 2023. 164 sidor.

Nyskick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789177413523
Titel
Uppdrag fritidshem : skapa likvärdig utbildning
Författare
Pihlgren, Ann S.
Förlag
Gothia Kompetens AB
Utgivningsår
2023
Omfång
164 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
148 x 210 mm Ryggbredd 9 mm
Vikt
274 g
Språk
Svenska
Baksidestext
En bok om fritidshemmets viktiga uppgift att skapa likvärdiga möjligheter för alla elever.

Undervisningen i fritidshem består av tre tydliga områden – eftermiddagstiden, rasten och stöd under den timplanebundna tiden. Alla tre områden är redskap för att ge eleverna det innehåll som beskrivs i läroplanen – en undervisning som ska utgå från elevernas intressen, behov och erfarenheter och sedan utmana dem vidare till lärande.

Uppdrag fritidshem – skapa likvärdig utbildning är en introduktionsbok till arbete och undervisning i fritidshemmet samt till begreppet likvärdighet. Boken ger en grund för att förstå fritidshemmets unika uppdrag i skolväsendet och handlar om verksamhetens viktiga uppgift att skapa likvärdiga möjligheter för alla elever att ta sig vidare i livet och skolsystemet. 

Boken kan med fördel användas som underlag i kollegialt lärande. Varje kapitel avslutas med reflektionsfrågor, förslag på fördjupning och ett praktiskt avsnitt med uppgifter att genomföra i arbetslaget. 

Ann S. Pihlgren är fil.dr och forskningsledare vid Ignite Research Institute. Hon har tidigare arbetat som lärare, rektor, förvaltningschef, kvalitetsutvecklare, universitetslektor, skolpolitiker, studierektor och ansvarig för fritidslärarutbildningen vid Stockholms universitet. Barns tänkande, språk och samspel är hennes huvudsakliga forskningsintressen.