Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Betygen i skolan: Kunskapssyn, bedömningsprinciper och lärarpraxis

Betygen i skolan: Kunskapssyn, bedömningsprinciper och lärarpraxis

Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2011. 220 sidor.

Mycket gott skick. Betygen i skolan är en omtvistad fråga. Men vad menar vi egentligen när vi talar om betyg? Vilka funktioner fyller betygen? Det mål- och kunskapsrelaterade betygssystemet har varit i bruk sedan mitten av nittiotalet och bygger på en annan kunskapssyn och en annan bedömningsprincip än de tidigare normrelaterade betygen. I boken diskuterar författaren Bengt Selghed betygens innebörd och om en likvärdig, rättvis och rättssäker betygsättning är möjlig. Han presenterar betygens bakgrund och gör en analys av vad betyg är, hur de används av lärare och vilka konsekvenser det kan få för eleverna.

Några få understrykningar och hundöron.

Titta på alla andra annonser jag har på böcker på både svenska och engelska.,ljudböcker och filmer!
Allt du handlar vid 1 köp har frakten 62:-

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147100279
Titel
Betygen i skolan: Kunskapssyn, bedömningsprinciper och lärarpraxis
Författare
Selghed, Bengt
Förlag
Liber
Utgivningsår
2011
Omfång
220 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
148 x 210 mm
Vikt
296 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Betygen i skolan är en omtvistad fråga. Men vad menar vi egentligen när vi talar om betyg? Vilka funktioner fyller betygen? Det mål- och kunskapsrelaterade betygssystemet har varit i bruk sedan mitten av nittiotalet och bygger på en annan kunskapssyn och en annan bedömningsprincip än de tidigare normrelaterade betygen. I boken diskuterar författaren Bengt Selghed betygens innebörd och om en likvärdig, rättvis och rättssäker betygsättning är möjlig. Han presenterar betygens bakgrund och gör en analys av vad betyg är, hur de används av lärare och vilka konsekvenser det kan få för eleverna.