Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Visuella arenor och motsägelsefulla platser. Tio texter om transformativt lärande, identitet och kulturell förändring

Visuella arenor och motsägelsefulla platser. Tio texter om transformativt lärande, identitet och kulturell förändring

Häftad bok. Bokförlaget Daidalos. 1 uppl. 2014. 330 sidor.

Mycket gott skick. Trådhäftad. Obetydligt kantstötta hörn.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK

Förlagsfakta

ISBN
9789171734334
Titel
Visuella arenor och motsägelsefulla platser : tio texter om transformativt lärande, identitet och kulturell förändring
Författare
Bendroth Karlsson, Marie
Förlag
Bokförlaget Daidalos
Utgivningsår
2014
Omfång
330 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
155 x 230 mm Ryggbredd 20 mm
Vikt
713 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Enligt vissa filosofer har västerländsk samhällskultur under det senaste halvseklet genomgått en omvandling som gjort oss ?postmoderna?. Ett fenomen som associerats med denna postmodernitet är att visuell kultur uppfyller alltmer av vår tid och uppmärksamhet. Vardagen invaderas av displayer och kameror; platser, händelser och personer blir visuellt exponerade och dokumenterade som aldrig förr. Det intensiva umgänget med visuell kultur antas göra något nytt med oss.

I en tid då allt som en gång varit fast börjat flyta ? där historia och biografi påstås ha förlorat sin betydelse ? har samtidigt platsen utvecklats till en central aspekt inom i stort sett all kulturanalys. Man talar om en spatial turn. De tio författarna i denna antologi ? kulturvetare, bildpedagoger och drama­pedagoger ? har tagit sig friheten att slå följe med de teoretiker och platsfilosofer som känts mest relevanta, vilket resulterat i en volym med många olika perspektiv.

Genom etnografiska undersökningar av förskoleateljéer, förskolebarns institutionella platser och frirum, skolans bild- och dramasalar, amatörodlares trädgårdar, platser ?i våra hjärtan? samt ?irländska? pubar i Dublin och Dubai ger bokens texter nya insikter om vad plats och visuell kultur betyder för stora och små människor i en förmodat postmodern tid.