Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Skaffa jobb genom sociala medier - 39 praktiska råd

Skaffa jobb genom sociala medier - 39 praktiska råd

Häftad bok. Tipsförlaget/Stocksunds Arkitekt-Bygg HB. 1 uppl. 2014. 150 sidor.

Nyskick. (6) Oläst. Inplastad bibl.bok med stämplar. 11 STEG HUR DU KAN SKAFFA NYTT JOBB

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789198030839
Titel
Skaffa jobb genom sociala medier - 39 praktiska råd
Författare
Wästlund, Holger
Förlag
Tipsförlaget/Stocksunds Arkitekt-Bygg HB
Utgivningsår
2014
Bandtyp
Häftad
Mått
140 x 215 mm Ryggbredd 10 mm
Vikt
195 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Boken handlar om att skaffa jobb och även att skapa jobb åt sig själv. Den handlar inte om den gamla metoden, som innebär att du skickar in ett standardiserat CV och ett följebrev till en arbetsgivare, samtidigt som hundratals andra gör det, och sedan sitter och väntar på att telefonen ska ringa om en anställningsintervju.

Holger Wästlund beskriver hur de flesta jobb tillsätts genom informella kontakter och han berättar hur du steg för steg kan bygga upp sådana kontakter. Det handlar inte om någon ”quick fix” utan om hur du på ett målmedvetet sätt med hjälp av sociala medier kan skaffa dig de kontakter som så småningom kan leda till att du får ditt drömjobb.

Holger Wästlund har egen erfarenhet både som arbetsgivare och som användare av sociala medier.

Holger Wästlund har tidigare jobbat på och varit delägare i ett konsultföretag som varierade mellan 10 och 50 anställda. Han har varit VD för ett fastighetsbolag med ca 75 anställda och varit VD för ett stort konsultföretag som växte från ca 1300 till ca 2500 anställda under hans tid i bolaget. Han har varit med om att företag växer, minskar eller förändras kraftigt.

Holger Wästlund har som outplacementkonsult och managementkonsult hjälpt och stöttat många när de skaffat sig nya jobb eller ändrat på sin jobbsituation av alla möjliga skäl. Han har fyra egna hemsidor och är aktiv på LinkedIn, Facebook, YouTube och SlideShare.

Några sociala nätverk har författaren valt att inte vara aktiv på och anledningen till det kommenterar han i denna bok.

Det finns många sätt att skaffa sig ett nytt jobb eller få till stånd en förändring i sin jobbsituation. Sociala medier är billigt, det är effektivt, det är snabbt och du kan nå betydligt fler människor än med andra metoder.

Boken är uppbyggd i elva steg. Tanken är att du successivt ska kunna pröva de metoder som fungerat för andra och själv välja det som du känner för och som ger resultat för dig.

Boken innehåller länkar till personer som själva berättat eller låtit sig intervjuas på nätet om sina framgångar med att skaffa sig nya jobb genom sociala medier. Alla dessa berättelser har säkert inspirerat många att skaffa nytt jobb på samma sätt.

Att skaffa sig ett jobb genom sociala medier är inte bara effektivt. Du kommer samtidigt gå in i en rolig och intressant process som innehåller en massa spännande utmaningar.