-
Placeringsrådgivning
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 7 uppl. 2009. 349 sidor.
Nära nyskick. Välaktat ex, ren och fräsch inlaga
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144055282
- Titel
- Placeringsrådgivning
- Författare
- Gabriel Oxenstierna
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 349 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 639 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- 32397
Andra centrala teman i boken är rådgivning till privatpersoner samt etik och normbildning i finansbranschen.
Denna sjunde upplaga är uppdaterad jämlikt MiFID. Dessutom har ett antal uppdateringar och omdisponeringar skett, främst föranledda av den finansiella krisens förändrade fokus på risker och riskhantering.
Placeringsrådgivning riktar sig särskilt till placeringsrådgivare och andra finansiella rådgivare.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 7 9789144055282 -
Professionell marknadsföring
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 3 uppl. 2011. 533 sidor.
Gott skick. Några lätta bruksspår å pärmar, inlagan ren och fräsch - inga understrykningar etc
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144071107
- Titel
- Professionell marknadsföring
- Författare
- Björn Axelsson - Henrik Agndal
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 533 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 1157 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Professionell marknadsföring är en grundläggande bok inom marknadsföringsområdet. Med utgångspunkt i frågeställningen ”Vad gör marknadsförare?” identifieras och utvecklas en rad olika perspektiv på ämnet. Författarna behandlar bland annat marknadsföringens roll i företag och samhälle, samt marknadsföringens olika aktörer. Samtidigt fokuserar de på hur man som marknadsförare kan tänka och agera i olika situationer, till exempel beroende på om man är verksam på företagsmarknader eller konsumentmarknader, om man marknadsför varor eller tjänster, eller om man agerar internationellt.
Förutom ständigt aktuella ämnen, såsom segmentering, positionering, marknadsundersökningar och köpbeteenden, tas också en rad specialteman upp. Dessa omfattar bland annat relationsmarknadsföring, key account management flödesorientering, produktplacering, marknadsföring och postmodernism, etik i marknadsföring, kundvård, social marknadsföring, intern marknadsföring och elektronisk handel. Genomgående kombineras resonemang, baserade på forskning och författarnas erfarenheter, med illustrativa exempel från marknadsföringens teori och praktik. Denna tredje upplaga är uppdaterad med nya forskningsrön och aktuella fall.
Professionell marknadsföring är främst avsedd för introducerande marknadsföringskurser vid universitet och högskolor, men lämpar sig även för självstudier och internutbildningar inom företag. Boken innehåller en rad olika tips och beslutsverktyg, vilket gör den till en värdefull tillgång i marknadsförarens yrkesroll.
Tredje upplagan
Studentlitteratur AB 3 9789144071107 -
Märken och människor : om marknadssymboler so...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2006. 149 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144045290
- Titel
- Märken och människor : om marknadssymboler som kulturella resurser
- Författare
- Anders Bengtsson - Jacob Östberg
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 149 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 230 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vilken roll spelar märken i människors konsumtion? Vad menas med att konsumenter konstruerar sin identitet med hjälp av märken? Kan det skapas gemenskaper kring märken? Finns det ett ökat motstånd mot märken? Detta är exempel på frågeställningar som diskuteras i boken. Märken spelar en allt viktigare roll i människors vardag. I konsumtionskulturer världen över ägnar konsumenter allt mer tid och pengar åt att bry sig om vilka märken de ska omge sig med. Den klassiska brad managementlitteraturen betraktar märken som ett sätt för företag att differentiera sina produkter och tjänster. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur 1 9789144045290 -
Makroekonomi : teori, politik och institution...
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 3 uppl. 2010. 618 sidor.
Mycket gott skick. Ren och fräsch inlaga, inga understrykningar - några lätta tryckmärken i pärmkant, annars nära nyskick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144055701
- Titel
- Makroekonomi : teori, politik och institutioner
- Författare
- Klas Fregert - Lars Jonung
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 618 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Vikt
- 1372 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Makroekonomi är en lärobok skriven för svenska förhållanden. Begrepp och teorier behandlas i anslutning till en analys av Sveriges institutioner, ekonomiska utveckling och ekonomisk-politiska erfarenheter. Makroekonomins centrala områden – nationalräkenskaper, arbetslöshet, inflation, konjunktursvängningar och tillväxt – analyseras utifrån den lilla öppna ekonomins perspektiv.
I denna upplaga behandlas också teorier om finansiella kriser. Den globala finanskris som bröt ut 2007 analyseras ingående. Dagens obalanser inom världsekonomin diskuteras. För och nackdelarna med ett svenskt medlemskap i euroområdet presenteras. De första tio åren med euron utvärderas. Alla tabeller och figurer har uppdaterats med senast tillgänglig statistik.
Makroekonomi är en grundbok i nationalekonomi för universitet och högskolor. Den lämpar sig också väl för den som allmänt är intresserad av samhällsekonomins utveckling och den ekonomisk-politiska debatten.
Till boken finns en webbplats med miniföreläsningar, övningar, simuleringar av makroekonomiska förlopp m.m.
Boken har fått mycket goda recensioner varav några kan läsas under fliken Omdömen.
Studentlitteratur AB 3 9789144055701 -
Ekonomi för affärsmän : en bok om kronor och...
Inbunden bok. Göteborg : IHM (Institutet för högre marknadsföringsutbildning). 3 uppl. 1998. 365 sidor.
Nära nyskick. 3:e reviderade upplagan. Välaktat ex med infällda 2 st enkronor (1998) i främre pärm
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9186460617
- Titel
- Ekonomi för affärsmän : en bok om kronor och procent i affärslivet, skriven för marknadsförare, tekniker och administratörer
- Författare
- Rosvall, Lage - Institutet för högre marknadsföringsutbildning
- Förlag
- Göteborg : IHM (Institutet för högre marknadsföringsutbildning)
- Utgivningsår
- 1998
- Språk
- Svenska
Göteborg : IHM (Institutet för högre marknadsföringsutbildning) 3 9186460617 -
Hur moderna organisationer fungerar
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2002. 518 sidor.
Mycket gott skick. Välaktad - Boken är i mycket gott skick, ren och fräsch inlaga.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144022765
- Titel
- Hur moderna organisationer fungerar
- Författare
- Dag Ingvar Jacobsen - Jan Thorsvik
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 518 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 814 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den första upplagan av denna bok har blivit en av de mest använda läroböckerna i organisationsteori i Skandinavien. Boken ger en grundlig introduktion till de mest centrala temana och perspektiven inom organisationsteorin. Texten är rik på exempel och författarna har lagt stor vikt vid att stimulera läsaren att reflektera över sina egna erfarenheter av organisationer.
Denna nya upplaga av boken bygger vidare på den första upplagans uppskattade ämnesmässiga och pedagogiska grepp.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 2 9789144022765 -
Marknadsföringsboken
Inbunden bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2011. 394 sidor.
Nära nyskick. Välaktad - boken är i mycket fint skick, inga namn eller understrykningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056180
- Titel
- Marknadsföringsboken
- Författare
- Sundström, Malin
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 394 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 170 x 245 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 883 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföringsboken ger heltäckande kunskaper på grundläggande kurser i marknadsföring vid universitet och högskola samt kurser för yrkesverksamma personer. Boken är modern och praktisk, men vilar på stadig teoretisk grund. Den förklarar både överskådligt och uttömmande hur marknadsföringens olika delar hänger ihop. Ofta med svenska exempel.
I boken kan man följa marknadsföraren Anna som arbetar på ett fiktivt företag, modekedjan TrendLine, och de problem hon ställs inför – och hur hon löser dem. Tack vare karaktären Anna blir det abstrakta konkret för läsaren, som får följa hur hon tillämpar sitt teoretiska kunnande i en krävande verklighet.
Marknadsföringsboken finns som digital produkt också. Där finns fördjupningsmaterial och komplement, bland annat i form av case och inspelade intervjuer. Webbmaterialet ökar förståelsen för bokens teoretiska innehåll. Läsaren kan dessutom testa sig själv med hjälp av olika kunskapsfrågor.
Marknadsföringsboken är helt enkelt ett komplett, modernt läromedel med allt en student på grundnivå behöver.
Studentlitteratur 1 9789144056180 -
Så mäts socialt hållbart värdeskapande
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2016. 162 sidor.
Nära nyskick. Rent och fräscht ex.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144117256
- Titel
- Så mäts socialt hållbart värdeskapande
- Författare
- Jannesson, Erik
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 162 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 180 x 225 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förväntningarna och kraven ökar på att organisationer ska säkerställa en verksamhet och affärsmodell som bidrar till ett hållbart värdeskapande. Detta gäller oavsett om det handlar om företag, kommuner, ideella organisationer eller sociala entreprenörer. Den här boken ger ett konkret verktyg för att utvärdera effekter och värdeskapande i syfte att arbeta effektivt och överträffa förväntningarna.
Med hjälp av SROI-metodiken och den så kallade värdeskapandekedjan går det att mäta, följa upp och utvärdera hur verksamheten skapar konkreta värden – socialt, miljömässigt och ekonomiskt. Värdeskapandekedjan bidrar till att skapa underlag som vägleder beslutsfattare mot en ökad resurseffektivitet och ett hållbart värdeskapande.
Boken lyfter även fram potentialen i att kombinera affärsnytta med sam-hällsnytta. Det kräver i sin tur att organisationer kan mäta samhällsnytta på ett konkret sätt, precis som affärsnytta kan fångas in med ekonomiska mått som kostnadsbesparingar, överskott och investeringar. I boken lotsas läsaren genom beskrivningar av värdeskapandekedjans sex komponenter – resurser, aktiviteter, prestationer, effekter, påverkan och värdeskapande – och dess relaterade mätverktyg. Dessutom presenteras praktiska exempel från olika organisationer och konkreta tips för att utvärdera och precisera verksamhetens hållbara värdeskapande.
Studentlitteratur AB 1 9789144117256 -
Arbetsgrupper : från gränslösa team till slut...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2007. 218 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127114265
- Titel
- Arbetsgrupper : från gränslösa team till slutna rum
- Författare
- Thylefors, Ingela
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 218 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 220 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 410 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Företag och organisationer bygger i allt högre grad sin verksamhet på gruppen, laget och teamet för att nå resultat och förverkliga mål. Gårdagens mer fasta strukturer har övergetts till förmån för tempo, flexibilitet och förändring. Genom tydligt syfte och bestämda tidsramar, förenklade beslutsvägar, utnyttjande av modern informationsteknik och utrymme för enskilda medarbetare att vara delaktiga och ta initiativ försöker man rusta arbetsgrupper för dagens krav.
I denna antologi beskrivs sju olika former av grupper inom arbetslivets organisationer, alla med sina specifika problem och utmaningar beroende på uppdrag, arbetsorganisation och andra villkor. Boken är en kunskapsöversikt som både ger relevant teori och mer eller mindre direkta råd för att underlätta och effektivisera arbetet. De grupper som tas upp är: den målstyrda arbetsgruppen, det virtualiserade teamet, projektgruppen, det tvärprofessionella teamet, kooperativet, ledningsgruppen och styrelsen.
Ett avslutande kapitel ägnas åt utveckling av grupper genom facilitering – en konkret och lättillgänglig metod som avser att göra det lättare för arbetsgrupper att nå sina mål.
Målgrupp: Antologin är avsedd som kursbok vid programmet för personal- och arbetslivsfrågor, psykologprogrammet, förvaltningsprogrammet samt vid fristående kurser inom arbetsvetenskap, ekonomi och ledarskap. Den vänder sig dessutom till yrkesverksamma som arbetar med eller inom de aktuella grupperna.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127114265 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144053660
- Titel
- Affärssystem
- Författare
- Magnusson, Johan
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 234 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 355 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Affärssystem som fenomen har alltsedan datoriseringens frammarsch under 1960-talet vuxit mer eller mindre obe-hindrat. Under denna tid har systemen expanderat till att innefatta alltmer funktionalitet, till ett läge där vi idag pratar om verksamhetsövergripande system. Dessa system utgör idag en grundplatta för organisationer och dess värdeska-pande processer. I och med detta blir förståelse för systemens syfte och begränsningar nödvändig för att fullt ut kunna förstå hur en verksamhet fungerar.
I denna andra upplaga behandlas affärssystem utifrån premissen att fenomenet innefattar alla former av standardise-rade, verksamhetsöver-gripande systemstöd, det vill säga allt från CRM och ERP-system till inte-grationsplattformar som EAI och SOA. Ett särskilt fokus läggs på effekterna av tjänstepaketerad leverans av affärssystem, SaaS.
Utöver detta beskriver boken upphandlings- och införande-förfarandet av affärssystem, samt presenterar fall där olika processer som kundvård, redovisning, personalhantering et cetera beskrivs handgripligt i en rad nu aktuella affärssy-stem. Presentationen av fall i olika affärssystem syftar till att skapa en konkret förståelse för läsaren kring hur denna typ av lösning fungerar och ser ut.
Boken vänder sig i första hand till personer som vill få en övergripande förståelse för fenomenet affärssystem och har tagits fram för att möta krav från blivande civilekonomer, civilingenjörer och systemvetare samt praktiker som vill få en snabb överblick över området.
Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9789144053660 -
Kön och organisation
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1999. 278 sidor.
Gott skick. Några sidor inledningsvis med rödpennemarkeringar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144008465
- Titel
- Kön och organisation
- Författare
- Yvonne Due Billing - Mats Alvesson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 278 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kön (genus) är en viktig dimension i organisationers struktur och praktik, även om temat ofta marginaliseras i organisationsteori och företagsledning. Kön och organisation ger ett brett könsperspektiv på organisationer, ledning och arbetsliv. Författarna visar hur idéer om kön kan ge centrala insikter om hur människor handlar och, därmed, om hur organisationer som helheter fungerar. Boken tar upp olika könsperspektiv, hur arbetslivet utvecklats och i dag gestaltar sig ur könsperspektiv, kulturella föreställningar om maskulinitet och femininitet i förhållande till arbete, organisationskultur, sexualitet, olika perspektiv på kvinnor och ledarskap samt ger förslag till hur vi kan tänka om kön i organisations- och arbetslivssammanhang. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144008465 -
Förändring som tillstånd
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2001. 338 sidor.
Gott skick. Markeringar med färgpenna genomgående
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144013909
- Titel
- Förändring som tillstånd
- Författare
- Bo Ahrenfelt
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 338 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 435 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förändring som tillstånd ger en teoretisk grund och förståelse för det praktiska genomförandet vid framförallt förebyggande förändringsarbete i en organisation. Den beskriver organisationen som ett öppet och levande system samt förklarar vilka konsekvenser detta får för ledarskapet. Boken ger också ett individuellt perspektiv på både ledare och medarbetare och tar upp vad vi bör tänka på vid utvecklingsarbete.
Andra upplagan är reviderad i enlighet med den återkoppling författaren fått från sina läsare. Processperspektivet har förtydligats, och den själv-organiserande processen har fått en tydligare plats. Boken har också utvidgats med ett nytt kapitel om levande system.
Förändring som tillstånd riktar sig till alla som i sitt arbete kommer i kontakt med, eller ska driva, en förändrings- och utvecklingsprocess, t.ex. linjechefer, intern- och externkonsulter, personalfolk, samt blivande chefer och förändringsledare. Boken används vid utbildning av såväl studenter som redan yrkesverksamma.
Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9789144013909 -
Den inre kompassens makt : en förändringsfilo...
Inbunden bok. Joyful Group. 1 uppl. 2014. 176 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Välaktat ex
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198165609
- Titel
- Den inre kompassens makt : en förändringsfilosofi
- Författare
- Borg, Morgan
- Förlag
- Joyful Group
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 215 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 382 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- DEN INRE KOMPASSENS MAKT är resultatet av erfarenheter från författaren Morgan Borgs arbete som förändringsledare sedan mer än tjugo år. Ett arbete där det snarast varit regel än undantag, att själv ha blivit ifrågasatt av de som berörs av förändringen. Morgans egen inre kompass har hjälpt honom genom många, ofta pressande, situationer och den har definitivt stärkt hans självkänsla. "Det har känts meningsfullt att hjälpa individer att utveckla sin inre kompass, resultatet har blivit att de snabbare bidragit till nödvändiga förändringar. De har tagit makten över sina liv för de har gjort medvetna positiva val", säger Borg.
Boken är även en guide till företag som vill utveckla sin personal. Medarbetare som har en inre kompass navigerar effektivare bland människor.
”Jag tror stenhårt på den inre kompassens makt!”
Magnus Sundemo, Volvo Car Corporation
Facklig ordförande för Akademikerförbundet och styrelseledamot i koncernledningen
Joyful Group 1 9789198165609 -
Mera liv i livet : Det evolutionära ledarskap...
Inbunden bok. Ekerlids. 1 uppl. 2005. 263 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9170920354
- Titel
- Mera liv i livet : Det evolutionära ledarskapet
- Författare
- Eriksson, Elisabet
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 263 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 161 x 232 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 592 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I boken presenteras den evolutionära helhetsmodellen som steg för steg tar upp ledarskapets villkor och ger tips och erfarenheter på alla de områden som ledarskapet måste möta: värderingar, människokännedom, analys, planering, idéutveckling, kommunikation, gruppdynamik, coachning, marknadsföring och reflektion.
Författarna Peter Högström och Elisabet Eriksson ger läsaren en metod att fastställa en färdplan mot målet, att orientera sig mot ett ledarskap i harmoni ett ledarskap för mera liv i livet.
Ekerlids 1 9170920354 -
Marknadsförnyelse
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 3 uppl. 2007. 181 sidor.
Mycket gott skick. Färgpennemarkeringar i ett par kapitel
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9186460595
- Titel
- Marknadsförnyelse
- Författare
- G Dahlgren - A Szatek
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 181 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 437 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- OBS! DENNA BOK HAR UTGÅTT OCH ERSATTS AV KONCEPSTYRD UTVECKLING (A Szatek)
Art nr. 33261-01
Morgondagens företagsledare ställs inför utmaningen att skapa en "lärande organisation". I en tid då konkurrensen ökar och marknaden blir allt mer fragmenterad måste företagen lära sig mer om att odla sinkärkompetens och att expandera genom att aktivt bidra i kundens värdeskapande. Kontinuerlig utveckling av produktkvalitet och effektivitet är viktiga faktorer för framgång.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 3 9186460595 -
Kvalitet - från behov till användning
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 3 uppl. 2001. 612 sidor.
Gott skick. Några sidor med färgpennemarkeringar, några mindre nagg i pärm
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144019173
- Titel
- Kvalitet från behov till användning
- Författare
- Bo Bergman - Bengt Klefsjö
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 612 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 1000 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kvalitet för behov till användning, som idag är en kursbok på de flesta högskolor och universitet i landet, kommer ut i en efterlängtad ny upplaga hösten 2001.
Offensiv kvalitetsutveckling kan ses som en helhet bestående av värdering, arbetssätt och verktyg vars mål är att nå ökad kundtillfreddställelse med lägre resursåtgång.
Förutom en allmän uppdatering inom området kvalitetsutveckling behandlar den nya upplagan Sex Sigma, ISO 9000:2000, ledarskap samt självutvärdering. Vidare ges flera exempel på hur framgångsrika organisatrioner arbetet.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 3 9144019173 -
Boken om human dynamics : ett nytt redskap fö...
Inbunden bok. Stockholm : Runa. 1997. 351 sidor.
Nära nyskick. Välaktat ex. Illustrerad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188298348
- Titel
- Boken om human dynamics : ett nytt redskap för att förstå människor och ta till vara utvecklingspotentialen i våra organisationer
- Författare
- Seagal, Sandra - Horne, David - Turner, Kristina - Senge, Peter M.
- Förlag
- Stockholm : Runa
- Utgivningsår
- 1997
- Språk
- Svenska
Stockholm : Runa 9789188298348 -
Så marknadsför du dig och ditt företag alldel...
Häftad bok. Tipsförlaget/Stocksunds Arkitekt-Bygg HB. 1 uppl. 2014. 160 sidor.
Nära nyskick. Välaktat ex
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198030846
- Titel
- Så marknadsför du dig och ditt företag alldeles gratis
- Författare
- Wästlund, Holger
- Förlag
- Tipsförlaget/Stocksunds Arkitekt-Bygg HB
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 140 x 220 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 220 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Är det möjligt att sköta sin marknadsföring så att den både blir framgångsrik och samtidigt gratis?
I boken "Så marknadsför du dig och ditt företag alldeles gratis" får du tips om hur du skickar ut effektiva e-brev, tipsbrev eller nyhetsbrev som ger resultat, hur du skapar din egen sändlista, varför det lönar sig att ge bort gratis och hur du kan samarbeta så att alla tjänar på det.
Holger Wästlund, som skrivit boken, har i olika roller själv använt sig av och även sett hur andra prövat alla möjliga marknadsföringsåtgärder. En del har misslyckats, andra har varit succéer och åter andra har han sett hur man genom att pröva sig fram efter många misstag fått de ursprungliga idéerna att fungera genom "trial and error". Holger Wästlund hoppas att du slipper gå igenom alla de prövningar som andra tvingats till. Han beskriver i boken vad som lyckats och rakt på sak.
I boken får du tips om hur du får maximal nytta av din blogg som marknadsföringsverktyg, hur du kan agera på Facebook, Linkedin, Twitter och andra sociala medier.
Du får ytterligare 40 sätt att marknadsföra dig gratis, du får tips om hur du får ditt företag att växa med gratis marknadsföring och hur du hittar nya spännande och lönsamma områden att satsa på.
Beställ boken nu genom att klicka på den färgade knappen längst upp.
Tipsförlaget/Stocksunds Arkitekt-Bygg HB 1 9789198030846 -
Tester - Hjälpmedel vid rekrytering, projekta...
Inbunden bok. Ekerlids. 1 uppl. 1994. 154 sidor.
Gott skick. Spår efter prislapp å främre pärm
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188594051
- Titel
- Tester
- Författare
- Littorin, Patrick
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 1994
- Omfång
- 154 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 171 x 248 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 445 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Littorin, Patrick
Ekerlids 1 9789188594051 -
Nya perspektiv på organisation och ledarskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 4 uppl. 2012. 556 sidor.
Nära nyskick. Välaktat ex i nära nyskick / nyskick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144060101
- Titel
- Nya perspektiv på organisation och ledarskap
- Författare
- Lee G. Bolman - Terrence E. Deal
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 556 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 963 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna klassiker inom organisationsområdet tillämpar författarna fyra grundläggande teoretiska perspektiv på organisation och ledarskap:
• Det strukturella perspektivet – Hur man organiserar och strukturerar grupper och arbetslag för att uppnå bästa resultat.
• Human Resource-perspektivet – Hur man kan anpassa en organisation efter mänskliga behov och på så vis påverka gruppers dynamik på ett positivt sätt.
• Det politiska perspektivet – Hur man hanterar makt och konflikter i organisationen.
• Det symboliska perspektivet – Hur man skapar en kultur som ger mening åt arbetet genom ritualer, ceremonier och berättelser.
Genom att använda dessa fyra perspektiv kan man betrakta organisationer som fabriker, familjer, djungler, teatrar eller tempel, och författarna visar hur de olika perspektiven kan vara till hjälp vid hantering av organisatorisk komplexitet. De organisationsteoretiska perspektiven illustreras och konkretiseras med ett stort antal fall ur verkliga organisationer. Även olika ledarskapsstilar analyseras utifrån de olika perspektiven.
Denna fjärde upplaga av boken innehåller en utvidgad och uppdaterad diskussion av bl.a. självstyrande team, förändring, institutionell teori och dramateori. Dessutom har det tillkommit en mängd nya exempel från organisationer inom olika sektorer av samhället.
Fjärde upplagan
Studentlitteratur 4 9789144060101 -
Kalkyler som beslutsunderlag : kalkylering oc...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 6 uppl. 2008. 208 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144050256
- Titel
- Kalkyler som beslutsunderlag : kalkylering och ekonomisk styrning - övningsbok
- Författare
- Göran Andersson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 302 g
- Språk
- Svenska
Studentlitteratur AB 6 9789144050256 -
Kalkyler som beslutsunderlag : kalkylering oc...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 6 uppl. 2008. 368 sidor.
Mycket gott skick. Ren och fräsch inlaga
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144050249
- Titel
- Kalkyler som beslutsunderlag : kalkylering och ekonomisk styrning
- Författare
- Andersson, Göran
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 368 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 524 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok ger en enkel, kortfattad och pedagogisk introduktion i ekonomisk styrning med tonvikt på företagsekonomisk kalkylering. Den har under mer än två decennier använts vid många universitet, högskolor och studieförbund samt i företagsintern utbildning. Boken lämpar sig också väl för självstudier.
Kalkylering sätts in i ett större sammanhang och det framhålls att kalkyler endast bör utgöra en del av beslutsunderlaget. Exempel konkretiserar kalkyleringens begrepp och modeller. Diskussions- och arbetsuppgifter finns till alla kapitel. Övningsuppgifter med lösningsförslag har samlats i en separat övningsbok. Många nya uppgifter har tillfogats.
Tidigare upplagor har främst behandlat förkalkylering. En omfattande komplettering och revidering har gjorts. Mer utrymme används nu till nya begrepp och modeller för styrning av aktiviteter och processer, t.ex. aktivitetsbaserad styrning, livscykelkostnad, målkostnadsanalys, kaizen, business process re-engineering, ekonomistyrning i nätverk, strategisk ekonomistyrning, balanserat styrkort och prestationsmätning.
Ekonomistyrning sker i ett socialt sammanhang och bör anpassas till den aktuella situationen och strategin. Detta diskuteras i ljuset av det här introducerade begreppet styrtriangel.
Fyra nya kapitel har tillkommit och de behandlar styrning av processer och produkter, internprissättning, uppföljning och kontroll samt standardkostnadsanalys. Linjär programmering har utvecklats och utgör nu ett eget kapitel. Sammantaget har boken fått ett rikare innehåll, men behållit sin hanterbarhet och introducerande karaktär.
Sjätte upplagan
Studentlitteratur AB 6 9789144050249 -
Projektledning i strålkastarljuset - en studi...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2005. 168 sidor.
Nära nyskick. Välaktat ex
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147075799
- Titel
- Projektledning i strålkastarljuset - en studie av Volvo YCC
- Författare
- Backman, Maria
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 373 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Volvos konceptbil ”Your Concept Car” (YCC) utvecklades av en projektledning som enbart bestod av kvinnor. Bilen, liksom det kvinnliga teamet, har blivit mycket omdiskuterat i media över hela världen. Den här boken beskriver hur de arbetade, bl.a. med delat ledarskap och en medveten kommunikationsstrategi. Den beskriver också hur projektteamet successivt arbetade fram ett kundkoncept som navigerade dem i deras arbete. Boken baseras på en longitudinell studie av projektledningen och fokuserar på alternativa arbetsmetoder i produktutveckling och utvecklingsarbete.
Om författarna
Maria Backman är forskare vid Institutionen för Projektledning på Chalmers och är verksam inom Fenix Forskarprogram.
Liber 1 9789147075799 -
Så mäts socialt hållbart värdeskapande
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2016. 162 sidor.
Nyskick. Välaktat ex i nyskick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144117256
- Titel
- Så mäts socialt hållbart värdeskapande
- Författare
- Jannesson, Erik
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 162 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 180 x 225 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förväntningarna och kraven ökar på att organisationer ska säkerställa en verksamhet och affärsmodell som bidrar till ett hållbart värdeskapande. Detta gäller oavsett om det handlar om företag, kommuner, ideella organisationer eller sociala entreprenörer. Den här boken ger ett konkret verktyg för att utvärdera effekter och värdeskapande i syfte att arbeta effektivt och överträffa förväntningarna.
Med hjälp av SROI-metodiken och den så kallade värdeskapandekedjan går det att mäta, följa upp och utvärdera hur verksamheten skapar konkreta värden – socialt, miljömässigt och ekonomiskt. Värdeskapandekedjan bidrar till att skapa underlag som vägleder beslutsfattare mot en ökad resurseffektivitet och ett hållbart värdeskapande.
Boken lyfter även fram potentialen i att kombinera affärsnytta med sam-hällsnytta. Det kräver i sin tur att organisationer kan mäta samhällsnytta på ett konkret sätt, precis som affärsnytta kan fångas in med ekonomiska mått som kostnadsbesparingar, överskott och investeringar. I boken lotsas läsaren genom beskrivningar av värdeskapandekedjans sex komponenter – resurser, aktiviteter, prestationer, effekter, påverkan och värdeskapande – och dess relaterade mätverktyg. Dessutom presenteras praktiska exempel från olika organisationer och konkreta tips för att utvärdera och precisera verksamhetens hållbara värdeskapande.
Studentlitteratur AB 1 9789144117256 -
Redovisning : förståelse, teori och principer
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2013. 249 sidor.
Nyskick. Ren och fräsch inlaga - exemplar helt i nyskick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144091686
- Titel
- Redovisning : förståelse, teori och principer
- Författare
- Marton, Jan
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 249 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 170 x 245 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Redovisning – förståelse, teori och principer är en introduktion till redovisning. Redovisning handlar delvis om bokföring och teknik, men framförallt handlar det om bedömningar, värderingar och principer. Redovisning är viktigt och ger en förståelse för både hur det går för enskilda företag men bidrar också till förståelse för många olika fenomen i samhället. Till exempel kommer du att få reda på varför kommunal redovisning kan leda till för låga skatter, varför finansministrars bristande förståelse för redovisning leder till felaktiga avkastningskrav i Nordea och varför Vattenfall kan ha intresse av att sänka sin vinst. De olika delarna av en årsredovisning gås igenom noggrant och löpande förs resonemang om hur olika poster värderas och bestäms. En annan målsättning med boken är att visa att redovisning är både spännande och intressant!
Studentlitteratur 1 9789144091686 -
Modefabriken : kreativt affärsmannaskap från...
Inbunden bok. Portfolio Sweden AB. 1 uppl. 2005. 313 sidor.
Nära nyskick. Varsamt hanterad, välaktat ex (till synes knappast bläddrad i) - i nära nyskick/nyskick. Rikt illustr. Ren och fräsch inlaga
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163168079
- Titel
- Modefabriken : kreativt affärsmannaskap från insidan
- Författare
- Hedén, Anders
- Förlag
- Portfolio Sweden AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 313 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 217 x 260 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 1200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Mode är snabbt och föränderligt. Mode är status, samhällsklass och social tillhörighet. Mode är ideal och kroppsuppfattningar och en symbol för tidens moral och etik. Det uttrycker personlig stil och fåfänga. Det är konst och ett evigt sökande efter att förverkliga perfekta linjer och skönhet. Det är också en global massindustri. Därav titeln, Modefabriken. I Modefabriken stoppar författarna in idéer och design, råvaror, tid och pengar, aktiviteter och processer, adderar affärsmannaskap och ut kommer en välklädd konsument.
Boken handlar om affärsutveckling längs modets värdekedja. Den ger en helhetsbild av hur ett produkterbjudande som sätter slutkonsumenten i centrum skapas och finslipas. Den beskriver i detalj det arbete som utförs hos aktörerna i värdekedjans tre led producent-, leverantörs- och detaljistledet från produktidé till färdigt plagg på butikshyllan.
Du som är verksam i modebranschen finner i Modefabriken en praktisk handbok och inspirationskälla som ger konkreta tips och handfasta råd till förbättrat arbetssätt och effektivare affärsprocesser. Innehållet är på riktigt, vilket gör att branschens nykomlingar och entreprenörer vinner år av pröva sig fram-arbete. Du som har anknytning till klädindustrin, kanske som modejournalist, investerare eller reklamare, lär dig mer om branschens logik. Boken är också lämplig som kurslitteratur på utbildningar inom modedesign, texilekonomi och klädhandel.
Författarna till boken, Anders Hedén och Jane McAndrew, delar med sig av sina erfarenheter och sin expertis och ger med ett modernt nytänkande en insiktsfull och spännande beskrivning av hur modeföretag fungerar. De resonerar om hur framgång uppnås och mäts. De förenar glädjen i industrin med de nödvändiga kraven för att lyckas.
Portfolio Sweden AB 1 9789163168079 -
Integrerad organisationslära
Inbunden bok. Studentlitteratur. 9 uppl. 2004. 474 sidor.
Nyskick. Rent och fräscht ex, troligen aldrig läst eller bläddrad
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144033945
- Titel
- Integrerad organisationslära
- Författare
- Lars H Bruzelius - Per-Hugo Skärvad
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 474 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 1086 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta heltäckande standardverk har med åren blivit en mycket använd bok såväl på universitet och högskolor som i företag och andra organisationer. Boken ger en helhetsbild av organisationslärans utveckling och praktiska tillämpning samt kombinerar teori och praktik, främst beträffande organisationers effektivitet och förnyelse.
I denna helt reviderade och omstrukturerade nionde upplaga framhävs affärsidéns centrala roll i organisationen. Utifrån den affärsidébaserade organisationsteorin diskuteras organisationens mål, strategier samt sociala dimensioner med individ, team och kultur som tongivande begrepp i organisationer. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur 9 9789144033945 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144013367
- Titel
- Det ordnar sig
- Författare
- Charlotte Holgersson - Pia Höök - Sophie Linghag - Anna Wahl
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 226 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det ordnar sig är en introduktion till området organisation och kön. I boken kan du dels läsa om kunskapsfältet kön generellt, och dels om organisationsteorier med könsperspektiv. De senare diskuteras utifrån fyra teman; struktur, ledarskap, symbolism och förändring. För att illustrera betydelsen av kön i organisationer presenteras också ett praktikfall som exemplifierar resonemangen i de olika kapitlen. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144013367 -
Chefen hos psykoterapeuten
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 2005. 175 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789177386957
- Titel
- Chefen hos psykoterapeuten
- Författare
- Lena Nevander Friström
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 175 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 142 x 216 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 374 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Chefen hos psykoterapeuten lägger den välkända psykoterapeuten, föreläsaren och författaren Lena Nevander Friström chefen på psykoterapisoffan och ger djupgående redskap för att nå självkännedom. Med utgångspunkt i olika psykologiska angreppssätt som t ex narcissism, försvarsmekanismer och auktoritetsproblematik visar hon hur olika mytbildningar kring chefsrollen uppstått. Och hur de kan brytas. Begreppen illustreras med många exempel ur hennes långa erfarenhet av chefshandledning. En bok som bereder vägen för bättre beredskap för de problematiska situationer en chef måste kunna hantera som låst kommunikation, framförande av kritik, och även de frågor som rör t ex sjukdom och dödsfall.
Lena Nevander Friström är socionom och leg psykoterapeut. Hon är mycket efterfrågad som föreläsare och handledare inom chefsutvecklingsprogram. Hon var en av de första i Sverige som skrev om arbetsnarkomani i Fångad av arbete (1999). Sedan dess har hon utgivit Kränkta människor samarbetar inte (2003) och Om livet före döden (2004) samt medverkat i Toppform (2004).
Telegram Bokförlag 1 9789177386957 -
Konkurrensöverlägsenhet : i tio konkreta steg
Inbunden bok. Malmö : Liber. 1988. 173 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9138618443
- Titel
- Konkurrensöverlägsenhet : i tio konkreta steg
- Författare
- Durö, Robert
- Förlag
- Malmö : Liber
- Utgivningsår
- 1988
- Språk
- Svenska
Malmö : Liber 9138618443
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn