-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781847879417
- Titel
- Inclusive education [Elektronisk resurs] : international policy & practice
- Författare
- Armstrong, Ann Cheryl - Armstrong, Derrick - Spandagou, Ilektra
- Förlag
- London : SAGE
- Utgivningsår
- 2009
- Språk
- English
- Baksidestext
- This book provides a critical discussion of the development of Inclusive Education bringing together issues of theory, research, policy and practice with an explicit international dimension.
Cover; Contents; About the Authors; Preface; Acknowledgements; Section 1: History, Social Context and Key Ideas; 1 - Inclusive Education: Key Themes; 2 - The Social History of Inclusion; 3 The Current State of Inclusive Education: Contradictions and Concerns; Section 2: Policy Case Studies; 4 - Globalization: Internationalization of Inclusive Education; 5 - The Impact of International Agencies on Inclusive Policies; 6 - The European Union: A Common Policy on Inclusion?; Section 3: From Policy to Practice; 7 - Making Inclusion Special: A Case Study of English Policy Contradictions
8 - From Policy to Practice: Defining Inclusion in Schools9 - Exporting Inclusion to the Developing World; Section 4: Conclusions and Reflections; 10 - A Conclusion or a Starting Point for the Future?; An Epilogue on Reflection; References; Index
London : SAGE 9781847879417 -
Stärk språket, stärk lärandet : språk- och ku...
Häftad bok. Hallgren & Fallgren. 3 uppl. 2013. 230 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173828666
- Titel
- Stärk språket, stärk lärandet : språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt för och med andraspråkselever i klassrummet
- Författare
- Gibbons, Pauline
- Förlag
- Hallgren & Fallgren
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 169 x 239 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Tredje uppdaterade upplagan, anpassad till Lgr 11.
Stärk språket Stärk lärandet har sedan första svenska upplagan 2006 blivit en av de viktigaste böckerna för alla som undervisar elevgrupper med varierande språkkunskaper. Boken – som i denna tredje upplaga har kopplats till Lgr 11 – vänder sig främst till lärare i grundskolan. Författaren Pauline Gibbons utgår från aktuell forskning och ger konkreta modeller för hur man kan arbeta både språk- och kunskapsutvecklande i olika ämnen.
Kunskap om samverkan mellan språk- och kunskapsutveckling blir allt viktigare. Den nya läroplanen ställer höga krav på elevers förmåga att tillägna sig och själva producera text i olika ämnen. Lgr 11 är synbart influerad av internationell forskning som betonar att ämne och språk går hand i hand och utvecklas parallellt. Gibbons framhåller fördelarna och möjligheterna med att arbeta ämnesövergripande med både första- och andraspråkselever i klassrummet och visar att en sådan undervisning är språkutvecklande för alla elever.
Alla exempel samt uttalsavsnitten (som bearbetats av Inga Sjödin) har så långt som möjligt anpassats till svenska förhållanden, av Carin Rosander (1. & 2. uppl.) och Anniqa Sandell Ring (3. uppl.) från Nationellt centrum för svenska som andraspråk. På Nationellt centrums webbplats www.andrasprak.su.se finns studiehandledningar till boken.
Författaren Pauline Gibbons har varit verksam som biträdande professor vid University of Technology i Sydney samt som gästprofessor vid universiteten i Göteborg och Stockholm. Hon har mycket bred erfarenhet av andraspråksundervisning i olika länder, med fokus på hur man integrerar språk- och ämnesutveckling.
Tredje upplagans svenska förord av Anniqa Sandell Ring, verksam vid Nationellt centrum för svenska som andraspråk samt författare till Låt språket bära – genrepedagogik i praktiken.
Hallgren & Fallgren 3 9789173828666 -
Lyft språket, lyft tänkandet : språk och lära...
Häftad bok. Hallgren & Fallgren. 1 uppl. 2010. 263 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173828482
- Titel
- Lyft språket, lyft tänkandet : språk och lärande
- Författare
- Gibbons, Pauline
- Förlag
- Hallgren & Fallgren
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 263 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 535 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Lyft språket – lyft tänkandet visar författaren tillStärk språket – stärk lärandet, Pauline Gibbons, övertygande hur skolan konstruktivt kan ta sig an den stora utmaningen att öka flerspråkiga elevers måluppfyllelse.
Boken vänder sig främst till lärare och passar för såväl fortbildning som grundläggande lärarutbildning. Djup förståelse, kritiskt tänkande, goda ämneskunskaper och god behärskning av skolspråket är vad vi vill att alla våra elever ska uppnå. Utmaningen är att hitta undervisningssätt som hjälper alla i klassen, inklusive andraspråkselever, att nå de målen.
I Lyft språket – lyft tänkandet presenterar Pauline Gibbons en interaktiv didaktik som ger andraspråkselever stöd på den nivå som motsvarar våra högt ställda förväntningar. Med fokus på senare delen av grundskolan och första året på gymnasiet går hon igenom hur man planerar en fokuserad, litteracitetsorienterad och ämnesbaserad undervisning och visar med praktiska exempel att en kursplan, samtidigt, kan vara både kognitivt utmanande och stöttande. Pauline Gibbons lyfter fram fem punkter som gör det möjligt för andraspråkselever att framgångsrikt delta i kognitivt utmanande undervisning i alla ämnen:
intensivt arbete med kognitivt utmanande kontexter
utveckling av skolspråket
arbete med lässtrategier för ökad läsförståelse
säkerhet i det egna skrivandet och genrekunskap
interaktion i klassrummet för att göra nya begrepp fattbara och gå från det muntliga till det skriftliga.
Utifrån dessa punkter visar hon hur man kan utforma en långsiktig och kognitivt utmanande undervisning som samtidigt explicit stöttar andraspråkselever. Gibbons konkretiserar detta med varierande exempel på fördjupande övningar och uppgifter som kan användas i olika ämnen och som stöder alla elevers lärande.
I boken ges många exempel på praktiskt genomförbara planeringsförslag. Här finns också reflekterande uppgifter för självstudier eller grupparbete samt förslag på vidare läsning.
Alla exempel har så långt som möjligt anpassats till svenska förhållanden av Lena Sjöqvist från Nationellt centrum för svenska som andraspråk. Författaren Pauline Gibbons, professor vid University of Technology i Sydney, har mycket bred erfarenhet av andraspråksundervisning i olika länder, med fokus på hur man integrerar språk- och ämnesundervisning. Hon var gästprofessor vid Stockholms universitet 2008–2009.
Hallgren & Fallgren 1 9789173828482 -
Att undervisa nyanlända : metoder, reflektion...
Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2016. 267 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127146648
- Titel
- Att undervisa nyanlända : metoder, reflektioner och erfarenheter
- Författare
- Kaya, Anna
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 267 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 170 x 239 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 590 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Den här boken kan komma att utgöra en referenspunkt för samtalet om nyanländas skolgång under lång tid framåt och är ett måste för alla berörda och intresserade."
Karin Alvehus, BTJ-häftet nr 23, 2016. Läs hela recensionen här.
Som nyexaminerad lärare ställdes Anna Kaya inför utmaningen att undervisa nyanlända elever. I boken Att undervisa nyanlända får vi följa den utvecklingsresa hon då påbörjade och ta del av många års reflektioner, erfarenheter och lärande samt hur hon konkret anpassat undervisningen till de nyanlända elevernas behov.
Att undervisa nyanlända elever är en utmaning. De nyanlända eleverna ska utveckla samma förmågor som alla andra elever i den svenska skolan med den skillnaden att de till stor del ska göra detta på ett, för dem, nytt språk. Det ställer höga krav på eleverna och ännu högre krav på den undervisande läraren. Speciellt med tanke på att man inte alltid har ett gemensamt språk att kommunicera på.
Att undervisa nyanlända tar sin utgångspunkt i flera av de frågeställningar som lärare för nyanlända elever ofta ställs inför:
• Hur kan jag anpassa undervisningen i en elevgrupp där det är stor spridning i språk- och kunskapsutveckling?
• Hur kan jag planera och genomföra undervisningen så den utgår ifrån elevernas bakgrund och tidigare kunskaper?
• Hur kan jag lära någon att läsa och skriva på ett nytt språk?
• Hur kan jag undervisa så eleverna få utveckla sitt svenska språk och sina ämneskunskaper parallellt?
I Att undervisa nyanlända beskriver Anna Kaya hur frågeställningarna tvingade henne att reflektera över om hennes undervisningsmetoder verkligen var effektiva och vad hon kunde göra för att utveckla undervisningen utifrån just de nyanlända elevernas behov. Utifrån de framgångsfaktorer som forskning visat vara gynnsamma för flerspråkiga elevers lärande beskriver Anna Kaya de teorier hon grundar sin undervisning på, vilka lärare och forskare hon har inspirerats av och hur hon gjort rent konkret för att omsätta det hon läst och tagit del av i praktiken.
Att undervisa nyanlända vänder sig till alla grundskollärare som undervisar nyanlända, oavsett ämne och åldersgrupp. Anna Kaya berättar om sitt eget lärande när det gäller undervisning av nyanlända elever. Med en teoretisk förankring ger hon rikligt med konkreta exempel från sina egna klassrum. Boken fungerar lika utmärkt att läsa och resonera kring i arbetslaget, på skolan eller i kommunen som att läsa på egen hand för att utveckla undervisningen.
Josefin Nilsson, lärare samt språk-, läs- och skrivutvecklare i Örebro kommun och medarbetare på Nationellt centrum för svenska som andraspråk
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127146648 -
Praktisk husbyggnadsteknik
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2007. 100 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144048796
- Titel
- Praktisk husbyggnadsteknik
- Författare
- Kenneth Sandin
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 100 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken beskriver mycket översiktligt hur ett hus kommer till och vilka komponenter som ingår i byggnaden. Några djupare byggnadsfysikaliska resonemang ingår inte. Framställningen visar hur det ser ut i praktiken. Motiveringar till varför man bygger på ett visst sätt behandlas i en annan litteratur.I det första avsnittet beskrivs summariskt hur byggnadstekniken kommer in i byggprocessen. Därefter ges ett villabygge som exempel i form av "ett bildspel" över byggnadens uppförande. I senare avsnitt detaljbehandlas olika byggnadsdelar.
Studentlitteratur AB 2 9789144048796 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144048543
- Titel
- Juridik för pedagoger
- Författare
- Erdis, Mare
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2007
- Språk
- Svenska
Lund : Studentlitteratur 9789144048543 -
Flyktens barn : medkänsla, migration och mäns...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2009. 141 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144054865
- Titel
- Flyktens barn : medkänsla, migration och mänskliga rättigheter
- Författare
- Elisabeth Elmeroth - Johan Häge
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 141 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 216 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det är det våld som aldrig tar slut som föder flykten. När människor lyckas fly tvingas de att lämna sitt tidigare liv bakom sig. Några av dem tar sig till Europa och Sverige. De finns runt om i vårt samhälle. Det är barn och vuxna som lever med minnen av våld och trauman.Mötet med flyktens barn öppnar en ny värld. Att läsa om deras bakgrund och första tid i Sverige väcker många tankar och starka känslor. För dem som arbetar med flyktingar är det centralt att reflektera över och utveckla förståelse för flyktens familjer, barn, ungdomar och vuxna. De behöver kunniga medmänniskor med förmåga till inlevelse. Flyktingarnas erfarenheter ska inte tystas ner. Vi ska lyssna till dem, vi ska läsa och skriva om dem.Även om mycket av innehållet i boken väcker känslor av vanmakt och misströstan, kan vi hoppas på en bättre framtid för dem som har kommit till Sverige. Här har vi, alla som möter flyktens barn, en möjlighet att genom kunskap och empati göra en insats för en bättre värld.Till boken hör en webbplats: www.studentlitteratur.se/flyktensbarnDär kan du se och lyssna på en föreläsning kring bokens innehåll. Aktiveringskoden som finns i boken ger tillgång till webbplatsen.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare, specialpedagoger, psykologer, socionomer och personal inom olika vårdyrken och andra med intresse av migration och mänskliga rättigheter.
Studentlitteratur AB 1 9789144054865 -
Forskningsmetodikens grunder
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 3 uppl. 2003. 149 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144022888
- Titel
- Forskningsmetodikens grunder
- Författare
- Bo Davidson - Runa Patel
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 149 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 220 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna introduktionsbok i forskningsmetodik beskriver på ett enkelt och konkret sätt hur man planerar, genomför och rapporterar en mindre undersökning. Oavsett om man gör en utredning, bedriver ett forsknings- eller utrednings- arbete eller genomför ett projektarbete i utbildningssyfte bör vissa metodiska krav uppfyllas. Författarna ger praktisk vägledning genom forsknings- processens alla faser, från det att ett problemområde har identifierats till dess att undersökningen rapporteras. Vidare behandlas granskning av vetenskapliga texter och förfarande vid seminarier. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 3 9789144022888 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144041148
- Titel
- Skriva för att lära
- Författare
- Olga Dysthe - Mikael Andersson - Torlaug Løkensgard Hoel - Frøydis Hertzberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 209 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att lära sig skriva facktexter innebär att tillägna sig en ämneskultur genom att skriva sig in i den. Skrivandet är inte bara en nödvändig studiekompetens och en allt viktigare yrkeskompetens, utan skrivandet är i grunden en lärostrategi.
Skriva för att lära är en introduktionsbok som visar att skrivandet som process är ett viktigt redskap för lärande och tankeutveckling. Läsaren introduceras i olika sätt att läsa och föra anteckningar, olika skrivstrategier och sätt att lägga upp eller strukturera en facktext. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144041148 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789176565292
- Titel
- Respekt för läraryrket
- Författare
- Colnerud, Gunnel
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 336 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Respekt för lärarprofessionen behandlar två fundamentala verktyg eller förutsättningar för läraryrkets utövande: yrkesspråk och yrkesetik. Alla lärare har tillgång till någon form av yrkesspråk och yrkesetik, men frågan är hur gemensamma och användbara dessa är för vardagsarbetet. Boken diskuterar hinder och möjligheter för lärarprofessionens utveckling.
Läs mer
Resonemangen utgår från ett stort empiriskt material. Utifrån lärares egna berättelser, argument och diskussioner utkristalliseras såväl tillgång till som behov av att utveckla den yrkesspråkliga och yrkesetiska kompetensen. Boken identifierar och förklarar företeelser som är svåra att upptäcka i vardagsarbetet.
Lärarstudenter och utbildare får en sammanfattande framställning av de krav i yrkeslivet som lärarutbildningen bör motsvara. För enskilda lärare och lärargrupper är bokens innehåll en väg till professionell utveckling och ökat yrkeskunnande vad avser lärares pedagogiska arbete. Respekt för lärarprofessionen utgör ett bra underlag för att diskutera lärarprofessionalism och yrkeskompetens inom skilda lärarkategorier.
Respekt för lärarprofessionen är en reviderad och uppdaterad version av Respekt för lärare och Respekt för läraryrket, som under många år använts inom lärarutbildning och lärarfortbildning.
Om författarna
Gunnel Colnerud är professor i pedagogik och forskar bl.a. om läraryrket och dess moraliska dimensioner.
Kjell Granström var professor i pedagogik med speciellt intresse för lärares och elevers arbete i klassrummet.
Båda har bedrivit sin forskning vid Linköpings universitet.
Liber 2 9789176565292 -
Gruppsykologi : om grupper, organisationer oc...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 4 uppl. 2007. 428 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144019833
- Titel
- Gruppsykologi : om grupper, organisationer och ledarskap
- Författare
- Lars Svedberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 428 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 604 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Inom såväl offentliga som privata organisationer har vi i vår tid en stark (och ibland överoptimistisk) tro på "gruppen" och dess möjligheter. Projektgruppen, teamet eller arbetslaget tillmäts allt större betydelse. Här ska ett kvalificerat arbete utföras utifrån idén om den samlade kompetensens kraft och potential. För att detta ska vara möjligt räcker det inte med vackra ord och en god vilja. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 4 9789144019833 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 318 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1 9789144056814 -
Språk, kultur och social identitet
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1998. 180 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144009162
- Titel
- Språk, kultur och social identitet
- Författare
- Seija Wellros
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 180 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Språket har en ytterst viktig roll i socialisationsprocessen. Det är med språkets hjälp som vi skapar tankemönster, för dem vidare till en ny generation samt lär ut normer och värderingar. Språket förstärker även den sociala identiteten. Denna bok handlar om socialisationsprocessen och de medel som används för att inlemma barn och nyinflyttade vuxna i en kultur och dess ofta dolda regelsystem.
Bokens bärande tanke är att de normer som en grupp delar skapar igenkännande och trygghet, och att de därför är nödvändiga i det sociala samspelet mellan människor. Å andra sidan är det just dessa normer som gör att vi kan uppfatta andra som annorlunda, som främlingar. Det som avviker från de egna normerna skapar osäkerhet och rädsla. Att bli medveten om sin egen sociala och kulturella prägling och de tolkningsmönster den medför är därför ett sätt att öka sin personliga trygghet och förbättra sin handlingsberedskap inför mötet med det "annorlunda".
Boken vänder sig till lärarstuderande samt till yrkesverksamma lärare och andra som i sitt arbete möter människor med olika sociokulturella bakgrunder.
Studentlitteratur AB 1 9789144009162 -
Etnisk maktordning i skola och samhälle
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2008. 192 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144048062
- Titel
- Etnisk maktordning i skola och samhälle
- Författare
- Elisabeth Elmeroth
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 281 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I mångkulturella samhällen lever människor under skilda villkor. När vissa grupper får mycket makt, leder det till andra gruppers underordning. Den etniska maktordningen i Sverige innebär framför allt att svenskheten är den överordnade normen. En norm som, om skolan inte är uppmärksam, kan utgöra ett hot mot värdegrundens budskap om alla människors lika värde.Skolan är en central arena för möten mellan barn, ungdomar, föräldrar, lärare och övrig skolpersonal. Detta ställer krav på skolutveckling i interkulturell riktning. Alla elevers erfarenheter och behov måste mötas med kunskap, respekt och öppenhet. I skolans uppgift ingår också att aktivt arbeta för delaktighet - mot främlingsfientlighet.I boken kombinerar författaren etnicitet och maktordning och belyser människors villkor ur etniska perspektiv. Samtidigt visar hon hur den monokulturella normen skapas och upprätthålls i skola och samhälle. Boken ger också kunskap om och exempel på hur skolan kan skapa förutsättningar för interkulturell pedagogik.Etnisk maktordning i skola och samhälle vänder sig till blivande och verksamma lärare, socionomer samt studenter och verksamma inom området socialt arbete. Den kan också läsas som kompetensutveckling av övrig skolpersonal, skolpolitiker och andra med ansvar för offentlig verksamhet som vänder sig till barn och ungdomar.
Studentlitteratur 1 9789144048062
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
