-
Projektboken : metod och styrning för lyckade...
Häftad bok. Studentlitteratur. 3 uppl. 2011. 132 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144074245
- Titel
- Projektboken : metod och styrning för lyckade projekt
- Författare
- Marttala, Anders
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 132 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kunskap om projektmetodik och projektledning blir alltmer efterfrågad i arbetslivet. Det beror bl.a. på att nya organisationsformer kräver ett mer projektorienterat arbetssätt och att projektet som arbetsform är ett bra sätt för problemlösning.Projektboken – metod och styrning för lyckade projekt är en utmärkt hjälp för företag och organisationer som bedriver projektarbete i någon form. Metoden kombinerar problemlösning med en väl testad projektmetodik som ger struktur åt projektförloppets olika faser. Med hjälp av de fem faserna kan man metodiskt och systematiskt driva ett projekt från början till slut. En fördel med metoden är att beslut om det fortsatta projektarbetet kan fattas successivt under arbetets gång.Men det krävs mer än en bra metod för att lyckas med projekt. Projekt ”befolkas av människor” och därför finns ett avsnitt om faktorer som påverkar grupprocessen, t.ex. gruppsammansättning, ledarskap och konflikthantering. Ett antal ”verktyg” ger konkreta råd och tips som man har nytta av genom hela projektförloppet.
Boken vänder sig till alla som på något sätt berörs av projektarbete, från projektledare och projektmedlemmar till ledningsgrupp, deltagare i styrgrupper och beställare av projekt.
Studentlitteratur 3 9789144074245 -
Webbredaktörens skrivhandbok. Klarspråk på nä...
Häftad bok. Prodicta förlag. 6 uppl. 2016. 336 sidor.
Nära nyskick. Jättefint skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198125023
- Titel
- Webbredaktörens skrivhandbok. Klarspråk på nätet
- Författare
- Karin Guldbrand - Helena Englund Hjalmarsson
- Förlag
- Prodicta förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 336 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 167 x 230 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 650 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Webbredaktörens skrivhandbok riktar sig till alla som på det ena eller andra sättet arbetar med texter som ska publiceras på webben. Du behöver inga särskilda förkunskaper, men vissa delar blir lättare att ta till sig om du har grundläggande kunskaper i hur html-kod fungerar och har lite kännedom om vad stilmallar och mobilappar är. Olika yrkesgrupper sysslar ibland med olika delar inom webbpublicering; på större företag och myndigheter kan det vara en person som skriver texten och en annan som anpassar den och publicerar den på webben. I mindre företag är det vanligare att en webbredaktör inte bara publicerar, utan också skriver och bearbetar en text. Många yrkesgrupper som tidigare inte har skrivit så mycket producerar nu texter till breda målgrupper, och många som tidigare inte arbetat med formgivning och användarvänlighet har börjat lägga ut sidor och anpassa dem till webben. Oavsett vilken del du arbetar med har du nytta av den här boken.
Ytterligare författare: Guldbrand, Karin
Ytterligare författare: Englund Hjalmarsson, Helena
Prodicta förlag 6 9789198125023 -
Grafisk kokbok 3.0 : guiden till grafisk prod...
Inbunden bok. Bokförlaget Arena. 3 uppl. 2006. 430 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i gott skick. Omslaget har tecken på användning men inget sönder! Inga anteckningar eller sidor vikta. Fint skick!
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789178432240
- Titel
- Grafisk kokbok 3.0 : guiden till grafisk produktion
- Författare
- Kaj Johansson
- Förlag
- Bokförlaget Arena
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 430 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 215 x 250 mm Ryggbredd 70 mm
- Vikt
- 1802 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu är äntligen Grafisk Kokbok 3.0 här den prisbelönta och oumbärliga guiden för alla som studerar eller jobbar med trycksaksproduktion. Denna aktualiserade utgåva är utökad med över 100 sidor, 200 nya illustrationer och kompletterande delar inom digital bild, bildbehandling och framställning av layoutoriginal.
Grafisk kokbok 3.0 är en pedagogisk sammanfattning av hela den grafiska produktionsprocessen, skriven för både nybörjare och proffs. Sedan den första versionen gavs ut 1998 har den sammanlagt sålts i 100 000 exemplar, inklusive utländska utgåvor. Grafisk kokbok 3.0 finns nu på nio språk och är vinnare av Svenska Publishingpriset i klasserna Bästa fackbok och Juryns stora pris.
Bokförlaget Arena 3 9789178432240 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144089775
- Titel
- Språk och diskriminering
- Författare
- Hornscheidt, Lann
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 218 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 326 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Våra erfarenheter, idéer och föreställningar om andra människor styr hur vi bemöter varandra. En grupp kan exempelvis uppfattas som främmande och avvikande av andra grupper och därför behandlas med misstänksamhet eller avoghet. Uppfattningar om vem som ses som normal och vem som ses som avvikande konstrueras ofta med hjälp av språket. Sättet att uttrycka sig på kan därmed visa vilka diskriminerande strukturer vi lever inom.
Men vad utmärker ett diskriminerande språk? Hur avgör man när det är fråga om diskriminering? Och hur kommer det sig att diskriminerande uttryck och situationer uppstår gång på gång och på så många olika sätt? Författarna till den här boken diskuterar hur ett språkbruk kan bidra till diskriminering, liksom hur språket speglar föreställningar som kan vara diskriminerande. Utgångspunkten är att språk är och innebär en social handling, ett verktyg vi använder för att skapa relationer till andra.
Språk och diskriminering är avsedd för utbildningar inom språk, samhällsvetenskap, juridik och pedagogik, liksom för kurser som rör genus och kritiska rasstudier. Boken vänder sig även till dem som arbetar med antidiskrimineringsfrågor av något slag.
Studentlitteratur AB 1 9789144089775 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789140673947
- Titel
- Källa: internet
- Författare
- Strachal, George
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 148 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Idag är internet den främsta informationskällan för många. Mängden information har ökat enormt inom nästan varje enskilt kunskapsområde och den fortsätter att växa mycket snabbt. Men internet är som ett bibliotek utan katalog, där seriöst och oseriöst, värdefull information och skräp blandas om vartannat. Därför behöver alla internetanvändare stor källkritisk medvetenhet.
Hur avgör man vad som är en trovärdig och tillförlitlig elektronisk källa? Utifrån konkreta exempel och med utgångspunkt från klassiska källkritiska frågeställningar diskuteras i den här boken de problem som informationssökning på internet för med sig. Med hjälp av ett antal fallstudier som behandlar politik, historia, samhällsvetenskap och hälsofrågor visar författarna hur man kan förhålla sig källkritiskt till de många faktapåståenden, förklaringar och åsikter som man möter på internet.
Boken vänder sig till alla internetanvändare, men särskilt till dem som använder internet i sitt yrke, som lärare, journalister med flera.
Torsten Thurén var tidigare docent i journalistik vid JMK, Stockholms universitet.
George Strachal är universitetslektor vid JMK, Stockholms universitet.
Gleerups Utbildning AB 1 9789140673947 -
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter,...
Häftad bok. Carlsson. 8 uppl. 2012. 319 sidor.
Nyskick. jättefint skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173315074
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår vår visuella kultur
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 319 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 190 x 260 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 1880 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Finns det en övergripande bok om att kommunicera visuellt? Om tänket bakom, om budskap, om medier? Hur vi påverkas? Men också om bilder,former, färger och texter? Och om kreativitet? Om samspelet text-bild? Om nyheter, reklam om dramaturgi finns den?
Ja, den finns.
I Effektiv visuell kommunikation får du insikt i:
Hur du formar och formulerar ett budskap i nyheter och reklam, hur du planerar strategiskt, hur du når fram och berör läsare och tittare, hur du får bärkraftiga idéer, hur du väljer passande typografi, hur du finner rätt fotografi eller filmsekvens, hur du utnyttjar bildretorikens möjligheter, hur du skapar grafisk form som attraherar, hur du får text och bild att samspela lockande, hur du visuellt profilerar ett företag, hur du skapar ett helhetsuttryck med hjälp av färg, form, ljud, text och bild.
Detta är den åttonde upplagan av populära Effektiv visuell kommunikation.
Bo Bergström är creative director och har arbetat på ett flertal reklambyråer. Han är utbildare och föreläsare i visuell kommunikation och bildkommunikation.
Carlsson 8 9789173315074 -
Lättläst så funkar det
Häftad bok. Jure Förlag. 1 uppl. 2007. 300 sidor.
Nära nyskick. lite kantstöt, annars inga anmärkningar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172232808
- Titel
- Lättläst så funkar det
- Författare
- Sundin, Maria
- Förlag
- Jure Förlag
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 300 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Över två miljoner svenskar har svårt att läsa. Så svårt att de inte kan läsa en nyhetsartikel med god förståelse eller fylla i en blankett. Det kan bero på att de är nybörjare på svenska, att de har ett funktionshinder eller att de bara är ovana läsare. Många av dem behöver riktigt lättlästa texter. I boken Lättläst får du lära dig att skriva texter som når fram till de flesta läsare oavsett hinder.
Då kan det se ut så här:
Lättlästa texter är korta,
och välstrukturerade.
De innehåller lättlästa meningar
och begripliga ord.
Ibland är raderna avbrutna,
ungefär som i poesi.
När du skriver lättläst
får du tänka lite annorlunda.
Du ska inte bara skriva begripligt,
utan riktigt begripligt.
Lättlästa texter är till för
människor som har svårt att läsa.
Maria Sundin är författare och språkkonsult. Hon har tidigare skrivit Tillgängliga webbplatser i praktiken och kapitlet Webb för alla i Textvård.
Jure Förlag 1 9789172232808
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn