-
Förstahjälpen för förstalinjen
Häftad bok. Alfa Consult . 102 sidor.
ISBN 9788299515924
Nära nyskick. ”Hur man överlever de första 90 dagarna i nätverksmarknadsföring”
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKAlfa Consult 9788299515924 -
The Triathlete’s Training Bible
Häftad bok. VELO. 2nd edition uppl. 2004. 306 sidor.
ISBN 9781931382427
Mycket gott skick. Verkligen i jättefint skick. Inga anteckningar, inga hundöron eller brytningar i ryggen
Några små repor på omslaget och en fläck på sidan (se bild 3) … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKVELO 2nd edition 9781931382427 -
På bar gärning - Att förebygga brott
Häftad bok. SIS Förlag. 2006. 179 sidor.
Gott skick. Pärmen lite bucklig, insida som ny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9171626689
- Titel
- På bar gärning - Att förebygga brott
- Författare
- Agneta Syrén
- Förlag
- SIS Förlag
- Utgivningsår
- 2006
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 177 x 246 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 532 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En bok som behandlar ämnet interna brott. Ett viktigt verktyg för dig som vill förstå vad som kan utlösa ett brott, hur de kan förebyggas samt hur ett inträffat brott kan hanteras inom företaget. Brott som begås i företag, organisationer eller myndigheter utgör så kallade "medarbetarbrott". De flesta av dessa brott begås därför att möjlighet ges. Den totala kostnaden för dessa brott kan vara mycket hög. Att aktivt arbeta med att förebygga så kallade medarbetarbrott kan därför vara av stor ekonomisk betydelse för ett företag.
Agneta Syrén talar i boken om tre olika skyddsnivåer för att undgå brott. Företaget kan skydda sig genom att förstärka interna kontroller. Dessa ingår bland annat i den första skyddsnivån. Den andra skyddsnivån utgör god bolagsstyrning. Den tredje skyddsnivån utgör företagets samhällsansvar, Corporate Social Responsibility - CSR.
Boken innehåller exempel hämtade från verkligheten samt ett antal illustrativa bilagor. En stor del av materialet till boken har tagits fram genom studier och besök hos FBI och Scotland Yard. Vill du ha en handlingsplan för hur du ska agera gällande interna bedrägerier? Beställ då boken redan idag!
SIS Förlag 9171626689 -
Marknadsföring : modeller och principer
Häftad bok. Sanoma Utbildning. 3 uppl. 2016. 486 sidor.
Gott skick. Pärmen lite ”bucklig” men inga hundöron, inga anteckningar eller andra skador
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789152334072
- Titel
- Marknadsföring : modeller och principer
- Författare
- Gezelius, Carl
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 486 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 215 x 225 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 1124 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring - modeller och principer är en modern, tydlig, relevant och förklarande bok om marknadsföring på grundnivå. En ny typ av marknadsföringsbok med fokus på svenska förhållanden. Den nya upplagan har uppdaterats med de senaste trenderna inom marknadsföring. Nya exempel och diskussionsfrågor har tillkommit. Boken innehåller även nytt material om varumärken, t.ex. extra material om varumärkesidentitet, varumärkeslivscykeln och varumärkesplattformen. Även nya texter om behovssegmentering och positioneringsstrategier har lagts till. Som ny medförfattare till tredje upplagan hittar vi dessutom Henrik Uggla, docent i varumärkesstrategier på INDEK KTH. I boken presenteras bland annat planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering och positionering. Varumärkestänkande, marknadskommunikation, relationsmarknadsföring, nyckelkundsbearbetning och företagets sociala ansvar behandlas ingående, men även lagstiftning och rent ekonomiska aspekter på marknadsavdelningens agerande beskrivs. Boken avslutas med kapitel om marknadsföring med nya media och internationell marknadsföring.Kursdeltagare har ofta svårt att relatera till de engelska och amerikanska standardverk som ofta används på högre utbildningar. Svårigheterna ligger inte på det språkliga planet, utan i det enkla faktu
Sanoma Utbildning 3 9789152334072 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147072095
- Titel
- Möte med massmedier
- Författare
- Andréasson, Peter
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 144 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 543 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Här får du veta hur medierna fungerar och vilka villkor journalister arbetar under, varför det är viktigt med goda massmedierelationer och poängen med att vara tillgänglig och tydlig i relationen med journalister. Den här boken visar hur en bra medierelation byggs upp.
Liber 1 9789147072095 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147098965
- Titel
- Ledningsgruppens dynamik
- Författare
- Selin, Gunnar
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 389 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Sitter du med i en ledningsgrupp? Då kommer du säkert att känna igen många av de problem som beskrivs i Ledningsgruppens dynamik. Boken är en samproduktion av tre författare, alla med lång erfarenhet av att arbeta med ledningsgrupper. Den beskriver olika sätt att lösa problem som kan uppstå i och kring ledningsgrupper.
Läs mer
Ledningsgruppens dynamik är nominerad i tävlingen Årets Bokstöd - Personal & Ledarskap, 2003.
Sitter du med i en ledningsgrupp? Då kommer du säkert att känna igen många av de problem som beskrivs i Ledningsgruppens dynamik. Boken är en samproduktion av tre författare, alla med lång erfarenhet av att arbeta med ledningsgrupper. Den beskriver olika sätt att lösa problem som kan uppstå i och kring ledningsgrupper. Författarnas ambition har varit att skapa ett praktiskt verktyg som chefer kan plocka delar ur för att utveckla och förbättra sin ledningsgrupps arbete - alltid med utgångspunkt i gruppens unika förutsättningar.
Ledningsgruppens dynamik berör alla chefer som påverkas av ledningsgruppers arbetssätt, och problematiken som tas upp gäller både strategiskt ansvariga och mer operationellt ansvariga ledningsgrupper. Boken förklarar hur man bygger upp ett ledningssystem och ger en genomgång av ledningsgruppens roll och valet av medlemmar. Den visar på praktiska metoder för delegering, mötesledning, beslutsfattande, konfliktlösning, målstyrning, teamträning och den årliga affärsplaneringscykeln. Boken ger dig också möjlighet att se sambandet mellan din egen ledarstil och de konsekvenser den får för teamarbete, konfliktlösning och ledarskap.
Liber 9789147098965 -
Introduktion till straffrätten
Häftad bok. Norstedts Juridik AB. 10 uppl. 2014. 118 sidor.
Nära nyskick. Litet veck på pärmens baksida (se foto), i övrigt i nyskick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789139206903
- Titel
- Introduktion till straffrätten
- Författare
- Suzanne Wennberg
- Förlag
- Norstedts Juridik AB
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 118 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 160 x 240 mm
- Vikt
- 227 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Avsikten med denna lärobok är att ge en översiktlig framställning av väsentliga delar av straffrätten och, i viss mån, straffprocessrätten. Boken vänder sig till läsare som helt saknar förkunskaper inom dessa rättsområden.
Ambitionen med boken är att så enkelt som möjligt visa på huvuddragen och beskriva grundprinciperna inom straffrätten utan att tränga in i alltför utförliga beskrivningar. På vissa områden är det dock oundvikligt att redogöra för detaljer och använda fackuttryck.
I denna upplaga har lagändringar beaktats fram till den 1 maj 2014.
Norstedts Juridik AB 10 9789139206903
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn