-
Turismen i Sverige : branscher och aktörer
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2011. 236 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147096596
- Titel
- Turismen i Sverige : branscher och aktörer
- Författare
- Lundmark, Linda
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 236 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 170 x 240 mm
- Vikt
- 478 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Sverige har turismnäringen vuxit kraftigt under de senaste årtiondena, och är idag en av de ekonomiska sektorer som har störst tillväxtpotential. Det betyder att allt fler människor arbetar med turism och att allt fler aktörer (företag och organisationer) på något sätt har en relation till denna dynamiska näring. Som en konsekvens av detta blir turismnäringen allt mer komplex och mångfacetterad.
Boken Turismen i Sverige ger på ett lättbegripligt sätt en snabb inblick i turismnäringens utveckling, utbredning och omfattning i Sverige. Boken beskriver näringens olika delkomponenter utifrån ett deskriptivt och geografiskt perspektiv, vilket ger läsaren kunskaper som är nyttiga i samband med exempelvis omvärldsanalyser.
Liber 1 9789147096596 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147088966
- Titel
- Identitet
- Författare
- Hammarén, Nils
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 188 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Identitet är ett mångbottnat och laddat begrepp som berör allt från förändrade könsstrukturer och medias inverkan på vår självbild till rättvisefrågor, mångkulturalism och internationella konflikter. I den här boken förs en diskussion om och ges några svar på hur vi kan närma oss frågor om identitet och samhälle.
Sagt om boken
"Författarna visar att "less is more" – det lite kortare formatet fungerar utmärkt för att ge ett pregnant perspektiv på vad identitetsbegreppet kan erbjuda samhällsvetare, samtidigt som valen av empiriska exempel – cyberspace, könsidentitet, postkolonialism – provocerar, illustrerar och stimulerar.
Dan Kärreman, professor i Organization Studies and Management, Copenhagen Business School
BeGreppbart är en serie introducerande böcker i samhällsvetenskap. Varje bok behandlar ett centralt begrepp och adderar en pusselbit till vår förståelse av samhället. Utforskande. Fokuserat. Dynamiskt. Greppbar kunskap i ett nötskal. Helt enkelt.
Om författarna
Nils Hammarén är doktor i socialt arbete och verksam som lektor och forskare vid institutionen för socialt arbete vid Göteborgs universitet. Thomas Johansson är professor i pedagogik med inriktning mot barn och ungdomsvetenskap vid Göteborgs universitet. Han har tidigare skrivit bl.a. ”Familjeliv”.
Liber 1 9789147088966 -
Service Worlds:People Organisations
Inbunden bok. Routledge. 2003.
Gott skick. Skyddsomslag i hyggligt skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780415247863
- Titel
- Service Worlds:People Organisations
- Författare
- Bryson
- Förlag
- Routledge
- Utgivningsår
- 2003
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
Routledge 9780415247863 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9780465079742
- Titel
- The new urban crisis : how our cities are increasing inequality, deepening segregation, and failing the middle class-- and what we can do about it
- Författare
- Florida, Richard L.
- Utgivningsår
- 2020
- Språk
- English
- Baksidestext
- In recent years, the young, educated, and affluent have surged back into cities, reversing decades of suburban flight and urban decline. And yet all is not well, Richard Florida argues in The New Urban Crisis. Florida, one of the first scholars to anticipate this back-to-the-city movement in his groundbreaking The Rise of the Creative Class, demonstrates how the same forces that power the growth of the world's superstar cities also generate their vexing challenges: gentrification, unaffordability, segregation, and inequality. Meanwhile, many more cities still stagnate, and middle-class neighborhoods everywhere are disappearing. Our winner-take-all cities are just one manifestation of a profound crisis in today's urbanized knowledge economy. A bracingly original work of research and analysis, The New Urban Crisis offers a compelling diagnosis of our economic ills and a bold prescription for more inclusive cities capable of ensuring growth and prosperity for all.
Includes bibliographical references and index.
The urban contradiction -- Winner-take-all urbanism -- City of elites -- Gentrification and its discontents -- The inequality of cities -- The bigger sort -- Patchwork metropolis -- Suburban crisis -- The crisis of global urbanization -- Urbanism for all.
Imported from: zcat.oclc.org:210/OLUCWorldCat (Do not remove)
9780465079742 -
Köprevolutionen : hur den digitaliserade kons...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2015. 183 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147116959
- Titel
- Köprevolutionen : hur den digitaliserade konsumenten transformerar handel, varumärken och marknadsföring
- Författare
- Jonsson, Pernilla
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 183 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 470 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Prisbelönad: Köprevolutionen har tilldelats hederspris i tävlingen Årets marknadsföringsbok 2016! Morgondagens marknadsplats är digital. Med den här boken får du de nödvändiga insikter som hjälper dig att tänka framåt och ställa de rätta frågorna.
Digitaliseringen av samhället är en av vår tids största och mest omvälvande förändringar. Med den nya tekniken blir konsumenten och därmed även köpprocessen allt mer digital, och det ritar helt om förutsättningarna för många verksamheter.
I den pågående ”köprevolutionen” står handeln i frontlinjen – dess gränssnitt digitaliseras snabbt. Digitaliseringen av köpet får dock konsekvenser långt utanför handelns gränser. Alla måste förstå vad som händer när det är konsumenterna som styr (och inte varumärkena), att köprevolutionen får konsekvenser för hela vårt sätt att göra affärer, från marknadsföring och varumärkespositionering till affärsmodeller och hur vi organiserar oss.
Den här boken hjälper dig att förstå vad den digitaliserade köpprocessen betyder för just era kunder och er affär. Den hjälper dig att tänka nytt, att tänka konsumentcentrerat, att tänka digitalt.
Sagt om boken
Köprevolutionen fick hederspris i tävlingen Årets Marknadsföringsbok 2016, med motiveringen att den ger läsaren värdefulla insikter kring den framtida digitala marknadsplatsen.
"Köprevolutionen ... Jag skulle vilja påstå att detta är måsteläsning för alla marknadsförare och kommunikatörer. Den fokuserar på konsumenter och e-handel, men analyserna och slutsatserna är giltiga för alla som vill förstå vad som händer just nu på det vi kallar marknaden." Lustgården - Wirtens blogg om content marketing 2016-01-18 www.wirten.se
"[...] Detta är en mycket aktuell, inspirerande och värdefull bok för alla läsare och speciellt viktig för de som måste förstå konsumenternas nuvarande och framtida drivkraft. Här får läsaren hjälp att tänka nytt, att tänka konsumentcentrerat och att tänka digitalt." Jan-Olof Svensson, lektör, BTJ-häftet nr 21, 2015.
Om författarna
Dr Pernilla Jonssons specialitet är att omvandla konsumenters röst till strategisk affärsnytta, och hon har väglett flera multinationella bolag inom varumärkespositionering, innovation och marknadsstrategi. Pernilla är i dag verksam på Ericsson ConsumerLab där hon ansvarar för affärsutveckling utifrån global konsumentinsikt.
Patrik Stoopendahl är affärsantropolog och konsult på analysföretaget Kairos Future. Till vardags stöttar han företag och organisationer i utvecklingen av strategier, kommunikationsidéer och nya koncept utifrån djuplodande analyser av nordisk och internationell konsumtionskultur.
Ek.dr Malin Sundström forskar om kunders beteenden, attityder och köpbeslut. Hon arbetar tillsammans med företag och organisationer och har lång erfarenhet av uppdragsforskning inom digital handel och konsekvenserna för framtidens butiker. Malin är akademisk föreståndare för SIIR, Swedish Institute for Innovative Retailing, vid Högskolan i Borås.
Liber 1 9789147116959
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn