-
Marknadsföring - modeller och principer
Häftad bok. Sanoma Utbildning. 2007. 454 sidor.
Gott skick. Omslaget har ett veck på baksidan. Illustrerad i färg.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789162265786
- Titel
- Marknadsföring - modeller och principer
- Författare
- Carl Gezelius - Per Wildenstam
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 454 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring – modeller och principer är en modern, tydlig, relevant och förklarande bok om marknadsföring på grundnivå. En helt ny typ av marknadsföringsbok med fokus på svenska förhållanden.I boken presenteras bland annat planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering och positionering. Varumärkestänkande, marknadskommunikation, relationsmarknadsföring, nyckelkundsbearbetning och företagets sociala ansvar behandlas ingående, men även lagstiftning och rent ekonomiska aspekter på marknadsavdelningens agerande beskrivs. Boken avslutas med kapitel om marknadsföring med nya media och internationell marknadsföring.
Författarna har i många år undervisat på olika affärsskolor och har med tiden blivit mer och mer medvetna om kursdeltagarnas svårigheter att relatera till de engelska och amerikanska standardverk som så ofta används på högre utbildningar. Svårigheterna har inte legat på det språkliga planet, utan i det enkla faktum att många av de exempel som behandlas inte är kända i Sverige.
Studenter får därför sällan några naturliga associationer till det som förklaras. Ofta är exemplen också hämtade från de största företagen i världen. Ambitionen har därför varit att åstadkomma en bok med så många exempel som möjligt från små och medelstora svenska företag.
Författare:
Carl Gezelius och Per Wildenstam. Båda författarna är mycket efterfrågade som lärare, konsulter och föreläsare.
Avsedd för:
Introducerande kurser i marknadsföring. Boken kan användas av universitet, högskolor, KY-utbildningar, utbildningsföretag och i samband med företagsintern utbildning, men lämpar sig även för självstudier och internutbildning.
Sanoma Utbildning 9789162265786 -
Twenty Ads that Shook the World
Inbunden bok. 2000. 234 sidor.
ISBN 0609605631
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Illustrerad i svartvitt.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK0609605631 -
Om populärpressen: Tjugo röster om svensk pop...
Häftad bok. Allers förlag. 1996. 96 sidor.
Mycket gott skick. Rikt illustrerad i färg. Producerad av Liberg Thompson, Malmö.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKAllers förlag -
Branding : from brief to finished solution
Häftad bok. Mies : RotoVision. 2005. 160 sidor.
Mycket gott skick. Rikt illustrerad i färg. Inlagan i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 2880468051
- Titel
- Branding : from brief to finished solution
- Författare
- Mono
- Förlag
- Mies : RotoVision
- Utgivningsår
- 2005
- Språk
- English
Mies : RotoVision 2880468051 -
Kommunikation teorin i praktiken
Häftad bok. Uppsala Publishing House/Konsultförlaget. 1989. 98 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9170050120
- Titel
- Kommunikation teorin i praktiken
- Författare
- Lars Palm - Sven Windahl
- Förlag
- Uppsala Publishing House/Konsultförlaget
- Utgivningsår
- 1989
- Omfång
- 98 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En bok om hur modern kommunikationsteori kan användas av informatörer i det dagliga arbetet. Eftersom författarna både är forskare och konsulter befinner de sig hela tiden i skärpunkten mellan teori och praktik. Genom åren har de samarbetat med många informatörer och lärt sig vad som är intressant för den enskilde informatören. Därför innehåller den här boken bara sådan forskning som kan tillämpas på praktiska problem. En bok om hur teorin verkligen kan användas i praktiken.
Uppsala Publishing House/Konsultförlaget 9170050120 -
Samarbete : konsten att dra åt samma håll
Inbunden bok. Stockholm : Arena. 1994. 162 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Om samarbete med bl.a Werner Vögeli, Anneli Alhanko, Leon Nordin, Peter Dahl, Mats Theselius, Sven Lundh och Ulrica Hydman-Vallien.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9178430836
- Titel
- Samarbete : konsten att dra åt samma håll
- Författare
- Holmgren, Henri - Eriksson, Peer
- Förlag
- Stockholm : Arena
- Utgivningsår
- 1994
- Språk
- Svenska
Stockholm : Arena 9178430836 -
En kulturhistoria, Allers förlag 100 år 1894–...
Inbunden bok. Allers förlag . 1994. 326 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Rikt illustrerad i färg och svartvitt. Dedikation på insidan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKAllers förlag -
Annonsens historia i Sverige, intill år 1700
Häftad bok. Gumaelius annonsbyrå. 1929. 235 sidor.
Hyggligt skick. Baksidan på omslaget sitter löst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKGumaelius annonsbyrå -
Identitet : om varumärken, tecken och symbole...
Inbunden bok. Raster förlag. 2002. 270 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag saknas. Illustrerad i färg.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9187215195
- Titel
- Identitet : om varumärken, tecken och symboler
- Författare
- Holger, Lena - Holmberg, Ingalill - Nationalmuseum
- Förlag
- Raster förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 270 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 215 x 280 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 1197 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- På romartiden märkte tillverkare av tegel och oljelampor sina produkter med något som vi idag skulle kunna kalla varumärken. Sedan dess har varumärken, tecken och symboler kommit att omge oss dagligen, i en omfattning vi inte alltid är medvetna om. De sätter sin prägel på våra konsumtionsvanor men påverkar även våra personliga identiteter och hela vårt samhälle. Identitetsskapande processer och strategiska designprogram har blivit allt vanligare bland företagen och en ny yrkeskår av formgivare och designers har vuxit fram.
I boken Identitet om varumärken, tecken och symboler samlar redaktörerna Lena Holger och Ingalill Holmberg 26 skribenter som lyfter fram olika aspekter på ämnet. Här berättas om varumärken ur ett juridiskt, ekonomiskt och socialt perspektiv men även om design- och varumärkeshistoria, skönhet och samspelet mellan konst och företag. Praktiska hanteringar av varumärkesfrågor belyses med hjälp av konkreta exempel från AstraZeneca, KF, Posten, Tetra Pak, Trygg-Hansa, Röda Korset och Nationalmuseum.
Lena Holger är konsthistoriker, författare och förste intendent på Nationalmuseum i Stockholm. Hon har bland annat skrivit Helene Schjerfbeck. Liv och konstnärskap (1987), Helene Schjerfbeck. Teckningar och akvareller (1994), Bo Andersson, skulptör (1995), Bittan Bergh Valberg, konstnär, textilare och designer (2001), varit redaktör och medförfattare till Helene Schjerfbeck, kvinnor, mansporträtt, självporträtt, landskap, stilleben (1997) samt skrivit en mängd artiklar om konst och konstnärer.
Ingalill Holmberg är ekonomie doktor, docent och VD för Centre for Advanced Studies in Leadership vid Handelshögskolan i Stockholm. Hon har bland annat skrivit Företagsledares mandat 1986, Från divisioner till bolag (1990), Företagsledning bortom etablerad teori (1992, redaktör tillsammans med Erik Sjöstrand) och Creating the Future (2002, redaktör tillsammans med Miriam Salzer-Mörling och Lars Strannegård). Hon är också redaktör och ansvarig utgivare för skriften Ledmotiv idéskrift om ledarskap.
Raster förlag 9187215195 -
Advertising is dead : long live advertising!...
Inbunden bok. London : Thames & Hudson. 2006. 226 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Rikt illustrerad i färg. Liten reva på övre delen av skyddomslaget på baksidan. På engelska.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0500513147
- Titel
- Advertising is dead : long live advertising! : over 200 inspiring campaigns for the new marketplace
- Författare
- Himpe, Tom
- Förlag
- London : Thames & Hudson
- Utgivningsår
- 2006
- Språk
- English
London : Thames & Hudson 0500513147 -
Advertising by Design: Generating and Designi...
Häftad bok. John Wiley & Sons. 2 uppl. 2010. 272 sidor.
Nära nyskick. Rikt illustrerad i färg. På engelska.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780470362686
- Titel
- Advertising by Design: Generating and Designing Creative Ideas Across Media
- Författare
- Robin Landa
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2010
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 217 x 275 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 928 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 2 9780470362686 -
Superbrands: Et indlblik i 50 af Danmarks sta...
Inbunden bok. Superbrands. 2002. 122 sidor.
ISBN 8798868403
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Rikt illustrerad i färg. På danska. Limited ldt
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSuperbrands 8798868403 -
Superbrands : business-to-business : ett urva...
Inbunden bok. *Superbrands SW. 2006. 124 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Rikt illustrerad i färg. Nedre högra hörnet av omslaget har fått sig en liten liten törn.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 8799019426
- Titel
- Superbrands : business-to-business : ett urval av Sveriges starkaste varumä
- Förlag
- *Superbrands SW
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 124 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 250 x 350 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 1292 g
- Språk
- Svenska
*Superbrands SW 8799019426 -
Advertising in America : the first 200 years
Inbunden bok. New York : Harry N. Abrams. 1990. 290 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Rikt illustrerad i färg och svartvitt. På engelska.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0810911876
- Titel
- Advertising in America : the first 200 years
- Författare
- Goodrum, Charles A. - Dalrymple, Helen
- Förlag
- New York : Harry N. Abrams
- Utgivningsår
- 1990
- Språk
- English
New York : Harry N. Abrams 0810911876 -
Advertising Today
Inbunden bok. Phaidon. 2001. 514 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Rikt illustrerad i färg. På engelska.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 071483923X
- Titel
- Advertising today
- Författare
- Berger, Warren
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 512 sidor
- Språk
- English
Phaidon 071483923X
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn