-
Business to business 2.0
Inbunden bok.
Nära nyskick. [Helsingborg] : Pyramid Communication, 2016., 289 sidor, marknadsföring och reklam i den digitala tidsåldern, (bobo32)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163799754
- Titel
- B2B 2.0 : marknadsföring och reklam i den digitala tidsåldern
- Författare
- Gustafsson, Conny
- Förlag
- Pyramid Communication
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 289 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 176 x 240 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 914 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Så lyckas du med B2B-marknadsföring i den digitala tidsåldernIdag genomför köparna uppemot 70% av köpprocessen på egen hand. Vill du bli vald som leverantör måste ditt varumärke vara känt, accepterat och prioriterat. Och det är via digitala medier som köparna påverkas. Även säljarnas roll är helt annorlunda idag. Argument som kvalitet, erfarenhet och sortiment är hygienfaktorer numera. Det som driver försäljning och skapar förutsättningar för premiumpris är emotionella faktorer som gemenskap, unikhet och status.Business to Business 2.0 är den första boken som utgår från den nya verkligheten. Du får stöd och hjälp genom praktiska checklistor, konkreta tips, goda råd och instruktiva praktikfall. Använd den som uppslagsbok, inspirationskälla eller handbok. Den systematiska arbetsmodell som presenteras i den här boken har redan hjälpt tusentals företag och organisationer att utvecklas, växa och ta plats på världsmarknaden.
9789163799754 -
Företaget & omvärlden
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Malmö : Liber-Hermod, cop. 1993, 178 sidor, Ägarstämpel på försättsblad, (bobo32)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 912301251X
- Titel
- Företaget och omvärlden
- Författare
- Frankelius, Per - Rosén, Carl-Gustaf
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1994
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 505 g
- Språk
- Svenska
912301251X -
Småföretagarens handbok
Pocketbok.
Mycket gott skick. Malmö : Liber-Hermod, 1994, 5:1 upplaga, En fläck på framsidan som nästan verkar tryckt? (Andra bilder på upplagan har också fläckar men ingen har lika!), Ägarstämpel på försättsblad, (bobo32) … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9123013605
- Titel
- Småföretagarens handbok
- Författare
- Stensson, Stina
- Förlag
- Malmö : Liber-Hermod
- Utgivningsår
- 1994
- Språk
- Svenska
9123013605 -
Kvalitetssäkrad industriell marknadsföring
Pocketbok.
Nyskick. Lidingö : Industrilitteratur, 2006, 175 sidor, Hur du tar kommando över marknadsföring och får effektivare försäljning, starkare reklam och snabbare uppföljning., (bobo32) … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175486997
- Titel
- Kvalitetssäkrad industriell marknadsföring : hur du tar kommando över marknadsföring och får effektivare försäljning, starkare reklam och snabbare uppföljning : handbok
- Författare
- Gustafsson, Conny
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 372 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här handboken är rena guldgruvan för dig som arbetar med marknadsföring av industriella produkter och tjänster - lättläst, rikt illustrerad och späckad med exempel. Du får: en enkel och systematisk arbetsmodell, alla de verktyg du behöver för att gräva fram och utvärdera fakta, massor av tips och råd, en rad praktikfall att lära och inspireras av, checklistor för varje moment av marknadsföringen. Arbetssättet bygger på etablerade metoder för kvalitetssäkring och innehåller allt du behöver för att planera, utforma och genomföra en marknadsföring som verkligen fungerar.
Om författarna
Författarna har gedigen egen erfarenhet av industriell marknadsföring i praktiken. Conny Gustafsson arbetar som skrivande konsult och rådgivare i marknadsfrågor. Rune Rennemark är en väletablerad föreläsare inom marknadsföring och ledarskap. Han arbetar i styrelser/ledningsgrupper samt som coach och mentor åt nyckelpersoner i näringslivet.
9175486997 -
E2000 classic
Pocketbok.
Mycket gott skick. Malm Liber ekonomi 2001, Inplastad och sista sidan har limmat fast sig lite längst ner. Inlagan är i mycket gott skick i övrigt!, baskurs i företagsekonomi : 1. Basbok, (bobo32) … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147062256
- Titel
- E2000 Classic Basbok 1
- Författare
- Andersson, Jan-Olof
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 312 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 768 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Alltid aktuell!
Text, övningar och lärarstöd, allt i ett oslagbart koncept. Med många klargörande och engagerande exempel, företagsfall och yrkesporträtt, hämtade direkt ifrån verkligheten. Materialet uppdateras kontinuerligt!
Läs mer
E2000 har verkligen skapat sig en position som marknadens mest spännande, största och mest heltäckande läromedelspaket i grundläggande företagsekonomi. E2000 Classic utvecklas hela tiden för att tillfredsställa olika elevgrupper, olika utbildningssituationer och skapa omväxling och mervärde i undervisningen. Till Problembok 2 följer nu även en cd till varje elev!
E2000 är unikt!
- Den relevanta och intressanta faktatexten!
- De många praktiska exemplen!
- Samspelet bild - text!
- Den rika källan av engagerande och väl fungerande uppgifter samt praktikfall av olika slag!
- Många andra mervärden såsom IT- och datorkoppling, affärsordlistor och engelska termer, sidofakta och reportage samt ett fylligt lärarmaterial!
E2000 Classic täcker många utbildningsbehov!
E2000 Classic är främst avsett för kurserna Företagsekonomi A och B (alt B) på gymnasieskolan och vuxenutbildningen. Block 1 täcker kursen Företagsekonomi A. För den som tidigare har läst denna kurs fungerar blocket som repetition med en hel del nyheter och fördjupningar. E2000 är också lämpligt för kurser i företagsekonomi inom bl.a. arbetsmarknadsutbildning, uppdragsutbildning samt företagsinternt. E2000 passar även mycket väl för självstudier.
Blockindelning i E2000 Classic
Del 1 (blå bok)
Block 1 Företagsekonomins grunder
Block 2 Företaget och marknaden
Block 3 Kalkylering och lönsamhet
Del 2 (röd bok)
Block 4 Produkt- och penningflödet
Block 5 Bokföring
Block 6 Bokslut och analys
Block 7 Personal och organisation
E2000 Classic - alltid aktuell!
Basboken är helt i fyrfärg och med många nya klargörande och engagerande exempel, företagsfall och yrkesporträtt, hämtade direkt ifrån verkligheten. Ambitionen med E2000 är att innehållet alltid ska vara relevant och aktuellt. Därför uppdateras materialet kontinuerligt, bl.a. utifrån ny omvärldskunskap, nya bestämmelser och lagstiftning inom de olika ämnesområdena, exempelvis företagande, marknadsföring och redovisning.
Problemboken har väl fungerande övningar av olika slag och på olika nivåer: bas- och fördjupningsuppgifter, integrerande övningar och praktikfall, förslag till fältuppgifter och projektarbete, dator- och Internetuppgifter, handelsräkning, rätt eller fel-/repetitionsfrågor m.m.
E2000 Classic - med cd till eleverna!
Problembok 2 inkluderar en interaktiv cd till varje elev - E2000 Classic cd, som innehåller de flesta av bokens övningar i bokföring och bokslut. På cd:n finns rätt eller fel-frågor till hela boken, konteringar, bokslutstablåer och nyckeltalsberäkningar - allt med inbyggd rättning, som ger eleverna omedelbar återkoppling. Den innehåller också några Excelmallar, där eleven snabbt kan mata in uppgifter och skapa formler. Cd:n är ett komplement för den som har lust och möjlighet att arbeta direkt på dator med övningarna, antingen i skolan eller hemma. Ett utmärkt sätt att variera studierna!
Vill du som är lärare utbilda i Sveriges mest använda ekonomiprogram? Kontakta Visma Spcs angående utbildningslicenser, läs mer på vismaspcs.se/produkter/skola
E2000 Classic finns inläst hos Inläsningstjänst.
Om författarna
Författargruppen representerar bred kompetens, näringslivserfarenhet och stor kontaktyta - samtidigt som den behärskar "vardagen i klassrummet".
Jan-Olof Andersson är lärare och konsult, Cege Ekström är metodiklärare och lektor i ekonomiska ämnen samt konsult. De båda har skrivit ett flertal läroböcker inom ekonomi och juridik. Jöran Enqvist är ekonomilärare, lärarutbildare och administratör. Rolf Jansson är koncernchef i Cordovan Group.
9789147062256 -
Mega
Pocketbok.
Gott skick. Stockholm : Bonnier utbildning, [1997] , 233 sidor, Namnteckning på omslag, Finns lite anteckningar i boken., företagsekonomi A, (bobo32)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789162220327
- Titel
- Mega : företagsekonomi A
- Författare
- Albertsson, Sten
- Förlag
- Stockholm : Bonnier utbildning
- Språk
- Svenska
9789162220327 -
Engagerad i kunden!
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i nyskick. Göteborg : ISL (Institutet för säljträning och ledarutveckling), 1995, 115 sidor, Ägarsignatur på försättsblad, reportage om företag som odlar lönsamma relationer, (bobo32) … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9176980685
- Titel
- Engagerad i kunden! : reportage om företag som odlar lönsamma relationer
- Författare
- Lindbom, Tomas - Östman, Nina - Institutet för säljträning och ledarutveckling
- Förlag
- Göteborg : ISL (Institutet för säljträning och ledarutveckling)
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- Svenska
9176980685 -
Den rätta gnistan - hur du vinner säljstarten...
Inbunden bok.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Soderpalm Publishing, 2010., 160 sidor, inklusive original pamflett i boken, (bobo32)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186077204
- Titel
- Den rätta gnistan : hur du vinner säljstarten och gör dina kalla samtal varma
- Författare
- Söderpalm, Max
- Förlag
- Soderpalm Publishing
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 152 x 215 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 393 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Så här säger en VD i utbildningsbranschen om boken Den rätta gnistan, vårens mest lästa Svenska säljbok.
"Jag arbetar som VD och säljansvarig för 15 säljare. Jag vill påstå att vår säljavdelning ligger i framkant i Sverige, men vi behöver ändå inspiration med jämna mellanrum.
Jag läste Den rätta gnistan som verkligen sätter fingret på vad som är grunden för framgångsrik försäljning att se till att få en bra start varje dag. Efter att ha läst boken köpte jag 5 till för jag vill att alla våra säljare ska läsa den."
Vill du bli innesäljaren som slipper dåliga säljdagar? Vill du bli utesäljaren som blir bättre på att boka möten och minimerar antalet återkomster? Vill du ha första hjälpen vid telefonkramp och själv kunna ta dig ur sälj- och motivationsdippar?
Läs den här boken, gör övningarna och följ stentavlorna. Lär du dig vinna säljstarten kommer din försäljning att öka dramatiskt.
Och du tänk om dina konkurrenter läser den här boken och inte du. Vågar du riskera det?
Hur ökar du försäljningen genom att bli bättre på inledningen av säljsamtalen? Hur gör du för att minska antalet återkomster och få prata färdigt när du kommit fram till kunden? Hur gör du för att göra dina kalla samtal varma? Hur minimerar du tiden du lägger på att boka möten eller telefonmöten?
Den rätta gnistan är skriven för dig som är inne- eller utesäljare och som vill slippa dåliga säljdagar. Den ger dig svar på dessa och många andra frågor.
Bokens övningar lär dig att tänka och göra som en stjärnsäljare. Målet med boken är att du ska öka din försäljning genom att vinna säljstarten.
Du får massor av konkreta tips på hur ska göra för att själv ta dig ur sälj- och motivationsdippar, vad du ska säga när du ringer och hur du ger dig själv chansen att utvecklas till en ännu bättre
säljare.
Denna bok finns också som ljudböcker,
uppdelad på två titlar: Den rätta gnistan
och Första hjälpen vid telefonkramp.
9789186077204 -
Value selling
Pocketbok.
Nära nyskick. Malmö : Liber, 2012, Första upplaga, 141 sidor, värdebaserad försäljning från start till resultat, (bobo32)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147098187
- Titel
- Value Selling : värdebaserad försäljning från start till resultat
- Författare
- Eliasson, Bengt
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 141 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Sälj på värde, inte på pris – och bli mer lönsam på kuppen. Det är huvudbudskapet i den här boken. Steg för steg visar den hur Value Selling fungerar och bäst förverkligas. Den tar ett steg längre än andra böcker i ämnet genom att erbjuda en kalkylmodell för att konkret kvantifiera och visa kunden det kundvärde ni kan skapa.
9789147098187 -
Industriell marknadsföring
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Malmö : Liber ekonomi, 1991, 216 sidor, ägarstämpel samt hittat nåt enstaka blyerts X på någon sida., [marknadsundersökning, reklam, försäljning och planering], (bobo32) … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9121600058
- Titel
- Industriell marknadsföring
- Författare
- Flodhammar, Åke
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1991
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 534 g
- Språk
- Svenska
9121600058 -
Practical Marketing Research
Pocketbok.
Mycket gott skick. Prentice Hall (1993), Edition: First Edition, 420 pages, 420 sidor, An Integrated Global Perspective, (bobo32)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
The market research toolbox
Pocketbok.
Gott skick. Thousand Oaks, Calif. : Sage Publications, c1996., xviii; 154 sidor, En bula på baksidan som om man tappat något tungt. Inte gjort hål men bulan känns genom halva boken. (Det kan ju vara en skottsäker bok...), a concise guide for beginners, (bobo32) … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780803958579
- Titel
- The Market Research Toolbox
- Författare
- McQuarrie
- Förlag
- Sage Publications Inc
- Utgivningsår
- 2005
- Bandtyp
- Språk
- Svenska
9780803958579 -
Winning the Marketing War
Pocketbok.
ISBN 1883999049
Gott skick. Executive Excellence Publishing (1995), Edition: 3, 282 pages, En ca 5x10mm stor kaffefläck på undersidan av inlagan, påverkar inte texten, Ena hörnet är lite vågigt några sidor in som spår efter fukt någon gång. Påverkar inget. Några blad i början lösa i läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK1883999049 -
A Handbook of Market Research Techniques
Inbunden bok.
Nyskick. Skyddsomslag i gott skick. London, Kogan Page, 1990, Första utgåva, Erratum lösblad i första uppslaget., (bobo32)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Integrerad organisationslära
Inbunden bok.
Gott skick. Lund : Studentlitteratur AB, 2011, 480 sidor, Överstrykningspennor rikligt använt, Hundöra finns, Tre sidor har gem i överkant, liten nötning längst ned på ryggen, i övrigt jätte bra skick!, (bobo32) … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144071091
- Titel
- Integrerad organisationslära
- Författare
- Lars H. Bruzelius - Per-Hugo Skärvad
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 480 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 1100 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta heltäckande standardverk har med åren blivit en mycket använd bok såväl på universitet och högskolor som i företag och andra organisationer. Boken ger en helhetsbild av organisationslärans utveckling och praktiska tillämpning samt kombinerar teori och praktik, främst beträffande företags och andra organisationers strategi, ledning, effektivitet och förnyelse.I denna tionde upplaga är utgångspunkten affärsidéns centrala roll. Utifrån det affärsidébaserade synsättet diskuteras mål, strategier samt sociala dimensioner med individ, team och kultur som tongivande begrepp i företag och andra organisationer. Boken integrerar organisationslärans olika aspekter och visar med ett tydligt ledningsperspektiv att en organisation kräver ledarskap, styrning, förändring och förnyelse. Författarnas gedigna erfarenheter av undervisning, forskning och konsultverksamhet avspeglas i ett stort antal fall och exempel, hämtade från olika typer av organisationer.Den nya upplagan följer samma struktur som den förra men texten är grundligt genomarbetad och alla exempel och case har aktualiserats. Till boken finns en webbplats med ett antal praktikfall från olika typer av organisationer. Tillsammans ger bok och webb studenterna tillfälle att kombinera teori och praktik på ett unikt sätt.Boken vänder sig till studerande i företagsekonomi och andra samhällsvetenskapliga ämnen med organisationer som studieobjekt, samt till personer som är praktiskt verksamma i företag och andra organisationer.
9789144071091 -
E 2000 classic
Pocketbok.
Nära nyskick. Malm ̲: Liber ekonomi, 2002, 319 sidor, baskurs i fr̲etagsekonomi : [BAS 2000]. 2. Basbok, (bobo32)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147062263
- Titel
- E2000 Classic Basbok 2
- Författare
- Andersson, Jan-Olof
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 320 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 789 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Alltid aktuell!
Text, övningar och lärarstöd, allt i ett oslagbart koncept. Med många klargörande och engagerande exempel, företagsfall och yrkesporträtt, hämtade direkt ifrån verkligheten. Materialet uppdateras kontinuerligt!
Läs mer
E2000 har verkligen skapat sig en position som marknadens mest spännande, största och mest heltäckande läromedelspaket i grundläggande företagsekonomi. E2000 Classic utvecklas hela tiden för att tillfredsställa olika elevgrupper, olika utbildningssituationer och skapa omväxling och mervärde i undervisningen. Till Problembok 2 följer nu även en cd till varje elev!
E2000 är unikt!
- Den relevanta och intressanta faktatexten!
- De många praktiska exemplen!
- Samspelet bild - text!
- Den rika källan av engagerande och väl fungerande uppgifter samt praktikfall av olika slag!
- Många andra mervärden såsom IT- och datorkoppling, affärsordlistor och engelska termer, sidofakta och reportage samt ett fylligt lärarmaterial!
E2000 Classic täcker många utbildningsbehov!
E2000 Classic är främst avsett för kurserna Företagsekonomi A och B (alt B) på gymnasieskolan och vuxenutbildningen. Block 1 täcker kursen Företagsekonomi A. För den som tidigare har läst denna kurs fungerar blocket som repetition med en hel del nyheter och fördjupningar. E2000 är också lämpligt för kurser i företagsekonomi inom bl.a. arbetsmarknadsutbildning, uppdragsutbildning samt företagsinternt. E2000 passar även mycket väl för självstudier.
Blockindelning i E2000 Classic
Del 1 (blå bok)
Block 1 Företagsekonomins grunder
Block 2 Företaget och marknaden
Block 3 Kalkylering och lönsamhet
Del 2 (röd bok)
Block 4 Produkt- och penningflödet
Block 5 Bokföring
Block 6 Bokslut och analys
Block 7 Personal och organisation
E2000 Classic - alltid aktuell!
Basboken är helt i fyrfärg och med många nya klargörande och engagerande exempel, företagsfall och yrkesporträtt, hämtade direkt ifrån verkligheten. Ambitionen med E2000 är att innehållet alltid ska vara relevant och aktuellt. Därför uppdateras materialet kontinuerligt, bl.a. utifrån ny omvärldskunskap, nya bestämmelser och lagstiftning inom de olika ämnesområdena, exempelvis företagande, marknadsföring och redovisning.
Problemboken har väl fungerande övningar av olika slag och på olika nivåer: bas- och fördjupningsuppgifter, integrerande övningar och praktikfall, förslag till fältuppgifter och projektarbete, dator- och Internetuppgifter, handelsräkning, rätt eller fel-/repetitionsfrågor m.m.
E2000 Classic - med cd till eleverna!
Problembok 2 inkluderar en interaktiv cd till varje elev - E2000 Classic cd, som innehåller de flesta av bokens övningar i bokföring och bokslut. På cd:n finns rätt eller fel-frågor till hela boken, konteringar, bokslutstablåer och nyckeltalsberäkningar - allt med inbyggd rättning, som ger eleverna omedelbar återkoppling. Den innehåller också några Excelmallar, där eleven snabbt kan mata in uppgifter och skapa formler. Cd:n är ett komplement för den som har lust och möjlighet att arbeta direkt på dator med övningarna, antingen i skolan eller hemma. Ett utmärkt sätt att variera studierna!
Vill du som är lärare utbilda i Sveriges mest använda ekonomiprogram? Kontakta Visma Spcs angående utbildningslicenser, läs mer på vismaspcs.se/produkter/skola
E2000 Classic finns inläst hos Inläsningstjänst.
Om författarna
Författargruppen representerar bred kompetens, näringslivserfarenhet och stor kontaktyta - samtidigt som den behärskar "vardagen i klassrummet".
Jan-Olof Andersson är lärare och konsult, Cege Ekström är metodiklärare och lektor i ekonomiska ämnen samt konsult. De båda har skrivit ett flertal läroböcker inom ekonomi och juridik. Jöran Enqvist är ekonomilärare, lärarutbildare och administratör. Rolf Jansson är koncernchef i Cordovan Group.
9789147062263
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn