-
Blicktrick : vägledning i visuell varseblivni...
Inbunden bok. Bokförlaget Arena. 2007. 270 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789178432318
- Titel
- Blicktrick : vägledning i visuell varseblivning
- Författare
- Uwe Stoklossa
- Förlag
- Bokförlaget Arena
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 270 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 250 x 290 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 1811 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kärlek vid andra ögonkastet. Du ser något i förbigående. Omedvetet.Men plötsligt måste du ta en ny titt. Någonting stämmer inte. Det är något du inte får grepp om.Men vad? Detta andra ögonkast är frivilligt. Det är aktivt och nära på lustfyllt. Detta andra ögonkast är hemligheten bakom framgångsrik visuell kommunikation.
I Blicktrick avslöjar författaren Uwe Stoklossa hemligheterna bakom det andra ögonkastet.Med hjälp av illustrerande exempel från reklam, grafisk formgivning och konst analyserar och illustrerar boken seendets olika fenomen. Boken är indelad i tio överskådliga kategorier, med hundratals exempel på hur ögat kan vilseledas av visuell information. Blicktrick innehåller även en utförlig teoretisk textdel om seende och perception.
Bokförlaget Arena 9789178432318 -
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter,...
Inbunden bok. Carlsson. 7 uppl. 2009. 315 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173312387
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 191 x 265 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 1045 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu är sjunde upplagan här av denna populära storsäljare, 30 000 läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering. Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare.
Författaren berättar medryckande hur man med text och bild når fram till läsare och tittare på webben, i tv, i tidningar, i tidskrifter. Han beskriver även det viktiga strategiska arbetet och går igenom hela arbetsprocessen, budskap, påverkan, kreativitet, typografi, bild, video, design samt samspelet mellan text och bild.
Läsarna finner vi bland studenterna vid universitet och högskolor, kursinstitut, reklam- och designskolor och folkhögskolor. Dit hör givetvis även yrkesverksamma på reklambyråer, informations- och marknadsavdelningar, som inspireras av både resonemangen och bildmaterialet.
Boken har även letat sig ut utanför landets gränser och finns nu i en engelsk version, Essentials of Visual Communication. En spansk upplaga ligger också på bokhandelsdiskarna och snart finns där även en portugisisk, polsk och ungersk version.
Författare är Bo Bergström, art director, författare, utbildare, med sex böcker bakom sig. Han är en efterfrågad föreläsare i både hemland och utland och leder kurser i en mängd olika sammanhang. Hans bok Bild och Budskap (Carlsson Bokförlag) vann tävlingen Svenska Publishing-Priset 2001 i klassen Fackböcker.
Carlsson 7 9789173312387 -
College Physics (International Student Editio...
Pocketbok. Brooks/Cole. 7 uppl. 2005.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0534493181
- Titel
- College Physics (International Student Edition)
- Författare
- SERWAY
- Förlag
- Brooks/Cole
- Utgivningsår
- 2005
- Bandtyp
- Språk
- Svenska
Brooks/Cole 7 0534493181
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn