-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
-
Tjenstgöringsreglemente för Arméen
Inbunden bok. P A Norstedt & söner. 1889. 458 sidor.
Gott skick. Anteckningar i bläck på s 1 och 2. Förstrykningar i blyerts. Gott skick för övrigt. Fullt läsbar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKP A Norstedt & söner -
Lärande bedömning
Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 3 uppl. 2013. 224 sidor.
Gott skick. Understrykningar och marginalanteckningar i bläck
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140684462
- Titel
- Lärande bedömning
- Författare
- Jönsson, Anders
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken ges ett särskilt perspektiv på bedömning. Det visar hur bedömning kan användas i lärandets tjänst, så att eleverna i skolan ges möjlighet att lära sig så mycket och så bra som möjligt. Med hjälp av aktuell forskning visas hur bedömningen kan stötta elevernas lärande på ett effektivt sätt. Boken försöker bland annat svara på följande frågor:
Hur kommunicerar man mål och kriterier till eleverna?
Hur tar man reda på vad eleverna kan i förhållande till mål och kriterier?
Hur hjälper man eleverna att utvecklas mot målen?
Hur kan man engagera eleverna i själv- och kamratbedömning?
Med hjälp av praktiska exempel anpassade till kursplanerna i Lgr11 visas flera olika sätt att bedöma elevernas prestationer. Bokens tredje upplaga har fått en ny, tydligare struktur. Den har också utökats med ytterligare exempel på forskning om formativ bedömning samt med förslag på hur man kan arbeta med exempelvis återkoppling och kamratbedömning. Den nya upplagan innehåller dessutom en diskussion om nationella prov, likvärdighet och sambedömning.
Anders Jönsson är docent i utbildningsvetenskap och är anställd som biträdande professor i naturvetenskapernas didaktik vid Högskolan Kristianstad.
Gleerups Utbildning AB 3 9789140684462 -
Handbok för grupparbete : att skapa fungerand...
Häftad bok. Studentlitteratur. 3 uppl. 2013. 286 sidor.
Gott skick. Förstrykningar i gult på 16 sidor
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144082127
- Titel
- Handbok för grupparbete : att skapa fungerande grupparbeten i undervisning
- Författare
- Hammar Chiriac, Eva - Hempel, Anders - Forslund Frykedal, Karin
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 286 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 412 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Grupparbete är en vanligt förekommande arbetsform på alla nivåer i det svenska utbildningssystemet, från skola till universitet. Ofta används grupparbete som en av flera möjliga undervisningsformer utan att man funderar över dess möjligheter och konsekvenser. Ibland fungerar det väl och till belåtenhet för elever och studenter. Vid andra tillfällen uppstår mindre konstruktiva processer.
Mer kunskap om grupparbeten som arbetsform har efterfrågats, både av studerande och av lärare. I Handbok för grupparbete presenteras viktiga aspekter att tänka på vid arbete i grupp och vad som händer när arbetsformen används i undervisning. I denna tredje upplaga av boken har alla kapitel vidareutvecklats och aktualiserats. Dessutom har antologin kompletterats med några för boken nya aspekter som är av intresse och bör beaktas för att skapa fungerande grupparbete i undervisning, nämligen ledarskap och bedömning vid grupparbete.
Handbok för grupparbete vänder sig till alla som använder grupparbete som arbetsform, inom både universitet, högskola, skola och vuxenutbildning samt till dem som mer specifikt studerar grupprocesser inom olika utbildningsprogram. Även elever och studenter som ingår i någon form av studiegrupp, projektgrupp eller liknande kan ha stor glädje av bokens innehåll.
Studentlitteratur 3 9789144082127 -
Kvalitativa intervjuer
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 4 uppl. 2010. 163 sidor.
Mycket gott skick. En anteckning i bläck på s. 1
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144062167
- Titel
- Kvalitativa intervjuer
- Författare
- Trost, Jan
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 163 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en lärobok om hur man genomför kvalitativa intervjuer. Här får du som läsare kunskap om när man bör använda kvalitativa intervjuer och hur man på bästa sätt genomför dessa. En stor del av boken ägnar författaren åt det praktiska genomförandet. Etiska spörsmål, urvalsprinciper samt frågor om reliabilitet och validitet behandlas grundligt. Samtidigt resonerar han kring frågor om tystnadsplikt, klädselns betydelse och om användandet av ljud- och bildinspelning vid intervjun. I boken behandlas även narrativer och fokusgruppsintervjuer och författaren ger råd om hur man bör agera när man intervjuar barn respektive vuxna.I denna fjärde omarbetade upplaga finns ett nyskrivet kapitel om det teoretiska perspektiv som ligger bakom de råd och synpunkter som diskuteras i boken. I övrigt är texten reviderad i förhållande till användares kommentarer.Boken vänder sig i första hand till studenter vid universitet och högskola i såväl grund- som forskarutbildning. Den är också lämplig för alla yrkesgrupper där samtal är en viktig del av arbetet.
Studentlitteratur AB 4 9789144062167 -
Inkludering och måluppfyllelse : att nå framg...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 183 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147100880
- Titel
- Inkludering och måluppfyllelse : att nå framgång med alla elever
- Författare
- Persson, Bengt
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 183 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 258 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska grundskolan genomgår under 2000-talets andra decennium de största förändringarna sedan 1960-talet. Nya läroplaner och en ny skollag där kunskapsmätning och konkurrens fått allt större betydelse innebär en ny förståelse av skolans uppgift. Samtidigt blir svenska elevers skolresultat allt sämre och skillnaderna mellan skolor ökar.
Bengt Persson och Elisabeth Persson inleder boken med att analysera bakgrunden till den här utvecklingen. Men bokens huvudsyfte är att visa på att det finns ljuspunkter som ger perspektiv åt den dystra bilden. I den lilla kommunen Essunga har man med hjälp av ett systematiskt och idogt förändringsarbete lyckats vända en negativ utveckling. På kort tid har man nått en tätposition bland landets kommuner när det gäller elevernas resultat på betyg och nationella prov. Genom ett inkluderande synsätt där särskilda undervisningsgrupper och nivågruppering lagts ner har allt fler elever getts möjlighet att lyckas.
Inkludering och måluppfyllelse vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskolan till gymnasiet samt till specialpedagoger, fritidspedagoger och rektorer. Den kan med behållning läsas även av andra med intresse av skolans utveckling.
Om författarna
Bengt Persson är professor i specialpedagogik och Elisabeth Persson är universitetslektor i matematikdidaktik. Båda är verksamma vid Högskolan i Borås.
Liber 1 9789147100880 -
Det sociala livet i skolan : socialpsykologi...
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2013. 378 sidor.
Gott skick. Vissa understrykningar i blyerts
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147105434
- Titel
- Det sociala livet i skolan : socialpsykologi för lärare
- Författare
- Thornberg, Robert
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 378 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 494 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det sociala livet i skolan är en introduktion till socialpsykologi där kunskapsområdet relateras till skolans värld genom skildringar av vardagssituationer och resultat från forskning. Kapitlen handlar bland annat om grupper, grupputveckling, normer, grupptryck, lärarens ledarskap, social identitet, prosociala beteenden, konflikter och mobbning.
I denna tredje upplaga har i synnerhet kapitlet om mobbning uppdaterats och utökats, inte minst den avslutande delen om antimobbningsarbetet. Även kapitlet om lärares ledarskap har i betydande grad bearbetats. Boken har också uppdaterats när det gäller forskningsreferenser, och nya begrepp har tillkommit.
Läs mer
Skolan är en plats där sociala relationer och grupper etableras, upprätthålls och förändras. Socialpsykologi relaterat till barn, ungdomar och skola utgör därför en viktig kunskap för lärare, specialpedagoger och personal inom elevhälsan. Att vara lärare innebär att i stor utsträckning möta, hantera, organisera, påverka och påverkas av individer sammansatta i grupper. När skolpsykologer, kuratorer, specialpedagoger, skolsköterskor och annan personal från elevhälsan arbetar med elever är det grundläggande att förstå att dessa elever är inbäddade i sociala grupper och sammanhang både i och utanför skolan, vilket påverkar deras attityder och beteenden i skolan, klassrummet och kamratgrupperna.
Boken vänder sig till lärar-, psykolog- och socionomstudenter, men även till studenter i pedagogik, specialpedagogik och pedagogiskt arbete, liksom till studenter i psykologi, sociologi och socialt arbete med intresse för sociala processer i skolan.
Om författarna
Robert Thornberg är professor i pedagogik, och är verksam vid Institutionen för beteendevetenskap och lärande vid Linköpings universitet. Han har sedan början av 2000-talet forskat om sociala relationer och värdefrågor i skolan och har i över 10 år forskat om mobbning bland barn och ungdomar.
Liber 2 9789147105434 -
Skolan, demokratin och de unga medborgarna
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 240 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147097319
- Titel
- Skolan, demokratin och de unga medborgarna
- Författare
- Ekman, Joakim
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det är en vanlig föreställning att skolan har en viktig funktion att fylla i en demokrati. Skolan ska fostra ansvarskännande människor och samhällsmedlemmar, och mer specifikt utrusta eleverna med de färdigheter och kunskaper som de behöver som medborgare i ett demokratiskt samhälle. Men vilka är egentligen skolans förutsättningar att utföra ett sådant demokratiskt och medborgarförberedande uppdrag i praktiken?
Läs mer
Utgångspunkten för denna bok är spänningen mellan det fostrande uppdrag som styrdokumenten beskriver och den faktiska socialisation som sker. Boken visar hur skolans verklighet präglas av olika institutionella förutsättningar, olika ekonomiska villkor, lärares och elevers agerande, läromedlen och klassammansättningarna. Utifrån de senaste årens forskning om skolans demokratiska uppdrag tecknas en bild av vad skolan förmår göra för att utrusta elever med medborgarkompetens. I syfte att fördjupa förståelsen av demokratiuppdraget inkluderas en diskussion om politisk socialisation, olika slags demokratimodeller samt olika former av politiskt deltagande. Det finns också ett kapitel med praktiska övningar.
Boken riktar sig till studenter på lärarutbildningarnas utbildningsvetenskapliga kurser som vill ha fördjupade kunskaper om skolans demokratiuppdrag i teori och praktik, men också till studenter i statsvetenskap, pedagogik och sociologi med intresse för politisk socialisation genom skolan.
Om författarna
Joakim Ekman är professor i statsvetenskap vid CBEES, Södertörns högskola.
Lina Pilo är lärare i svenska och samhällskunskap.
Liber 1 9789147097319 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144071343
- Titel
- Juridik för pedagoger
- Författare
- Erdis, Mare
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 225 mm
- Vikt
- 270 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken presenterar författaren en introduktion och vägledning till olika juridiska frågeställningar som kan aktualiseras i förskola, skola och fritidshem. De ämnesområden som behandlas i boken rör bl.a. den rättsliga grunden för personalens, barnets/elevens och vårdnadshavarens åligganden, rättssäkerhet, offentlighet och sekretess, skadestånd samt upphovsrätt. För att underlätta förståelsen kopplas i de flesta fall de olika bestämmelserna till praxis, för att därigenom ge läsaren konkreta exempel på hur en viss bestämmelse tillämpas.
Denna upplaga har omarbetats med beaktande av den nya skollagen, som tillämpas fr.o.m. 1 juli 2011 och den nya offentlighets- och sekretesslagen, som trädde i kraft 1 juli 2009. Lagändringar i övrigt fram till 1 januari 2011 har också beaktats. Boken vänder sig till studenter på lärarutbildningens samtliga program. Den fungerar också utmärkt som handbok för såväl yrkesverksamma lärare som föräldrar och elever.
Studentlitteratur 5 9789144071343 -
Allmändidaktik : vetenskap för lärare
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2017. 384 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144113173
- Titel
- Allmändidaktik : vetenskap för lärare
- Författare
- Hansén, Sven-Erik
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 384 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 175 x 245 mm
- Vikt
- 700 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är egentligen didaktik och allmändidaktik? Vad betyder de för undervisning och lärande i en postmodern värld där möten mellan kulturer blir allt vanligare, där internationella jämförelser av prestationer alltmer styr och där kunskapsutvecklingen i allt snabbare takt utmanar skolans arbete?
Allmändidaktik är den benämning som samlar dylika frågor, med undervisning och lärande i förgrunden. Inom allmändidaktiken möter vi aspekter på undervisning och lärande som inte är knutna till specifika skolämnen. Allmändidaktik står i stället för det vetande som hör till själva lärarskapet, såsom lärarens professionella utveckling, klassens sociala liv och skolans samhälleliga kontext.
Boken erbjuder en helhetsorienterad presentation av forskningsgrundad kunskap inom allmändidaktik. I denna andra och reviderade upplaga har kapitlen uppdaterats eller reviderats, och boken har fått ett nyskrivet kapitel om lärande i ett digitaliserat samhälle.
Boken riktar sig till studerande, lärare och forskare i nordiska lärarutbildningar och andra pedagogiska utbildningar från grundutbildning till högskola. Den vänder sig även till verksamma lärare som vill uppdatera och förkovra sig inom bokens tema. Därför är boken också tänkt att kunna användas inom lärares fortsatta kompetensutveckling.
Studentlitteratur AB 2 9789144113173 -
Allmändidaktik : vetenskap för lärare
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2017. 384 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144113173
- Titel
- Allmändidaktik : vetenskap för lärare
- Författare
- Hansén, Sven-Erik
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 384 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 175 x 245 mm
- Vikt
- 700 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är egentligen didaktik och allmändidaktik? Vad betyder de för undervisning och lärande i en postmodern värld där möten mellan kulturer blir allt vanligare, där internationella jämförelser av prestationer alltmer styr och där kunskapsutvecklingen i allt snabbare takt utmanar skolans arbete?
Allmändidaktik är den benämning som samlar dylika frågor, med undervisning och lärande i förgrunden. Inom allmändidaktiken möter vi aspekter på undervisning och lärande som inte är knutna till specifika skolämnen. Allmändidaktik står i stället för det vetande som hör till själva lärarskapet, såsom lärarens professionella utveckling, klassens sociala liv och skolans samhälleliga kontext.
Boken erbjuder en helhetsorienterad presentation av forskningsgrundad kunskap inom allmändidaktik. I denna andra och reviderade upplaga har kapitlen uppdaterats eller reviderats, och boken har fått ett nyskrivet kapitel om lärande i ett digitaliserat samhälle.
Boken riktar sig till studerande, lärare och forskare i nordiska lärarutbildningar och andra pedagogiska utbildningar från grundutbildning till högskola. Den vänder sig även till verksamma lärare som vill uppdatera och förkovra sig inom bokens tema. Därför är boken också tänkt att kunna användas inom lärares fortsatta kompetensutveckling.
Studentlitteratur AB 2 9789144113173 -
Ämnesdidaktik - en undervisningskonst
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2015. 156 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144113876
- Titel
- Ämnesdidaktik - en undervisningskonst
- Författare
- Bronäs, Agneta
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 156 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 200 mm
- Vikt
- 220 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ämnesdidaktik − en undervisningskonst är en grundbok som svarar mot det behov av ämnesdidaktiska kunskaper som tydligt uttrycks i intentionerna i den nya lärarutbildningen. Författarna, Agneta Bronäs och Niclas Runebou, presenterar en modell för ämnesdidaktik som både stödjer lärare och blivande lärare i deras undervisning och ger en systematisk grund för ämnesdidaktiska studier. Modellen är nyskapande och kan bli det analysverktyg som hittills har saknats. Modellens delar exemplifieras med verkliga undervisningssituationer och den visar hur viktigt samspelet mellan det konkreta och det abstrakta är för att lärande ska ske.
Boken, som omfattar såväl ett teoretiskt som praktiskt perspektiv, syftar till att lärarstuderande ska uppnå en tydlig professionalisering. Ämnesdidaktik − en undervisningskonst vänder sig till lärarstuderande, lärarutbildare, yrkesverksamma lärare samt forskare och forskarstuderande i ämnesdidaktik.
Studentlitteratur AB 2 9789144113876 -
Lärande, skola, bildning
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 4 uppl. 2017. 759 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127818408
- Titel
- Lärande, skola, bildning
- Författare
- Lundgren, Ulf P. - Säljö, Roger - Liberg, Caroline
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 759 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 175 x 245 mm Ryggbredd 50 mm
- Vikt
- 1640 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lärande, skola, bildning är en gedigen grundbok som belyser skolans historia och framväxt, samt ger en fördjupad inblick i det som idag utgör det svenska skolsystemet.
I denna fjärde utgåva av antologin har samtliga kapitel uppdaterats och ett kapitel om utbildningssociologi tillkommit.
Antologin är indelad i fem sektioner:
Skolan formas och blir till.
Lärande, undervisning och elevers utbildning.
Utbildning och den kulturella reproduktionen.
Utvärdering, bedömning och resultat.
Politisk styrning och skolans förändring.
I boken medverkar 19 författare från flera universitet. Den är i första hand avsedd för studerande på lärarutbildningen och för yrkesverksamma lärare, men vänder sig även till alla som vill veta mer om vår skola.
Natur & Kultur Akademisk 4 9789127818408 -
Metoder : undervisning och framträdande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2009. 194 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144055954
- Titel
- Metoder : undervisning och framträdande
- Författare
- Långström, Sture
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 194 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 284 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Riktigt duktiga undervisare, föreläsare och fortbildare behärskar sitt ämnesområde, har goda pedagogiska kunskaper och en förmåga att välja rätt metod med hänsyn till deltagare, ämne och förhållanden i övrigt. Den här boken lyfter fram en mångfald mycket intressanta och spännande metoder som i ett lämpligt urval kan ge förnyad stimulans i det dagliga arbetet i skolan, studieförbundet eller kompetensutvecklingen för verksamma yrkesutövare inom alla områden. Genom att sammanställa en variation av undervisningsmetoder flyttar vi fokus från undervisaren till ämnet och deltagarna och från tvång och ensidighet till frihet och flerperspektivitet. Exempel på metoder som presenteras och diskuteras är: berättandekommunikativaproblemlösandeinteraktivaexperimentellaundersökande. Boken vänder sig till alla som på något sätt sysslar med utbildning, d.v.s. lärarstudenter och verksamma lärare som vill ha tillgång till kunskap om och färdighet i att använda en mängd olika metoder. Men även den som ansvarar för kompetensutveckling på ett företag eller leder studiecirklar kan finna inspiration och stöd för sin utveckling.
Studentlitteratur AB 1 9789144055954 -
Lärarens retorik : om tal och samtal i lärary...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 272 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147099993
- Titel
- Lärarens retorik : om tal och samtal i läraryrket
- Författare
- Gunnarson, Hans
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 272 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 354 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lärarens retorik - om tal och samtal i läraryrket behandlar retorikens teori och erbjuder konkreta retoriska verktyg som kan användas i klassrummet för att utveckla såväl din egen som dina elevers förmåga att kommunicera. Boken tar också upp hur du kan ha nytta av retoriken vid konferenser och vid möten med föräldrar.
Boken presenterar retorikens arbetsprocess för att finna fakta och argument, för att skapa en god disposition och för att ge framställningen en tilltalande språklig utformning. Retorikens teorier får stöd i aktuell forskning. I avsnittet om minnet knyts de klassiska minnesteorierna till hjärnforskningens senaste rön och i delen om framförandet kopplas antikens teorier till modern forskning.
Retoriken hjälper dig i ditt kanske viktigaste uppdrag som lärare: att utveckla elevernas förmåga att använda språket och argumenten för att aktivt ta ställning i det demokratiska samhället. Lärarens retorik - om tal och samtal i läraryrket riktar sig till blivande och yrkesverksamma lärare i grundskolan och på gymnasiet.
Sagt om boken
Insiktsfullt och matnyttigt om muntliga relationer Gunnarson lägger stor vikt vid det mellanmänskliga samspel mellan elev och lärare som är så viktigt för lärandet. --- genom författarens erfarenheter från grundskolan och gymnasiet, som visar sig i att han presenterar många konkreta retoriska verktyg som direkt kan användas både i och utanför klassrummet. --- Boken är fylld av genomtänkta övningar och andra uppslag för undervisningen i olika ämnen, och både nya och erfarna lärare har mycket att hämta i hans bok. Peter Fowelin recenserar 2012-11-22 i Pedagogiska magasinet.
Om författaren
Hans Gunnarson har arbetat med retorik i många år i grundskolan, på gymnasiet och på högskolan. Han är nu verksam på Högskolan i Halmstad. Han har tidigare skrivit boken Vältalaren - en handbok i retorik, utgiven på Liber.
Liber 1 9789147099993 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144055725
- Titel
- Handledande samtal
- Författare
- Birnik, Hans
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 120 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 180 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Som handledare möter du utmaningar på flera plan. Att ha djupgående kunskaper om handledningens teori och praktik räcker inte. Du måste även skapa en bärande relation till klienten, oavsett om det är en student på praktik eller en yrkesverksam person du handleder. Den goda relationen är en förutsättning för ett framåtskridande samarbete. I den här boken ger författaren dig vägledning kring vilka förhållningssätt som kan leda fram till en bra samverkan. Du får hjälp förbi hinder i handledningen. Klienten kan till exempel vara rädd för att bli bedömd, inte förmå förmedla vad som är väsentligt eller ha svårigheter att förstå vad handledaren uttrycker. För att komma vidare är kommunikationen A och O; genom en tystnadens och lyssnandets kultur skapar du utrymme för klientens utveckling. Boken Handledande samtal är skriven utifrån lång erfarenhet och forskning och passar dig som är på väg att bli eller vill utvecklas som handledare inom privat och offentlig verksamhet.
Studentlitteratur AB 1 9789144055725 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 912301265x
- Titel
- Att utreda, forska och rapportera
- Författare
- Wiedersheim-Paul, Finn - Eriksson, Lars Torsten
- Förlag
- Malmö : Liber-Hermod
- Utgivningsår
- 1993
- Språk
- Svenska
Malmö : Liber-Hermod 912301265x -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789137109794
- Titel
- Matematikens kulturhis
- Författare
- McLeish, John - Wahlén, Jan
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 1996
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 163 x 35 mm Ryggbredd 26 mm
- Vikt
- 530 g
- Språk
- Svenska
Bokförlaget Forum 9789137109794 -
Aktiebolag : skatt, ekonomi och juridik
Häftad bok. Näsviken : Björn Lundén information. 2000.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9170272328
- Titel
- Aktiebolag : skatt, ekonomi och juridik
- Författare
- Lundén, Björn
- Förlag
- Näsviken : Björn Lundén information
- Utgivningsår
- 2000
- Språk
- Svenska
Näsviken : Björn Lundén information 9170272328 -
Stamträd över Europas furstehus
Inbunden bok. Stockholm : Plus. 1980.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Namnad på s. 1
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9174061658
- Titel
- Stamträd över Europas furstehus
- Författare
- Ohlmarks, Åke
- Förlag
- Stockholm : Plus
- Utgivningsår
- 1980
- Språk
- Svenska
Stockholm : Plus 9174061658 -
Tostared : du fagra bygd-
Inbunden bok. Tostareds hembygdsförening. 2019. 445 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 916310184x
- Titel
- Tostared : du fagra bygd-
- Författare
- Tostareds hembygdsförening
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
Tostareds hembygdsförening 916310184x -
Kungl Hallands Regemente 1902-1974
Inbunden bok. Tryckab. 1974. 511 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i hyggligt skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKTryckab -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKUtgivarens förlag
-
Detta är Gestapo
Häftad bok. Natur och kultur. 1944. 158 sidor.
Hyggligt skick. Tillskrift på sid 1. Inlaga i gott skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKNatur och kultur -
Folket vid Lunnaån - En bok om Landa
Inbunden bok. Frillesås-Landa Hembygdsgille. 1 uppl. 1985.
Mycket gott skick. Bruksslitage på pärmen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKFrillesås-Landa Hembygdsgille 1 -
Hjärtum - Västerlanda Inlands Torpe Häradshis...
Inbunden bok. Barneviks Tryckeri. 1960.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBarneviks Tryckeri -
Bondeminnen i Halland
Inbunden bok. Varberg : Studieförb. Vuxenskolan : Museet i Varberg : Lantbrukarnas riksförb. 1998.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9185720321
- Titel
- Bondeminnen i Halland
- Författare
- Samuelsson, Carl-Olof - Studieförbundet Vuxenskolan (Varberg)
- Förlag
- Varberg : Studieförb. Vuxenskolan : Museet i Varberg : Lantbrukarnas riksförb
- Utgivningsår
- 1998
- Språk
- Svenska
Varberg : Studieförb. Vuxenskolan : Museet i Varberg : Lantbrukarnas riksförb 9185720321 -
Halländska emigrantöden 1860-1930 : drömmen o...
Inbunden bok. Halmstad : Spektra. 1996.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9171364676
- Titel
- Halländska emigrantöden 1860-1930 : drömmen om Amerika - vision och verklighet
- Författare
- Bengtsson, Frithiof - Bengtsson, Torsten - Person, Bengt-Arne
- Förlag
- Halmstad : Spektra
- Utgivningsår
- 1996
- Språk
- Svenska
Halmstad : Spektra 9171364676 -
Landa - förr och nu
Inbunden bok. Frillesås-Landa Hembygdsgille. 1 uppl. 195 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKFrillesås-Landa Hembygdsgille 1 -
IDUN 1911 Komplett årgång inbunden
Inbunden bok. 1911.
Gott skick. Inbunden årgång av veckomagasinet Idun i gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn