-
M3000 Marknadsföring Faktabok
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2021. 305 sidor.
Nyskick. Oanvänd, mycket fin, endast legat i väska, inga report eller markeringar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147143290
- Titel
- M3000 Marknadsföring Faktabok
- Författare
- Jansson, Rolf
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2021
- Omfång
- 308 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 190 x 240 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 720 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring har på många vis förändrats och blivit allt mer digital och komplex. Den andra upplagan av M3000 Marknadsföring har reviderats för att möta denna föränderliga värld. Faktabokens innehåll, men framförallt strukturen, är kraftigt förändrad i denna andra upplaga. Ett exempel på detta är block 4 "Genomförande" och kapitel 10 och 11. Dessa är omarbetade för att spegla rådande medielandskap. Även kapitlet om kampanjplanering har skrivits om och behandlar nu även digitala medier. Dessutom har strategier som Blue Ocean Strategy och metoden Business Model Canvas lagts till i kapitel 7. Kort och gott så är innehållet i faktaboken både uppdaterat och moderniserat.
Faktaboken tar avstamp i marknadsplanen. Därefter beskrivs nuläget och de interna och externa faktorer som påverkar företaget och dess marknadsföring. Efter det beskrivs mål och strategier samt hur företag i praktiken verkar för att uppnå dessa mål och hur de applicerar vald strategi. Slutligen redogör faktaboken för hur marknadsarbetet kan följas upp och utvärderas.
M3000 Marknadsföring Faktabok (upplaga 1) möter behovet av ett nytt läromedel i marknadsföring genom att beskriva och förklara dagens situation på marknaden med ökad konsumentmakt.
Varje tid har sina konsumtionsmönster och företagen har tidigare kunnat styra dessa på ett mycket medvetet sätt. Det sker fortfarande, men maktbalansen på marknaden har ändrats. Idag är konsumenternas makt större än tidigare och kraven på företagen att möta kunden med ett erbjudande som verkligen ger mervärde har därmed ökat. M3000 Marknadsföring beskriver det nya scenariot på ett lättillgängligt sätt.
M3000 Marknadsföring innehåller 14 kapitel indelade i följande block:
1. Marknadsplan
2. Nulägesanalys
3. Mål och strategier
4. Marknadsföringens metoder och regler
5. Kommunikation
6. Utvärdering
Läromedlets utmärkande drag
- Speglar dagens marknad
- Teorier och metoder presenterat på strukturerat och smakfullt sätt
- Tydlig koppling till ämnesplanen
- Nivågrupperade uppgifter som testar alla betygsnivåer i kunskapskraven
- Bedömningsstöd i lärarhandledningen
I faktaboken finns kopplingen mellan det centrala innehållet och de olika kapitlen i boken. På så sätt vet både du som lärare och eleverna vilken punkt i ämnesplanen ni just nu arbetar med.
Liber 2 9789147143290 -
Entreprenörskap - utveckling av företagande F...
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2013. 272 sidor.
Nära nyskick. Knappt använd, lite enstacka skrapor/markeringar från att ligga i väskan annars mycket fint skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147116263
- Titel
- Entreprenörskap - utveckling av företagande Fakta och uppgifter
- Författare
- Ekström, Cege
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 272 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 556 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Entreprenörskap - Utveckling av företagande är pristagare i tidningen Entreprenörskaps genomgång av alla svenska läroböcker i ämnet! Hur kommer nya företag till? Vad driver en nyföretagare och entreprenör? Vad ligger bakom utvecklingen av nya företag och produkter? Vad behöver man kunna beträffande företagande, ekonomi och projektarbete för att starta och driva företag?
Entreprenörskap - Utveckling av företagande handlar om att kunna ta initiativ, ta ansvar och vara kreativ. Detta är egenskaper som kännetecknar flertalet företagsentreprenörer. Läromedlet innehåller moment som ska utveckla läsarens entreprenöriella medvetenhet och handlande, bland annat genom att planera, genomföra och utvärdera projekt. Den innehåller också moment i grundläggande företagande och företagsekonomi och hur ett projekt ska planeras uttryckt i ekonomiska termer.
Kombinerad fakta- och uppgiftsbok
Boken innehåller väl avvägda faktaavsnitt med insprängda praktiska exempel och korta reportage "Inifrån företaget". Dessutom speglas svensk entreprenörshistoria i ett antal fylliga porträtt av kända entreprenörer och företag. Där finns också lite svensk utvecklingshistoria kring specifika branscher. Läsaren uppmanas till egen aktivitet både genom övningsuppgifter av olika slag och i stöd för eget projektarbete. Förslag till lösningar finns i häftet Kommentarer & lösningar.
Bred användning
Entreprenörskap - Utveckling av företagande är avsedd för olika typer av kurser inom entreprenörskap och företagande såsom Entreprenörskap och Entreprenörskap och företagande, men även för Företagsekonomi 1. Materialet kan också användas för att exempelvis driva Ung Företagsamhet (UF).
Om författarna
Cege Ekström, ekonom och lärare inom kvalificerad yrkesutbildning (KY) och välkänd läroboksförfattare. Ronald Fagerfjäll, ledarskribent på Dagens Industri och författare till böcker om svenskt näringsliv. Carina Jansson, ingenjör, ekonom och gymnasielärare. Alla tre har arbetat med företagande i olika former.
Liber 2 9789147116263 -
Entreprenörskap - utveckling av företagande K...
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2013. 84 sidor.
Nyskick. Oanvänd, nyskick, någon enstacka skrapa.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147116270
- Titel
- Entreprenörskap - utveckling av företagande Kommentarer och lösningar
- Författare
- Ekström, Cege
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 84 sidor
- Bandtyp
- Spiral
- Mått
- 150 x 210 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 122 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Entreprenörskap - Utveckling av företagande är pristagare i tidningen Entreprenörskaps genomgång av alla svenska läroböcker i ämnet! Hur kommer nya företag till? Vad driver en nyföretagare och entreprenör? Vad ligger bakom utvecklingen av nya företag och produkter? Vad behöver man kunna beträffande företagande, ekonomi och projektarbete för att starta och driva företag?
Entreprenörskap - Utveckling av företagande handlar om att kunna ta initiativ, ta ansvar och vara kreativ. Detta är egenskaper som kännetecknar flertalet företagsentreprenörer. Läromedlet innehåller moment som ska utveckla läsarens entreprenöriella medvetenhet och handlande, bland annat genom att planera, genomföra och utvärdera projekt. Den innehåller också moment i grundläggande företagande och företagsekonomi och hur ett projekt ska planeras uttryckt i ekonomiska termer.
Kombinerad fakta- och uppgiftsbok
Boken innehåller väl avvägda faktaavsnitt med insprängda praktiska exempel och korta reportage "Inifrån företaget". Dessutom speglas svensk entreprenörshistoria i ett antal fylliga porträtt av kända entreprenörer och företag. Där finns också lite svensk utvecklingshistoria kring specifika branscher. Läsaren uppmanas till egen aktivitet både genom övningsuppgifter av olika slag och i stöd för eget projektarbete. Förslag till lösningar finns i häftet Kommentarer & lösningar.
Bred användning
Entreprenörskap - Utveckling av företagande är avsedd för olika typer av kurser inom entreprenörskap och företagande såsom Entreprenörskap och Entreprenörskap och företagande, men även för Företagsekonomi 1. Materialet kan också användas för att exempelvis driva Ung Företagsamhet (UF).
Om författarna
Cege Ekström, ekonom och lärare inom kvalificerad yrkesutbildning (KY) och välkänd läroboksförfattare. Ronald Fagerfjäll, ledarskribent på Dagens Industri och författare till böcker om svenskt näringsliv. Carina Jansson, ingenjör, ekonom och gymnasielärare. Alla tre har arbetat med företagande i olika former.
Liber 2 9789147116270 -
Perspektiv på historien 1b
Inbunden bok. Gleerups Utbildning AB. 2 uppl. 2016. 468 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Fin bok, insidan nästan ren med lite anteckningar, skyddsomlag har knappa hörnskador och lite anteckningar. Annars fint skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140691118
- Titel
- Perspektiv på historien 1b 2:a uppl
- Författare
- Nyström, Hans
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2016
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 185 x 255 mm Ryggbredd 34 mm
- Vikt
- 1060 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Perspektiv på historien är en läromedelsserie i historia för gymnasieskolan. Serien består av tryckta elevböcker, kommentarshäften till övningarna, temaböcker och digitala läromedel.
Perspektiv på historien 1b, elevbok har en kronologisk struktur, från de första människorna fram till idag. I denna andra upplaga har det globala perspektivet blivit tydligare och den genushistoriska tråden har stärkts. Likt tidigare varvas texten med dokumentövningar av skiftande karaktär och svårighetsgrad och med faktarutor som ger fördjupning och konkretion. Denna upplaga har även stärkts med en serie analyserande uppslag där grundläggande problemställningar i historien diskuteras utifrån skilda tolkningar. Även dessa texter har tillhörande frågor där eleverna exempelvis får jobba med orsak – verkan, historiebruk eller olika perspektiv. Liksom tidigare avslutas varje kapitel med en sammanfattning.
Perspektiv på historien 1b, elevbok i korthet:
• kronologisk struktur som börjar med de första människorna fram till idag
• tydligt globalt perspektiv och stark genushistorisk tråd
• intresseväckande rutor som ger konkretion och fördjupning
• frågor av olika typ efter varje avsnitt samt dokument- och analysövningar
Gleerups Utbildning AB 2 9789140691118 -
M3000 Marknadsföring Kommentarer och lösninga...
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2021. 116 sidor.
Nyskick. Knappt använd, inga markeringar eller anteckningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147143313
- Titel
- M3000 Marknadsföring Kommentarer och lösningar
- Författare
- Jansson, Rolf
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2022
- Omfång
- 116 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 297 mm Ryggbredd 7 mm
- Vikt
- 361 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring har på många vis förändrats och blivit allt mer digital och komplex. Den nya andra upplagan av M3000 Marknadsföring har reviderats för att möta denna föränderliga värld. Ett exempel på detta är E-handeln, som förmodligen exploderat och därmed förändrat företagens marknadslogik.
Lösningar och kompletterande kommentarer till många av uppgifterna återfinns i den här separata boken.
M3000 Marknadsföring består av följande komponenter:
Faktabok
Övningsbok
Kommentarer och lösningar
Digitalt övningsmaterial
Nedladdningsbar lärarhandledning
Liber 2 9789147143313 -
M3000 Marknadsföring Övningsbok
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2021. 228 sidor.
Nyskick. Knappt använd, felfri, inga anteckningar eller markeringar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147143306
- Titel
- M3000 Marknadsföring Övningsbok
- Författare
- Jansson, Rolf
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2021
- Omfång
- 228 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 297 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 746 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- M3000 Marknadsföring Övningsbok har ett stort antal övningar som bygger på verkliga företag och deras utmaningar. Genom en tydlig indelning av övningarna är det också enkelt att se vilka förmågor du tränar, och på vilka betygsnivåer uppgifterna kan lösas. Alla uppgifter är märkta beroende på vilken förmåga som tränas i uppgiften:
Tillämpa och genomför
Beskriv och redogör
Nyansera och reflektera
M3000 Marknadsföring är ett gymnasiekursläromedel i Företagsekonomi och i serien finns Faktabok, Övningsbok och Kommentarer och lösningar.
Marknadsföring har på många vis förändrats och blivit allt mer digital och komplex. Den andra upplagan av M3000 Marknadsföring har reviderats för att möta denna föränderliga värld.
Liber 2 9789147143306
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn