-
Creating the perfect design brief : how to ma...
Häftad bok. New York : Allworth Press. 2012.
Nyskick. Boken i nyskick, inga under- eller överstrykningar, anteckningar eller namn finns.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781581159141
- Titel
- Creating the perfect design brief : how to manage design for strategic advantage
- Författare
- Phillips, Peter L.
- Förlag
- New York : Allworth Press
- Utgivningsår
- 2012
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and index.
New York : Allworth Press 9781581159141 -
Allt du behöver veta om design management
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2011. 84 sidor.
Nyskick. Boken i nyskick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147096466
- Titel
- Allt du behöver veta om design management
- Författare
- Österlin, Kenneth
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 84 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 170 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Utvecklingen av design har mer och mer gått från utformning av enstaka miljöer, produkter och media till utformning av hela system – av hela verksamhetens kontaktyta med omvärlden. Den här boken handlar om just detta, det vill säga om design management. Om att lägga upp strategin, utforma och leda designarbetet för hur affärsmålen kan förverkligas i den konkreta utformningen.
Läs mer
Boken vänder sig i första hand till dig, som utan att själv vara designer, vill förstå tankarna bakom design management. Du blir inte designer av att läsa boken, men får en orientering i design management och en verktygslåda för att medvetet kunna styra designarbetet i din roll som beställare, beslutsfattare eller medarbetare. Via ett jordnära, fiktivt case iscensätts hela resonemanget och i en serie intervjuer delar ledare från olika verksamheter frikostigt med sig av sina erfarenheter.
Sagt om boken
”En mycket bra bok för praktiker – som också kan fungera som introduktion för studenter på grundläggande nivå. Behandlar designens betydelse utifrån ett företagsekonomiskt perspektiv där både strategi, ledning och marknadsföringsperspektiv tas upp på ett lättfattligt och överskådligt sätt.”
Ulla Johansson, professor i Design Management Business & Design Lab, Göteborgs Universitet
”I en värld av hårdnande konkurrens måste alla delar i en verksamhet samverka till en tydlig helhet. Det kräver organiserat designarbete på vägen mot uppsatta mål. Boken är en genomgång av de många begreppen och faserna i processen, plus några intressanta inblickar och goda råd.”
Sven-Olof Bodenfors, vd Forsman & Bodenfors Case AB
Om författarna
Kenneth Österlin, designer MSD, har en drygt 30-årig yrkeserfarenhet som designer inom ett brett fält av branscher och marknader. Förutom konsultverksamhet som industridesigner föreläser och undervisar han på designhögskolor runtom i Sverige och är företagsrådgivare för Business Region Göteborg.
Han har tidigare skrivit ”Design i fokus för produktutveckling – varför ser saker ut som de gör?” (Liber, 3:e uppl. 2010), som år 2004 fick hedersomnämnande som ”Årets Marknadsföringsbok” av Sveriges Marknadsförbund.
Liber 1 9789147096466 -
Marknadsföringsboken
Inbunden bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2011. 394 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Skyddsomslaget är lite kantstött. Annars är boken i mycket fint skick, inga under- eller överstrykningar, anteckningar eller namn finns.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056180
- Titel
- Marknadsföringsboken
- Författare
- Sundström, Malin
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 394 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 170 x 245 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 883 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföringsboken ger heltäckande kunskaper på grundläggande kurser i marknadsföring vid universitet och högskola samt kurser för yrkesverksamma personer. Boken är modern och praktisk, men vilar på stadig teoretisk grund. Den förklarar både överskådligt och uttömmande hur marknadsföringens olika delar hänger ihop. Ofta med svenska exempel.
I boken kan man följa marknadsföraren Anna som arbetar på ett fiktivt företag, modekedjan TrendLine, och de problem hon ställs inför – och hur hon löser dem. Tack vare karaktären Anna blir det abstrakta konkret för läsaren, som får följa hur hon tillämpar sitt teoretiska kunnande i en krävande verklighet.
Marknadsföringsboken finns som digital produkt också. Där finns fördjupningsmaterial och komplement, bland annat i form av case och inspelade intervjuer. Webbmaterialet ökar förståelsen för bokens teoretiska innehåll. Läsaren kan dessutom testa sig själv med hjälp av olika kunskapsfrågor.
Marknadsföringsboken är helt enkelt ett komplett, modernt läromedel med allt en student på grundnivå behöver.
Studentlitteratur 1 9789144056180 -
An introduction to design and culture : 1900...
Häftad bok. London : Routledge. 3rd edition uppl. 2013. 262 sidor.
Mycket gott skick. Boken i mycket fint skick. Inga vikta hörn, överstrykningar, understrykningar eller anteckningar i boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780415686198
- Titel
- An introduction to design and culture : 1900 to the present
- Författare
- Sparke, Penny
- Förlag
- London : Routledge
- Utgivningsår
- 2013
- Språk
- English
London : Routledge 3rd edition 9780415686198 -
International marketing strategy : analysis,...
Häftad bok. Andover : Cengage Learning. 6th edition uppl. 2012. 440 sidor.
Gott skick. Boken är i bra skick, hörnen är lite kantstötta.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781408044070
- Titel
- International marketing strategy : analysis, development and implementation
- Författare
- Doole, Isobel - Lowe, Robin
- Förlag
- Andover : Cengage Learning
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and index.
Dawson
Andover : Cengage Learning 6th edition 9781408044070 -
Rethinking the Third World - international de...
Häftad bok. Palgrave Macmillan. 2014. 186 sidor.
Hyggligt skick. Boken är i fint skick, dock finns en del anteckningar och understrykningar i boken. Därav hyggligt skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781403995896
- Titel
- Rethinking the Third World - international development and world politics
- Författare
- Berger, Mark T.
- Utgivningsår
- 2014
- Bandtyp
- Paperback
- Språk
- English
- Baksidestext
- "A systematic reassessment, by two leading figures in the field, of the paradigm of international development in both theory and practice. It offers an overview and critique of development theory and strategy, and a new framework for the analysis of global inequality, poverty and development in an era of globalization"--
Palgrave Macmillan 9781403995896 -
Liberal Leviathan
Häftad bok. Princeton. 2011.
ISBN 9780691156170
Hyggligt skick. Boken är i gott skick men har en hel del understrykningar och anteckningar i boken. Därav hyggligt skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKPrinceton 9780691156170 -
Globalization of World Politics - An Introduc...
Häftad bok. Oxford University Press. 6th Edition uppl. 2013. 648 sidor.
Gott skick. Studielitteratur Internationella Relationer. Inga understrykningar eller anteckningar gjorda i boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780199656172
- Titel
- Globalization of World Politics - An Introduction to International Relation
- Förlag
- Oxford University Press
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 648 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 196 x 265 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 1350 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Trusted by over 300,000 students in over 120 countries, The Globalization of World Politics is the most authoritative and complete introduction to IR available, making it the go-to text for students of international relations. Now in its sixth edition, this internationally successful textbook has been fully revised and updated in light of recent developments in world politics, featuring 35 new international case studies including: the BRICs, Gaza Freedom Flotilla, Sudanese civil war, drones, Fukushima Daiichi nuclear disaster, rise of China, Occupy movement, and Syrian Revolution. A new chapter by Andrew Hurrell on rising powers and the emerging global order ensures the text continues to cover topics that will be defining the issues now and for the next generation. The unique line-up of expert contributors introduces students to the very best work within history, theory, structures, and key issues in international relations, providing a launch-pad for those who choose to progress with their IR studies. Students and lecturers are further supported by a well-resourced Online Resource Centre with the following features: Student resources: Mind maps NEW TO THIS EDITION Case studies MORE ADDED Video podcasts from the contributors NEW TO THIS EDITION Interactive library of links to journal articles, blogs and video content Flash card glossary Multiple choice questions Revision guide Instructor Resources: Case studies MORE ADDED Test bank Question bank PowerPoint slides REVISED Figures and tables from the book
Oxford University Press 6th Edition 9780199656172
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn