-
Bland stubbar och kottar : med barnen i mulle...
Häftad bok. Stockholm : LT [i samarbete med] Friluftsfrämjandet. 1990.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9136028371
- Titel
- Bland stubbar och kottar : med barnen i mulleskogen
- Författare
- Johansson, Stina - Lindholm, Håkan - Ullman, Kajsa - Friluftsfrämjandet
- Förlag
- Stockholm : LT [i samarbete med] Friluftsfrämjandet
- Utgivningsår
- 1990
- Språk
- Svenska
Stockholm : LT [i samarbete med] Friluftsfrämjandet 9136028371 -
Bygg och konstruktion i förskolan
Häftad bok. Lärarförbundets förlag. 1 uppl. 2007. 123 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197659819
- Titel
- Bygg och konstruktion i förskolan
- Författare
- Mylesand, Mia
- Förlag
- Lärarförbundets förlag
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 123 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 159 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bygg och konstruktion är ett av de språk barnen i förskolan kan använda när de utforskar sin omvärld och skapar sin egen identitet. Ett verktyg de har tillgång till för att bygga förståelse för olika fenomen i samhället. Det handlar om bild och skapande, estetik och geometri, matematik och språk, empati och förhållningssätt. Allt hör ihop och alla delar är lika viktiga. Bygghörnan ska vara en mötesplats för alla barn, oavsett kön eller ålder. Ansvaret för att det blir så ligger hos pedagogen, som skapar förutsättningarna för barnen. Mia Mylesand beskriver hur arbetet med bygg och konstruktion under många år har växt fram på den förskola där hon arbetar. Hon ger i text och ett 50-tal fotografier idéer på hur man som en närvarande pedagog kan gå in och ge barnen större och större utmaningar. Mia Mylesand är förskollärare och föreläsare. Hon arbetar som ateljerista och datapedagog på förskolan Trollet i Kalmar, och har under många år intresserat sig för ämnet bygg och konstruktion, speciellt ur ett jämställdhets-perspektiv. Inspiration till Mias arbete kommer från Reggio Emilias förhållningssätt. År 2004 fick Mia Mylesand Ulla-Britta Bruunstipendiet och 2007 Loris Malaguzzipriset.
Lärarförbundets förlag 1 9789197659819 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9185096652
- Titel
- Språk - metoder och goda idéer
- Förlag
- Stockholm : Lärarförb
- Utgivningsår
- 1997
- Språk
- Svenska
Stockholm : Lärarförb 9185096652 -
Teknik & matematik i förskola och förskolekla...
Häftad bok. Lärarförbundets förlag. 1 uppl. 2012. 143 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197902380
- Titel
- Teknik & matematik i förskola och förskoleklass
- Författare
- Maria Nöjd - Elisabeth Richter - Helene Lumholdt - Kristina Karlberg
- Förlag
- Lärarförbundets förlag
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 143 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 145 x 170 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 218 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Har du tänkt på hur mycket teknik och matematik som redan finns i förskolans vardag? Vad matematik är för de allra yngsta? Och hur man kan utveckla matematik och teknik i förskoleklassen?
Här hittar du exempel på hur du kan utmana och inspirera barnen genom att fånga lärandet i stunden!
Förskolorna i boken använder lek och kreativitet i allt från drakbyggen och återanvänt skrot till musikmatte och surfplattespel. Intervjuer med några forskare ger inblickar i aktuella teorier och rön. I boken finns även konkreta tips på aktiviteter, länkar och litteratur.
Boken vänder sig till lärare i förskola och förskoleklass samt till lärarstudenter och andra intresserade.
Teknik och matematik i förskola och förskoleklass är den tionde boken i en temaserie och innehållet består till största delen av artiklar som varit publicerade i tidningen Förskolan.
Innehåll:
Förord
Teknik:
Från flotte till flygdrake / Elisabeth Richter
Pill, plock och uppfinningar / Helene Lumholdt
Allt är inte teknik men mycket / Maria Nöjd
Här har tekniken slagit rot / Maria Nöjd
Skrot väcker skaparglädjen / Maria Nöjd
Bilbygge på gymnasienivå / Elisabeth Richter
Kunskap bit för bit / Elisabeth Richter
Matematik:
Fångar lärandet i stunden / Kristina Karlberg
Handdockor lockar och lär / Maria Nöjd
Matematik är vardag för de yngsta / Maria Nöjd
Matte + musik = sant / Elisabeth Richter
Plussar på med surfplattan / Elisabeth Richter
Sifferjakt i förskoleklassen / Maria Nöjd
Fartfylld rörelsematte /Maria Nöjd
Kluriga tekniktips
Webbtips
Lästips
Smarta mattetips
Webbtips
Lästips
Lärarförbundets förlag 1 9789197902380 -
Relationsrevolutionen : om mötet mellan barn...
Inbunden bok. Norstedts. 1 uppl. 2016. 197 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789113069647
- Titel
- Relationsrevolutionen : om mötet mellan barn och vuxna
- Författare
- Gustafsson, Lars H.
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 197 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 142 x 198 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 375 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att bli förälder innebär en radikal omorientering i livet. Plötsligt får jag ansvar för en människa som är viktigare än jag själv. I vår tid av självförverkligande kan det vara svårt att acceptera. Har inte alla människor samma värde? Räcker det inte med att barnet är lika viktigt som jag? Nej, det gör det inte, konstaterar Lars H Gustafsson. Historien visar att barn alltid kommer i andra hand om inte barnets bästa sätts i första rummet.
I Relationsrevolutionen står själva mötet mellan barn och vuxen i centrum. Hur ser vi egentligen på barn? Och hur ser barnen på oss? Hur möts vi och hur påverkar vi varandra? Hur mycket skydd och lotsning behöver ett barn och hur stort inflytande är rimligt?
Boken börjar med tre brev från föräldrar som behöver hjälp med situationer som många känner igen - "hon gör inte som vi säger", "min dotter slår honom på pin kiv" och "min pojke oroar sig för allting". Lars H Gustafsson presenterar tre traditionella vägar att möta dessa problem. Den första är en del av den auktoritära traditionen och handlar om struktur, regler och tydliga konsekvenser - barnet ska fostras. Den andra vägen sätter barnet på piedestal och utgår från att barn vill gott och är samarbetsvilliga. Den tredje lägger stor vikt vid barnets olika utvecklingsfaser.
Det är argument och förhållningssätt som vi alla känner igen och Lars H Gustafsson ser för- och nackdelar med samtliga dessa tre vägar. Men något skaver; borde det inte finnas ytterligare en väg? Därför ger han sig i kast med något så revolutionerande som att formulera en fjärde väg att möta barn.
Det här är en bok som får läsaren att själv reflektera. Utan att presentera ett förhållningssätt som det riktiga ger den oss värdefulla tankeställare och konkreta verktyg som förbättrar relationen till både våra egna och andras barn.
Norstedts 1 9789113069647 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9144001843
- Titel
- Språkglädje
- Författare
- Ann-Katrin Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 228 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- För att barn ska kunna utveckla ett rikt språk behöver de uppmuntran och stimulans. I denna bok presenteras en mängd språkstimulerande rim, ramsor, sagor, sånger, gåtor, fingerlekar och vitsar för barn i åldern tre till elva år. I ett inledande avsnitt redogör författaren för hur lekarna kan utveckla barnens språkliga medvetenhet och underlätta läs- och skrivinlärning. Hon visar också vilken stor betydelse föräldrarna har för barnens språkutveckling och ger praktiska råd om hur man kan skapa en god språklig miljö hemma och i skolan eller förskolan.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144001843 -
Små barns lek
Häftad bok. Liber . 1 uppl. 2004. 184 sidor.
ISBN 47051515
Nära nyskick. Leken är inte tidsfördriv utan barns viktigaste sysselsättning.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKLiber 1 47051515 -
Små barns matematik : erfarenheter från ett p...
Häftad bok. Göteborg : NCM, Göteborgs universitet. 2006.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185143047
- Titel
- Små barns matematik : erfarenheter från ett pilotprojekt med barn 1 - 5 år och deras lärare
- Författare
- Doverborg, Elisabet - Emanuelsson, Göran - Nationellt centrum för matematikutbildning
- Förlag
- Göteborg : NCM, Göteborgs universitet
- Utgivningsår
- 2006
- Språk
- Svenska
Göteborg : NCM, Göteborgs universitet 9789185143047 -
Småbarns utevistelse - Naturorientering, lek...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2000. 176 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147049608
- Titel
- Småbarns utevistelse
- Författare
- Granberg, Ann
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 150 x 225 mm
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Småbarns utevistelse ger vägledning om aktiviteter och utrustning i naturrummet, råd för lyckade utflykter, tips på packning och kläder, recept på utomhusmat samt en uppsjö av ramsor, sagor, lekar och sånger för olika årstider.
Liber 1 9789147049608 -
Ute året runt : utomhuspedagogikens möjlighet...
Häftad bok. Lärarförlaget. 1 uppl. 2015. 236 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188149015
- Titel
- Ute året runt : utomhuspedagogikens möjligheter
- Författare
- Olsson, Titti
- Förlag
- Lärarförlaget
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 236 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 215 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 520 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan man arbeta pedagogiskt med utomhusmiljön i förskolan och de första skolåren? Vilken funktion kan gården, skogen eller strövområdet ha? Och hur påverkas barnens lärande av att de befinner sig i naturen? Barns nyfikenhet och lust stimuleras när de får vara utomhus. När pedagogerna är redo att följa barnen i deras sätt att undersöka världen hamnar barnperspektivet i fokus. I boken finns exempel från hela landet och alla årstider. Fyra forskare och experter bidrar också med sina rön och erfarenheter av utomhuspedagogik.
Titti Olsson är journalist och redaktör på Tankesmedjan Movium, som arbetar med frågor som rör stadsutveckling och finns vid Sveriges lantbruksuniversitet (SLU). 2015 tilldelades hon medalj för högklassig journalistik inom samhälls- och stadsplaneringsfrågor av Stockholms Byggnadsförenings stiftelse för Olle Engkvist-priset.
Sammanfattningsvis känner jag mig stolt och imponerad över utepedagogernas lyhördhet, deras syn på barnen som intelligenta forskare, orädda pedagoger som vågar ta nya steg tillsammans med barnen. / / Det känns som att man skulle önska att alla barn skulle få ta del i denna möjlighet till rolig lek och lärande.
Elisabeth Ämting Backlund, förskollärare
Innehåll
Förord
Inledning
Höst
Förskolan Tåget, Lund:
Rullande förskola nödlösning som blev pedagogisk vinst
Rinnbackens förskola, Arvika:
Förankringar i bygden skapar stark identitet hos barnen
Reflekterande samtal:
Torsten Kellander
Förskolan Växthuset, Mörbylånga:
Nu börjar odlingssäsongen!
Torslundaskolan, Mörbylånga:
I skolträdgården väcks de stora frågorna
Rocknebyskolan, Kalmar:
Hela kroppen används i utomhusmatematiken
Vinter Reflekterande samtal:
Maria Stigsdotter Drott
Göthriks förskola, Varberg:
Konsten att beställa en pedagogisk utemiljö
Förskolan Måttet, Umeå:
Viktigt att gården erbjuder barnen flera olika val
Innertavle skola, Umeå:
Skogen är den tredje pedagogen
Vår Förskolan Valhallagatan 4, Göteborg:
Varifrån kommer vattnet när det regnar?
Förskolan Bäcken, Östersund:
Välkommen till lotten!
Förskolan Bäret, Västerås:
Barnens upplevelser i skogen blir basen i temaarbetet
Reflekterande samtal:
Kari-Anne Jørgensen
Förskolan Fjället, Kiruna:
Snön och kylan präglar hela verksamheten
Sommar
Uteförskolan Vinden, Lund:
Barnens landskap skapar harmoni och engagemang
Reflekterande samtal:
Peter Gärdenfors
Envikens förskola, Falun:
På gården undersöks livets mysterier
Lucksta skola, Sundsvall:
Skogen är en guldgruva
Litteratur
Lärarförlaget 1 9789188149015 -
Systematiska analyser för utvärdering och utv...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2013. 215 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147114184
- Titel
- Systematiska analyser för utvärdering och utveckling i förskolan : hallå, hur gör man?
- Författare
- Eidevald, Christian
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 215 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 286 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Systematiska analyser för utvärdering och utveckling i förskolan beskriver Christian Eidevald hur systematiskt kvalitetsarbete kan bedrivas i förskolan. I skollagen står att förskolans verksamhet ska vila på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet och att utvecklingen ska dokumenteras och analyseras systematiskt. Men vad innebär vetenskaplig grund? Och hur kan man systematisera dokumentationer och analyser på ett vetenskapligt sätt? Detta är frågor som författaren besvarar i boken.
Läs mer
Boken består av tre delar och är både teoretisk och forskningsanknuten, med fokus på förskolepedagogik. Den första delen beskriver förskolans förstärkta uppdrag, olika metoder för att arbeta med dokumentation och bedömning samt beskrivningar av två förskolors organisering av ett systematiskt kvalitetsarbete. Den andra delen utgår från förskolans praktik och beskriver hur filminspelning kan användas i detta arbete. Den tredje och sista delen ställer frågan vad en analys är, eller kan vara, utifrån forskning och förskolans förstärkta uppdrag. Boken avslutas med förslag på hur man kan organisera analysarbetet.
I denna andra upplaga tar författaren även upp undervisning i förskolan, liksom hur styrningen av förskolans verksamhet alltmer kommit att ske genom kontroller och kvalitetsgranskningar. Författaren beskriver hur begrepp som utvärdering och utveckling delvis ges nya innebörder.
Boken riktar sig dels till studenter på förskollärarprogrammet dels till förskollärare och förskolechefer som vill utveckla ett systematiskt kvalitetsarbete.
Om författarna
Christian Eidevald är leg. förskollärare, lärarutbildare, fil.dr. och docent i förskoledidaktik vid Stockholms universitet. Han har även skrivit andra böcker, till exempel Anna bråkar! Att göra jämställdhet i förskola.
Liber 1 9789147114184 -
Förskoleserien Pedagogisk dokumentation
Häftad bok. Natur & Kultur Läromedel. 1 uppl. 2015. 99 sidor.
Nyskick. Finns skrivet namn på framsidan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127442177
- Titel
- Förskoleserien Pedagogisk dokumentation
- Författare
- Gunilla Essén - Erika Björklund - Leicy Olsborn Björby
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 99 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 186 x 210 mm Ryggbredd 7 mm
- Vikt
- 210 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Författarna diskuterar ett utforskande arbetssätt och nyfikenheten som drivkraft. Igenom boken finns vardagsexempel från olika förskolor och reflektionsfrågor till dig som pedagog. Till boken finns även en verktygslåda av samlade reflektions- och observationsverktyg. Den nya upplagan är reviderad enligt Lpfö 18 och innehåller två nya kapitel. Det ena kapitlet handlar om pedagogisk dokumentation i relation till undervisning och det andra tar upp hur pedagogisk dokumentation kan användas i arbetet med övergång till förskoleklassen.
Frågor som lyfts är exempelvis:
* Vad är pedagogisk dokumentation?
* Varför är pedagogisk dokumentation ett värdefullt verktyg?
* Hur går man tillväga?
Studiehandledning
Till boken finns en handledning som är tänkt som utgångspunkt för att genom samtal och praktiska övningar få en fördjupad insikt kring bokens innehåll. Du kan ladda ner studiehandledningen här.
Ytterligare författare: Essén, Gunilla
Ytterligare författare: Björklund, Erika
Ytterligare författare: Olsborn Björby, Leicy
Ytterligare designers: Jäderberg, Cristina
Natur & Kultur Läromedel 1 9789127442177 -
De yngsta barnen och läroplanen
Häftad bok. Lärarförlaget. 2 uppl. 2019. 176 sidor.
Nära nyskick. Finns några anteckningar och överstrykningar i boken och namn på framsidan. I övrigt är boken som ny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188149367
- Titel
- De yngsta barnen och läroplanen
- Författare
- Edlund, Lena
- Förlag
- Lärarförlaget
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 340 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- De yngsta barnen och läroplanen handlar om hur pedagoger kan arrangera en verksamhet som tillvaratar de yngsta barnens nyfikenhet och förundran för att omsätta läroplanens innehåll i praktiken. Lena Edlund är pedagogisk utvecklare och arbetar bland annat med fortbildning av förskolepersonal. Boken bygger på hennes tankar och erfarenheter kring frågor hon ofta möter. Det gäller till exempel om ettåringar kan arbeta i projekt och ha inflytande över verksamheten, eller hur man kan förstå barns kunnande och lärande när de inte har något verbalt språk. Lena Edlund ger praktiska exempel på hur arbetet med förskolans yngsta barn kan förankras i läroplanen. Hon delar också med sig av konkreta verktyg som underlättar för pedagogerna. DETTA ÄR EN UTÖKAD OCH UPPDATERAD UTGÅVA UTIFRÅN Lpfö2018!Innehåll Våga lita på barnen: inledning av Anna Palmer Förord Kapitel 1: Läroplanen som styrdokument Kapitel 2: De yngsta barnen och deras kommunikation Kapitel 3: Hur ser vi på de yngsta barnen? Kapitel 4: Barnen visar vägen till lärandetKapitel 5: Organisera för att lyckas med förskolans uppdragKapitel 6: Normer, värden och demokratiKapitel 7: Hur får de yngsta barnen inflytande?Kapitel 8: Pedagogisk dokumentationKapitel 9: Projekt och fördjupningKapitel 10: Skrivprojekt på ettårsavdelningenKapitel 11: Nytt perspektiv - nya tankar RECENSIONER"... lättläst och går att läsa från pärm till pärm, men fungerar också bra att använda som en enkel uppslagsbok för att fördjupa sig inom något specifikt område ... Lena lyckas bra att förtydliga hur läroplanen kan göras levande och tydlig i arbetet med de yngsta barnen på förskolan ... Alla konkreta exempel och tydliga uppmaningar att pröva i praktiken kan verkligen användas som ett stöd för att utveckla och förbättra utbildningen för våra yngsta barn i förskolan. Jag kan varmt rekommendera att arbeta fördjupande med bokens innehåll för att utveckla kvaliteten på utbildningen i förskolan."
-Lotta Windefelt, pedagogisk handledare, Lars Wivallius förskolor (Pedagog Örebros bokblogg)
Lärarförlaget 2 9789188149367 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789188149077
- Titel
- Pedagogisk miljö i tanke och handling
- Författare
- Linder, Linda
- Förlag
- Lärarförlaget
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 237 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 215 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 540 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den pedagogiska miljön i förskolan ska vara öppen, innehållsrik och inbjudande med plats för lek, kreativitet och barnens egna idéer. Samtidigt ska miljö och material stärka barnens intresse och nyfikenhet att utforska och erövra nya kunskaper och färdigheter.
Linda Linder, förskollärare och ateljerista, och hennes medförfattare inspireras av tanken om miljön som den tredje pedagogen, hämtad från den pedagogiska filosofi som vuxit fram i Reggio Emilia. Här delar de med sig av konkreta exempel med teoretiska och praktiska perspektiv på vilken skillnad den pedagogiska miljön kan göra i förskolan.
Antologin Pedagogisk miljö i tanke och handling är både en inspiration och en praktisk handledning för alla som vill utveckla förskolan tillsammans med barn och kollegor.
Innehåll
Förord
Inledning av Karin Hultman
Rummet som den tredje pedagogen av Linda Linder
Synen på barnet påverkar miljön av Christian Eidevald & Agneta Wallander
Förskolan som barnens arena av Eleonor Andersson & Lina Svensson
Torget trend, matsal eller mötesplats av Christina Nilsson
Att resa mellan öar är att lära av Maria Fabien, Lovisa Gustafsson, Anna Larsén & Erika Lewis
"Den gör så att en lampa lyser!" av Carina Lindblad & Anna-Karin Jansson
Vi har ett rum och vad gör vi då? av Pia Franzén
Det offentliga rummet som plats för lek av Cristian Fabbi
Se miljön utifrån alla barns perspektiv av Ann Kronberg Larsson
En likvärdig förskola i hela kommunen av Helena Olsson & Martin Gråfors
Att bygga för relationer och lärande av Anna-Maria Andersson
Delakulturens betydelse för utveckling av Markus Bergenord & Linda Linder
Lärarförlaget 1 9789188149077 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789188149381
- Titel
- Samspelets psykologi i förskolan
- Författare
- Jakobsson Lundin, Jenny
- Förlag
- Lärarförlaget
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 227 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 372 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det är inte så vanligt att man läser en fackbok och blir så makalöst berörd."
Jenny Klefbom, barnpsykologSom pedagog i förskolan möter man ibland stora utmaningar i samspelet med ett barn eller i barngruppen. Att kombinera pedagogik med psykologi ger en stärkt relationskompetens särskilt i mötet med barn som ännu inte knäckt samspelskoden. Boken visar på samspelets betydelse för barns utveckling, hälsa och lärande. Med utgångspunkt i situationsbeskrivningar hämtade från förskolans vardag presenterar Jenny Jakobsson Lundin forskning och teorier om exempelvis anknytning och lek samt om organisations- och gruppsykologi. Hon ger samtidigt exempel på hur den psykologiska kunskapen kan översättas i pedagogisk praktik. Jenny Jakobsson Lundin är skol- och förskolepsykolog i Haninge kommun, där hon arbetar mycket med att ge konsultation till pedagoger ute i verksamheten. Hon är också utbildare i programmet Vägledande samspel - ICDP. Tillsammans med kollegan Tuija Lehtinen har hon även skrivit boken Psykologi för klassrummet, utgiven på Lärarförlaget 2016.
Lärarförlaget 1 9789188149381
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn