-
A pictorial history of jazz
Inbunden bok. Spring books London. 282 sidor.
Mycket gott skick. Mycket gott skick, skyddsomslag i slitet skick. Boken är på engelska och innehåller 625 bilder.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSpring books London -
Flowers - A guide to annuals, perennials, flo...
Inbunden bok. Publications International, Ltd. . 2020. 144 sidor.
ISBN 9781645581222
Nyskick. Skyddsomslag saknas. Fin bok om blommor med mycket bilder. På engelska. Liggande format; 29 x 25 cm. Nyskick!
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKPublications International, Ltd. 9781645581222 -
Vintageparty : fyndiga tips för flärdfulla fe...
Inbunden bok. Norstedts. 1 uppl. 2013. 157 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag saknas. Fin och inspirerande bok med mycket bilder och illustrationer. Nyskick!
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789113048130
- Titel
- Vintageparty : fyndiga tips för flärdfulla fester
- Författare
- Linda Hansson - Louise Lemming - Emma Sundh
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 198 x 268 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 710 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vintageparty är boken för dig som vill bjuda till en riktigt personlig fest. Låt dig inspireras av sagolika bilder och skapa miljöer med influenser från äldre tider och bli årets festfixare.
Vintagebröllop och temafester, med utgångspunkt i Do It Yourself-rörelsen, är en stor trend i USA och Storbritannien. Nu tar författarna konceptet till Sverige! De populära mode- och vintagebloggarna Linda Hansson, Louise Lemming och Emma Sundh presenterar sju olika teman för fest:
Vårvimmel
Picknickparty
Folkparksfest
Skördefest
Båtbaluns
Reslust
Vinteryra
De underbart vackra bilderna, finurliga tipsen, läckra recepten, inspiration i form av sminkning, frisyrer och kläder och en nypa av din egen kreativitet gör det perfekta partyt möjligt. Miljömedvetenhet, budget och man tager vad man haver är utgångspunkt för idéerna. Författarna uppmuntrar också till att ta till vara på våra originella och genuina miljöer. Låt festlokalen utgöras av en rustik folkpark, en vacker gammal lada, en vindpinad brygga eller en blommande äng och bygg din fest på teman sprungna ur historiska traditioner - allt för att skapa nya.
Norstedts 1 9789113048130 -
Underbara Clara : vintagepimp och hemmafix
Inbunden bok. Bonnier Fakta. 2012. 143 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag saknas. Fin och inspirerande bok med mycket bilder. Nyskick!
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789174242188
- Titel
- Underbara Clara : vintagepimp och hemmafix
- Författare
- Lidström, Clara
- Förlag
- Bonnier Fakta
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 143 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 200 x 224 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 647 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur gör jag för att fynda på loppis, och hur sjutton ska jag tänka för att få det mysigare hemma? Finns det något enkelt sätt att ta bort lukt från gamla secondhandplagg och vad ska jag hitta på för pysselprojekt när det kliar i fingrarna?I Underbara Clara – vintagepimp och hemmafix får du veta allt om hur du förvandlar ditt hus till ett hem! För Clara är pysslandet en livsstil som lika mycket handlar om att ta till vara resurser som att få utlopp för all uppdämd kreativitet. Läs om hur du skapar det perfekta lapptäcket av gamla nötta kökshanddukar; hur du enkelt klär om din favoritfåtölj eller hur du förvandlar dina slitna gamla sneakers till ett annorlunda blomsterarrangemang. Praktiska tips varvas med personliga tankar och betraktelser över livet i en 30-talsvilla i Norrlands inland. Boken är sprängfylld med såväl inspirationsbilder som konkreta projekt som hjälper dig att skapa ett mer personligt och hemtrevligt hem.Projekt ur boken:VäglampettBjudskålenAnnorlunda anslagstavlaPimpad byråScrappat skåp
Bonnier Fakta 9789174242188 -
Digitalfoto : fotografering och bildbehandlin...
Häftad bok. Natur & Kultur. 1 uppl. 2004. 144 sidor.
Nära nyskick. Pedagogisk bok med bra struktur och mycket bilder. Nästintill nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127355144
- Titel
- Digitalfoto : fotografering och bildbehandling
- Författare
- Tim Daly
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 144 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 195 x 266 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 533 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En grundläggande handbok i digitalfotografering för alla nivåer och ambitioner. Författaren går igenom utrustning och program, ger fotograferingstips och exempel på kreativa tekniker. Lika ingående behandlar han olika utskriftsmöjligheter och hur den färdiga bilden kan publiceras på nätet. Tydliga instruktioner och illustrerade exempel om bildhanteringens alla steg gör att man inte behöver vara datafreak för att lyckas med sina digitala bilder. Den digitala tekniken har haft stor genomslagskraft och allt fler skaffar sig en digitalkamera. Att slippa betala för film och framkallning och ha möjligheten att radera oönskade bilder, gör fotograferandet billigt och smidigt. Men den nya tekniken skapar också många frågor. Hur använder man kameran? Vilket dataprogram ska man använda? Och hur får man en snygg utskrift? Att orientera sig bland bildbehandlingsprogram och förstå alla tekniska termer är inte helt lätt. Denna bok ger svar på sådana frågor. Den är en grundläggande handbok som behandlar utrustning och program, fotograferingstips och kreativa tekniker och hur den färdiga bilden kan skrivas ut och publiceras. Dessutom innehåller den en mängd kreativa tips på hur man kan laborera med bilderna och göra montage. Med dessa lättbegripliga instruktioner och tydliga, illustrerade exempel i bildhanteringens alla steg, får man verklig hjälp att lyckas med sina digitala bilder. Översättning Lars Kjellberg
Natur & Kultur 1 9127355144 -
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter,...
Häftad bok. Carlsson. 8 uppl. 2012. 319 sidor.
Nyskick. Använd som kurslitteratur. Mer eller mindre nyskick!
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173315074
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår vår visuella kultur
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 319 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 190 x 260 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 1880 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Finns det en övergripande bok om att kommunicera visuellt? Om tänket bakom, om budskap, om medier? Hur vi påverkas? Men också om bilder,former, färger och texter? Och om kreativitet? Om samspelet text-bild? Om nyheter, reklam om dramaturgi finns den?
Ja, den finns.
I Effektiv visuell kommunikation får du insikt i:
Hur du formar och formulerar ett budskap i nyheter och reklam, hur du planerar strategiskt, hur du når fram och berör läsare och tittare, hur du får bärkraftiga idéer, hur du väljer passande typografi, hur du finner rätt fotografi eller filmsekvens, hur du utnyttjar bildretorikens möjligheter, hur du skapar grafisk form som attraherar, hur du får text och bild att samspela lockande, hur du visuellt profilerar ett företag, hur du skapar ett helhetsuttryck med hjälp av färg, form, ljud, text och bild.
Detta är den åttonde upplagan av populära Effektiv visuell kommunikation.
Bo Bergström är creative director och har arbetat på ett flertal reklambyråer. Han är utbildare och föreläsare i visuell kommunikation och bildkommunikation.
Carlsson 8 9789173315074 -
Content Marketing för alla
Inbunden bok. AP-forlaget. 1 uppl. 2017. 184 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag saknas. Använd som kurslitteratur i en kurs, helt i nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187431005
- Titel
- Content Marketing för alla
- Författare
- Arhammar, Joakim
- Förlag
- AP-forlaget
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 157 x 218 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 502 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lös dina affärsutmaningar, öka försäljningen och vinn kundernas hjärtan med engagerande innehåll.
Content marketing är tillsammans med den digitala utvecklingen det största som hänt marknadsföringen sedan 60-talets kreativa revolution. Istället för att bombardera din målgrupp med reklam, som den blir allt bättre på att undvika, blir du en pålitlig kompis och en kunnig rådgivare som hjälper kunderna att lösa sina problem och se nya möjligheter.
Den här boken ger dig alla verktyg och all den kunskap du behöver för att lösa dina affärsutmaningar, öka försäljningen och vinna kundernas hjärtan med hjälp av content marketing. Steg för steg får du lära dig om allt
ifrån planering och produktion av ditt innehåll till hur du får god spridning och sedan mäter effekten på bästa sätt. Hela tiden med konkreta och aktuella exempel från en rad branscher.
En ovärderlig handbok både för dig som ännu inte använt dig av content marketing och för dig som redan arbetar med metoden.
Joakim Arhammar är contentspecialist med tio års erfarenhet av att hjälpa några av Sveriges främsta varumärken med content marketing. Han är en framträdande röst inom utvecklingen av content marketing i Sverige och uppskattad föreläsare i ämnet.
Pontus Staunstrup är digital strateg med fokus på content marketing och sociala medier. Han har hjälpt många små och stora företag nå resultat med content marketing. Pontus är en ledande expert inom content marketing i Norden och föreläser regelbundet i ämnet.
AP-forlaget 1 9789187431005
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn