-
Geographies of development - an introduction...
Pocketbok. Pearson Education (us). 2008. 576 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780132228237
- Titel
- Geographies of development - an introduction to development studies
- Författare
- Jennifer A. Elliott
- Förlag
- Pearson Education (us)
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 576 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 195 x 265 mm
- Vikt
- 1212 g
- Språk
- Svenska
Pearson Education (us) 9780132228237 -
Tillämpad kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 4 uppl. 2014. 374 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144091648
- Titel
- Tillämpad kommunikationsvetenskap
- Författare
- Larsson, Larsåke
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 374 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 545 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur tillämpas kommunikationsvetenskapliga kunskaper inom företag, offentliga institutioner och intresseorganisationer? Vilka erfarenheter från yrkesfältet är betydelsefulla för akademiska studier av organisationers kommunikation? Var står forskningen på området? Det är centrala frågor för denna bok som ger en översikt av ämnesområdet strategisk/planerad kommunikation och public relations.
Professionell hantering av kommunikation och relationer med omvärlden får allt större betydelse för framgångsrika organisationer. Kommunikativ förmåga uppmärksammas allt mer som en avgörande faktor för ledning av alla typer av organisationer.
Boken söker förena de akademiska och yrkesmässiga erfarenheterna på området. Den behandlar såväl klassisk teoribildning och sedvanliga metoder som nya forskningsrön och utvecklingstendenser i branschen. Boken har ett processperspektiv med inriktning på analys-, planerings- och strategimomenten i kommunikationsarbetet. Tillämpad kommunikationsvetenskap lämpar sig som lärobok i universitets- och högskoleutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap liksom i specifika kurser i tillämpad kommunikationsverksamhet. Den lämpar sig även väl för teoretisk fortbildning av yrkesverksamma inom kommunikationsbranschen.
Den fjärde upplagan av denna bok med sin unika koppling mellan teori och praktik innebär en aktualisering av forskning och kunskaper inom kommunikationsområdet. Senare tids metodutveckling med bl.a. sociala medier beaktas. Nya fall och exempel följer genomgången av arbetsprocessen inom branschen och yrket.
Studentlitteratur 4 9789144091648 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9157803226
- Titel
- Män och deras maskiner
- Författare
- Mellström, Ulf
- Förlag
- Bokförlaget Nya Doxa
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 93 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 140 x 215 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 240 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Mellström, Ulf
Bokförlaget Nya Doxa 9157803226 -
Digitalfoto
Inbunden bok. Ica Bokförlag. 2 uppl. 2005. 239 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9153427106
- Titel
- Digitalfoto
- Författare
- Thomas Nykrog
- Förlag
- Ica Bokförlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 174 x 250 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 810 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ny reviderad upplaga av populär bok om digitalfoto!
Revideringen omfattar ett trettiotal nya textsidor och många nya bilder. I första hand revideras boken eftersom utvecklingen av digitalkameror går rasande fort och kamerornas funktioner ändras allteftersom.
Digitalfoto är en praktisk och kreativ handbok om hur man fotograferar digitalt, vilken utrustning och vilka dataprogram som behövs och hur man använder dem. Boken har mer än 500 bildexempel som visar allt från hur man exponerar till hur man arbetar kreativt med motivet och utnyttjar den digitala kamerans speciella möjligheter.
I boken får man bland annat veta:
Vad är en digital bild?
Så fungerar digitalkameran
Om datorn, skrivaren och skannern
Så tar du bättre bilder
Använd blixt på rätt sätt
Välj rätt utrustning
Bildbehandling i datorn
Bildmanipulering
Förvaring av bilder
Thomas Nykrog är fotograf och skribent och har skrivit flera foto- och reseböcker på danska. Han håller också kurser i praktisk fotografering, både digitalt och med film.
Ica Bokförlag 2 9153427106 -
Bild och budskap : ett triangeldrama om bildk...
Häftad bok. Carlsson. 3 uppl. 2011. 201 sidor.
Nyskick. Enbart bläddrad i. Inköpt höst 2019.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173314329
- Titel
- Bild och budskap : ett triangeldrama om bildkommunikation
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 201 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 190 x 260 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 710 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Tidigare upplaga vald till Årets fackbok, nu i ny, helt omarbetad och modern upplaga. Även denna handlar om bildkommunikation, hur man i praktik och utbildning lär sig att i ett visst sammanhang nå fram med ett budskap. Här är det kommunikationen mer är tekniken som får stå i centrum, även om den modernaste tekniken är inarbetad i det hela. Alla upptänkliga aspekter av bilders budskap lyfts fram nyttiga och berikande för både beställare och leverantörer.
Bo Bergström har med sina bästsäljande böcker Effektiv visuell kommunikation, Bild & budskap och Samspel text bild skapat sig en stark ställning som föreläsare på universitet och högskolor. Hans böcker har fått priser och Effektiv visuell kommunikation är utgiven i ett tiotal länder. Bergström sitter i Bild- och ordakademin.
Carlsson 3 9789173314329 -
Digital Sociology: The Reinvention of Social...
Häftad bok. John Wiley & Sons. 1 uppl. 2017. 232 sidor.
Nyskick. Aldrig använd. Inköpt höst 2018.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780745684796
- Titel
- Digital Sociology: The Reinvention of Social Research
- Författare
- Noortje Marres
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 232 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 1 9780745684796 -
Grafisk kommunikation
Häftad bok. Liber. 4 uppl. 2008. 288 sidor.
Nyskick. Enbart bläddrad i fåtal gånger. Inköpt höst 2019.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147087914
- Titel
- Grafisk kommunikation
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 225 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 703 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att med text och bild förmedla ett budskap i tryckta, rörliga eller interaktiva medier kräver särskild kunskap: Man måste vara medveten om kommunikationens mekanismer, hur typografi, bild och den grafiska formen påverkar. Man måste också förstå hur text och bild kan samspela på effektivaste sätt. Nyckelord är strategisk planering, budskap och kreativitet.
Teori och praktik varvas i bokens kapitel:
Kommunikation
Typografi
Bild
Grafisk form
Original
Färglära
Expo
En tillämpning av bokens olika avsnitt ges i en beskrivning av en större kampanj mot droger i slutet av boken.
Grafisk kommunikation är lämplig i kurser som Grafisk kommunikation, Bild och form och Webbdesign, liksom i mer fristående utbildningar inom grafisk formgivning. Den här fjärde upplagan är uppdaterad och illustrerad med aktuella exempel.
Boken finns inläst hos Inläsningstjänst.
Om författarna
Författargruppen består av Bo Bergström,art diretor och lärare på RMI-Berghs, Pär Lundgren, lärare och utvecklingsledare vid Mediepedagogiskt Center i Karlstad och Georg Flessa, skribent, formgivare, m m.
Liber 4 9789147087914
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn