-
Bra skrivet väl talat : handledning i skrivan...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 156 sidor.
Nära nyskick. Aldrig läst, svaga märken på pärm.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144034377
- Titel
- Bra skrivet väl talat : handledning i skrivande och praktisk retorik
- Författare
- Bo Renberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 156 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 240 g
- Språk
- Svenska
Studentlitteratur AB 1 9144034377 -
Inte bara ord : en bok om talad kommunikation
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2006. 216 sidor.
Mycket gott skick. Nära nyskick. Mindre produktionsfel. Ej läst
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144045166
- Titel
- Inte bara ord : en bok om talad kommunikation
- Författare
- Backlund, Britt
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 216 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 346 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Författaren förmedlar här en helhetssyn på talad kommunikation, men med speciellt fokus på de ickeverbala signaler vi utbyter när vi kommunicerar. Det handlar till exempel om röstens, blickarnas och gesternas stora betydelse för hur ett budskap uppfattas. Boken är unik i sitt slag genom att den bygger på erfarenheter från många olika områden: medicinska, språkvetenskapliga, psykologiska och pedagogiska. Belysande exempel på goda talare och samtalare presenteras. I denna nya upplaga har innehållet omarbetats och i synnerhet röstexemplen har uppdaterats och utökats. Dessutom behandlas talängslan och mental träning mer ingående. Ett avsnitt om maktspråk har tillkommit. Boken är avsedd för kurser på universitet och högskola, men den erbjuder även intressant läsning för alla dem som vill utveckla sin talade kommunikation.
Studentlitteratur AB 2 9144045166 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144080901
- Titel
- Uppdrag offentlig granskning
- Författare
- Johansson, Vicki
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 172 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 259 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Under de senaste årtiondena har användningen av olika granskningsformer för att undersöka, kontrollera och bedöma resultatet av offentlig politik ökat lavinartat. I Sverige och i andra länder investerar regeringar omfattande resurser och politisk tilltro till granskningars positiva effekter. Men vad innebär all denna granskning? Hur är det tänkt att olika former av granskning ska fungera? Är granskning alltid av godo?
I Uppdrag offentlig granskning beskrivs, jämförs och analyseras fem granskningsformer: tillsyn, revision, utvärdering, ackreditering samt kvalitets- och rankningssystem. Jämförelsen sker med avseende på gemensamma kännetecken och specifika särdrag, orsaker till varför användningen har ökat samt vilka problem de olika granskningsaktiviteterna antas vara en lösning på. I boken problematiseras och diskuteras också granskningsfenomenets orsaker och funktioner i ett nutida samhälleligt och demokratiteoretiskt perspektiv. Särskild uppmärksamhet riktas mot de effekter, både positiva och negativa, som granskning av offentlig politik och verksamhet kan få för ansvarsutkrävande, verksamhetsutveckling och förtroendet för det demokratiska systemet.
Boken vänder sig i första hand till studenter i offentlig förvaltning och statsvetenskap, men också till studenter i andra samhällsvetenskapliga ämnen som till exempel socialt arbete, företagsekonomi, sociologi samt till anställda i kommuner och stat med intresse för granskningens teori och praktik.
Studentlitteratur AB 1 9789144080901 -
Skosmörja eller arkivdokument? : om filmarkiv...
Inbunden bok. Kungliga biblioteket. 1 uppl. 2014. 298 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Bred tillgänglighet till filmens historia är allra viktigast på en sajt som filmarkivet.se. Digital tillgänglighet är idag det bästa medlet för att bevara rörliga bildarvet. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188468277
- Titel
- Skosmörja eller arkivdokument? : om filmarkivet.se och den digitala filmhis
- Författare
- Jönsson, Mats - Pelle, Snickars
- Förlag
- Kungliga biblioteket
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 298 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 190 x 230 mm Ryggbredd 32 mm
- Vikt
- 950 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bör filmarkiv främst bevara eller förevisa sina samlingar? Noggrant tillvarata och katalogisera – eller visa och sprida film? Henri Langlois, grundaren av Cinémathèque Française menade att om film aldrig visas, utan endast förvaras i metallburkar, kommer den att sluta som skosmörja. Den digitala utvecklingen förefaller ha givit honom rätt; bred tillgänglighet till filmens historia är allra viktigast på en sajt som filmarkivet.se.
Samtidens digitala utveckling återverkar idag på flera sätt medialt på arkivsektorn. Frågan är därför vad ett filmarkiv numera egentligen är för något – och vad det ska ägna sig åt? Arkivet innehåller ju inte bara det förflutna; snarare får det alltid sin innebörd i relation till nuet och framtiden – och den kommer inte att vara analog.
Ny teknik påverkar alltid arkiv och deras bestånd. Digitaliseringen av filmens historia innebär naturligtvis stora möjligheter, både forsknings- och folkbildningsmässigt, men också nya format, arkiv och urvalsproblem. Frågan är komplex och tål att diskuteras, vilket flertalet filmvetare och filmarkivarier gör i denna bok.
Ju mer arkivens filmer tillgängliggörs digitalt – desto mer kommer dock intresset för Sveriges filmarv att växa; det gäller såväl forskning som undervisning, liksom publikt – och förstås även politiskt. Digital tillgänglighet är idag det bästa medlet för att bevara det rörliga bildarvet.
Redaktörer är Mats Jönsson och Pelle Snickars, bägge docenter i filmvetenskap. Mats Jönsson är verksam vid Lunds universitet. Pelle Snickars arbetar som forskningschef på Kungliga biblioteket.
Kungliga biblioteket 1 9789188468277 -
Strategisk kommunikation : en introduktion
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2013. 219 sidor.
Nyskick. Andra upplagan
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144077222
- Titel
- Strategisk kommunikation : en introduktion
- Författare
- Falkheimer, Jesper
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I en värld som präglas av ständig förändring, oförutsägbarhet och kaos blir förmågan att kunna kommunicera allt viktigare. I den här boken tas ett samlat grepp om det snabbväxande kunskapsområdet strategisk kommunikation, dvs. organisationers medvetna kommunikationsinsatser för att nå sina övergripande mål. Boken gavs ut första gången 2007 och har i denna andra upplaga reviderats och utökats. Bland annat finns två nyskrivna kapitel om kommunikations- och strategiteori samt diskussioner kring sociala mediers betydelse.
Författarna utmanar gamla gränser mellan marknadskommunikation, samhällskommunikation, public relations och organisationskommunikation. Utgångspunkten är att organisationers kommunikation måste förklaras och förstås ur ett helhetsperspektiv. Grundläggande kommunikationsteorier om övertalning, påverkan och meningsskapande presenteras i olika sammanhang, t.ex. i samband med förändringsprocesser och kriser samt i medier.
Strategisk kommunikation är avsedd för universitets- och högskoleutbildningar som behandlar organisationers kommunikation, t.ex. inom strategisk kommunikation, medie- och kommunikationsvetenskap, företagsekonomi, statsvetenskap, sociologi och retorik. Boken riktar sig också till praktiker inom kommunikations-, organisations- och marknadsföringsområdet.
Studentlitteratur 2 9789144077222 -
Den goda kommunikationen : rösten, kroppssprå...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2005. 192 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144038739
- Titel
- Den goda kommunikationen : rösten, kroppsspråket och retoriken
- Författare
- Juhlin, Lotta
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 302 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken handlar om lusten och glädjen i att kommunicera och nå fram med sitt budskap. Den innehåller många praktiska råd och övningar som hjälper dig att tala så att folk hör vad du säger och förstår vad du menar – alldeles oavsett om du är politiker, sjuksköterska, präst, företagare, lärare, läkare, telefonist, servicearbetare, advokat, student, förälder, ledare eller festtalare.Författaren hämtar exempel ur sin egen erfarenhet och beskriver såväl lyckade tillfällen som dråpliga fadäser och feltramp, vilket ger både roliga och värdefulla insikter.Boken vänder sig till dig som vill få större genomslagskraft i dina budskap och träna förmågan att tala och framträda. I denna nya upplaga har innehållet omarbetats och flera kapitel har tillkommit, bl.a. Social kompetens, Ledarskapets kommunikation och Autentiska fall. Med boken följer en nyinspelad ljud-cd med exempel på olika röster (t.ex. klämda, spruckna, knarriga) som tydligt visar röstens betydelse för kommunikationen. Cd:n innehåller också röstövningar och ”snackor” – dialoger.
Studentlitteratur AB 2 9144038739 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789198176223
- Titel
- Mediepedagogik på barnens villkor
- Författare
- Stigsdotter, Anna
- Förlag
- Lärarförlaget
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 179 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 215 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 410 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Mediepedagogik på barnens villkor
Innehåll:
Vad är mediepedagogik? Ulla-Karin Lundgren Öhman definierar mediepedagogik bland annat som ett demokratiskt verktyg för att ge även barnen en röst.
Verktyg som vidgar närmiljön. Anna Stigsdotter berättar om ett samarbete där barnen i två förskollärare kommunicerar med hjälp av digitala verktyg.
Ett nytt lärarskap växer fram. Erika Kyrk Seger skriver om pedagogens ansvar att låta barnen få ta digital plats och erbjuda möjligheter att arbeta med digitala verktyg redan i förskolan.
Miljöer för förändring. Markus Bergenord visar att det inte behöver vara komplicerat att bygga föränderliga miljöer med hjälp av digital teknik.
Utmana tanken varför, vad och hur? Ingela Åström lyfter vikten av att tänka på de didaktiska frågorna varför, vad och hur i arbetet med digitala verktyg i verksamheten.
"Fråga barnen de kan!" Anna Nilsson och Anette Larsson beskriver hur de har provat sig fram med digitala verktyg som en del av förskolans uppdrag.
Ett mediepedagogiskt år med rörlig bild. Ulla Berg och Marie Eman berättar om sin utveckling från osäkra nybörjare till att självklart arbeta med rörlig bild i förskoleklassen.
Barns förmågor på en digital arena. Therés Åkerblom kopplar digitala verktyg till The Big 5: analysförmåga, kommunikativ förmåga, metakognitiv förmåga, förmåga att hantera information och begreppslig förmåga.
Förskolebarn och digital literacy. Susanne Kjällander ger en inblick i sin forskning om hur förskolebarn läser och skriver på lärplatta, på många olika sätt och med hela kroppen.
Berättandet, lyssnandet, läsandet. Ulla-Karin Lundgren Öhman om hur digitala verktyg kan användas för att stimulera barns lust att berätta.
Elevnära lärprocesser i skolan. Carina Carlsson använder digitala verktyg i sin förskoleklass, bland annat i samband med skrivinlärning och matematik.
En pedagogik med barnets röst. Martina Lundström poängterar betydelsen av att ha ett medvetet etiskt förhållningssätt i arbetet med digitala verktyg.
Lärarförlaget 1 9789198176223 -
Storytelling : marknadsföring i upplevelseind...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 183 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144039786
- Titel
- Storytelling : marknadsföring i upplevelseindustrin
- Författare
- Mossberg, Lena
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 183 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 245 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- De senaste åren har det talats mycket om storytelling. Men vad innebär det egentligen – gamla nyheter, tillfälligt modeord eller viktigt strategiskt verktyg som kommit för att stanna? Och framför allt, hur kan man medvetet arbeta med det?
Den här boken reder ut begreppen och ger exempel på hur man kan använda storytelling som marknadsföringsverktyg. Teori blandas med praktik och vi får ta del av många väldokumenterade fallstudier. Boken behandlar främst marknadsföring av hotell, restauranger och destinationer, men tekniken är i högsta grad tillämplig även på helt andra branscher.
Storytelling möjliggör för företag att skapa en helhetsbild av sitt koncept, gestalta sitt varumärke och skapa en upplevelse för sina kunder. Det kan ses som ett konkurrensmedel som når nya dimensioner, vilka tidigare former av marknadsföring lämnat ganska orörda. Man stimulerar exempelvis kundernas fantasi och bäddar för att de effektivt bidrar till marknadsföringen genom ”word-of-mouth”.
Boken vänder sig dels till företagsledare, marknadsförare och utbildare inom tjänsteföretag, dels till studerande på kurser i marknadsföring, turism och upplevelser vid högskola och universitet.
Studentlitteratur AB 1 9144039786
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn