-
Human Physiology - an integrated approach
Häftad bok. Pearson. 7 uppl. 2016. 862 sidor.
ISBN 9780321981226
Mycket gott skick. 1730
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKPearson 7 9780321981226 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9781292099149
- Titel
- Microbiology - an introduction
- Författare
- Tortora, Gerard J.
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 955 sidor
- Bandtyp
- Pbk
- Språk
- English
12 9781292099149 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9781292023106
- Titel
- How to think straight about psychology
- Författare
- Stanovich, Keith E.
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and index.
Imported from: z3950cat.bl.uk:9909/BNB03U (Do not remove)
9781292023106 -
Från tanke till text - En språkhandbok för up...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 1998. 133 sidor.
Nära nyskick. 220 g.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144268422
- Titel
- Från tanke till text - En språkhandbok för uppsatsskrivande studenter
- Författare
- Josephson, Olle
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 133 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- ”Skriv och skriv om!”, ”Virka inte ihop din uppsats. Sätt ihop den som en bil!”, ”Låt varje stycke bäras av en kärnmening!”. Det är några råd som ges i denna språkhandledning för studenter som skriver uppsats på högskolenivå. Boken diskuterar allt från den vetenskapliga prosans språkliga särdrag till hur den enkla meningen bör byggas. Den är en vägledning i konsten att ordna tankarna till text, närmare bestämt vetenskaplig text. Den handlar om hur man kan – eller t o m ska – bygga upp meningar, stycken, avsnitt och kapitel. Den beskriver hur man planerar, strukturerar, formulerar, skriver och skriver om.I denna nya upplaga har hänsyn tagits till att datorn revolutionerat skrivandet de senaste tio åren.
Studentlitteratur AB 2 9789144268422 -
Drama : ledarskap som spelar roll
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2011. 226 sidor.
Nyskick. 330 g.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144068039
- Titel
- Drama : ledarskap som spelar roll
- Författare
- Österlind, Eva
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 226 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 339 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad händer med ledarrollen när man arbetar med en teaterföreställning? Hur kan man undvika att gå hem från jobbet med hjärnan ockuperad av deltagarnas problem? Är det rimligt att möta 8 grupper per dag och 500 elever i veckan? Ledarskap grundat på medvetna ställningstaganden och en väl förankrad ledarroll ökar chansen till konstruktivt samspel i gruppen och ger bättre förutsättningar för ledaren att klara sina uppgifter. Att kontinuerligt reflektera över sitt eget ledarskap är ett steg på vägen.
Den här boken lyfter fram olika aspekter av dramapedagogiskt ledarskap, och lägger stor vikt vid ledarens förhållningssätt med betoning på ett personligt, väl genomtänkt och utprövat ledarskap. Kapitlen i boken är erfarenhets- eller forskningsbaserade och exemplen är hämtade från arbete med förskolebarn, skolbarn, gymnasieelever och vuxna. Några kapitel går på djupet med ledarskapets personliga dimension. Bokens författare inspirerar blivande och verksamma dramapedagoger, lärare och ledare i olika sammanhang och bidrar till en livaktig pedagogisk praktik.
Studentlitteratur AB 1 9789144068039 -
Gruppsykologi : om grupper, organisationer oc...
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 6 uppl. 2016. 337 sidor.
Nära nyskick. 750 g.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144111261
- Titel
- Gruppsykologi : om grupper, organisationer och ledarskap
- Författare
- Svedberg, Lars
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 337 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 756 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Grupper lever i människan och människan lever i grupper. Inom såväl offentliga som privata organisationer har vi i vår tid en stark (och ibland överoptimistisk) tro på ”gruppen” och dess möjligheter. Här ska viktiga beslut fattas och ett kvalificerat arbete utföras utifrån idén om den samlade kompetensens kraft och potential. För att detta ska vara möjligt räcker det inte med vackra ord och goda intentioner.
I denna bok ges en systematisk genomgång av olika teoribildningar inom gruppsykologi och ledarskapsteori. Författaren flätar samman aktuell kunskap från psykologi, pedagogik, ledarskaps- och organisationsteori i en diskussion kring de möjligheter och dilemman som grupper, organisationer och deras ledare ställs inför. Den professionella och sociala kompetens som är nödvändig i moderna organisationer behandlas utförligt.
Denna sjätte upplaga har förutom en omfattande bearbetning och uppdatering även kompletterats med nyare material. Boken vänder sig till alla som söker en nyanserad förståelse av gruppers dynamik, ledarskap och organisationsfrågor. Den skiljer sig från annan socialpsykologisk litteratur genom att den behandlar hur gruppers dynamik, organisationers struktur och kultur samt ledarskapets villkor och utövande är relaterade till varandra.
Studentlitteratur AB 6 9789144111261 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144134109
- Titel
- Att undervisa i teater
- Författare
- Ahlstrand, Pernilla
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 257 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 484 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken behandlas konstarten teater som undervisningsämne och verksamhetsområde. Det handlar om arbete både med improvisation och dramatisk text och med teaterns olika uttrycksformer som skådespeleri, scenografi, ljus, kostym och mask. De olika kapitlen resonerar och argumenterar kring vad teaterämnet inom utbildning innefattar och hur det kan behandlas i undervisningen. Texterna rör sig mellan det vetenskapliga/forskningsanknutna och den beprövade erfarenheten. Några är argumenterande och vetenskapligt förankrade, andra mer reflekterande och erfarenhetsbaserade. De anknyter i varierande grad till teaterdidaktisk och teaterpedagogisk forskning.
Boken har inte som mål att ge förslag på övningar i teater, men författarna knyter an till konkreta exempel från arbete med teaterundervisning och teaterprojekt. Detta är den första svenska antologin i sitt slag som behandlar teater i undervisningssituationer.
Boken vänder sig till alla som är intresserade av undervisning i teater. Det kan vara teaterlärare på universitet och högskolor, i kulturskolan, i gymnasieskolan och i folkhögskolan. Det kan även vara teaterpedagoger, teaterledare och regissörer i folkbildningen och i det fria kulturlivet. Antologin vänder sig också till teaterstudenter på universitet, högskolor och folkhögskolor, till blivande teaterlärare och teaterpedagoger samt studerande på lärarutbildningarna som vill fokusera på sceniska uttrycksformer i pedagogiska kontexter.
Studentlitteratur AB 1 9789144134109 -
Konstens betydelse : om konstarterna och litt...
Inbunden bok. Carlsson. 2 uppl. 2017. 245 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173318358
- Titel
- Konstens betydelse : om konstarterna och litteraturen i skola och samhälle
- Författare
- Hjort, Madeleine
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 245 sidor
- Bandtyp
- Halvklotband
- Mått
- 180 x 218 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 640 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förintelsemonumentet i Berlin, baletten Svansjön liksom verk av Pina Bausch, Mona Hatoum och Robert Saviano för att nämna några blir belysta i denna angelägna och mycket aktuella bok. Författaren diskuterar sambandet mellan konst, demokrati och yttrandefrihet, liksom konstens egna gränser och tillkortakommanden. Madeleine Hjort tar fasta på konstens betydelse som kunskap och uttrycksform och granskar konstarterna i egenskap av språk, fiktion och central kommunikatör i det öppna samhället.
I denna nya, fördjupade och reviderade upplaga har två helt nya kapitel tillkommit. Därigenom fördjupas resonemanget ytterligare om konstarternas och litteraturens betydelse i en demokrati. Även ett antal nya bilder har tillkommit i denna aktualiserade upplaga.
Boken knyter an till aktuell forskning och internationella studier. Två begrepp som förtydligar konstarternas och litteraturens centrala plats i det öppna samhället introduceras: Den enskildes röst är hämtat från det samhällspolitiska området. Med utgångspunkt i läsforskningens high literacy skapas begreppet Art literacy som tillämpas på konstarterna.
Mikael Alexandersson, professor i Utbildningsvetenskap, Göteborgs universitet, skriver i bokens förord: "Den här boken har tillkommit utifrån en stark övertygelse om att en av de viktigaste utmaningarna vi står inför inom svensk utbildningspolitik handlar om hur konstarterna och deras roll som kunskapsområden kan bidra till att både utveckla individ, skola och samhälle. Varför skulle detta vara en viktig utmaning? Jo, konst i betydelsen konstarterna utgör vitala delar av kärnan i det demokratiska projektet! Denna övertygelse som på ett systematiskt och initierat sätt förmedlas av Madeleine Hjort, ligger nära den amerikanska filosofen Marga Nussbaums kritik av den globala utvecklingen inom utbildningsområdet."
Carlsson 2 9789173318358 -
Att leda och arbeta i projekt
Inbunden bok. Liber. 2 uppl. 2001. 176 sidor.
Mycket gott skick. 400 g.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147062851
- Titel
- Att leda och arbeta i projekt
- Författare
- Lööw, Monica
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 398 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken ger en väl beprövad och stark struktur för hur projekt ska bedrivas. Du lär dig leda, styra, motivera och entusiasmera.
Läs mer
I boken presenteras framgångsfaktorerna för effektiva projekt liksom de vanligaste fallgroparna. Du lär dig även hur grupper fungerar – om roller och personligheter, kommunikation och konflikter. Checklistor och verktyg hjälper dig. Fyra praktikfall visar konkret hur företag och organisationer tillämpat bokens projektstruktur.
Om författarna
Monica Lööw är beteendevetare med inriktning på arbets- och organisationspsykologi samt konsult och utbildare.
Liber 2 9147062851 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147112241
- Titel
- Handbok i kvalitativa metoder
- Författare
- Ahrne, Göran
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 275 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 552 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Handbok i kvalitativa metoder delar forskare från olika ämnesområden med sig av sina praktiska erfarenheter av att arbeta med kvalitativa metoder.
Boken har som ambition att diskutera metodologiska frågor på ett handfast sätt, men samtidigt undvika alltför många pekpinnar. Kvalitativ metod bygger både på systematik och en öppen och prövande inställning till det forskningsprojekt man arbetar med. Genom att i denna bok låta forskare med praktisk erfarenhet av olika metoder komma till tals försöker vi att kombinera praktiska råd med reflexiv eftertänksamhet.
Läs mer
Handbok i kvalitativa metoder är indelad i tre delar. I den första delen diskuteras när det är lämpligt att använda sig av kvalitativa metoder och hur en kvalitativ undersökning kan planeras. I den andra delen går författarna in på tre huvudsakliga sätt att framställa data: intervjuer, observationer och textanalys. I denna del finns också specialkapitel om livshistorieintervjuer, fokusgruppsdiskussioner, skuggning, forskning på internet, diskursanalys samt användningen av bilder. I den tredje och avslutande delen av boken diskuteras analys av kvalitativa data och vad det kan innebära att skriva akademiskt.
I den tredje upplagan har många kapitel aktualiserats och setts över. Dessutom finns två nya kapitel: ett om samhällsvetenskapens natur och ett om att använda multimetodologi. Boken är tvärvetenskaplig och ger en bred och nyanserad bild av kvalitativa metoder och lämpar sig på metodkurser inom alla samhällsvetenskapliga utbildningar.
Om författarna
Bokens redaktörer är Göran Ahrne, professor i sociologi vid Stockholms universitet och verksam vid SCORE i Stockholm, och Peter Svensson, docent i företagsekonomi vid Ekonomihögskolan i Lund. Bokens övriga medverkande författare är Martin Berg, Kristina Boréus, Barbara Czarniawska, Synneve Dahlin Ivanoff, Christian Eidevald, Ulla Eriksson-Zetterquist, Åsa Källström, Philip Lalander, Jens Rennstam, Árni Sverrisson, David Wästerfors och Peter Öberg.
Liber 2 9789147112241
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn