-
Sexual ethics and Islam : feminist reflection...
Häftad bok. London, England : Oneworld. 2016. 281 sidor.
Nyskick. Oläst exemplar. Perfekt skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781780743813
- Titel
- Sexual ethics and Islam : feminist reflections on Qur'an, hadith, and jurisprudence
- Författare
- Ali, Kecia
- Förlag
- London, England : Oneworld
- Utgivningsår
- 2016
- Språk
- English
London, England : Oneworld 9781780743813 -
Tjänstegarantier
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 220 sidor.
Nyskick. Oläst exemplar. Perfekt skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144036809
- Titel
- Tjänstegarantier
- Författare
- Bo Edvardsson - Patrik Larsson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 220 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 330 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken är den första på svenska som behandlar området tjänstegarantier. Inledningsvis diskuteras varför det finns ett behov av tjänstegarantier och varför offentlig sektor numera i allt större utsträckning arbetar med löften till medborgarna om innehållet och kvalitetsnivån i de tjänster de tillhandahåller.
Författarna redogör för begreppet tjänst och hur kvalitet i tjänster skapas. Detta bildar utgångspunkt för en beskrivning av vad en tjänstegaranti är och hur tjänstegarantier kan och bör utformas. I boken presenteras en rad exempel på hur man arbetar med tjänstegarantier i svenska kommuner, landsting och i privata tjänsteföretag. En modell för hur man inför garantieri en verksamhet introduceras. Vidare diskuteras hur garantier kan användas i kvalitetsarbete och verksamhetsstyrning.
Boken är skriven för verksamma inom kommuner, landsting och statliga myndigheter samt för chefer och medarbetare inom tjänsteföretag och ideella organisationer. Den vänder sig också till studerande på högskolor och universitet inom främst företagsekonomi samt vård och omsorg.
"Tjänstegarantier och servicedeklarationer har blivit ett alltmer utbrett arbetssätt för hela den offentliga sektorn. Genom att förtydliga tjänsternas innehåll på ett enkelt och konkret sätt ges medborgaren en möjlighet att ställa rimliga förväntningar. Det skapas även en situation där medborgaren ges tillfälle till en dialog om tjänsternas kvalitet med ansvariga för de olika verksamheterna. Tjänstegarantier och deklarationer bör därför ses som en viktig grundsten i den offentliga sektorns kvalitetsarbete. Ett arbetssätt som i framtiden troligen kommer att få ännu större betydelse med tanke på minskade resurser, ökade krav och förändrat innehåll. Det är därför viktigt att sammanställa, analysera och förmedla erfarenheter kring arbetssättet. Hittills har det endast publicerats ett mindre antal skrifter i landet och denna bok får därför ses som ett viktigt bidrag i det fortsatta arbetet."...
Studentlitteratur AB 1 9789144036809 -
Hur moderna organisationer fungerar
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2002. 518 sidor.
Nyskick. Perfekt skick. Oläst exemplar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144022765
- Titel
- Hur moderna organisationer fungerar
- Författare
- Dag Ingvar Jacobsen - Jan Thorsvik
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 518 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 814 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den första upplagan av denna bok har blivit en av de mest använda läroböckerna i organisationsteori i Skandinavien. Boken ger en grundlig introduktion till de mest centrala temana och perspektiven inom organisationsteorin. Texten är rik på exempel och författarna har lagt stor vikt vid att stimulera läsaren att reflektera över sina egna erfarenheter av organisationer.
Denna nya upplaga av boken bygger vidare på den första upplagans uppskattade ämnesmässiga och pedagogiska grepp.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 2 9789144022765 -
Arbetsgruppens psykologi
Häftad bok. Natur & Kultur. 3 uppl. 1992. 182 sidor.
Nyskick. Oläst exemplar, men namnat, annars perfekt skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127030596
- Titel
- Arbetsgruppens psykologi
- Författare
- Barbro Lennéer Axelson - Ingela Thylefors
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 1992
- Omfång
- 182 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 13 x 211 mm Ryggbredd 134 mm
- Vikt
- 259 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Andra utgåvan av en av våra mest lästa kursböcker. Den används dels som kurslitteratur på olika yrkesutbildningar inom högskolan, dels som underlag för studiedirklar (studiehandledning ingår) och vid utveckling av arbetsgrupper. De komplikationer som arbete i grupp kan medföra behandlas i boken på ett lättläst och roligt sätt. Den tar upp arbetsroller, personliga olikheter, gruppdynamik, ledarskap etc.
Natur & Kultur 3 9789127030596 -
Mätning av tjänstekvalitet i praktiken
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1998. 202 sidor.
Nyskick. Oläst exemplar. Försättsbladet bortrivet. Annars perfekt skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144007069
- Titel
- Mätning av tjänstekvalitet i praktiken
- Författare
- Bo Edvardsson - Tobias Andersson - Mattias Sandén - Björn Waller
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 202 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kvalitet framställs ofta som det viktigaste konkurrensmedlet och en förutsättning för lönsamhet. Det är därför nödvändigt att kunna mäta och värdera den kvalitet man erbjuder sina kunder. Kundupplevd kvalitet har blivit ett av de viktigaste måtten på hur väl en verksamhet fungerar.Många ser en möjlighet i att uppnå kvalitet genom att till exempel kvalitetscertifiera sig. En certifiering skapar goda förutsättningar för den som vill nå en viss kvalitetsnivå, men den säger inte något om hur hög denna nivå är. Om man inte kombinerar en kvalitetscertifiering med en kvalitetsmätning finns en risk att man ”bygger in” fel kvalitet.De flesta organisationer saknar den kunskap och de verktyg som krävs för att mäta kvalitet. Denna bok är främst avsedd att fungera som en ”verktygslåda” och handbok som ger företag, offentliga verksamheter och studenter vid högskolor och universitet en god bild av hur man praktiskt kan genomföra en kvalitetsmätning. Den ger också en översiktlig beskrivning av aktuella teoretiska resonemang som är viktiga att känna till när man arbetar med att utveckla kvalitet i tjänsteverksamheter
Studentlitteratur AB 1 9789144007069 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780748632770
- Titel
- Contemporary issues in Islam
- Författare
- Afsaruddin, Asma
- Utgivningsår
- 2017
- Språk
- English
- Baksidestext
- Asma Afsaruddin explores how Islamic concepts have evolved and transformed over time, both in how they are defined and how they are applied. Afsaruddin follows certain concepts, like jihad (holy war) and shahada (martyrdom), and explains how they have been understood in different historical circumstances. By analysing biographical dictionaries from different times, such as Ibn Hajars in the 14th century, she plots the changes in how society viewed womens roles. And she investigates the historicity of claims made by Islamists today that their version of political Islam goes back to the first century of Islam by surveying early historical, political and hadith works.
Includes bibliographical references (pages 209-216) and index.
Negotiating the shoals of modernity -- Engaging the Sharia : rereading the Quʼran and hadith -- Islam and politics -- Islam, gender and feminist hermeneutics -- War and peacemaking in the Islamic tradition -- American Muslims and the expansion of the umma -- Religious dialogue and interfaith relations -- Epilogue : looking to the future.
Imported from: zcat.oclc.org:210/OLUCWorldCat (Do not remove)
9780748632770 -
Ledningsgruppens dynamik
Häftad bok. Liber. 2012. 240 sidor.
Nyskick. Oläst exemplar. Perfekt skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147098965
- Titel
- Ledningsgruppens dynamik
- Författare
- Selin, Gunnar
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 389 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Sitter du med i en ledningsgrupp? Då kommer du säkert att känna igen många av de problem som beskrivs i Ledningsgruppens dynamik. Boken är en samproduktion av tre författare, alla med lång erfarenhet av att arbeta med ledningsgrupper. Den beskriver olika sätt att lösa problem som kan uppstå i och kring ledningsgrupper.
Läs mer
Ledningsgruppens dynamik är nominerad i tävlingen Årets Bokstöd - Personal & Ledarskap, 2003.
Sitter du med i en ledningsgrupp? Då kommer du säkert att känna igen många av de problem som beskrivs i Ledningsgruppens dynamik. Boken är en samproduktion av tre författare, alla med lång erfarenhet av att arbeta med ledningsgrupper. Den beskriver olika sätt att lösa problem som kan uppstå i och kring ledningsgrupper. Författarnas ambition har varit att skapa ett praktiskt verktyg som chefer kan plocka delar ur för att utveckla och förbättra sin ledningsgrupps arbete - alltid med utgångspunkt i gruppens unika förutsättningar.
Ledningsgruppens dynamik berör alla chefer som påverkas av ledningsgruppers arbetssätt, och problematiken som tas upp gäller både strategiskt ansvariga och mer operationellt ansvariga ledningsgrupper. Boken förklarar hur man bygger upp ett ledningssystem och ger en genomgång av ledningsgruppens roll och valet av medlemmar. Den visar på praktiska metoder för delegering, mötesledning, beslutsfattande, konfliktlösning, målstyrning, teamträning och den årliga affärsplaneringscykeln. Boken ger dig också möjlighet att se sambandet mellan din egen ledarstil och de konsekvenser den får för teamarbete, konfliktlösning och ledarskap.
Liber 9789147098965 -
Kompetensbaserad rekrytering, intervjuteknik...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2003. 192 sidor.
Nära nyskick. Fint exemplar. Verkar oläst. Omslaget plastat.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127094437
- Titel
- Kompetensbaserad rekrytering, intervjuteknik och testning
- Författare
- Lindelöw, Malin
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 215 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 360 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I dagens tjänstesamhälle är människor inte bara vår främsta tillgång, för många organisationer är de den enda tillgången. Det ställer stora krav på våra organisationer när det gäller att välja ut rätt medarbetare och hitta sätt att utveckla dem. Förmågan att göra rätt bedömningar och utvärdera både organisationens behov och individens förutsättningar ligger till grund för att veta vem som passar i en viss funktion och vem som har förutsättningarna att utvecklas och ta nya roller.
Kompetensbaserad rekrytering, intervjuteknik och arbetspsykologisk testning ger en översikt över rekryteringens alla faser och förklarar hur man effektivt kan arbeta med dem för att fatta väl underbyggda beslut som gagnar alla parter. Området är omdiskuterat och kvaliteten på instrument och tjänster varierar. Vilken är då den effektivaste metoden att arbeta med rekrytering? Hur bör man lägga upp en anställningsintervju? Hur vet man om ett test är bra? Och vad kan man egentligen förvänta sig av testanvändning? Författarna presenterar ingen lista över godkända tester utan vill ge den vetenskapliga grunden till rekrytering, intervjuteknik och psykologisk testning.
Kompetensbaserad rekrytering, intervjuteknik och arbetspsykologisk testning riktar sig till alla som arbetar med personalfrågor, där rekrytering, introduktion av nya medarbetare och utveckling av dem som redan är aktiva på arbetsplatsen är ett viktigt inslag. Den passar också bra som kursbok på olika utbildningar inom personal- och arbetslivsområdet.
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127094437 -
Medarbetarsamtal : varför sitter vi här egent...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2012. 103 sidor.
Nyskick. Oläst exemplar, perfekt skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147097463
- Titel
- Medarbetarsamtal : varför sitter vi här egentligen? Handbok för chefer
- Författare
- Frick, Georg
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 103 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 272 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I företag och organisationer förväntas chefer och medarbetare genomföra medarbetarsamtal. Ofta genomförs dessa samtal utan något klart mål eller syfte, och ofta med fokus på medarbetaren istället för att sätta ljuset på medarbetarens uppdrag, roll och utveckling i verksamheten. Den här boken utgår från arbetsgivarens uppdrag. När ledningen antingen är politiskt styrd eller vinstdrivande utvecklas verksamheten konstant: Vad ska vi genomföra? Vad behöver våra medarbetare utveckla för att vi ska klara det?
Liber 1 9789147097463 -
Medarbetarskap : Från ord till handling
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2004. 192 sidor.
Nyskick. Oläst exemplar, perfekt skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147087815
- Titel
- Medarbetarskap : Från ord till handling
- Författare
- Tengblad, Stefan
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur byggs ett starkt medarbetarskap upp på en arbetsplats? Här visar författarna att detta bäst sker genom att ta tillvara medarbetares engagemang och arbetsglädje - och då behövs ett aktivt ledarskap. I boken presenteras många konkreta och användbara modeller och verktyg för att utveckla individer, grupper och organisationer.
Utmaningen är att åstadkomma utveckling på samtliga dessa nivåer - och hur detta kan uppnås beskrivs steg för steg. Medarbetarskap: Från ord till handling! vänder sig till chefer med personalansvar och till arbetsgrupper som vill utveckla arbetsklimat och samarbetsformer.
Boken passar även universitets- och högskoleutbildningar med arbetslivsinriktning.
Om författarna
Stefan Tengblad är professor vid Högskolan i Skövde och Freddy Hällstén är verksam vid Handelshögskolan i Göteborg. Christer Ackerman och Johan Velten är konsulter och arbetar med ledar- och medarbetarutveckling.
Liber 1 9789147087815 -
Organisation, arbete och ledning - en kritisk...
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2008. 368 sidor.
Nyskick. Oläst exemplar, perfekt skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147087709
- Titel
- Organisation, arbete och ledning - en kritisk introduktion
- Författare
- Wilson, Fiona
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 368 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 610 g
- Språk
- Svenska
Liber 2 9789147087709 -
Salutogent ledarskap
Inbunden bok. Gothia Kompetens. 1 uppl. 2010. 211 sidor.
Nyskick. Oläst exemplar. Perfekt skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170912306
- Titel
- Salutogent ledarskap
- Författare
- Hanson, Anders
- Förlag
- Gothia Kompetens
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 211 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Juryn för Årets HR-bok, tidningen Personal & Ledarskap samt Sveriges HR-förening gav Salutogent ledarskap sitt hedersomnämnande med motiveringen: "För dess positiva människosyn där författaren utgår från att skapa begriplighet, hanterbarhet och meningsfullhet som förutsättning för gott ledarskap." (Personal och ledarskap nr 1 2011)
Ett salutogent ledarskap sätter ljuset på människors och arbetsgruppers tillgångar. Det utgår från ledarens intresse för andra människor och hennes vilja att inspirera, uppmuntra och bekräfta positivt beteende. Följden blir att både människor och verksamhet mår bra: en förutsättning för framgång, lönsamhet och effektivitet.
I ett salutogent ledarskap har ledaren inte som uppgift att ge direktiv och kontrollera, utan att göra sammanhanget meningsfullt, begripligt och hanterbart. Ju bättre vi lyckas med det, desto mer kommer arbetsglädjen öka och verksamhetens resultat att förbättras.
När arbetets mening blir viktigare än regler och rutiner frigörs kompetens och arbetslust. Organisering och ledning blir då en fråga om att skapa förutsättningar för lärande och förståelse, upplevelse av mening och möjlighet för alla att ta egna initiativ.
Om författaren
Anders Hanson är utbildare inom hälsopromotion och ledarskap och sedan mer än tjugo år engagerad i ledarutveckling. Under 1990-talet var Anders knuten till Högskolan Väst inom arbetspsykologi och pedagogik.
Gothia Kompetens 1 9789170912306 -
Konfliktkompetent ledarskap : en guide till a...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2012. 187 sidor.
Nyskick. Nyskick, oläst exemplar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147096916
- Titel
- Konfliktkompetent ledarskap : en guide till att förstå, hantera och förebygga konflikter i arbetslivet
- Författare
- Pihl, Emma
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 187 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 370 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Konfliktkompetent ledarskap är en bok för dig som på djupet vill förstå varför du och dina medarbetare hamnar i konflikt trots god vilja och goda intentioner. Boken vägleder dig i det kaos av känslor som konflikter skapar och ökar din förståelse för vad som generar dem och hur du kan förebygga och hantera konflikter. På arbetsplatsen riskerar olika beteenden och uppfattningar, trots goda avsikter, att krocka och ge upphov till kostsamma konflikter.
Läs mer
Konflikter kan förstås utifrån strukturella orsaker – som handlar om obalanser som uppstår människor emellan och hur du är som människa – det vill säga vilka värderingar du bär med dig och dina erfarenheter av konflikter. Med bokens hjälp får du lära dig mer om hur du i ditt ledarskap kan kommunicera med större medvetenhet och därmed agera konfliktförebyggande och mer konstruktivt vid lösandet av konflikter. Syftet är att använda konflikter som en möjlighet till utveckling och nya kreativa lösningar.
Konfliktkompetent ledarskap är en matnyttig bok som dessutom gör dig mer uppmärksam på hur du och andra fungerar, interagerar och kommunicerar på ett djupare plan med utgångspunkt från Kommunikologi. Boken är fylld av illustrerande exempel och praktiska guider som inspirerar dig som ledare att skapa förutsättningar för ökad konfliktkompetens på din arbetsplats.
Om författarna
Emma Pihl är författare till en rad böcker inom ämnena personlig utveckling och personligt ledarskap. Hon är karriärcoach och efterfrågad föreläsare, expert anlitad i media och utbildar på teman som personlig utveckling, karriär och ledarskap.
Läs mer om Emma på hennes hemsida http://inspirera.nu
Liber 1 9789147096916 -
Bortom tankefällan : om organisatoriska lands...
Häftad bok. Vulkan. 2012. 88 sidor.
Nyskick. Oläst exemplar. Perfekt skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163704499
- Titel
- Bortom tankefällan : om organisatoriska landskap, ledarskap och personalarbete i framtiden
- Författare
- Magnus Dalsvall - Kjell Lindström
- Förlag
- Vulkan
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 88 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 105 g
- Språk
- Svenska
Vulkan 9789163704499 -
Professionell feedback - Medvetna Mötens Magi
Häftad bok. Gunnarssons Förlag. 3 uppl. 2012. 136 sidor.
Nyskick. Oläst exemplar. Perfekt skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187225000
- Titel
- Professionell feedback - Medvetna Mötens Magi
- Författare
- Stefan Gunnarsson
- Förlag
- Gunnarssons Förlag
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 136 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 227 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken Professionell Feedback lär ut effektiv feedback och är grunden för en fungerande feedbackkultur i grupper och i organisationer. Författare är Stefan Gunnarsson.
Den nya utökade omarbetade version 3 belyser förutom hur man skapar en feedbackkultur även hur man kan skapar en utvecklingskultur och en prestationskultur. Boken handlar även om hur man kan skapa framgångsrika grupper med kulturella skillnader som till exempel i mångkulturella grupper.
Första upplagan av Professionell feedback blev nominerad till Årets Bokstöd 2008 av sveriges Hr-förening och tidningen Personal & ledarskap. Juryns motivering: ?att använda feedback på rätt sätt är en konst, som den här boken lär ut på ett komprimerat och lättsmält vis, utan att bli ytlig.? under arbetet med tredje upplagan har jag haft dessa ord som ledstjärna.
Läs mer om stefan gunnarsson och feedback: www.stefangunnarsson.se
Gunnarssons Förlag 3 9789187225000 -
Kommunala bolag - ägarroll och styrelsefunkti...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2009. 120 sidor.
Nyskick. Oläst exemplar. Perfekt skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144050751
- Titel
- Kommunala bolag - ägarroll och styrelsefunktion : det kommunala bolaget i juridik och praktik
- Författare
- Meyer, Lars - Månsson, Pär - Öhrlings PricewaterhouseCoopers
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 120 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 254 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Styrelsearbete har på senare år kommit alltmer i fokus - både i näringslivet och i den offentliga sektorn. Intresset för ansvarsfrågorna har ökat och därmed också för de regelverk som styr bolagsstyrelsernas arbete.
Idag har 10 000-15 000 personer uppdrag som styrelseledamöter och suppleanter i helägda kommunala aktiebolag. Den här boken ger råd och tips till alla de som för samhällets bästa tar på sig styrelseuppgifter i sådana bolag. Här redovisas också hur kommunallagen och aktiebolagslagen möts och hur de rättsligt sett förhåller sig till varandra i de kommunala bolagen.
Förutom styrelseledamöter är målgruppen för boken även tjänstemän, revisorer och andra intressenter i kommunala bolag. Den utgavs första gången år 2000. I 2009 års upplaga har nya avsnitt om bl.a. ägar- och bolagsstyrning tillkommit.
Andra upplagan
Studentlitteratur AB 2 9789144050751 -
Ge kunden en positiv chock - Kundservice i vä...
Inbunden bok. EQP Förlag. 2 uppl. 2012. 248 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag saknas. Oläst exemplar. Skyddsomslag aldrig funnits till boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198008524
- Titel
- Ge kunden en positiv chock - Kundservice i världsklass
- Författare
- Wettsjö, PG
- Förlag
- EQP Förlag
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 248 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 552 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Möter du kunder i ditt jobb? Ja, då är den här boken ett måste, för här får du tips, råd och idéer om hur du får nöjda, eller ännu hellre, imponerade kunder.
• Du får veta vad som får kunden att vilja komma tillbaka till dig och ditt företag.
• Du får tips om hur du får ett gott rykte bland kunderna.
Detta är två av de viktigaste ingredienserna för att bli en stark aktör på marknaden. Det gör dig inte bara mer attraktiv för kunderna, utan gör det också svårare för dina konkurrenter. Teorier varvas med exempel och konkreta tips, vilket gör boken både lättläst och i högsta grad praktiskt användbar.
PG Wettsjö är utbildare och föreläsare inom områdena kundservice, försäljning, kommunikation och presentation.
EQP Förlag 2 9789198008524
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
