-
Warsaw as it was: Original City Maps before 1...
Inbunden bok. ALFA, Warszawa. 1985.
ISBN 9788370011079
Gott skick. Plastlamineringen har släppt på några ställen som ger "luftbubblor" - inget hål dock. Annars fint skick och komplett med två kartor och häfte med alfabetisk lista med gatunamn … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKALFA, Warszawa 9788370011079 -
Life in Classrooms
Pocketbok. Teachers College Press. 1990. 182 sidor.
Nära nyskick. Namnstämpel på förstabladet
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780807730348
- Titel
- Life in Classrooms
- Förlag
- Teachers College Press
- Utgivningsår
- 1990
- Bandtyp
- Språk
- Svenska
Teachers College Press 9780807730348 -
Twentieth century thinkers in adult and conti...
Inbunden bok. 2 uppl. 2001. 326 sidor.
Gott skick. Märke efter borttagna namnetiketter på första sidan. Skyddsomslag något skadat
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780749434083
- Titel
- Twentieth century thinkers in adult and continuing education
- Utgivningsår
- 2001
- Språk
- English
2 9780749434083 -
Att förädla information till kunskap : lärand...
Inbunden bok. Norstedts. 1 uppl. 2011. 213 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789113033099
- Titel
- Att förädla information till kunskap : lärande och klassrumsarbete i mediesamhället
- Författare
- Säljö, Roger
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 213 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 490 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur värderar skolan de förmågor elever utvecklar med hjälp av internet? Hur sorterar, värderar och utvecklar elever och studenter ny kunskap och förståelse?
Vad är digital litteracitet?
Sättet att tillägna sig ny och relevant kunskap idag är helt annorlunda än bara för något tiotal år sedan. Effekten på arbetet i skolan och i andra utbildningssammanhang är märkbar. Samtidigt växer frågorna om skolans roll i denna snabba utveckling. Lärare behöver veta mer om hur elever utvecklar förmågor som hjälper dem att förstå och värdera det de möter via digitala medier och i andra källor.
Ett svenskt forskarlag har studerat dessa frågor i en omfattande studie under ledning av professor Roger Säljö. Resultaten publiceras vartefter både internationellt och nationellt.
Att förädla information till kunskap är en populärvetenskaplig bok som vänder sig till lärare, blivande lärare och annan akademisk utbildning.
Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Norstedts 1 9789113033099 -
Understanding curriculum - an introduction to...
Häftad bok. P. Lang. 1995. 1143 sidor.
Mycket gott skick. Understrykningar i introduktionsavsnittet. Hål i förstasidan
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780820426013
- Titel
- Understanding curriculum - an introduction to the study of historical and contemporary curriculum discourses
- Förlag
- P. Lang
- Utgivningsår
- 1995
P. Lang 9780820426013 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127134676
- Titel
- Synligt lärande för lärare
- Författare
- Hattie, John
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 336 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 174 x 240 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 580 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Synligt lärande för lärare kopplar världens största forskningsöversikt om undervisningsstrategier till praktiskt genomförande i klassrummet. John Hatties forskning involverar miljontals elever och redogör för de mest effektiva arbetssätten för att maximera deras studieresultat. Boken utgår både från lärares och elevers perspektiv och ger konkret vägledning för lektionsförberedelser, att tolka lärande och återkoppling under lektionen samt lektionsuppföljning. Den innehåller checklistor, konkreta övningar, fallstudier, och tar upp frågor som elevmotivation, undervisningsstrategier och ledarskapet i klassrummet.
Synligt lärande för lärare riktar sig till lärarstudenter och lärare som vill ha evidensbaserade svar på frågan hur man kan förbättra elevers studieresultat.
John Hattie är professor och chef för Melbourne Education Research Institute vid University of Melbourne, Australien, samt hedersprofessor vid University of Auckland, Nya Zeeland. Hans bok Visible learning. A synthesis of over 800 meta-analyses relating to achievement är världens största forskningsöversikt om vad som påverkar elevers studieresultat och finns översatt till svenska, Synligt lärande – en syntes (Natur & Kultur, 2014). Hattie har även skrivit boken Hur vi lär (Natur & Kultur, 2014) tillsammans med Gregory Yates.
Läs intervju med John Hattie i Svenska Dagbladet från hans Sverigebesök i april 2013 eller se Hatties TEDxTalk från TEDx Norrköping i november 2013.
Natur & Kultur Läromedel 1 9789127134676 -
Pigment handbook
Inbunden bok. 2 uppl. 1988.
Mycket gott skick. Skyddsomslag saknas. Några sidor i inledningen lite skadade i hörnet vid bindningen på vol I. Stör inte. Annars i nyskick.
OBS! inkluderas med vol II och vol III Edited by Temple C Patton från 1973 (nära nyskick) … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780471828334
- Titel
- Pigment handbook
- Utgivningsår
- 1988
- Språk
- English
2 9780471828334 -
Balancing change and tradition in global educ...
Häftad bok. 2004.
Mycket gott skick. Noteringar i content med bläck
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781578861460
- Titel
- Balancing change and tradition in global education reform
- Utgivningsår
- 2004
- Bandtyp
- Pbk. : alk. paper
- Språk
- English
9781578861460 -
The university of learning - [beyond quality...
Häftad bok. Routledge . 2004. 320 sidor.
Nära nyskick. suddat namnteckning i boken
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780415334914
- Titel
- The university of learning - [beyond quality and competence]
- Författare
- Bowden, John A
- Utgivningsår
- 2004
- Bandtyp
- HFT
- Språk
- English
Routledge 9780415334914 -
Teaching for quality learning at university
Pocketbok. Open University Press. 2007. 360 sidor.
Mycket gott skick. Namnstämpel i boken
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780335221264
- Titel
- Teaching for quality learning at university
- Författare
- Catherine Tang
- Förlag
- Open University Press
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 360 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 152 x 228 mm
- Vikt
- 510 g
- Språk
- Svenska
Open University Press 9780335221264 -
Human No More Digital Subjectivities, Unhum...
Häftad bok. University Press of Colorado . 2012. 264 sidor.
ISBN 9781607321897
Nära nyskick. Namnstämpel i boken
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKUniversity Press of Colorado 9781607321897 -
E-learning theory and practice
Häftad bok. SAGE Publications Ltd . 2011. 272 sidor.
Gott skick. Namnteckning i boken och lite trasig rygg
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781849204712
- Titel
- E-learning theory and practice
- Författare
- Haythornthwaite, Caroline A
- Utgivningsår
- 2011
- Bandtyp
- Pbk
- Språk
- English
- Baksidestext
- In 'E-learning Theory and Practice', the authors set out different perspectives on e-learning. The book deals with the social implications of e-learning, its transformative effects, and the social and technical interplay that supports and directs e-learning.
SAGE Publications Ltd 9781849204712
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
