-
Management : att leda verksamheter och männis...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2012. 327 sidor.
Gott skick. Bra skick men tyvärr finns namn och årtal uppgivna på första sidan samt div överstrykningar på vissa sidor med överstrykningspenna
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144057781
- Titel
- Management : att leda verksamheter och människor
- Författare
- Lars H. Bruzelius - Per-Hugo Skärvad
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 327 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 733 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Management handlar om att leda såväl verksamheter som människor. Ledning av verksamheter går ut på att utforma och genomföra mål, strategi, organisation och styrning på ett sådant sätt att verksamheten skapar värde för kunder och andra in-tressenter. Att leda människor handlar om att mobilisera lust, energi och engagemang hos de människor, som är verksamma i organisationen.
Det unika med denna bok är att den tar upp både ledning av verksamheter och ledning av människor. Den är förankrad i en klinisk forskningstradition och förenar ett praktiskt och ett teoretiskt perspektiv. Boken nöjer sig inte med teoretiska ramverk för att förstå en verksamhets affärsvillkor utan ger också idéer om hur verksamhetens affärsvillkor kan hanteras. Management, att leda verksamheter och människor innehåller många exempel från såväl svenska som utländska företag och andra organisationer.
Boken är lämplig för kurser i management, ledarskap, strategi och organisation vid universitet och högskolor men passar även för yrkesverksamma personer som är chefer/ledare eller är intresserade av ledningsfrågor. Den ingår i Studentlitteraturs nya serie introducerande böcker inom centrala företagsekonomiska områden.
Studentlitteratur AB 1 9789144057781 -
Fördel Sverige - en tankebok om regioners dri...
Inbunden bok. Uppsala Publishing House/Konsultförlaget. 2002. 103 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Bok i fint skick, hårt omslag i bra skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9170052425
- Titel
- Fördel Sverige - en tankebok om regioners drivkrafter och möjligheter
- Författare
- Karin Andersson - Christian Lernberg - Mats Lindgren
- Förlag
- Uppsala Publishing House/Konsultförlaget
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 103 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som driver utvecklingen och skapar framtiden? Vad krävs för att en plats eller region ska vara attraktiv för boende, företagare eller besökare? Detta var några av de frågor som författarna hade och som banade väg för tillkomsten av Fördel Sverige.
I den här boken beskriver författarna några av de skeden som vi ser i Sverige idag.
En tankebok som inspirerar till att reflektera över det land och det samhälle vi lever i idag, samt vart vi är på väg. Fördel Sverige är skriven för alla som vill lära känna Sverige på nytt - med nya glasögon.
Uppsala Publishing House/Konsultförlaget 9170052425 -
Omvärldsanalys
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2001. 288 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Fint ex.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147062541
- Titel
- Omvärldsanalys
- Författare
- Frankelius, Per
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 575 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I boken beskrivs ett helt nytt sätt att bevaka och analysera sin omvärld samt en praktisk metod för att bedriva omvärldsanalys i praktiken. Det som gör den här boken unik är att den tar hänsyn till omvärldens förändring över tid och inte ser till situationen enbart vid en given tidpunkt. Boken ger en god inblick i moderna sätt att söka och sovra information, och beskriver hur omvärldsanalys kan göras till en naturlig del av företagets löpande verksamhet. Framför allt visas hur omvärldsanalys kan leda till konkret nytta, inte minst i form av nya affärer.
Om författarna
Per Frankelius är ek.dr och ansvarig för DM-centret vid Örebro universitet samt knuten till Internationella Handelshögskolan i Jönköping.
Liber 1 9147062541 -
Scoring points - How Tesco continues to win c...
Inbunden bok. 2 uppl. 2007. 282 sidor.
ISBN 9780749447526
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Otroligt fint skick,Skyddsomslaget har en vikning på insidan och lite spår av att ha stått i bokhyllan därav ej nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK2 9780749447526 -
Biologisk försäljning : så får du hjärnan att...
Inbunden bok. Soderpalm Publishing. 2010. 144 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Fint skick, stått i bokhyllan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186077198
- Titel
- Biologisk försäljning : så får du hjärnan att vilja köpa
- Författare
- Lundqvist, Thomas
- Förlag
- Soderpalm Publishing
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 144 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 152 x 215 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 374 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad har egentligen biologi med ökad försäljning att göra?
Vill du följa med på en säljresa som tar dig till en helt ny värld av försäljningsframgångar?
Vill du lära dig hur människokunskap kan få dig att förstå varför din omgivning plötsligt börjar köpa av dig?
Läs den här boken och följ författarens råd.
Du kommer snabbt att märka hur din försäljning ökar och att du förstår mer av hur försäljning egentligen fungerar.
Så här säger Max Söderpalm, författare till 30 sätt att göra affär och Det är i backarna man rycker om Biologisk försäljning:
"Biologisk försäljning är en viktig bok för dig som säljer. Den kompletterar mina egna tankar och mina egna böcker på ett spännande sätt.
Den har därför sin självklara plats i min egen inspirationsplan för våren, för att utveckla mig till en ännu bättre säljare.
Jag har själv provat många av tipsen som Thomas ger. Dom fungerar i verkligheten."
Vad har egentligen biologi med ökad försäljning att göra?
Vill du följa med på en säljresa som tar dig till en helt ny värld av försäljningsframgångar?
Vill du lära dig hur människokunskap kan få dig att förstå varför din omgivning plötsligt börjar köpa av dig?
Läs den här boken och följ författarens råd.
Du kommer snabbt att märka hur din försäljning ökar och att du förstår mer av hur försäljning egentligen fungerar.
Så här säger Max om Biologisk försäljning:
"Biologisk försäljning är en viktig bok för dig som säljer. Den kompletterar mina egna tankar och mina egna böcker på ett spännande sätt.
Den har därför sin självklara plats i min egen inspirationsplan för våren, för att utveckla mig till en ännu bättre säljare.
Jag har själv provat många av tipsen som Thomas ger. Dom fungerar i verkligheten."
Thomas Lundqvist är en av Sveriges främsta föreläsare. Han är tidigare vd på Junibacken och författare till boken Det biologiska ledarskapet. Nu ger han ut sin första bok helt inriktad på försäljning: Biologisk försäljning.
I den uppehåller han sig vid hur för hur människor fungerar i olika situationer. Vad finns det för mönster och system som avgör hur vi fungerar i säljsituationer? Thomas hittar svaret i våra medfödda programvaror.
Idag arbetar Thomas dels som konsult och föreläsare i sitt eget företag Brainscan.
Soderpalm Publishing 9789186077198 -
Loyalty Marketing - The second act
Inbunden bok. Teal books. 2001 uppl. 2001. 243 sidor.
ISBN 0963202545
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Superfint skick, aldrig läst, bara stått i bokhyllan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKTeal books 2001 0963202545 -
Uteliv med barn
Inbunden bok. Vildmarksbiblioteket. 1 uppl. 2010. 157 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Fint skick. Ett pyttelitet märke på framsidan längst ner under författarnamnet. Typ en tryckskada 1x1 mm.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186433062
- Titel
- Uteliv med barn
- Författare
- Anders Villumsen
- Förlag
- Vildmarksbiblioteket
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 175 x 230 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 438 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ta med barnen ut!
Friluftsliv med barn är något alldeles speciellt. För ett barn är allt spännande och inget är för litet för att lägga märke till. De ser saker och får intryck som vuxna lätt missar i sin jakt på att komma fram och på att prestera. När ett barn är med på turen blir vägen och upplevelserna under tiden själva målet.
Naturen är en perfekt plats att vara på för ett kunskapshungrigt barn. Den erbjuder utmaningar och en variation som ingen typgodkänd lekplats kan ge. För äldre barn som försöker skapa en egen identitet kan naturen vara en källa för kunskap, självförtroende och inte minst trygghet.
Uteliv med barn är en bok som inspirerar till att ta ut barnen i naturen, allt från en skogspromenad hemmavid till en veckolång tur i fjällen. Boken innehåller tips om aktiviteter för både barmarkssäsong och vinter och hur du gör för att få en njutbar tur, både för dig själv och barnen. Det finns även fördjupningsavsnitt som tar upp aktuell information för de olika turerna, till exempel paddelteknik.
Författaren Anders Villumsen har tillbringat mycket tid i naturen med sina barn och ger tips och råd om bra och inspirerande friluftsaktiviteter.
Förlag: Vildmarksbiblioteket
Ur innehållet:
* Att fotografera barn
* Iskunskap och vallaskola
* Utrustning för en vandringstur
* Hur du motiverar barnen
* Att tänka på inför cykelsemestern
* Enkel och god picknickmat
* Kanoter och kajaker för barnfamiljer
* Bygg skridskomedar till pulkan
* Riskminimering vid paddeltur
* Vinterhajk med tonåringar
Vildmarksbiblioteket 1 9789186433062
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn