-
The brave new service strategy - aligning cus...
Inbunden bok. AMACOM. 2000. 316 sidor.
Mycket gott skick. Utgallrad biblioteket
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0814405274
- Titel
- The brave new service strategy - aligning customer relationships, market strategies, and business structures
- Författare
- Gutek, Barbara A
- Förlag
- AMACOM
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 316 sidor
AMACOM 0814405274 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 027363402x
- Titel
- Selling
- Författare
- Allen, Peter
- Utgivningsår
- 1998
- Språk
- English
5 027363402x -
Företagsekonomi - från begrepp t beslut Uppgi...
Häftad bok. Sanoma Utbildning. 2011. 280 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789152305959
- Titel
- Företagsekonomi - från begrepp t beslut Uppgifter
- Författare
- Lindholm, Gunnar
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 298 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 810 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Företagsekonomi - från begrepp till beslut är ett läromedel för studier i grundläggande företagsekonomi. Den nya upplagan innehåller uppdaterade lag- och faktauppgifter samt modern formgivning. Boken har även strukturerats i ämnesblock för att underlätta läsupplevelsen.Med aktuella exempel från industri-, handels-, tjänste- och kunskapsföretag samt från offentliga verksamheter förklaras företagsekonomiska begrepp, principer och samband. Tonvikten ligger på lönsamhetstänkande och ekonomistyrning. Boken är indelad i fyra olika block; Företag och samhälle, Marknad och organisation, Styrning och kalkylering samt Redovisning och ekonomisk analys. På så vis får läsaren en helhetsblick över det företagsekonomiska området, även om boken är på en introducerande nivå. Till faktaboken hör en uppdaterad uppgiftsbok med ett flera nya uppgifter och praktikfall samt ett facit med utförliga lösningar. Ur innehållet: Företagets intressenter Marknadsföringsprocessen Lönsamhetsberäkningar Investeringskalkyler Bokföring
Sanoma Utbildning 9789152305959 -
Företagsekonomi - från begrepp t beslut Lösni...
Häftad bok. Sanoma Utbildning. 2011. 136 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789152305966
- Titel
- Företagsekonomi - från begrepp t beslut Lösningar
- Författare
- Lindholm, Gunnar
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 136 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 297 mm Ryggbredd 7 mm
- Vikt
- 409 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Företagsekonomi - från begrepp till beslut är ett läromedel för studier i grundläggande företagsekonomi. Den nya upplagan innehåller uppdaterade lag- och faktauppgifter samt modern formgivning. Boken har även strukturerats i ämnesblock för att underlätta läsupplevelsen.Med aktuella exempel från industri-, handels-, tjänste- och kunskapsföretag samt från offentliga verksamheter förklaras företagsekonomiska begrepp, principer och samband. Tonvikten ligger på lönsamhetstänkande och ekonomistyrning. Boken är indelad i fyra olika block; Företag och samhälle, Marknad och organisation, Styrning och kalkylering samt Redovisning och ekonomisk analys. På så vis får läsaren en helhetsblick över det företagsekonomiska området, även om boken är på en introducerande nivå. Till faktaboken hör en uppdaterad uppgiftsbok med ett flera nya uppgifter och praktikfall samt ett facit med utförliga lösningar. Ur innehållet: Företagets intressenter Marknadsföringsprocessen Lönsamhetsberäkningar Investeringskalkyler Bokföring
Sanoma Utbildning 9789152305966 -
Organisationsteori : struktur, kultur, proces...
Häftad bok. Liber. 6 uppl. 2014. 341 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147111275
- Titel
- Organisationsteori : struktur, kultur, processer
- Författare
- Lindkvist, Lars
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 341 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 582 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Här är en riktig klassiker i organisationsteori. Den ger en aktuell översikt av fackområdet. Den sjätte upplagan är reviderad och aktualiserad på många punkter, och täcker in några av de mest aktuella områdena inom forskning och praxis.
Detta är en av de mest använda universitetsböckerna inom området. Efter mer än 25 år som lärobok ses den som en klassiker i organisationsteori som används på olika universitetsnivåer i skilda ämnen och utbildningar. Den är organiserad efter tre huvudteman: struktur, kultur och processer. Boken fokuserar mindre på system och mer på mänskligt beteende och organisationens mänskliga resurser. Författarna har lagt stor vikt vid att teorin ska underbyggas med aktuella praktikfall och korta exempel hämtade från svensk och övrig skandinavisk forskning.
Denna 6:e upplaga är reviderad och uppdaterad på många punkter. Tonvikten ligger som tidigare på klassiska teorier, men nu täcker boken även in några av de nyaste områdena i forskning och praxis. Alla kapitel är omarbetade med nya referenser, några mer omfattande än andra.
Bakgrunden till förändringarna i upplaga 6 är att under det senaste decenniet har samhället upplevt stora rörelser i världsekonomin. Konkurrensen har blivit allt hårdare och förändringstempot har ökat både inom privat och offentlig sektor. De nya tendenserna inom ekonomi och teknologi har i hög grad påverkat organisationsforskningen, både vad gäller struktur, kultur och inte minst processer.
Nya praktikfall har tillkommit: om livet på Kosta glasbruk för hundra år sedan, strukturförändringar på kommunikationsbyrån Ottoboni, omstrukturering av Helsingborgs Lasarett, teamutveckling på Fresh AB, Hultsfredsfestivalens sociala kapital, hur Ikea-andan hålls stark och levande, motivation på filmbolaget Zentropa, Ingmar Bergmans och Pia Sundhages ledarskap, beslutet om tandvårdskooperativ i Landstinget Kronoberg, strategiskt förändringsarbete i Vara kommun och systematiska vardagsförbättringar i Landstinget i Kalmar län.
Sagt om boken
”Som introduktion till arbetslivet och dess villkor, men också förändringsprocesser som berör samhället i stort är boken närmast föredömlig i sin saklighet och lättillgänglighet.” Christer Blomgren, lektör, BTJ-häfte 14124151.
Om författarna
Lars Lindkvist är professor i Företagsekonomi, Organisation och Ledarskap vid Ekonomihögskolan, Linnéuniversitetet i Kalmar/Växjö. Han är adjungerad professor vid Copenhagen Business School (CBS) i Köpenhamn. Jørgen Frode Bakka var lektor vid Institut for ledelse, politik og filosofi vid Copenhagen Business School (CBS) i Köpenhamn. Egil Fivelsdal är professor emeritus i organisationssociologi vid Copenhagen Business School (CBS) i Köpenhamn.
Liber 6 9789147111275 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147088836
- Titel
- Årsredovisningen
- Författare
- Leonardz, Björn
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 166 x 238 mm Ryggbredd 6 mm
- Vikt
- 364 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Årsredovisningen – en introduktion beskriver och förklarar vad en årsredovisning innehåller, varför den är utformad som den är och hur den kan användas och tolkas.
Boken vänder sig till var och en som vill få följande frågor belysta: Vad handlar redovisningsrapporterna om? Varför ser de ut som de gör? Vad redovisas och vad redovisas inte? Kan man bedöma ett företag utifrån dess årsredovisning?
Om författarna
Björn Leonardz, fil.dr, är lärare i företagsekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm. Anders Blomquist, ek.dr, är lärare i företagsekonomi vid Stockholms universitet.
Liber 11 9789147088836 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 0131230115
- Titel
- Consumer Behavior
- Författare
- Solomon
- Förlag
- Pearson Education
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 640 sidor
- Bandtyp
- Vikt
- 1314 g
- Språk
- Svenska
Pearson Education 0131230115 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9780273736004
- Titel
- Marknadsföring : teori, strategi och praktik
- Författare
- Kotler, Philip - Armstrong, Gary - Parment, Anders
- Förlag
- Harlow : Pearson
- Utgivningsår
- 2013
- Språk
- Svenska
Harlow : Pearson 9780273736004 -
Makroekonomi : teori, politik och institution...
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 3 uppl. 2010. 618 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144055701
- Titel
- Makroekonomi : teori, politik och institutioner
- Författare
- Klas Fregert - Lars Jonung
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 618 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Vikt
- 1372 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Makroekonomi är en lärobok skriven för svenska förhållanden. Begrepp och teorier behandlas i anslutning till en analys av Sveriges institutioner, ekonomiska utveckling och ekonomisk-politiska erfarenheter. Makroekonomins centrala områden – nationalräkenskaper, arbetslöshet, inflation, konjunktursvängningar och tillväxt – analyseras utifrån den lilla öppna ekonomins perspektiv.
I denna upplaga behandlas också teorier om finansiella kriser. Den globala finanskris som bröt ut 2007 analyseras ingående. Dagens obalanser inom världsekonomin diskuteras. För och nackdelarna med ett svenskt medlemskap i euroområdet presenteras. De första tio åren med euron utvärderas. Alla tabeller och figurer har uppdaterats med senast tillgänglig statistik.
Makroekonomi är en grundbok i nationalekonomi för universitet och högskolor. Den lämpar sig också väl för den som allmänt är intresserad av samhällsekonomins utveckling och den ekonomisk-politiska debatten.
Till boken finns en webbplats med miniföreläsningar, övningar, simuleringar av makroekonomiska förlopp m.m.
Boken har fått mycket goda recensioner varav några kan läsas under fliken Omdömen.
Studentlitteratur AB 3 9789144055701 -
Storytelling : marknadsföring i upplevelseind...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 183 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144039787
- Titel
- Storytelling : marknadsföring i upplevelseindustrin
- Författare
- Mossberg, Lena
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 183 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 245 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- De senaste åren har det talats mycket om storytelling. Men vad innebär det egentligen – gamla nyheter, tillfälligt modeord eller viktigt strategiskt verktyg som kommit för att stanna? Och framför allt, hur kan man medvetet arbeta med det?
Den här boken reder ut begreppen och ger exempel på hur man kan använda storytelling som marknadsföringsverktyg. Teori blandas med praktik och vi får ta del av många väldokumenterade fallstudier. Boken behandlar främst marknadsföring av hotell, restauranger och destinationer, men tekniken är i högsta grad tillämplig även på helt andra branscher.
Storytelling möjliggör för företag att skapa en helhetsbild av sitt koncept, gestalta sitt varumärke och skapa en upplevelse för sina kunder. Det kan ses som ett konkurrensmedel som når nya dimensioner, vilka tidigare former av marknadsföring lämnat ganska orörda. Man stimulerar exempelvis kundernas fantasi och bäddar för att de effektivt bidrar till marknadsföringen genom ”word-of-mouth”.
Boken vänder sig dels till företagsledare, marknadsförare och utbildare inom tjänsteföretag, dels till studerande på kurser i marknadsföring, turism och upplevelser vid högskola och universitet.
Studentlitteratur AB 1 9789144039787 -
Kidnappad hjärna : en bok om missbruk och ber...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 231 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144031866
- Titel
- Kidnappad hjärna : en bok om missbruk och beroende
- Författare
- Miki Agerberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 231 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 421 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I dag vet forskarna mycket mer om missbruk och beroende av alkohol, narkotika och tobak än för bara tio–femton år sedan, både om beroendemekanismerna i hjärnan och om effektiv behandling och förebyggande arbete.I boken möter vi i inträngande intervjuer både ledande forskare, behandlare och människorna det i grund och botten handlar om.Vetenskapliga fakta görs levande med gripande berättelser om människor som själva kämpar med missbruk – det gör den här boken unik.
Studentlitteratur AB 1 9789144031866 -
Företagsekonomi - från begrepp t beslut Fakta...
Häftad bok. Sanoma Utbildning. 2011. 488 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789152305942
- Titel
- Företagsekonomi - från begrepp t beslut Faktabok
- Författare
- Holmström, Nancy
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 488 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 903 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Företagsekonomi - från begrepp till beslut är ett läromedel för studier i grundläggande företagsekonomi. Den nya upplagan innehåller uppdaterade lag- och faktauppgifter samt modern formgivning. Boken har även strukturerats i ämnesblock för att underlätta läsupplevelsen.Med aktuella exempel från industri-, handels-, tjänste- och kunskapsföretag samt från offentliga verksamheter förklaras företagsekonomiska begrepp, principer och samband. Tonvikten ligger på lönsamhetstänkande och ekonomistyrning. Boken är indelad i fyra olika block; Företag och samhälle, Marknad och organisation, Styrning och kalkylering samt Redovisning och ekonomisk analys. På så vis får läsaren en helhetsblick över det företagsekonomiska området, även om boken är på en introducerande nivå. Till faktaboken hör en uppdaterad uppgiftsbok med ett flera nya uppgifter och praktikfall samt ett facit med utförliga lösningar. Ur innehållet: - Företagets intressenter - Marknadsföringsprocessen - Lönsamhetsberäkningar - Investeringskalkyler - Bokföring
Sanoma Utbildning 9789152305942 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789173314848
- Titel
- Den gastronomiska revolutionen
- Författare
- Jönsson, Håkan
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 223 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 585 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kockens resa från slusk till förebild är en bit av den gastronomiska revolutionen. En annan är restaurangbranschens utveckling från mjölkbarer till finkrogar, en tredje är politikens väg från motbokspolitik till statsunderstödda sommelierutbildningar. Dessa förändringar har återverkningar långt utanför krogarna. Stadsbilden i städerna, kulturlandskapet på landsbygden och familjelivet har påverkats. Hur kunde detta ske? Och hur har det skett? Här beskrivs vad det var som hände och varför. Allt har sin början i restaurangköket.
Håkan Jönsson är docent i etnologi i Lund, men arbetade dessförinnan som utbildad kock under tio år i restaurangbranschen i olika typer av kök. För bokens arbete har han återbesökt köken och matsalarna.
Carlsson 1 9789173314848 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147090686
- Titel
- Samhällsvetenskapliga metoder
- Författare
- Bryman, Alan
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 690 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 1330 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken har blivit en klassiker inom området samhällsvetenskapliga forskningsmetoder. Upplaga 3 har blivit grundligt uppdaterad och här ingår såväl kvantitativ som kvalitativ forskning. Den består av fyra delar (och sammanlagt 28 kapitel):
Del I Introduktion till samhällsvetenskaplig forskning
Del II Kvantitativ forskning
Del III Kvalitativ metod
Del IV Flermetodsforskning ("mixed methods research")
Läs mer
Innehållet har en praktisk och pedagogisk inriktning med många konkreta exempel på genomförd forskning. Genom sin bredd passar boken både grundläggande och avancerade kurser i vetenskaplig metodik; den vägleder studenten när det gäller exempelvis forskningsfrågor, litteraturgenomgång och etiska frågeställningar samt urvalsfrågor, utformning av enkäter/intervjuer, analys av data och presentation av forskningsresultat.
I denna tredje upplaga på svenska har författaren uppdaterat innehållet och gjort omfattande förändringar, bland annat följande:
- Repetitionsfrågor efter varje kapitel.
- Många nya avsnitt, bl.a. "Big Data", datorstödd innehållsanalys, intervjuer på Skype och användning av mobiltelefoner som plattform för en survey.
- Innehållet i det tidigare kapitlet om e-forskning har utökats och integrerats i bokens övriga kapitel.
- Ett nytt inslag, "Forskning i media", har tillkommit ger exempel på hur samhällsvetenskaplig forskning tas upp och behandlas i massmedier.
- Nya inslag är också studenters och doktoranders erfarenheter av att ha genomfört olika examensarbeten och forskningsprojekt
Om författarna
Framlidne Alan Bryman utnämndes år 2005 till professor i Organization and Social Research vid University of Leicester och School of Management, som han förestod 2008–2009. Före Leicester var han professor i Social Research vid Loughborough University, där han forskade och undervisade under mer än 30 år. Vid hans bortgång 2017 var han professor emeritus vid University of Leicester.
Översättare är Björn Nilsson.
Liber 2 9789147090686 -
Välkommen till bords : uteätandets historia
Inbunden bok. Carlsson. 1 uppl. 2012. 280 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173314930
- Titel
- Välkommen till bords : uteätandets historia
- Författare
- Hedman, Uno
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 157 x 220 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 700 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Restauranglivets historia återspeglar epoker och miljöer på många sätt. Restaurangen var en gång i tiden vår första offentliga samlingsplats. Här presenteras ett flertal personer som haft betydelse för branschen under 1800- och 1900-talen. Viktiga restaurangers historia tecknas. Boken börjar redan långt ned i 1400-talet. Branschpionjärer mötes i form av Hasselbackskungen, Grillkungen liksom franska kockar som Cadier. Man diskuterar likaså utbildning, serveringsarbetets degradering och kockens inflytande.
Uno Hedman och Gösta Nordén har båda framgångsrika och viktiga karriärer bakom sig inom restaurangbranschen som krögare, utbildare m.m.
Carlsson 1 9789173314930 -
Redovisning BAS-planen -Teoribok
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 8 uppl. 2014. 108 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144103662
- Titel
- Redovisning BAS-planen -Teoribok
- Författare
- Eva Hedenström - Hans Malmquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 108 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 167 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Redovisning – BAS-planen är ett läromedelspaket som har utvecklats för högskolestudier i grundläggande redovisning. Det består av Teoribok och Övningsbok med lösningar.
Tanken med paketet är dels att utgöra ett användbart material där BAS-planen är den tillämpade kontoplanen, dels att presentera redovisning på ett mer koncentrerat sätt än vad som är vanligt. Bokföring och redovisning lär man sig genom att öva och åter öva. Inte genom att läsa text. Texten skall ge en orientering och utgöra ett stöd för arbetet med övningsuppgifterna.
Författarna har stor erfarenhet av undervisning i redovisning.
Studentlitteratur AB 8 9789144103662
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn