-
Sökmotoroptimering - "search engine optimizat...
Häftad bok. Bokstavligt. 2009.
Nyskick. Sökmotoroptimering
Vad skulle det betyda för dig om din webbplats hamnade högt upp i sökmotorernas resultatlistor?
* Fler besökare?
* Högre försäljning?
* Mer annonsintäkter?
Lär dig optimera din webbplats
Lär dig vad sökmotorerna tycker om och läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9197489514
- Titel
- Sökmotoroptimering - "search engine optimization" - konsten att hamna högt i sökmotorer och få fler nöjda besökare
- Författare
- Niklas Johansson
- Förlag
- Bokstavligt
- Utgivningsår
- 2009
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 207 x 148 mm
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad skulle det betyda för dig om din webbplats hamnade högt upp i sökmotorernas resultatlistor?
* Fler besökare?
* Högre försäljning?
* Mer annonsintäkter?
Lär dig vad sökmotorerna tycker om och anpassa webbplatsen så att du kan ge de bästa en match om höga sökmotorplaceringar. På köpet får du en webbplats som är informativ och lättare att hitta på. Dessutom blir den bättre anpassad för människor med funktionshinder.
Oavsett om du är ansvarig för en stor webbplats, privatperson med en blogg eller driver ett diskussionsforum med miljontals användare kan boken vara till hjälp i jakten på besökare.
Den här boken är skriven för att vara lättläst så att du kan komma igång snabbt.
Om författaren
Niklas Johansson är en av personerna bakom intresse-nätverket iFokus (www.ifokus.se) och nätgemenskapen Aktieguiden (www.aktieguiden.com). Han skrev också en av de första och mest använda internetbaserade skolorna om html, HTML på svenska. Andra böcker Niklas har skrivit är Snabbläsning - vägen till effektivare läsning (ISBN 91-974895-0-6) och Webbforum - skapa ett livskraftigt community genom effektiv kommunikation och ett levande diskussionsforum (ISBN 91-974895-2-2).
Efter tjugo års arbete med IT i finansbranschen blev han frilansskribent och fotograf. Här delar han med sig av sina kunskaper om sökmotoroptimering och att skriva för internet.
Bokstavligt 9197489514 -
469 snabba tips som ökar försäljningen i din...
Häftad bok. Bokförlaget Redaktionen i Sthlm. 2008. 200 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197706377
- Titel
- 469 snabba tips som ökar försäljningen i din internetbutik
- Författare
- Ekberg, Stefan
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu kommer verktyget som hjälper dig att tjäna mer pengar på din internetbutik. Boken ger dig snabba konkreta tips som du kan använda direkt för att få försäljningen att öka. En bok full av idéer för dig som vill sälja mer på nätet - fri från babbel.
UNIK GARANTI – Vi är så säkra på att du lyckas sälja mer på nätet när du läst boken att du får pengarna tillbaka om du inte gör det.
469 snabba tips som ökar försäljningen på sajten innehåller:
59 idéer som hjälper kunderna att köpa NU 15 sätt att få kunderna att köpa lite mer varje gång Tips som hjälper dig att hjälpa kunderna att komma tillbaka 10 sätt att öka det upplevda värdet av gratisgrejor
47 vanliga skäl till varför de flesta internetbutiker inte säljer Så får du besökarna att lita på dig Så skryter du på rätt sätt Uppfyll dina besökares grundkrav och börja sälja
Starkt innehåll är vägen till ett fullt bankkonto 30 smarta innehållsidéer som de flesta internetbutiker inte använder sig av Fler tips om hur du ska tänka på innehållsfrågan för att sticka ut ordentligt 17 viktiga saker för dig som ska byta kundkorgssystem
Designtips som hjälper kunderna att bli köpsugna Grundkraven på en säljande design för din internetbutik Lär dig en ny förkortning – MMB Så får du besökarna att stanna längre = köpa mer Gör en superenkel användartest när du ändrat dina sidor
50 smarta sätt att skapa energi i dina texter på nätet Att tänka på för att du ska hitta fördelarna med det du säljer Så gör du dit erbjudande oemotståndligt Så här kan du göra med ditt urval för att förstärka erbjudandet Så tar du bort riskerna med köpet utan att det blir en risk för dig
Så skapar du en lista med 10 000 e-postadresser Smarta sätt att förbättra dina kundrelationer på nätet Undersök vad kunderna tycker och tjäna massor på det Hur du lyckas (eller misslyckas) med sökordsannonseringen
Och mycket mer…
Om författaren: Stefan Ekberg har skrivit ett femtiotal böcker om företagande och personlig utveckling.
Bokförlaget Redaktionen i Sthlm 9789197706377 -
169 superenkla saker som tar din sajt till to...
Häftad bok. Redaktionen. 2010. 132 sidor.
ISBN 9789197588067
Nyskick. Om du använder den här bokens innehåll kommer din sajt att få många många fler besökare och du kommer att tjäna massor av pengar på det. Det kan jag lova dig. Du får till och med pengarna tillbaka om du inte lyckas.
Det här är en del av vad du får läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKRedaktionen 9789197588067 -
Google hjärta dig
Häftad bok. Stockholm : Redaktionen. 2015. 127 sidor.
Nyskick. Den här boken är upplagd som ett recept på exakt vad du ska göra med dina sidor för få Google att leverera mer trafik till din sajt i år. Boken tar hänsyn till Googles senaste uppdatering - Hummingbird som förändrat runt 90 % av alla sökningar - med andra läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186909529
- Titel
- Google hjärta dig
- Författare
- Ekberg, Stefan
- Förlag
- Stockholm : Redaktionen
- Språk
- Svenska
Stockholm : Redaktionen 9789186909529 -
Allt du måste veta om säljande hemsidor
Häftad bok. Bokförlaget Redaktionen i Sthlm. 2012. 329 sidor.
Nyskick. Det här är en del av vad du får lära dig.
Besökaren
Hur du får rätt besökare till din webbplats
Hur du gör din sida mer användbar för besökarna
Hur du får en besökare att bli en kund
Hur du känner igen de tre olika typerna av besökare
Hur du får b läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163128226
- Titel
- Allt du måste veta om säljande hemsidor
- Författare
- Stefan Ekberg
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 329 sidor
- Bandtyp
- Storpocket
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är boken för dig som vill ha ett konkret redskap för att bygga en ny eller göra om en sajt som redan finns. Boken ger dig hela resan från att besökaren kommer till att köp görs. Du får lära dig exakt hur du ska göra under den resan, hur sajten kan jobba som din allra bästa säljare.
Du behöver inga förkunskaper. Boken är skriven för dig som vill sälja mer eller dra in fler kunder, inte för att du tekniskt ska kunna bygga en sajt.
Så här tycker läsarna:
"Jag satt och nickade instämmande och imponerades av att ditt sätt att förklara, det är så bra och enkelt skrivet. Mycket nytt lärde jag mig också såklart - t ex om webbhotell, domännamn, registrering med mera. Ska fortsätta läsa mer i bl a avsnitten " hur ska du ta betalt", "marknadsföring. Kanonbok!"
Marika Axensjö, Axensjös Webbverkstad
"Boken har lärt oss att bli "giftiga" på nätet och jag använder den flera ggr i månaden fortfarande. Gör man som det är skrivet, då lyckas man. Jag vet!"
Svante Schultz, Z-Reklam
"Boken ger grundläggande och mycket pedagogiskt beskrivna kunskaper i hur man bygger upp en bra hemsida."
Holger Wästlund, Stocksunds Arkitekt-Bygg HB
"Fantastisk bok med mycket matnyttiga tips. Har svårt att sluta läsa boken. Jobbar parallellt med att förbättra hemsida och finns ju hur mycket som helst att göra. Men bättre blir det och har redan märkt att kunderna stannar lite längre än innan."
Fredrik Albien, Färjestadens cykelaffär
"Jag fick din bok "säljande hemsidor" av min flickvän i födelsedags- present. Har aldrig direkt varit intresserad av litteratur, Men du har ändrat på de tråkiga fördomarna jag har haft av alla "formella" författare. Mycket bra inlevelse och exempel i boken, Jag är väldigt nöjd! Det jag ser som det absolut nödvändigaste är funktionerna och enkelheten."
Tom Karlsson, Webbdesigner
"Först och främst vill jag tacka för dina böcker - de är super. Underhållande, späckade med kunskap utan rundsnack samtidigt som man får känslan av att man sitter och snackar med bästa kompisen.
Så tack igen."
Annika Helsing
"Jag har just fått en bok som jag beställt - Säljande hemsidor och jag vill bara säga att jag är sååååååååååååå nöjd... det är riktigt roligt att läsa i den. Jag skrattar riktigt gott ibland .... Du vattnar mitt självförtroende och jag lär mej nya saker.......wow Jag älskar att lära mej vettiga och bra grejor inte en massa orderier, nä det skall vara mustigt... och det tycker jag det är. Tack så mycket.... denna bok är en tillgång för världen."
Marinette Petersson, Altavision
"Köpte din bok för ett tag sedan (om säljande hemsidor). Hoppades att det inte skulle vara helt bortkastade pengar...Blev positivt överraskad - hur ofta blir man det? Gillar din stil - enkel och okomplicerad och rakt på sak..."
Josef Svalander, Svalander Konsult AB
"Det borde finnas en Stefan Ekberg-bok på varje svenskt företag. Böckerna är proppfyllda med godis för marknadsförare och beslutsfattare. Till och med en skribent- och reklamräv som jag, har stor nytta av innehållet. När får vi se böckerna i internationell upplaga? Keep up the good work!"
Jack Hansen, copywriterbyrån Satellit
"Boken har en plats i bokhyllan hos alla som driver eller funderar på att starta en webbplats...Innehållet i boken lär inte hjälpa ditt företag att bli en vinnare på nätet, men om du följer tipsen i boken avancerar du betydligt."
DATORMAGAZIN
"Liksom tidigare böcker, exempelvis Gerillaföretagaren är boken fullspäckad med tips och checklistor. Dessutom finns, förutom själva checklistorna, en sammanfattning, innehållande ett 100-tal strategiska frågor som ger läsaren en möjlighet att på egen hand skapa en bild av hur långt det egna företaget kommit. Bara mängden information och den enkla, lättlästa formen gör att alla kan hitta något nytt i boken.
Bokens praktiska fokus gör den lämplig för alla som arbetar strategiskt med affärsmodeller på webben, men även småföretagare och privatpersoner som funderar på att starta en egen webbaserad tjänst."
Computer Sweden
"...ett nyttigt komplement fill nödvändig teknik- och formgivningslitteratur. De som ska anlita en webbdesigner och är helt oerfarna på området kan ha nytta av Ekbergs listor med frågor att ställa och punkter att tänka på."
Nätverk & Kommunikation
"Det är en mycket innehållsrik och nyttig handbok som hjälper småföretagare att sälja, marknadsföra och informera med hjälp av nätet"
DU&CO
"Den här boken är bra, mycket bra till och med. . Målgruppen är småföretagare som vill bygga sig en egen hemsida för företaget. Vad ska han/hon tänka på? Vilka fällor ska han/ hon undvika? Boken fullkomligt myllrar av tips - 366 hela sidor. Stefan Ekberg sitter på en gedigen kunskap i ämnet. Eftersom jag samtidigt som jag läste den här boken varit i full gång med Linema Produktions bokhandel, kunde många av tipsen komma till användning i praktiken också. Vill du veta mer om hur du marknadsför din hemsida när den väl är klar med den, hittar du säkerligen något som passar just dig i den här boken."
Språk & Känsla
”Den gav mig en klar inblick om vilket som var viktigt att tänka på när man strukturerar hemsidan. Detta med referenser är ju helrätt!! Det är klart att potentiella kunder vill veta vad andra tyckt!”
Stefan Holm, Dynamisk Utveckling AB
”Boken har svar på de flesta frågor som kan tänkas uppkomma då man skall ge sig ut på nätet. Min lilla kom-ihåg-lapp”
0303-10700.se
”Kundservice, grunder i SEO, egentligen allt som finns beskrivet! Den skall läsas då och då, men läsare; sätt tipsen i praktik!”
COMPENSATA AB
”Massor av info som vi inte hade en aning om. Bara en uppgift är värd många gånger mer en bokens kostnad.”
Silver Box AB
”Enormt innehållsrik, väl strukturerad och mycket peppande !!!
Den satte bla. igång nätbutiken och nyhetsbreven + gjorde mig väldigt hungrig!”
Pia Haxner, pureskinA畣
Bokförlaget Redaktionen i Sthlm 9789163128226 -
E-handel : så driver och utvecklar du den
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2014. 240 sidor.
Nära nyskick. E-handel – så driver och utvecklar du den är en praktisk handbok för dig som antingen ska bygga upp en e-handel eller som redan gjort det och behöver utveckla den vidare. Boken utgår från modellen e-handelscirkeln med tio nyckelområden som alla måste fung läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147098897
- Titel
- E-handel : så driver och utvecklar du den
- Författare
- Lantz, Daniel
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 412 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- E-handel – så driver och utvecklar du den är en praktisk handbok för dig som antingen ska bygga upp en e-handel eller som redan gjort det och behöver utveckla den vidare. Boken utgår från modellen e-handelscirkeln med tio nyckelområden som alla måste fungera för att det ska bli en framgångsrik verksamhet. Upplägget gör sig även mycket bra som kurslitteratur och för kursplanering.
Läs mer
Boken vägleder och inspirerar om allt från e-handelslösningar, logistik och mobil e-handel till hur du ska arbeta med online-marknadsföring och sökbarhet på Google och sociala medier. Steg för steg får du en inblick i hur du effektivt kan organisera och strukturera din verksamhet. Lättillgängliga exempel, checklistor och bilder över kända företags olika lösningar ger dig konkreta verktyg för att lyckas med din e-handel.
I denna andra omarbetade upplaga har det tillförts två nya nyckelområden: mobil e-handel, som står för en ökande andel kunder, och business to business (B2B), som skiljer sig från vanlig e-handel mot konsumenter. Boken har också uppdaterats med aktuella exempel och bilder.
Sagt om boken
"Denna aktuella och innehållsrika bok är en av ämnesområdets bästa. Tidigare upplaga bör bytas ut mot denna andra omarbetade upplaga som utökats med avsnitt om mobil e-handel och b2b."
– Jan-Olof Svensson, BTJ
Om författarna
Daniel Lantz har många års erfarenhet av verksamheter online och e-handel. Han har tidigare varit produktchef på Spray, affärsansvarig för e-handelssystem på webbhotellet Ballou samt drivit e-handel på Telenor. Idag arbetar han som Marketing Director på Gymgrossisten.com som är en del av CDON Group. Han är flitigt anlitad som föreläsare och rådgivare om e-handel.
Liber 2 9789147098897 -
Google AdWords - på bredden och djupet
Häftad bok. Solentro. 2016. 188 sidor.
Nyskick. DET HÄR ÄR EN BOK FÖR DIG SOM VILL: - förstå fundamenten i Google AdWords- se vilka möjligheter AdWords erbjuder i form av till exempel annonsformat, att nå specifika målgrupper, mätbarhet, flexibilitet & skalbarhetBoken är uppdelad i 3 huvudsakliga avsni läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175653211
- Titel
- Google AdWords - på bredden och djupet
- Författare
- Stockelberg, David
- Förlag
- Solentro
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 188 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 200 x 270 mm
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- DET HÄR ÄR EN BOK FÖR DIG SOM VILL:
- förstå fundamenten i Google AdWords
- se vilka möjligheter AdWords erbjuder i form av till exempel annonsformat, att nå specifika målgrupper, mätbarhet, flexibilitet & skalbarhet
Boken är uppdelad i 3 huvudsakliga avsnitt:
ÖVERBLICK & FUNDAMENTA
I vilket redogörs för auktionsmodellen som AdWords bygger på, vilka metoder man kan använda för att nå sin målgrupp och få en träffsäker annonsering, vad konverteringsspåring innebär, och hur man kan organisera sitt AdWords-konto för att arbeta skalbart och snabbt.
KAMPANJER, ANNONSER & BUD
I vilket författaren behandlar olika annonsformat och deras relation till kampanjtyper och hur Google tar betalt vid användning av dem.
Metodiskt redogörs för skillnaderna mellan text-, bild-, video- och appannonser; mellan kostnad per klick och kostnad per visning och uppspelning; mellan olika typer av sökkampanjer samt mellan displayannonsering och videoannonsering.
ANALYS & OPTIMERING
I det sista avsnittet diskuteras hur val av målsättningar påverkar vilka budstrategier och annonsformat som bör väljas. Avsnittet innehåller också flera exempel på kalkyler vid olika budnivåer och deras inverkan på kostnad per konvertering och avkastning på investering.
Även olika modeller för tillskrivning (attribution) diskuteras.
Solentro 9789175653211 -
Guldläge på nätet: Sökmotoroptimering för al...
Häftad bok. Southside Stories. 2017 uppl. 135 sidor sidor.
Nyskick. Vill du öka din försäljning på nätet med en metod som alla kan lära sig på en kväll? Då är det dags att lära sig sökmotoroptimering.
I denna tredje upplaga av Guldläge på nätet har författarna uppdaterat boken med vad som hänt i Googlevärlden sen sist läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198430516
- Titel
- Guldläge på nätet: Sökmotoroptimering för alla
- Författare
- Bråth, Magnus
- Förlag
- Southside Stories
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 135 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 136 x 211 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 180 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vill du öka din försäljning på nätet med en metod som alla kan lära sig på en kväll? Då är det dags att lära sig sökmotoroptimering.
I denna tredje upplaga av Guldläge på nätet har författarna uppdaterat boken med vad som hänt i Googlevärlden sen sist och även adderat efterfrågade delar.
Sökmotoroptimering handlar om att lära sökmotorerna på internet att hitta och värdera din sajt, så att du hamnar högst upp i sökresultaten. Statistiken visar nämligen att mer än 60 % av all trafik går till det första, andra och tredje sökresultatet.
I Guldläge på nätet får du vägledning av Magnus Bråth och Michael Wahlgren som hjälpt mängder av stora och små företag att förbättra sitt läge på nätet; från stora e-handelsföretag till lokala cykelbutiker. Sökmotoroptimering fungerar för alla. Här får du lära dig allt om optimeringsarbetets olika faser: analysen, arbetet med sajtinnehållet, länkstrategin och utvärderingen av resultatet.
Hur hittar man de smartaste sökorden? Hur bygger man upp sajten med innehåll och undersidor för att den ska framstå som bra i sökmotorernas värld? Och vilka andra sajter därute kan det vara bra att få länkar med förtroende från? I Guldläge på nätet får du lära dig allt detta och mycket mer.
Southside Stories 2017 9789198430516
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn