-
Linnéas Vinordbok
Inbunden bok. B Wahlströms. 1 uppl. 2000. 240 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag saknas. Mycket gott.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9132325592
- Titel
- Linnéas Vinordbok
- Författare
- Linnéa Stigell
- Förlag
- B Wahlströms
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 140 x 210 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 425 g
- Språk
- Svenska
B Wahlströms 1 9132325592 -
En handbok sill & snaps
Inbunden bok. Grenadine. 2008. 68 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag saknas. Mycket gott skick, något gulnat i övre vänster hörn på omslaget.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185329687
- Titel
- En handbok sill & snaps
- Författare
- Elisabeth Norman
- Förlag
- Grenadine
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 68 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 175 x 250 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 375 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Grenadines handboksserie fortsätter här med en kombination av både mat och dryck. Nationalrätten med kombination av sill och snaps får här intressant och roande sällskap av snapsvisor och historik. Till det kommer en god portion kryddtips både för maten och drycken.
En handbok Sill & Snaps tar på ett lättsamt sätt upp hela årets traditioner, från påsk till midsommar och jul. Boken ger både inbiten sillälskare och nybliven sångfågel kunskaper och många leenden. Skål och välkommen!Det svenskaste av mat och dryck är föremål för En handbok Sill & Snaps. Denna handbok från Grenadine är den första som ger kombinationer av mat och dryck. Sill och strömming enligt nya och gamla recept, rykande färsk svensk potatis, knäckebröd, västerbottenost och den lilla nubben väl kyld i glaset. Sveriges nationalrätt står serverad!
Boken ger en lättsam kombination av historik kring såväl snaps som sill. Utförligt och med humor får läsaren
lära sig mer om hur snapsen bäst kryddas och historien
om varför. Detsamma gäller även snapsvisorna och sillrecepten.
En handbok Sill & Snaps tar upp svenska traditioner när de är som bäst och förenar maten med drycken. En handbok Sill & Snaps ger allt vad som behövs till de högtider där vi förenas med våra bästa vänner på smörgåsbordet, med vänner och sång!
Författare till En handbok Sill & Snaps är Elisabeth Norman. Med en lång erfarenhet som formgivare och marknadsförare inom mat- och dryck har hon många goda rätter och vänner på området. Lisa Norman har tidigare även gett ut en storsäljande bok om tårtor och medverkat i ett antal tv-produktioner om mat och matlagning samt driver provningsverksamhet kring mat och dryck sedan ett par år.
Grenadine 9789185329687 -
En rik historia om rom och choklad
Inbunden bok. Ica Bokförlag. 1 uppl. 2014. 128 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag saknas. Fin skick, som ny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789153439998
- Titel
- En rik historia om rom och choklad
- Författare
- Duane Dove - Ia Orre
- Förlag
- Ica Bokförlag
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Halvklotband
- Mått
- 200 x 248 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 662 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En rik historia om rom och choklad är en unik berättelse med fokus på den lagrade rommen. Intresset för lagrad rom ökar stadigt i Sverige och Systembolagets sortiment har under de senaste tio åren gått från cirka 30 till närmare 200 sorter.
Vad är då en rik historia om rom och choklad? Jo, det är karibiska öar, sockerrör och kakaobönor. Kolonialism, triangelhandel, förbuds¬tider och djävulens vatten. Det är odlingar och cash crops. Hur grog¬gen fick sitt namn och vem som ville begravas i ett fat med rom. Det är fermentering och destillering, agricole och industriel. Och förstås en fantastisk samling rom som du aldrig har sett förut! Boken är skriven av Sveriges främste romkännare och enda kakaobonde Duane Dove, tillsammans med vinskribenten Ia Orre. Chokladen som han tillverkar på sin ekologiska kakaoodling på To¬bago är flerfaldigt prisbelönt och säljs i exklusiva butiker världen över.
Ica Bokförlag 1 9789153439998 -
Matlexikon : allt du behöver veta och lite ti...
Häftad bok. Kakao Förlag. 2007. 173 sidor.
Nära nyskick. Nära nyskick, aning gulat i kanten på omslaget.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197619080
- Titel
- Matlexikon : allt du behöver veta och lite till
- Författare
- Malgorzata Kallin
- Förlag
- Kakao Förlag
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 173 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 377 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I takt med att vår matlagning inspirerats och influerats från alla världens hörn har vi fått massor av nya saker att lära oss. Kakao förlag ger därför ut ett välfyllt matlexikon, med traditionellt upplägg men otraditionellt innehåll. Kryddor, tillagningssätt, grönsaker, frukter och bär man inte ens visste fanns, te- och spritsorter, ostar och såser, allt väl beskrivet. Den här boken är en perfekt present till den matlagningsroade såväl som till novisen. Helt enkelt en bok för alla med intresse för mat och matlagning.
Kakao Förlag 9789197619080 -
Sinnesmarknadsföring
Inbunden bok. Liber. 2 uppl. 2011. 198 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag saknas. Knappt läst, som ny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147096510
- Titel
- Sinnesmarknadsföring
- Författare
- Hultén, Bertil
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 198 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 490 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här prisbelönta boken – nu i sin andra reviderade upplaga – visas hur de mänskliga sinnena kan bilda utgångspunkt för ett företags marknadsföring. Det handlar om hur företag via emotionella inslag – genom att synas, låta, dofta, kännas eller smaka – kan bemöta kunderna på ett mer intimt och personligt sätt än vad traditionell marknadsföring lyckats med.
Läs mer
I boken föreslås en begreppsapparat och beskrivs vad sinnesmarknadsföring är på ett såväl praktiskt som teoretiskt plan. Den bygger på aktuell forskning och verkliga exempel från både svenska och utländska företag. I denna andra reviderade upplaga har flera avsnitt och exempel tillkommit eller skrivits om i ljuset av områdets utveckling. En nyskapande bok för både utbildning och praktik!
Den första upplagan av ”Sinnesmarknadsföring” erhöll år 2008 Sveriges Marknadsförbunds utmärkelse Årets Marknadsföringsbok. I maj 2009 publicerades boken på engelska, med titeln ”Sensory Marketing” (Palgrave Macmillan).
Sagt om boken
”De mänskliga sinnena deltar i kundernas upplevelser av varor och tjänster. Likväl har dessa inte inkluderats i marknadsföringsmodeller och litteraturen på området är obetydlig. Därför fyller den här boken ett stort tomrum. Den går på djupet när det gäller att förstå sinnesupplevelser och föreslår en begreppsmodell för en sinnesmarknadsföring med adress till både praktiker, forskare och studenter.”
Christian Grönroos, professor i tjänste- och relationsmarknadsföring, Svenska Handelshögskolan i Helsingfors
”För att öka försäljningen är det viktigt att kunna erbjuda prisvärda produkter till kunderna. Men, som författarna visar i denna mycket läsvärda bok, framgångsrik marknadsföring handlar om så mycket mer i dagens samhällskultur. Jag kan starkt rekommendera boken till praktiker, studenter och forskare.”
Fredrik Bergström, ekon. dr., affärsområdeschef WSP Sverige, Analys & Strategi
Om författarna
Bertil Hultén är docent i marknadsföring vid Ekonomihögskolan, Linnéuniversitetet i Kalmar/Växjö (www.lnu.se/ekonomihogskolan), och associerad forskare vid Handelns Utredningsinstitut (HUI). Hans forskning är inriktad på betydelsen av multi-sensoriska varumärkesupplevelser i marknadsföringen. Bertil publicerar artiklar i olika vetenskapliga tidskrifter och är en efterfrågad föreläsare.
Niklas Broweus är civ.ek. från Linnéuniversitetet i Kalmar, Handelshögskolan i Göteborg och Cracow University of Economics, Polen. Han är konsult och föreläsare inom sinnesmarknadsföring och driver bloggen Sinnesmarknadsföring.se.
Marcus van Dijk är civ.ek. från Linnéuniversitetet i Kalmar och Otterbein University, USA. Han föreläser om sinnesmarknadsföring och är Sense Director på strategibyrån Sense Agency, som analyserar miljöer och utvecklar sinnesstrategier för alla fem sinnen, www.senseagency.se.
Liber 2 9789147096510 -
Författare räknar inte röster
Inbunden bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2005. 187 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Knappt läst, i nyskick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9170371067
- Titel
- Författare räknar inte röster
- Författare
- David Barsamian - Roy Arundhati
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 187 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 135 x 205 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 338 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- När Arundhati Roy 1998 slog igenom både i hemlandet och i västvärlden
med romanen De små tingens gud blev hon en av samtidens
mest uppmärksammade författare. Sedan dess har den litterära
världen fått vänta förgäves på hennes nästa roman.
Istället har hon ägnat sin tid åt aktioner mot indiska dammbyggen
och åt att skriva politiska essäer och artiklar. I fem samtal
med journalisten David Barsamian förklarar hon varför.
Hon försöker också ge en bild av sitt hemland Indien och vart
hon tror att det, och resten av världen, är på väg.
Vi får veta hur det är att vara så älskad och hatad på samma
gång, samt hur hon ser på sin egen betydelse inom motståndsrörelsen.
Dessutom talar hon om kvinnornas situation i Indien, om hur det
är att vara kvinna och klämd mellan traditionen och globaliseringen.
Författare räknar inte röster är ett möte med en fascinerande människa,
oavsett om man känner henne som skönlitterär författare
eller politisk aktivist.
Om Den oändliga rättvisans matematik:
»En av de skickligaste skribenterna i det nya politiska etablissemang
som tampas med att försöka förstå och beskriva den rådande
världsordningen.«
Patrik Svensson i Sydsvenska Dagbladet
Ordfront Förlag 1 9170371067 -
Den arbetande gommen, vinprovarens dubbla gre...
Häftad bok. Institutionen för industriell ekonomi och organisation, KTH. 1 uppl. 2011. 240 sidor.
Nyskick. Häftad bok i nyskick, doktorsavhandling om vinprovning.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKInstitutionen för industriell ekonomi och organisation, KTH 1 -
Sensorik och marknadsföring
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2014. 261 sidor.
Nyskick. Mycket välhållet exemplar, i nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144079042
- Titel
- Sensorik och marknadsföring
- Författare
- Mossberg, Lena
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 261 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 388 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Sensorik och marknadsföring är en unik bok som ger praktisk och teoretisk kunskap om sensorisk analys och hur den kan bli en del av en marknadsföring som engagerar konsumenternas sinnen. Boken innehåller teoretiska grunder i både sensorik och marknadsföring. Målet är att marknadsföraren med hjälp av sensorik ska få en djupare kunskap om hur konsumenternas sinnen påverkas vid köp och konsumtion av olika produkter samt hur sinnliga upplevelser kan mätas. För sensoriken bidrar marknadsföringen med ytterligare perspektiv på produktutveckling, kvalitetsutvärdering och kundbeteende.
Författarna till boken utgår från FAMM-modellens fem aspekter – rummet, mötet, produkten, styrsystemet och atmosfären – och beskriver hur dessa påverkar våra sinnen och därmed helheten i måltidsupplevelsen. Även vikten av språket tas upp och olika redskap skildras med vars hjälp man kan hitta ord som beskriver upplevelsen av exempelvis en dryck, något man sedan kan använda i marknadsföringen.
Boken har fokus på mat och måltider men exempel ges även från andra näringar. För att förstå hur både sensorik och marknadsföring kan tillämpas ges ett praktiskt exempel där läsaren får följa tre vänner som köpt en restaurang.
Boken vänder sig till studenter i grundläggande kurser i sensorik och i kurser som fokuserar på måltidskunskap, kostvetenskap, ekonomi- och restaurangmanagement vid universitet och högskola. Den är också intressant för verksamma inom livsmedelshandeln, livsmedelsindustrin, restaurangnäringen och annan måltidsverksamhet.
Årets marknadsföringsbok 2014
Sensorik och marknadsföring har 2014 tilldelats Sveriges Marknadsförbunds årliga utmärkelse Årets Marknadsföringsbok.
I boken Sensorik och marknadsföring ger författarna på ett mycket inspirerande sätt praktisk och teoretisk kunskap om hur man engagerar konsumenternas sinnen vid köp och konsumtion av olika produkter.
Motivering årets marknadsföringsbok 2014
Studentlitteratur 1 9789144079042 -
En handbok Champagne
Inbunden bok. Grenadine Bokförlag. 1 uppl. 2007. 71 sidor.
Nära nyskick. Nära nyskick, knappt läst men något gulnat omslag.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185329526
- Titel
- En handbok Champagne
- Författare
- Mattias Ulin
- Förlag
- Grenadine Bokförlag
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 71 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 175 x 247 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 390 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En handbok champagne
kunnigt om skumpa
i kompakt format!
En handbok champagne går igenom sanningen
bakom ett klassiskt vin. Författare är sommelieren och
krögaren Mattias Ulin. En grundpelare i boken är att
välja champagne efter mat och tillfälle och inte enbart
efter plånbok. Författarens kommenterar till detta är:
Vad har ett nyförälskat par för nytta av en prestigechampagne,
då de ändå bara har tid för varandra?
En handbok champagne är unik genom att kombinera
kompakt format med högt faktainnehåll. Tonen
är personlig och lättsam. Mattias Ulin går igenom historik,
geologi, tillverkning och mattips allt som omfattas av detta
mytomspunna vin. Avslutningsvis några restips från en äkta terroirist!
Historien och geologin inleder denna spännande bok om vårt kanske mest kända vin. Med säker hand
guidar Mattias Ulin genom allt från den så kallade Paris-bassängens geologi och terroir till klimat,
soltimmar och myter. Läs till exempel sanningen om munken Dom Perignons bragder.
En handbok champagne lär läsaren skilja cava, crémant och annan mosseaux. Klassningar
och lagregler som omgärdar AOC Champagne gås igenom på ett enkelt men detaljerat sätt.
Mattias Ulin ger läsaren detaljerade kunskaper om tillverkningen. Vi tas med ända från valet av druva till
olika tillverkningsmetoder, med de varianter som funnits och används idag. Som avrundning på faktalektionen
gås ett stort antal väl valda producenter igenom.
Boken avslutas med att författaren Mattias Ulin tar på sig kockmössan. Han presenterar ett fl ertal förrätter,
varmrätter och desserter, allt perfekt avvägt att matcha din favoritchampagne!
Om författaren
Mattias Ulin är krögare och sommelier med lång erfarenhet av
Champagne och champagne. Han har besökt distriktet med
stort C ett mycket stort antal gånger.
Genom sin passion för drycken och även genom krögaryrke
och sommelierskolning har han haft lång tid att fullända både
val av vin och kombinationer med maträtter.
Mattias Ulin ha-r drivit ett fl ertal krogar och är idag bosatt
i Värmland där han driver en bistro med hög kulinarisk nivå
sedan ett antal år.
Historien och geologin inleder denna spännande bok om
vårt kanske mest kända vin. Med säker hand guidar Mattias
Ulin genom allt från den så kallade Paris-bassängens
geologi och terroir till klimat, soltimmar och myter, som
den om Dom Perignons bragder.
En handbok champagne lär läsaren om skillnaden
mellan cava, crémant och annan mosseaux. Klassningar
och lagregler som omgärdar AOC Champagne gås
igenom på ett enkelt men fullödigt sätt. Så ger Ulin
också läsaren detaljerade kunskaper om tillverkningen
från druvval, till olika metoder och de varianter som funnits
och används idag. Som avrundning på faktalektionen
gås ett stort antal väl valda producenter igenom.
Som avrundning på boken tar Mattias Ulin på sig kockmössan.
Han presenterar ett fl ertal förrätter, varmrätter
och desserter, alla perfekt avvägda att matcha din favoritchampagne!
Grenadine Bokförlag 1 9789185329526 -
Din upphovsrätt och andras : handbok för jour...
Häftad bok. Norstedts Akademiska Förlag. 3 uppl. 2006. 238 sidor.
Nära nyskick. Mycket välhållet.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172274884
- Titel
- Din upphovsrätt och andras : handbok för journalister
- Författare
- Kerstin Ahlberg
- Förlag
- Norstedts Akademiska Förlag
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 238 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 353 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En journalist arbetar dagligen med upphovsrättsliga frågor. Dels är hennes egna verk upphovsrättsligt skyddade, dels hanterar hon andras verk och riskerar att göra intrång i deras rätt. Det finns alltså dubbel anledning till att upphovsrätten måste ingå i det journalistiska kunnandet. Upphovsrättslagen ändras ofta, och medielandskapet är i ständig förändring. Därför finns nu en ny upplaga av Kerstin Ahlbergs klassiska handbok!
Norstedts Akademiska Förlag 3 9789172274884 -
Det sydafrikanska vinet
Inbunden bok. Grenadine. 2006. 171 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185329441
- Titel
- Det sydafrikanska vinet
- Författare
- Andreas Kjörling
- Förlag
- Grenadine
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 171 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 220 x 277 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 928 g
- Språk
- Svenska
Grenadine 9789185329441
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn