Superbrands Sverige : ett urval av Sveriges starkaste varumärken
Det här är den första Superbrandsboken på svenska, en presentation av Sveriges starkaste konsumentvarumärken.
Boken publiceras av organisationen Superbrands, en oberoende auktoritet inom branding och varumärkesbyggande, grundad i England för 13 år sedan. En oberoende jury i varje land, The Superbrand Council, utser de varumärken, såväl nationella som internationella, som erhåller Superbrandstatus.
I denna bok kommer du att få en inblick i ett urval av de starkaste konsumentvarumärkena i Sverige. Varumärkets identitet och värderingar analyseras, liksom marknad, produkt, marknadsföring och den senaste utvecklingen presenteras i en rad fallstudier. Du lär också känna varumärkets historia, och historierna som berättas om det. Det finns inget enkelt recept för att bli ett Superbrand i konsumentens ögon. Men när du läser om Sveriges Superbrands så kommer vissa likheter mellan dem att börja utkristallisera sig, du kommer att se återkommande mönster, du kommer att finna lärdomar att lägga på minnet. Du kan börja sammanställa ditt eget framgångsrecept.
Välkommen till Sveriges starkaste samling av konsumentvarumärken: Superbrands Sverige!
Inb. med skyddsomslag. Superbrands Ltd, 2004, 145 sid. Mycket gott skick
Förlagsfakta
- ISBN
- 8799019418
- Titel
- Superbrands Sverige : ett urval av Sveriges starkaste varumärken
- Förlag
- *Superbrands SW
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 145 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 1 x 1 mm Ryggbredd 1 mm
- Vikt
- 1396 g
- Språk
- Svenska