Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Praktisk marknadsföring A att marknadsföra i butik

Praktisk marknadsföring A att marknadsföra i butik

Häftad bok.

Gott skick. Liber. 2010. 200 s. 22,5 x 21cm. Inplastad. Bruksspår. Illustrerad.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147103270
Titel
Praktisk marknadsföring A - Att marknadsföra i butik
Författare
Andersson, Jan-Olof
Förlag
Liber
Utgivningsår
2010
Omfång
200 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
410 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Läromedlet ger eleven en bred introduktion i butikens marknadsföring. Boken fungerar som en handbok och beskriver på ett pedagogiskt sätt vad som krävs för att framgångsrikt marknadsföra en butik. De öppna och intressanta personporträtten ger läsaren en spännande introduktion till branschen.

Läs mer
Boken innehåller intressanta övningar och i bokens projekt får eleverna möjlighet att arbeta praktiskt och kreativt med en konkret butiksidé.
Texterna tar upp följande moment:
- Affärsidé
- Grunderna i marknadsföring
- Sinnesmarknadsföring
- Marknadsföring av butiker
- Kampanjplanering
- Exponering
- Texta med dator och för hand
- Lagstiftning

Om författarna
Författare är Anders Pihlsgård, Gunilla Eek och Jan-Olof Andersson. Jan-Olof och Anders är gymnasielärare och konsulter. Båda har medverkat i ett flertal läromedel, bl a M2000 - Marknadsföringen i en ny tid. Gunilla är handelslärare och konsult och har tidigare varit verksam som marknadschef och egenföretagare inom fackhandeln.