Affärslivets begrepp och modeller
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 1994. 326 sidor.
Mycket gott skick. Kartonnage. Ytligt rits och smånagg på omslag. Fläckigt snitt på inlaga, men varsamt bläddrad. Förutom en inledning om modern företagsutveckling finns här en begreppsdel med genomgång av ett stort antal uttryck, från affärsenhet till värdeteori. Därefter följer en översikt över de vanligaste strategimodellerna, som Ansoffs produkt/marknadsmatris, McKinseys 7S-modell och Mintzbergs strategianalys.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9177383672
- Titel
- Affärslivets begrepp och modeller
- Författare
- Bengt Karlöf
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 1994
- Omfång
- 326 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 155 x 226 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 635 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En definitionsbok för affärslivet
Här tar Bengt Karlöf ett helhetsgrepp på företagande. I en pedagogiskt uppställd "affärsmannalära", som fungerar som en utmärkt handbok, går han igenom ett stort antal uttryck - från affärsenhet till värdeteori - och ger en översikt över de vanligaste strategimodellerna.