Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Perspektiv på IKT och lärande : för barn, ungdomar och vuxna med funktionshinder

Perspektiv på IKT och lärande : för barn, ungdomar och vuxna med funktionshinder

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2007. 197 sidor.

Gott skick. Understrykningar i blyers på 59 sidor samt enstaka anteckningar, även de i blyerts, ///Förlagets beskrivning: Datorer och ny teknik skapar förutsättningar och möjligheter till
lek, kommunikation och estetisk utveckling för barn och ungdomar med funktionshinder. Denna bok belyser olika perspektiv på
informations- och kommumkationsteknik, IKT, och lärande samt teknikens betydelse för barn, ungdomar och vuxna med och utan funktionella begränsningar och svårigheter Boken som har en
socialkonstruktivistisk syn på kunskap, lärande och utbildning behandlar bl.a. synen på språk, kommunikation, lek och lärande, samt genus och hur det konstrueras i vår kultur. Utvecklingen inom IKT-området går mycket snabbt Denna andra reviderade upplaga har utöver generell uppdatering kompletterats med ytterligare en studie om IKT som integrerande länk för barn med rörelsehinder. Boken vänder sig till studenter på lärarutbildning samt lärare i förskola och skola som alla behöver aktuell kunskap om IKT och lärande. Den kan även användas i andra utbildningssammanhang.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144036618
Titel
Perspektiv på IKT och lärande : för barn, ungdomar och vuxna med funktionshinder
Författare
Bodin, Jane
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2007
Omfång
197 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
292 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Datorer och ny teknik skapar förutsättningar och möjligheter till lek, kommunikation och estetisk utveckling för barn och ungdomar med funktionshinder. Denna bok belyser olika perspektiv på informations- och kommunikationsteknik, IKT, och lärande samt betydelse för barn, ungdomar och vuxna med och utan funktionella begränsningar och svårigheter. Boken som har en socialkonstruktivistisk syn på kunskap, lärande och utbildning behandlar bl.a. synen på språk, kommunikation, lek och lärande, samt genus och hur det konstrueras i vår kultur.Utvecklingen inom IKT-området går mycket snabbt. Denna andra reviderade upplaga har utöver generell uppdatering kompletterats med ytterligare en studie om IKT som integrerande länk för barn med rörelsehinder.Boken vänder sig till studenter på lärarutbildning samt lärare i förskola och skola som alla behöver aktuell kunskap om IKT och lärande. Den kan även användas i andra utbildningssammanhang.Andra upplagan