Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
LEK OCH VÄNSKAP. - Inkluderande pedagogik för barn med autism

LEK OCH VÄNSKAP. - Inkluderande pedagogik för barn med autism

Häftad bok.

Gott skick. Studentlitteratur, 2018, 144 s., ett antal (8) smärre hundöron i inlagan (vikta hörn), samt 2 korta noteringar med bläck i marginaler, i övrigt mkt gott skick

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK

Förlagsfakta

ISBN
9789144120829
Titel
Lek och vänskap : inkluderande pedagogik för barn med autism
Författare
Conn, Carmel
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2018
Omfång
144 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
155 x 223 mm Ryggbredd 10 mm
Vikt
260 g
Språk
English
Baksidestext
Barn med autism har ofta tydliga lekpreferenser, där sensoriska och perceptuella upplevelser har en stark ställning. Lek och vänskap – ­inkluderande pedagogik för barn med autism erbjuder ett ramverk för att stödja barns utveckling genom lek, med konkreta tips på hur du kan hjälpa barn med autism att delta i leken. Aktuell forskning och relevanta teorier presenteras här på ett lätt-till­gängligt sätt. Fokus ligger på praktisk kunskap och på teoriernas betydelse i förskole- och skolmiljön.

Bokens fem kapitel täcker flera centrala aspekter av inkluderande pedagogik och lek:
teorier om och definitioner av lek
skillnaden mellan lek och lekfullhet
autism, lek och inkluderande pedagogik
sensoriska och perceptuella upplevelser i barns lekkulturer
metoder för att stödja vänskapsutveckling mellan barn.

Boken är användbar för lärare, specialpedagoger och psykologer verksamma i förskola, förskoleklass och grundskolans tidigare år. Även andra yrkesverksamma som arbetar med barn med autism eller är särskilt intresserade av lek kommer att ha behållning av den. Boken kan också vara en värdefull resurs för högskolestudenter på kurser som behandlar lek och autism.