Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Modern marknadsföring

Modern marknadsföring

Häftad bok.

Mycket gott skick. SNS Förlag. 1997. Ou. 127 s. Utgallrad biblioteksbok.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9171506713
Titel
Modern marknadsföring
Författare
Bengt Dotevall
Förlag
SNS Förlag
Utgivningsår
1997
Omfång
127 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
223 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Behovet av kunskaper i marknadsföring är stort i alla organisationer och företag som bedriver någon form av verksamhet med en given målsättning. Utgångspunkten för den moderna marknadsföringen är att på bästa möjliga sätt tillfredsställa kundens behov och önskemål. Denna bok ger både en god inblick i teoribildningen bakom ämnet och visar på praktiska tillämpningar.

Författaren förklarar begreppet marknadsföring, analyserar inköpsbeteenden, diskuterar behovet av marknadsinformation och ger råd om segmentering, målgruppsbestämning och positionering. Han redogör för företagens roll i omvärlden samt de olika konkurrensmedlen. Ett instruktivt avsnitt om marknadsplanering avslutar boken. Passar för studieförbunden, gymnasiet, starta-eget-kurser och för självstudier.

Bengt Dotevall är lärare i marknadsföring och Claes Ringqvist i ekonomistyrning på Frans Schartaus gymnasium i Stockholm.