Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Slå vakt om företagets kompetens - Konsten att behålla medarbetare

Slå vakt om företagets kompetens - Konsten att behålla medarbetare

Dek. laminatbd. Svenska förlaget, 2000, 255 sid.

Nära nyskick.
Dina kompetenta, engagerade medarbetare är stommen i företagets samlade kompetens och hjärtat i din organisation. Men när de nu är så värdefulla för dig, hur ska du kunna behålla dem? Här presenteras 26 strategier, med checklistor och fallbeskrivningar.
Här är bara några exempel på frågor som kan avgöra om du får behålla dina nyckelanställda, och därmed ditt företags kompetens:
-Vet du vad dina medarbetare drömmer om och vad de värdesätter?
-Har du fördomar som kan stöta bort dem?
-Tvingar du dem att välja mellan arbete och familj?
-Medverkar du i deras utveckling, eller står du i vägen?
-Ställer du för låga krav på dem, så att deras kapacitet inte kommer till nytta fullt ut?
-Har du förstått hur de yngre, de i generation X, tänker och värderar arbete och omvärld.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9177385446
Titel
Slå vakt om företagets kompetens
Författare
Beverly Kaye
Förlag
Stevali
Utgivningsår
2000
Omfång
255 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
161 x 230 mm Ryggbredd 21 mm
Vikt
550 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Du vet att det är så - de är dina kompetenta, engagerade medarbetare. De är stommen i företagets samlade kompetens. De gör ditt team till vinnare, de är hjärtat i din organisation. De är stjärnorna, de är framgången, du älskar dem helt enkelt! Men när de nu är så värdefulla för dig, hur ska du kunna behålla dem?
Här presenteras 26 strategier, med checklistor och fallbeskrivningar, som du kan använda när du insett problemets allvar och bestämt dig för att ta itu med det. Innan det är för sent...
Författarna är båda verksamma som företagskonsulter och utbildare i USA.