Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Marknadsföringens tio dödssynder: Signaler och lösningar

Marknadsföringens tio dödssynder: Signaler och lösningar

Inbunden bok. Optimal Förlag. 1 uppl. 2004. 118 sidor.

Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Pappersband. Ytligt slitage genom normal hantering på skyddsomslag. Inlaga ua, mycket varsamt bläddrad. Kotler har analyserat bristerna på marknadsavdelningarna av idag utifrån ett vetenskapligt perspektiv. De tio dödssynderna är Kotlers roande och personliga sätt att leda framtidens marknadsförare på rätt spår.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9172411171
Titel
Marknadsföringens tio dödssynder: Signaler och lösningar
Författare
Philip Kotler
Förlag
Optimal Förlag
Utgivningsår
2004
Omfång
118 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
161 x 233 mm Ryggbredd 13 mm
Vikt
318 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Marknadsföring fungerar inte längre Den här författaren behöver ingen närmare presentation för en ledningsgrupp värd sitt salt.
Phil Kotler är legenden som står för några av vår tids klassiker inom marknadsföring. Men världen växer, varumärken blir globala och marknadsföringen har spårat ur. Kotlers senaste bok är underhållande läsning för dig som inte bara vill passa, lägga dig, och dö.
När räknade du själv hem en kampanjsatsning sist? Inte minst här hemma har vi svårt att se var marknadsföringen slår fel.
Over there brukar Kotlers föreläsningar vara höjdpunkten som lockar de tunga namnen i storföretagen till en stunds kreativ vidareutbildning. Hans konsultgrupp arbetar nära många av de stora företagens ledningsgrupper. Däribland AT&T, IBM, JP Morgan, Pfizer, Ford, McDonald's och SAS. Kotler talar alltså överlevnadsstrategier för några av världens största ekonomier.
För mindre, nationella bolag, handlar det alltmer om att vinna eller försvinna. Om du ser en framtid på huvudkontoret är det dags att se om sitt hus. Vill du överleva? Se till att växa. Se också upp för konkurrenter som får grepp om mekanismerna som ger resultat.
I Marknadsföringens tio dödssynder har Kotler analyserat bristerna på marknadsavdelningarna av idag utifrån ett vetenskapligt perspektiv. De tio dödssynderna är Kotlers roande och personliga sätt att leda framtidens marknadsförare på rätt spår.

Där dagens satsningar ofta slår fel, erbjuder Kotlers senaste en checklista, till först förståelse och sedan tillämpning av marknadsföringsmekanismerna som fungerar. Här finns inga snabba fixar. Men Kotler leder dig lätt igenom en metodisk genomgång av symptomen. Och Marknadsföringens tio dödssynder är fullspäckad med den klokskap ur verkliga livet, som bara en Kotler besitter. I tio underhållande kapitel lär du dig känna igen signalerna innan andra upptäcker att dina satsningar slår fel.

Phil Kotler
har under åren skrivit ett trettiotal böcker, varav flera hamnat på topplistan för nya marknadsförare. Den teoretiska sidan har hela tiden fått praktiska tillämpningar i näringslivet genom konsultföretag. T ex Kotler Marketing Group i Washington som arbetar med många av företagen på Fortune's 500-lista. Kotler har idag en professur vid Kellogg School of Management vid Northwestern University.