Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Det kundnära företaget : Att utveckla konkurrenskraft ur kundrelationer

Det kundnära företaget : Att utveckla konkurrenskraft ur kundrelationer

Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 1999. 180 sidor.

Mycket gott skick. Kartonnage. Ytligt slitage genom normal hantering. Inlaga ua. Ingår i Liber Ekonomis bokserie Bättre Ledarskap. "Det kundnära företaget" ger företagsledare och marknadsansvariga en arbetsmodell för ökad kundnärhet. Den omspänner en rad olika perspektiv, från strategi och kommunikation till organisation och styrning. Utmanande idéer varvas med exempel från företag som kommit en god bit på vägen.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147044504
Titel
Det kundnära företaget
Författare
Blomqvist, Ralf
Förlag
Liber
Utgivningsår
1999
Omfång
180 sidor
Bandtyp
Övrigt
Vikt
378 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Kundvård, kundorientering, relationsmarknadsföring, one-to-one-marketing. Bortom de här begreppen börjar vi nu skymta framtidens marknadsföring. Den utgår från att vi lämnar produktionsorienteringen bakom oss och istället låter verksamheten bli genuint kunddriven.

Läs mer
Kundvård, kundorientering, relationsmarknadsföring, one-to-one-marketing.
Bortom de här begreppen börjar vi nu skymta framtidens marknadsföring. Den utgår från att vi lämnar produktionsorienteringen bakom oss och istället låter verksamheten bli genuint kunddriven. För trots stora satsningar på program med kunden i fokus, visar det sig att kundernas tillfredsställelse och lönsamhet inte ökar.
Boken omspänner en rad olika perspektiv, från strategi och kommunikation till organisation och styrning. Utmanande idéer varvas med exempel från företag som kommit en bit på vägen mot ökad kundnärhet.

Om författarna
Ralf Blomqvist, Johan Dahl och Tomas Haeger driver konsultföretaget HDB Partners. De introducerade begreppet relationsmarknadsföring på svenska i boken med samma namn. Kaj Storbacka är grundare av konsultföretaget CRM, Customer Relationship Management. Hans senaste bok vann Pro Economica-priset för bästa finländska managementbok under åren 1995-97. De har alla mångårig erfarenhet av verksamhetsutveckling med kund, konkurrenskraft och lönsamhet i fokus.