Mer än en motorcykel - ledarskapsresan vid Harley-Davidson
Inbunden bok. Brain Books. 1 uppl. 2001. 279 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. [+] Motorcykel-tillverkaren Harley-Davidson räddades genom att utveckla en arbetsmodell där anställda engagerades aktivt och fick ansvar. Modellen blev sedan framgångsrik skola för många andra företag. Undertitel å pärm: Ledarskapet som gjorde Harley Davidson till en livsstil. Inbunden, förlagsband med skyddsomslag. 8:o. 235x160x25 mm. 630 g. Välvårdat och fint ex, inga anmärkningar. [2/1610]
Förlagsfakta
- ISBN
- 9189250494
- Titel
- Mer än en motorcykel : ledarskapsresan vid Harley-Davidson
- Författare
- Rich Teerlink
- Förlag
- Brain Books
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 279 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 1 x 1 mm Ryggbredd 1 mm
- Vikt
- 632 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I slutet av 1980-talet började Rich Teerlink, dåvarande Vd för Harley Davidson, och Lee Ozley, organisationskonsult, att förändra ledningsstrukturen inom Harley Davidson. Bolaget hade haft svårigheter under ett par decennier och inte klarat konkurrensen från Japan. De rev hierarkin inom företaget och lät alla anställda vara delaktiga i besluten. Resultatet är redan legendariskt. Boken skildrar både framgångarna och motgångarna under denna resa