Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Handbok för innesäljare

Handbok för innesäljare

Häftad bok. Bokförlaget Redaktionen i Sthlm. 2009. 152 sidor.

Mycket gott skick. Nagg och ytligt rits på omslag. Inlaga varsamt läst. Veck efter "hundöron" på fem sidor. Limhäftad. Från förlaget Redaktionen - kreativ affärslitteratur för dig.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789197781770
Titel
Handbok för innesäljare
Författare
Lingmark, Uno
Förlag
Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
Utgivningsår
2009
Omfång
128 sidor
Bandtyp
Storpocket
Språk
Svenska
Baksidestext
Det är på tiden att en av de största yrkesgrupperna på svenska företag får en egen handbok.

Här finns boken för dig som pratar med kunder i telefonen, ringer nya och jobbar hårt för att sälja mer. Målet är att göra ditt jobb som innesäljare roligare och lättare varje dag.

Handbok för innesäljare innehålller:

Praktiska tips
# Hur man blir en bra innesäljare
# Hur man blir en person som är trevlig att prata med
# Så blir du bra på att kommunicera i telefon

Telefonteknik
# Hur du hanterar varje kundsamtal så att de ger mer
# Testa dig själv hur bra är du som innesäljare?
# Så gör du säljsamtalen säljande från föreberedelse till avslut
# Hemligheten med att ge ett bra första intryck
# Hur du presenterar så att kunderna lyssnar
# Vad behöver kunden så får du veta det kunden inte ens själv visste

Smartare säljsamtal
# Mallar på säljsamtal som hjälper dig att komma igång
# Hur du hanterar olika människotyper på olika sätt och får som du vill
# Hemligheten med att vända arga kunder till glada supportrar
# Konsten att bemöta invändningar per telefon
# Hur du får kunden att vilja att du ringer igen
# Hur du ställer frågor som intresserar kunderna

Bli bäst av alla
# Tips om hur du hanterar arga och/eller besvärliga personer
# Hemligheten som skapar inflytande i telefonen
# Tips om röst, tempo och ton som säljer
# Hur du snabbt avgör om en kund är värd din tid
# Hur du får till avslutet beroende på vad kunden drivs av
# Hjälpmedel för innesäljare
# Hur du förstärker säljinsatsen med e-post och brev

...Och massor av exempel från verkligheten

Författaren Uno Lingmark har varit verksam inom telefonförsäljning sedan 1968 och har sedan dess givit ut ett flertal böcker inom telemarketing och telefonförsäljning parallellt med konsultverksamhet inom området.