Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Att sätta betyg : en berättelse från ett kollegierum

Att sätta betyg : en berättelse från ett kollegierum

Häftad bok. Gothia Fortbildning AB. 1 uppl. 2017. 274 sidor.

Nyskick. (Oskars)

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789188099631
Titel
Att sätta betyg : en berättelse från ett kollegierum
Författare
Wallberg, Helena
Förlag
Gothia Kompetens
Utgivningsår
2017
Omfång
274 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
460 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Hur kan man få till en likvärdig bedömning och betygsättning mot nationella krav som ska gälla alla och samtidigt organisera för en undervisning som möter alla elever där de är, utifrån deras behov och förutsättningar?
I boken Att sätta betyg av Helena Wallberg får vi följa ett antal lärare som resonerar sig fram till en betygssättning som erkänner och omfamnar den mångfald vi möter i klassrummen.
Svaret på deras funderingar var enklare än de själva trodde. Samtidigt var resonemangen som behövdes för att finna svaret svårare än de trodde.
I boken får vi också följa en handfull elever som utmanar lärarna och arbetar tillsammans med specialpedagogen för att hitta sätt som underlättar för dem. Maya, hur ska de få henne att delta? Benjamin, hur ska de kunna utmana honom? Amina och Jocke, hur ska de se till att de kan fokusera?
Hur ska lärarna göra för att både erkänna alla dessa individers behov och samtidigt planera en undervisning som gäller alla? En undervisning som möjliggör likvärdig bedömning och betyg som motsvarar elevernas kunnande i förhållande till kunskapskraven. 
Om författaren
Helena Wallberg är gymnasielärare i engelska och franska, fil. mag. i specialpedagogik och författare till böckerna Formativ bedömning i praktiken – från förmedling till förståelse och Återkoppling för utveckling – från förmedling till handledning.