-
Det turkosa kuvertet rikast vinner!
Häftad bok.
Mycket gott skick. Kikkuli. uppl.1. 2016. 136 s. namnad?.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188195296
- Titel
- Det turkosa kuvertet
- Författare
- Palmnäs, Ann
- Förlag
- Kikkuli Förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 136 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 149 x 210 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 230 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Är det verkligen så att den som är rikast när den dör vinner? Information och reklam om pensionsplanering fokuserar nästan uteslutande på pengar: Vi måste jobba mer och spara mer för att bygga upp ett så stort kapital som möjligt. Gör vi det kommer vi en dag, enligt reklamen, att bli lyckliga pensionärer med ett rikt liv.
Boken ” Det turkosa kuvertet – Rikast vinner!” lyfter fram ett mycket viktigt perspektiv på rikedom och livskvalitet. Den beskriver på ett lättsamt och konkret sätt hur vi kan passionsspara och relationsspara medvetet och långsiktigt. Boken belyser också att det frigörs tid mellan livspussel och pension, som kan användas klokt.
9789188195296 -
Våga sälja hälsa byt säljrädslan mot rådgivan...
Häftad bok.
Gott skick. Soderpalm Publishing. uppl.1. 2013. 144 s. mindre bruksslitage?.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187093401
- Titel
- Våga sälja hälsa : byt säljrädslan mot rådgivande försäljning och bli brans
- Författare
- Söderpalm, Max
- Förlag
- Soderpalm Publishing
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 144 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 150 x 211 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 284 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Knyter det sig i magen när du ska be kunden att köpa av dig? Och struntar du ofta i att sälja den där produkten eller tjänsten din kund skulle må bra av, för att sedan bli besviken över att du inte ens försökte?
Om du jobbar med hälsa, skönhet eller träning och har svårt att våga sälja så är det här boken för dig. Oavsett om du behöver sälja mer för att din verksamhet ska gå runt eller för att chefen har gett dig en budget, så får du i den här boken alla råd du behöver för att bli av med säljrädslan och istället bli branschens bästa rådgivande säljare.
Du får stöd att tänka rätt vid säljtillfället och en enkel säljpresentation som snabbt får kunden intresserad. Du får även reda på bästa läget att sälja och självförtroendet att ställa avslutsfrågan som leder till köp.
Läs boken och gör övningarna. Du kommer snabbt att upptäcka att din försäljning ökar dramatiskt och att du gör kunderna glada om du vågar erbjuda dom mer!
Max Söderpalm är Sveriges mest bokade säljcoach och författare till 7 böcker om försäljning och framgång: 30 sätt att göra affär, Det är i backarna man rycker, Den rätta gnistan, Säljchefens speedbok, Best of Monday Morning Letter, Tvärtom och Beviset.
Nu är han tillbaka med en bok som hjälper dig inom Hälsobranschen att få fler och ännu mer nöjda kunder.
Har du råd att inte läsa den?
9789187093401 -
Public Relations - An Introduction
Häftad bok.
ISBN 9781861523976
Gott skick. Thomson. uppl.1:3. 1998. 187 s. mindre bruksslitage?. Engelsk text.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK9781861523976 -
Allt du behöver veta om varumärken
Häftad bok.
Gott skick. Liber. uppl.1. 2011. 144 s. mindre bruksslitage, lite skav och märken på pärm, fin inlaga?.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147096602
- Titel
- Allt du behöver veta om Varumärken
- Författare
- Amnéus, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 144 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 274 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är ett varumärke, och vad är det bra för? Varumärken handlar om att göra sig märkvärdig – för att särskilja sig ifrån andra och märkas. Det är den korta förklaringen. Vill du veta mer ska du definitivt läsa den här boken.
Läs mer
Allt du behöver veta om varumärken är skriven för dig som vill lära dig allt (du behöver veta) om varumärken. Du får alla verktyg och därtill en komplett handledning i att bygga ett varumärke. När du läst boken kommer du att veta varför Alien var en bra idé, men Pepsi Crystal var en dålig. Hur Arnold Schwarzenegger kunde bli guvernör i Kalifornien och hur Coca-Cola använde sitt varumärke för att förhindra konkurrens.
Du ska bry dig om ditt varumärke därför att köpbeslut mer är en fullbordan av en impuls än resultatet av ett rationellt övervägande. I boken kan du läsa om hur varumärken fungerar inne i hjärnan och hur de fungerar mellan människor. Varför de får en sådan betydelse trots att de egentligen bara är en etikett hjärnan använder för att förenkla hanteringen.
Att arbeta med varumärken är att ge identitet, att styra vad andra tänker när de tänker på något. Steg för steg går författaren igenom allt från vad ett varumärke är, till hur du med olika byggstenar kan skapa ett varumärke, som hos konsumenten får en personlig mening och betydelse. Du får veta hur man kan vårda existerande varumärken, arbeta med varumärkets kommunikation och skapa en varumärkesarkitektur.
Plus lite annat.
Om författarna
Anders Amnéus arbetar som konsult inom marknadskommunikation. Han har tidigare arbetat på Stockholms universitet, Institutionen för reklam och PR, där han utvecklat en ny utbildning – Marknadskommunikation och IT – i samarbete med Institutionen för data- och systemvetenskap. Han har även varit verksam som projektledare på webb- och reklambyråer.
Anders Amnéus har tidigare skrivit ”Allt du behöver veta om marknadsföring” (Liber, 2010).
9789147096602 -
Karriärboken för akademiker - Boost
Häftad bok.
ISBN 9789197987028
Mycket gott skick. Jusek. uppl.3. 2013. 380 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK9789197987028 -
Att förstå externredovisning - faktabok begre...
Häftad bok.
Gott skick. Liber. uppl.1. 2010. 427 s. bruksslitage?.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147095063
- Titel
- Att förstå externredovisning - Faktabok - Begrepp, samband, logik och teknik
- Författare
- Eriksson, Gunnar
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 432 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 840 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna nya kraftigt omarbetade upplagan är alla förändringar pedagogiskt motiverade.
Läs mer
Ett kapitel har försvunnit, begreppskapitlet är helt omskrivet och har fått elva nya bildbeskrivningar, kreditkapitlet har fått ny inriktning, pedagogiken kring kassaflödets beräkning har förenklats väsentligt, beskrivningen av normal-, brutto- och nettometoden har utvecklats, slutkommentarer har lagts in i huvudtexten och 300 ordförklaringar har tillkommit.
För att kunna utveckla sin kunskap i externredovisning är det viktigt att det första mötet med ämnet ger en exakt, klar och tydlig förståelse av begrepp, samband och logik. Att förstå externredovisning uppfyller högt ställda krav på precision, logikbeskrivning och pedagogik.
Till boken finns också en övningsbok med utvecklade välbeskrivna lösningar.
Om författarna
Gunnar Eriksson och Peter Johansson är verksamma vid Linköpings universitet.
9789147095063 -
Marknadsföring modeller och principer
Häftad bok.
Gott skick. Sanoma utbildning. uppl.3. 2016. 507 s. bruksslitage, veck i ryggen?.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789152334072
- Titel
- Marknadsföring : modeller och principer
- Författare
- Gezelius, Carl
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 486 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 215 x 225 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 1124 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring - modeller och principer är en modern, tydlig, relevant och förklarande bok om marknadsföring på grundnivå. En ny typ av marknadsföringsbok med fokus på svenska förhållanden. Den nya upplagan har uppdaterats med de senaste trenderna inom marknadsföring. Nya exempel och diskussionsfrågor har tillkommit. Boken innehåller även nytt material om varumärken, t.ex. extra material om varumärkesidentitet, varumärkeslivscykeln och varumärkesplattformen. Även nya texter om behovssegmentering och positioneringsstrategier har lagts till. Som ny medförfattare till tredje upplagan hittar vi dessutom Henrik Uggla, docent i varumärkesstrategier på INDEK KTH. I boken presenteras bland annat planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering och positionering. Varumärkestänkande, marknadskommunikation, relationsmarknadsföring, nyckelkundsbearbetning och företagets sociala ansvar behandlas ingående, men även lagstiftning och rent ekonomiska aspekter på marknadsavdelningens agerande beskrivs. Boken avslutas med kapitel om marknadsföring med nya media och internationell marknadsföring.Kursdeltagare har ofta svårt att relatera till de engelska och amerikanska standardverk som ofta används på högre utbildningar. Svårigheterna ligger inte på det språkliga planet, utan i det enkla faktu
9789152334072 -
Logistikrätt en grundläggande redogörelse
Häftad bok.
Gott skick. Liber. uppl.1. 2014. 219 s. mindre bruksslitage?.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147111534
- Titel
- Logistikrätt : en grundläggande redogörelse
- Författare
- Stöth, Göran
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 388 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Logistikrätt behandlar de rättsregler som omgärdar logistikuppdraget. Den beskriver reglerna kring avtal och köp samt riskövergång. Boken tar också upp vilka försäkringar som är av intresse och behandlar viktiga ansvarsfrågor kring logistiktjänster.
Läs mer
I den tredje upplagan har författaren reviderat och uppdaterat samtliga kapitel. Behovet av att revidera har främst föranletts av att en ny järnvägstrafiklag har trätt i kraft och att Incoterms 2020 har publicerats.
Om författarna
Göran Stöth har en juristexamen och arbetar som lärare på Sjöfartshögskolan vid Linnéuniversitetet. Hans inriktning är logistikrätt och kommersiell affärsrätt, både svensk och internationell. Han arbetar även som utbildare och konsult gentemot näringslivet.
9789147111534 -
Skala det dolda mönstret i allt - om vad som...
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Volante. uppl.1. 2019. 606 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188659071
- Titel
- Skala : det dolda mönstret i allt - om vad som förenar möss, människor, megastäder och multinationella företag
- Författare
- West, Geoffrey
- Förlag
- Volante
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 606 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 220 mm Ryggbredd 45 mm
- Vikt
- 1046 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som förenar näbbmusens hjärtfrekvens med utvecklingen av New Yorks tunnelbana?Varför går alla företag förr eller senare i konkurs?Och hur kan vi använda dessa insikter för att förutse framtiden?När Geoffrey West gav sig ut på jakt efter de dolda principer som styr tillväxt nådde han snart en banbrytande insikt: Alla levande organismer följer en universell lag om skalenlighet, där storlek, puls och livslängd hänger ihop vilket med skrämmande precision gäller också för städer, företag och organisationer.Genom att förena biologi och fysik har Wests forskning skapat ett helt nytt sätt att förstå världen. Skala är en vetenskaplig äventyrsberättelse om de universella lagar som binder oss samman på förbluffande enkla men otroligt djupgående sätt. Den här boken kommer att expandera ditt sätt att tänka från tredimensionellt till fyrdimensionellt. Köp två exemplar, ifall du skulle tappa bort det ena. Nassim Nicholas Taleb, författare till Den svarta svanen och Skin in the gameGeoffrey West är en brittisk teoretisk fysiker verksam vid Santa Fe Institute. Hans tvärvetenskapliga arbete har gjort honom till en ledande figur inom stadsforskning och en av Time Magazines 100 mest inflytelserika personer. Hans TED Talk om skalning har setts av över 1,5 miljoner människor. Ur boken:När man som fysiker tänker på åldrande och död är det inte bara naturligt att fråga om möjliga mekanismer till att vi åldras och dör utan också vilket är lika viktigt att fråga sig varifrån skalan för människans livslängd kommer. Hur kommer det sig att ingen har levt längre än hundratjugotre år? Vad är ursprunget till de mystiska sjuttio eller åttio år som i Gamla testamentet bedöms vara människans livslängd? Skulle vi kunna leva i uppåt tusen år likt den mytiske Metusalem? De flesta företag lever däremot bara i några år. Hälften av alla amerikanska börsnoterade företag har försvunnit inom tio år efter sin börsintroduktion. Varför? Kan vi utarbeta en seriös mekanistisk teori för att inte bara förstå vår egen dödlighet utan också företagens? Och vad är det hos städer som gör att de lyckas undgå detta till synes oundvikliga öde?
9789188659071 -
Organizing Innovation - How Policies are Tran...
Häftad bok.
Gott skick. Thales. uppl.1. 2005. 285 s. namnad?. Engelsk text.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Det enda som räknas - socialt entreprenörskap...
Häftad bok.
Mycket gott skick. Bookhouse. uppl.1. 2012. 218 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388840
- Titel
- Det enda som räknas : socialt entreprenörskap på riktigt
- Författare
- Söderberg, Björn
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 218 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 160 x 220 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 470 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det är inte miljöpolicyn som förändrar, utan hur ni omsätter den i lunchrummet och verkstadshallen. Det är inte det stora evenemanget ni gör en gång om året utan de små handlingarna varje dag som berättar vilket sorts företag ni är. Det är inte en brilliant idé som bygger ett lönsamt företag utan det är din envishet och drivkraft.
Björns historia handlar om att vägra acceptera världen som den är. Att våga gå utanför ramarna och försöka, utan att vara rädd för att misslyckas. Björn åkte till Nepal efter gymnasiet och upptäckte att det faktiskt går att göra skillnad. Hans berättelse om framgångar och misslyckanden under sina elva år som social entreprenör i Nepal inspirerar andra att förverkliga sina drömmar.
Man behöver inte en massa pengar för att förverkliga en idé. Man måste inte ha en examen för att kunna göra nytta. Det handlar inte om att lyckas eller misslyckas. DET ENDA SOM RÄKNAS är vad du gör, och varför du gör det.
9789189388840 -
Ledningen spelar Svarte Petter
Inbunden bok.
Gott skick. Liber. uppl.1. 2010. 94 s. stämpel från företagsbibliotek i försättsbladet?.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147094769
- Titel
- Ledningen spelar Svarte Petter
- Författare
- Wikmark, Birgitta
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 96 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 248 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Surdegar finns i alla organisationer. Det kan handla om hopplösa projekt, personer som har ställt till besvär i åratal eller teknik som borde ha bytts ut för länge sedan. Ledningen blundar och hoppas att problemet ska försvinna av sig självt. Så plötsligt går det inte längre och man utser en ansvarig för att hantera situationen. Någon blir sittande med det förhatliga kortet. Ledningen har spelat Svarte Petter - igen.
Läs mer
Ledningen spelar Svarte Petter är skriven för alla med erfarenhet av ledningsarbete. Boken bygger på intervjuer med ledningspersoner som beskriver verkliga Svarte Pettersituationer. Vad var det som hände - och varför blev det som det blev? Boken vill med roancé och ruggiga exempel inspirera till bättre ledning och effektivare hantering av frågorna man helst vill glömma.
Illustratör Vanja Schelin.
Om författarna
Birgitta Wikmark har bred erfaranhet från näringslivets toppskikt, i egenskap av vd, styrelseproffs och affärsutvecklare. Hon har tidigare skrivit inspirationsboken Pussa grodan, om kvinnligt ledarskap, tillsammans med Marja-Leena Agri.
9789147094769 -
Understanding the professional buyer what eve...
Häftad bok.
Gott skick. Kogan Page. uppl.1. 2011. 191 s. mindre bruksslitage?. eng text.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780749461232
- Titel
- Understanding the professional buyer - what every sales professional should know about how the modern buyer thinks and behaves
- Författare
- Cheverton, Peter
- Förlag
- Kogan Page
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 191 sidor
9780749461232 -
Loka - En kunglig hälsobrunns krönika
Häftad bok.
Gott skick. Nordisk Rotogravyr. uppl.1. 1940. mindre bruksslitage.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Minnen III - I den svenska sjöfartsnäringens...
Inbunden bok.
Gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Tre böcker. uppl.1. 1994. 153 s. mindre bruksslitage, större skav och riss i skyddsomslaget.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9170291578
- Titel
- Minnen
- Författare
- Hammar, Hugo - Olsson, Lars O.
- Förlag
- Göteborg : Tre böcker
- Utgivningsår
- 1994
- Språk
- Svenska
9170291578 -
Framsteg tio skäl att se fram emot framtiden
Inbunden bok.
Gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Volante. uppl.1. 2017. 239 s. mindre bruksslitage.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188123695
- Titel
- Framsteg : tio skäl att se fram emot framtiden
- Författare
- Norberg, Johan
- Förlag
- Volante
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 239 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 220 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En fantastisk bok ... Norberg släpper loss en virvelvind av bevis ... Den här boken är en explosion av sunt förnuft. - The Economist
En övertygande skildring - Wall Street Journal
Varje dag översköljs vi av samma budskap: vi är på väg åt fel håll. Det handlar om finansiella krascher, migrationskriser, arbetslöshet, hungersnöd, krig och miljökatastrofer. Det är inte konstigt om känslan är att världen kollapsar.
Men i motsats till vad många tror har mänsklighetens framsteg under de senaste decennierna varit oöverträffade. Oavsett vilken statistik du refererar till är det mesta bättre nu - för nästan alla.
Genom att skärskåda hårda fakta från institutioner som FN, Världsbanken och Världshälsoorganisationen visar Johan Norberg hur långt vi har kommit:
- mänskligheten har gjort större framsteg under de senaste 100 åren än våra första 100 000 år
- fattigdomen har de senaste 50 åren minskat mer än de 500 åren dessförinnan
- 90 procent av världens befolkning har i dag tillgång till rent vatten, jämfört med 50 procent år 1980
Även om många utmaningar kvarstår så presenteras i boken lösningar. För vi kan inte ta fortsatta framsteg för givna om vi inte förstår vad människan har skapat så riskerar vi att kasta bort dem.
Framsteg är en överraskande och upplyftande berättelse om förnyat hopp, som går tvärtemot domedagsprofetiorna.
*
Johan Norberg är idéhistoriker, författare och kolumnist.
Johan Norberg är något så ovanligt som en svensk intellektuell världskändis. Jag kan inte komma på någon annan som har en så ryktbar ställning.
- PM Nilsson i Expressen
Vad som är förenligt med rikedom i en fri ekonomi är att fattiga kan ta sig ur sitt armod. Detta har Johan Norberg mer än någon annan oförtröttligt påtalat och påvisat, senast i den internationellt rosade boken Framsteg.
- Lena Andersson i Dagens Nyheter
9789188123695 -
Vägen till din första miljon - Alla kan bygga...
Häftad bok.
Gott skick. Roos & Tegner. uppl.1. 2010. 167 s. något veck i hörn.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186047153
- Titel
- Vägen till din första miljon : alla kan bygga en egen pengamaskin
- Författare
- Tobias Schildfat
- Förlag
- Roos & Tegner
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 167 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 140 x 217 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 257 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vare sig man vill erkänna det eller ej, har pengar en väsentlig betydelse i våra liv. Ju bättre ekonomi, desto tryggare och friare känner vi oss.
I den här inspirerande berättelsen får läsaren veta hur man kan bygga sin alldeles egna PENGAMASKIN. Författaren har blandat fakta med egna erfarenheter för att kunna visa hur både sunt förnuft och livets skola kan förvandla en privatekonomi till ett framgångsrikt företag.
Det krävs ingen speciell utbildning, yrkeserfarenhet eller extrem talang för att tillgodogöra sig bokens budskap. Allt som krävs är en vilja att bygga in ekonomisk frihet och oberoende i sitt liv.
Texten varvas löpande med konkreta exempel men också med uppgifter att utföra. Allt för att ge läsaren möjlighet att koppla innehållet i boken till sin egen ekonomi och livssituation
9789186047153 -
Economista ta makten över din ekonomi och få...
Inbunden bok.
Gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Forum. uppl.1. 2013. 227 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789137139951
- Titel
- Economista : ta makten över din ekonomi och få ett roligare liv
- Författare
- Löwengrip, Isabella
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 227 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 155 x 217 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 417 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Visste du att vi tjejer har sämre koll på privatekonomi än jämnåriga killar? Samtidigt har vi gått om killarna i utbildningsnivå, och inom en snar framtid även i arbetslivet. Vi behöver bli minst lika bra på att sköta vår egen ekonomi. För vem gör det annars?Att ta hand om dina pengar är detsamma som att respektera dig själv. Vi kallar det Economista: att styra din ekonomi och därmed ditt liv istället för att ekonomin styr dig. Precis som en fashionista bygger sin garderob, bygger en Economista sin ekonomi och sitt liv. När du sparar ihop en buffert så har du fuck off-pengar om chefen är en idiot och du helt enkelt vill rymma från vintermörkret till en solig plats. Boken ger dig enkla och konkreta verktyg för att finansiera dina studier, göra bostadskarriär, välja rätt chef, maximera dina inkomster, investera och shoppa långsiktigt. Du får energi över till viktigare och roligare saker än att ligga sömnlös av ekonomisk stress. Och det bästa av allt: Alla kan bli en Economista!
9789137139951 -
Managers As Mentors
Häftad bok.
ISBN 9781609947101
Gott skick. Berrett-Koehler Publishers. uppl.3. 2013. 237 s. färgmarkeringar förekommer, namnad. eng text.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK9781609947101 -
Företag i förändring på en given plats om för...
Häftad bok.
Gott skick. BAS. uppl.1. 2015. 203 s. mindre bruksslitage.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172463325
- Titel
- Företag i förändring på en given plats : om förhållanden mellan företag, engagemang och plats
- Författare
- Svensson, Lotten
- Förlag
- Göteborg : BAS : Handelshögskolan, Göteborgs universitet
- Utgivningsår
- 2015
- Språk
- Svenska
9789172463325 -
Förnyelse på svenska arbetsplatser - balansak...
Inbunden bok.
Gott skick. Arbetslivsinstitutet. uppl.1. 2003. 300 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9170456607
- Titel
- Förnyelse på svenska arbetsplatser balansakter och utvecklingsdynamik
- Författare
- Wilhelmson, Lena - Arbetslivsinstitutet
- Förlag
- FAS
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 300 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 172 x 207 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 622 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna antologi har en grupp forskare från Arbetslivsinstitutet undersökt det nya, det positiva och det kreativa med förändringarna i arbetslivet. Avsikten är att läsaren ska få en blandning av inspiration och insikter. Om boken kan bidra till handlingsinriktad kunskap och inspirera till arbete för hälsosamma organisationer så har den nått sitt mål.
Med exempel från banker, fotbollslandslaget, skolor, läkemedelsföretag, sjukvården och konsultföretag behandlas en rad avgörande frågor som dagens organisationer brottas med. Svaren berättar om förnyelse, initiativ underifrån och inifrån samt lärande i organisationer. Författarna lyfter fram relationer och gemensam kunskap som viktiga länkar i organisationen och skisserar ett scenario där arbetslivets omvälvningar i bästa fall kan vitalisera demokratin.
9170456607 -
Näthandel 1 från affärsidé till egen webbutik...
Häftad bok.
Gott skick. Liber. uppl.1. 2012. 304 s. bruksslitage.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147106110
- Titel
- H2000 Näthandel 1 Fakta och uppgifter - från affärsidé till egen webbutik
- Författare
- Pihlsgård, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 304 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 672 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Näthandeln har sina egna förutsättningar och metoder. Denna bok tar på ett grundläggande sätt upp det du behöver veta för att kunna starta en näthandel. Genom tydliga faktatexter och bilder varvat med aktuella exempel och beskrivningar av verkliga företag levande gör boken ämnesområdet för läsaren
Läromedlet tar bland annat upp:
- olika typer av näthandel
- designa och bygg en nätbutik
- risker och hot på nätet
- säkra betalningssätt
- affärsidé och budget
- kundanalys
- marknadsföring
- logistik
- lagar och regler.
Läs mer
H2000 Näthandel 1 Fakta och uppgifter är en grundbok i näthandel. Eleverna får lära sig hur man etablerar och marknadsför en verksamhet på internet, bland annat med hjälp av sociala medier. Vidare tar boken upp hur ny teknik används och anpassas till näthandel. Säkerhetslösningar, lagstiftning och transportlösningar för näthandel tas också upp. I slutet av varje kapitel finns både enklare och mer avancerade uppgifter samt projekt. Till boken finns även en lärarhandledning.
Upplaga 2
I upplaga 2 har boken genomgått en rejäl uppdatering. Förutom rena rättelser, utbyte av inaktuella exempel, omarbetning av uppgifter etc. Bokens inledning har bytts ut mot en historik med dagens syn på handel som avslutning där en modernare syn där näthandel blir ett affärsval och inte en konkurrent till butikshandel. Kedjornas utveckling mot multikanal- och omnikanalförsäljning presenteras.
Därutöver är flera kapitel i boken kraftigt omarbetade. Vi har lagt till en ny modell för hur företag kan använda nätet, en ny syn på kundens köpprocess och hur företag ska agera för att möta denna. Marknadsföringsavsnittet är omarbetat och moderniserat med en ny modell för planeringen och onlinemedier lyfts fram som huvudverktyg i marknadsföringen. Logistikavsnittet är uppdaterat med nya lösningar och med ny text om miljöaspekter, avsnittet om betallösningar är moderniserat och kraftigt omarbetat. Slutligen är lagstiftningsavsnittet uppdaterat med den nya lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler och det nya dataskyddsdirektivet.
Om författarna
Författare till boken är Anders Pihlsgård, Bo Skandevall och Peter Svensson. Anders är konsult och gymnasielärare i ekonomiska ämnen samt medförfattare i flera läromedel. Bo har varit gymnasielärare på handelsprogrammet, rektor och arbetar numera som projektledare. Bo har även medverkat i arbetet med att skriva nya kursplaner i ämnet näthandel. Peter är journalist, civilingenjör och egen företagare.
9789147106110 -
Projektråd att leda ett projekt
Häftad bok.
Gott skick. Gleerup. uppl.1. 2002. 277 s. veckad pärm längs nederkant.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140639981
- Titel
- Projektråd - att leda ett projekt
- Författare
- Börjeson
- Förlag
- Gleerups
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 277 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
9789140639981 -
International Accounting
Häftad bok.
ISBN 9789814577120
Gott skick. McGraw-Hill. uppl.4. 2015. 780 s. bruksslitage. Engelsk text.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK9789814577120 -
Tempo! praktisk strategi, organisation och le...
Häftad bok.
Gott skick. Henrik Mårtensson Business Management Consulting. uppl.1. 2010. 363 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197880107
- Titel
- Tempo! : praktisk strategi, organisation och ledarskap i en kaotisk tid
- Författare
- Mårtensson, Henrik
- Förlag
- HMBMC
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 363 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Tempo! visar steg för steg hur man tar sig från strategisk vision till genomförbar projektplan.
Tempo! är handboken för dig som vill vara en effektiv chef, och leda en produktiv organisation där människor trivs och mår bra.
Tempo! tar dig hela vägen, så att du kan skapa rätt förutsättningar för att bygga upp effektiva organisationer och skapa och genomföra effektiva strategier.
Mer än hundra illustrationer, praktiska exempel hämtade ur verkligheten och steg-för-steg-beskrivningar som tar dig hela vägen från vision till fungerande organisation och genomförbara projektplaner, gör Tempo! mycket lättläst.
9789197880107 -
Organisation och omvärld nyinstitutionell ana...
Häftad bok.
Gott skick. Studentlitteratur. uppl.1. 2006. 221 s. bruksslitage, blyertsmarkeringar förekommer.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144044750
- Titel
- Organisation och omvärld : nyinstitutionell analys av människobehandlande organisationer
- Författare
- Blom, Björn
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 221 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 325 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi kommer alla i kontakt med människobehandlande verksamheter som hälso- och sjukvård, försäkringskassa och socialtjänst. Dessa verksamheter bedrivs inom organisationer som har fått en allt större betydelse för såväl enskilda individer som samhället i stort, samtidigt som de förändras och nya organisationer växer fram. Varför ser de här organisationerna ut som de gör? Vilka relationer till omgivningen och andra organisationer har de? Varför sker organisationsförändringar, och hur går de till? Organisation och omvärld handlar om hur man kan söka svar på frågor som de ovanstående med hjälp av nyinstitutionell organisationsteori. Det är första boken på svenska som specifikt exemplifierar och diskuterar hur nyinstitutionalism kan tillämpas vid studier av människobehandlande organisationer i offentlig sektor. Den är en inspirationskälla och vägledning för alla som vill använda sig av nyinstitutionell teori vid empirisk organisationsanalys. Boken vänder sig i första hand till studenter och doktorander i socialt arbete och sociologi, men är också relevant för dem som fokuserar på organisationsanalys inom ekonomi, statsvetenskap, organisationspsykologi, vårdvetenskap och liknande ämnen. Även de som arbetar med forskning och organisationsutveckling inom offentlig sektor kan ha nytta av boken.
9789144044750 -
Fundamentals of corporate finance European ed...
Häftad bok.
Gott skick. McGraw-Hill Education. 2011. 706 s. bruksslitage. eng text.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780077125257
- Titel
- Fundamentals of corporate finance : European ed
- Författare
- Hillier, David
- Förlag
- Maidenhead : McGraw-Hill Education
- Utgivningsår
- 2011
- Språk
- English
9780077125257 -
Aktieboken - spara i aktier, lättare än du tr...
Häftad bok.
Gott skick. Allde & Skytt. uppl.1. 2001. 127 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188610586
- Titel
- Aktieboken : spara i aktier, lättare än du tror
- Författare
- Ankarstad, Patrik - Föreningssparbanken
- Förlag
- Stockholm : Allde & Skytt : Föreningssparbanken och samverkande sparbanker
- Utgivningsår
- 2001
- Språk
- Svenska
9188610586 -
Rainmaking: Attract New Clients No Matter Wha...
Inbunden bok.
Gott skick. Adams Media. uppl.2. 2008. 308 s. bruksslitage. Engelsk text.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781598695885
- Titel
- Rainmaking: Attract New Clients No Matter What Your Field [Elektronisk resurs]
- Författare
- Harding, Ford
- Utgivningsår
- 2008
- Språk
- English
9781598695885 -
Personalekonomi idag
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Konsultförlaget/Uppsala Publishing House. uppl.1. 2007. 130 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170053238
- Titel
- Personalekonomi idag
- Författare
- Johansson, Ulf
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 132 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här helt omarbetade upplagan finns pedagogiska modeller och konkreta exempel för hur man gör beräkningar på företagets viktigaste resurs – medarbetarna.
Läs mer
Vad kostar egentligen en befattning, hög personalomsättning, friskvård, utbildning eller sjukfrånvaro? Kan man beräkna värdet av bra rekrytering eller synliggöra personalen i den ekonomiska redovisningen? Går det över huvud taget att räkna på personal?
Svaret på den sista frågan är ja. I den här helt omarbetade upplagan finns pedagogiska modeller och konkreta exempel för hur man gör beräkningar på företagets viktigaste resurs - medarbetarna. Dessa kan med fördel användas ute i verksamheten.
Du behöver inga större kunskaper i företagsekonomi för att ta till dig innehållet. Boken vänder sig huvudsakligen till personer med personalansvar, såsom chefer, arbetsledare och fackliga förtroendemän, och till studerande vid högskolor och universitet. Men boken kan även användas av andra som är intresserade av att lära sig mer om hur man kan räkna på personalen.
Om författarna
Ulf Johanson är professor emeritus i företagsekonomi, anknuten till Institutet för Miljömedicin vid Karolinska Institutet. Han har skrivit många vetenskapliga artiklar, böcker och bokkapitel, ensam eller tillsammans med andra.
Anders Johrén är föreläsare, utredare och analytiker på Nyckeltalsinstitutet. Han är medförfattare till flera böcker inom ämnet ekonomi.
9789170053238
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn