-
Konstringar : vad gör samtidskonsten?
Inbunden bok. Natur & Kultur Allmänlitteratur. 1 uppl. 2021. 263 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127170940
- Titel
- Konstringar : vad gör samtidskonsten?
- Författare
- Lind, Maria
- Förlag
- Natur & Kultur Allmänlitteratur
- Utgivningsår
- 2021
- Omfång
- 263 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 161 x 217 mm Ryggbredd 26 mm
- Vikt
- 730 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Samtidskonsten kan vara en svamp, en spegel, en kniv och ett redskap för att förstå existensen. Med Konstringar bjuder Maria Lind, curator och skribent med en lång internationell bana, in till möten med tjugo nyckelverk från de senaste tjugo åren. Det är ett subjektivt urval som introducerar den konstintresserade till det nya milleniets vassaste konst.
Verken är skapade av några av vår tids mest omtalade konstnärer men även av mindre kända namn. Alla har något viktigt att säga om den tid vi lever i. Lind beskriver också de teman, metoder och sammanhang som konsten frammanar och konfronterar och diskuterar bland annat ekonomi, teknologi, klimat, ojämlikhet och hantverkets återkomst.
Konstringar är en kärleksförklaring till konstens möjligheter att ställa svåra frågor och formulera vår tids berättelser – dess förmåga att beröra oss.
Natur & Kultur Allmänlitteratur 1 9789127170940 -
No Bull : hur internet och 24-timmarssamhälle...
Häftad bok. Hjalmarson & Högberg Bokförlag. 1 uppl. 2014. 223 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172241916
- Titel
- No Bull : hur internet och 24-timmarssamhället fick energidrycken att flyga
- Författare
- Persson, André
- Förlag
- Hjalmarson & Högberg Bokförlag
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 223 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 138 x 211 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 330 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- På knappt tre decennier har den moderna energidrycken vuxit till att bli en miljardindustri, en egen nisch som har fått de stora bryggerierna att följa efter.
Succén möjliggörs bland annat genom en ovanlig kombination av bredd och precisering i målgruppsvalet. Samtidigt som målgruppen inkluderar såväl barn, ungdomar och vuxna preciseras de bland annat såsom action- och idrottsstjärnor, börsmäklare, dj:s, gejmare, motionärer, restauranganställda, studenter, yrkeschaufförer och vanliga bilister.
Men energidryckerna saknar inte motståndare. Många hävdar att dryckerna bidrar till att barn drabbas av adhd-liknande beteenden, sömnstörningar, fetma och dåliga tänder, men också att dryckerna förorsakar olyckor och plötsliga dödsfall.
No Bull berättar tankeväckande och initierat om hur de stora samhällsförändringarna med nya villkor på arbetsmarknaden, internet och framväxten av 24-timmarssamhället, banar vägen för energidrycker, genom ett ökat behov av att snabbt kunna skifta från fritid till arbete, från vila till prestation.
André Persson, pr-konsult och författare till boken Godis åt folket , har i sin andra bok om livsmedelsindustrin, nu skrivit den första stora undersökande reportageboken om energidrycker. I den har han beslutat sig för att ta reda på vad det är som gör dryckerna så populära.
Han har sökt upp Red Bulls grundare, Dietrich Mateschitz, talat med före detta anställda i industrin, besökt nattklubbar, skidorter, action- och sportevenemang över hela världen. Han har talat med myndigheter, forskare, politiker och konsumenter för att ta reda på vad det är som gör dryckerna så populära och impopulära.
No Bull är boken som visar hur den urgamla myten om den magiska drycken i allra högsta grad lever i dagens datoriserade och teknikintensiva samhälle. Det här är berättelsen om hur en koffeinberikad läsk får oss att tro att det är den som är förutsättningen för att vi skall klara oss i en högteknologisk värld. No Bull är boken som gör upp med energidrycksmyten.
Hjalmarson & Högberg Bokförlag 1 9789172241916 -
Sy! Urban Collection by Jenny Hellström
Inbunden bok. Natur & Kultur Allmänlitteratur. 1 uppl. 2014. 110 sidor.
Nyskick. Nyskick - oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127137530
- Titel
- Sy! : urban collection by Jenny Hellström
- Författare
- Hellström Ruas, Jenny
- Förlag
- Natur & Kultur Allmänlitteratur
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 110 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 215 x 250 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 860 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Den här boken har jag fyllt med sköna, bekväma plagg som känns som att man just dragit på sig pyjamasen, men ändå ser ut som ett litet party på två fötter. Jag har plockat både gamla godingar från tidigare kollektioner och lagt till små nya guldkorn för att skapa en kollektion som passar lika bra hemma i soffan som på ett cocktailparty i New York City. Mode ska vara lättsamt och roligt. När det blir för allvarligt, då somnar jag. Och vem vill sova när livets fest är som bäst? Street-glam is the way baby!"
Från 19 års ålder och 12 år framåt drev Jenny Hellström modeföretaget med samma namn. Märket blev kult i både Sverige och ytterligare 17 länder. Jenny har tidigare skrivit den uppmärksammade boken Sy! Från hood till skjortklänning (2013).
Natur & Kultur Allmänlitteratur 1 9789127137530
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
