Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
No Bull : hur internet och 24-timmarssamhället fick energidrycken att flyga
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789172241916
Titel
No Bull : hur internet och 24-timmarssamhället fick energidrycken att flyga
Författare
Persson, André
Förlag
Hjalmarson & Högberg Bokförlag
Utgivningsår
2014
Omfång
223 sidor
Bandtyp
Danskt band
Mått
138 x 211 mm Ryggbredd 15 mm
Vikt
330 g
Språk
Svenska
Baksidestext
På knappt tre decennier har den moderna energidrycken vuxit till att bli en miljardindustri, en egen nisch som har fått de stora bryggerierna att följa efter.
Succén möjliggörs bland annat genom en ovanlig kombination av bredd och precisering i målgruppsvalet. Samtidigt som målgruppen inkluderar såväl barn, ungdomar och vuxna preciseras de bland annat såsom action- och idrottsstjärnor, börsmäklare, dj:s, gejmare, motionärer, restauranganställda, studenter, yrkeschaufförer och vanliga bilister.
Men energidryckerna saknar inte motståndare. Många hävdar att dryckerna bidrar till att barn drabbas av adhd-liknande beteenden, sömnstörningar, fetma och dåliga tänder, men också att dryckerna förorsakar olyckor och plötsliga dödsfall.
No Bull berättar tankeväckande och initierat om hur de stora samhällsförändringarna med nya villkor på arbetsmarknaden, internet och framväxten av 24-timmarssamhället, banar vägen för energidrycker, genom ett ökat behov av att snabbt kunna skifta från fritid till arbete, från vila till prestation.
André Persson, pr-konsult och författare till boken Godis åt folket , har i sin andra bok om livsmedelsindustrin, nu skrivit den första stora undersökande reportageboken om energidrycker. I den har han beslutat sig för att ta reda på vad det är som gör dryckerna så populära.
Han har sökt upp Red Bulls grundare, Dietrich Mateschitz, talat med före detta anställda i industrin, besökt nattklubbar, skidorter, action- och sportevenemang över hela världen. Han har talat med myndigheter, forskare, politiker och konsumenter för att ta reda på vad det är som gör dryckerna så populära och impopulära.
No Bull är boken som visar hur den urgamla myten om den magiska drycken i allra högsta grad lever i dagens datoriserade och teknikintensiva samhälle. Det här är berättelsen om hur en koffeinberikad läsk får oss att tro att det är den som är förutsättningen för att vi skall klara oss i en högteknologisk värld. No Bull är boken som gör upp med energidrycksmyten.