-
Att vara chef och ledare
Inbunden bok. Ekerlids. 5 uppl. 2018. 142 sidor.
Nyskick. Att bli chef påverkar din roll i organisationen och hur andra ser på dig. Boken är ett redskap för dig som vill utveckla din roll som chef och ledare. Författarna har under flera år arbetat med chefs- och ledarutveckling i kurser och utbildningsprogram. D läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188849090
- Titel
- Att vara chef och ledare
- Författare
- Mossboda, Britt-Marie
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 142 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 232 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att bli chef påverkar din roll i organisationen och hur andra ser på dig. Boken är ett redskap för dig som vill utveckla din roll som chef och ledare. Författarna har under flera år arbetat med chefs- och ledarutveckling i kurser och utbildningsprogram. De beskriver ingående ett antal viktiga hjälpmedel för dig i din chefsvardag. Boken innehåller en rad praktiska exempel hämtade ur verkligheten. UR INNEHÅLLET: Från specialist till chef Ökad kompetensutveckling genom delegering Coaching ett chefsverktyg och förhållningssätt Samarbete och grupputveckling Tydlig kommunikation Konstruktiv kritik och konflikthantering Utvecklingssamtal ett viktigt chefsverktyg Att vara chef och ledare är bland de bästa praktiska ledarskapsböcker jag läst. Den är klok, konkret och kort. Tänk om dessa idéer och verktyg kunde spridas till många chefer på alla nivåer!"Sven Jirby Arbetar med ledarskaps- och organisationsutveckling på Ledarna och Operativt Ledarskap AB Britt-Mari Mossboda, Mikael Peterson och Inga Rönnholm har många års erfarenheter som konsulter inom ledarskap och kommunikation inom näringsliv och offentlig sektor.Boken har sålt i mer än 70 000 exemplar.
Ekerlids 5 9789188849090 -
Kommunikation i organisationer
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2012. 281 sidor.
Nära nyskick. Denna bok sätter fokus på kommunikationens roll och visar varför kommunikation är fundamentalt viktig för en organisations verksamhet och framgång. Författarna diskuterar nyckelbegrepp som kommunikation och organisation, liksom kommunikationens roll i pro läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147094837
- Titel
- Kommunikation i organisationer
- Författare
- Heide, Mats
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 281 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 514 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok sätter fokus på kommunikationens roll och visar varför kommunikation är fundamentalt viktig för en organisations verksamhet och framgång. Författarna diskuterar nyckelbegrepp som kommunikation och organisation, liksom kommunikationens roll i processer som visionsarbete, ledarskap, förändring, lärande och identitet.
Läs mer
Boken ger en grundläggande förståelse för kommunikationens värde för en organisation, en överblick över kunskapsläget, och dessutom många praktiska exempel på kommunikationens betydelse. I boken belyses frågor som:
- Vilka nyckelbegrepp behöver du känna till för att arbeta praktiskt med en organisations kommunikation?
- Varför är kommunikationen så viktig för chefer och ledare?
- Hur kan chefers kommunikativa roll förstås och utvecklas?
- Vad är interna sociala medier och hur fungerar användningen av dem i dagens organisationer?
Kommunikation i organisationer gavs ut första gången 2005, och den var då - och är fortfarande - den enda svenska boken i ämnet organisationskommunikation.
Boken utgör en brygga mellan den senaste forskningen om organisationskommunikation och den kommunikation som sker i organisationer varje dag. Den är uppskattad bland såväl studenter som yrkesverksamma i organisationer. I den tredje upplagan är alla kapitel uppdaterade och omskrivna så att de tar hänsyn till den utveckling som skett inom området.
Boken är i första hand tänkt som en lärobok för studenter inom området organisationskommunikation, men den passar även på andra utbildningar som studerar organisationer, exempelvis inom organisationsteori/företagsekonomi, personalvetenskap/HR, sociologi och psykologi. Boken riktar sig även till yrkesverksamma kommunikatörer, chefer, projektledare, HR-specialister, marknadsförare och andra som arbetar praktiskt med kommunikation i organisationer.
Om författarna
Mats Heide är professor vid Lunds universitet, Catrin Johansson är professor vid Mittuniversitetet och Charlotte Simonsson är docent vid Lunds universitet. Författarna har alla lång erfarenhet av forskning och projekt inom organisationskommunikation och strategisk kommunikation, och har använt sin expertis för att skriva en lättillgänglig bok som ger en grund att stå på i ämnet.
Liber 2 9789147094837 -
Fashion Marketing – Third Edition
Häftad bok. John Wiley & Sons. 3 uppl. 2009. 260 sidor.
Nyskick. Ny bok.
"'Clothing that is not purchased or worn is not fashion' (to paraphrase Armani) Knowledge of marketing is essential to help ensure success and reduce the risk of failure in fashion. For the designer starting up in business, this book offers a g läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781405139533
- Titel
- Fashion Marketing, 3rd Edition
- Författare
- Mike Easey
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2008
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 174 x 244 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 496 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 3 9781405139533 -
Marketing Channels
Häftad bok. Prentice-Hall. 4 uppl. 1992. 620 sidor.
ISBN 013554601X
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKPrentice-Hall 4 013554601X -
Marknadsföring
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2015. 456 sidor.
Hyggligt skick. Bruksslitage, highlightningar, understrykningar, och kommentarer i marginaler, klistrade bokmärken, f.ö. ok, lässkicket är gott.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144094496
- Titel
- Marknadsföring
- Författare
- Anders Parment
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 456 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Vikt
- 1085 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring är ett område som har utvecklats och förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden och budskap. Digitalisering, inter-nationalisering, avregleringar och ett stort intresse för hållbarhet har förändrat konkurrenssituationen och ökat marknadsföringens betydelse.
Den här boken ger fördjupningar i aktuella forskningsområden såsom hållbarhetsfrågor inom marknadsföring, platsmarknadsföring, employer branding, generationsmarknadsföring och det framväxande kommunikationslandskapet. En gedigen genomgång av etablerade teorier och modeller ger läsaren kunskap om den modell- och begreppsvärld som används inom marknadsföringens praktik, samtidigt som utmanande idéer och perspektiv lyfts fram.
Boken innehåller många exempel från företag som agerar i en internationell kontext och som har lyckats tack vare en genomtänkt tillämpning av marknadsföringstänkande och marknadsföringsmodeller. På grund av att marknadsföring tillämpas i allt fler branscher och sektorer har författaren hämtat ett flertal exempel från skolor och annan offentlig verksamhet samt från politiska partier. Inte bara framgångar speglas utan också motgångar och hur smart marknadsföring, ofta med ett hållbarhetsperspektiv, har
bidragit till att vända en negativ utveckling.
Studentlitteratur AB 1 9789144094496 -
Betydelsefulla möten : entreprenörer berättar
Inbunden bok. Betydelsefulla möten & förlag. 2009. 176 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197706964
- Titel
- Betydelsefulla möten : entreprenörer berättar
- Författare
- Ronsten, Catherina
- Förlag
- Betydelsefulla möten & förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 152 x 184 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 324 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Entreprenörer, inspiratörer, revoltörer. När vi hör talas om en framgångsrik entreprenör visas ofta bilden av en person som gjort det, tagit steget och flyttat fram positionerna. Entreprenören har tänkt nytt, tänkt annorlunda och trott på sig själv och sin idé. Genomfört och lyckats. Det är säkert sant, men något som vi sällan får höra talas om är att bakom varje entreprenör står en hel hjord av människor som på olika sätt påverkat och medverkat till entreprenörens framgång. Ensam är inte stark.
Här har du möjlighet att ta del av entreprenörer från hela Sverige som berättar om möten som blivit betydelsefulla för dem och deras verksamhet. I med och motgång, från fast anställning till ett liv som entreprenör. En lågutbildad, men framgångsrik möbelföretagare lärde miljardären Mats Gabrielsson ett smart säljknep som han använder än i dag. Therese Albrechtsson fick ett gott råd av sin morbror Magnus och driver idag med stor framgång fyra företag. Göran Kropp fick Renata Chlumska att förstå att det går att leva på äventyr och Stefan Krook följde sitt entreprenörshjärta efter att ha läst en bok av Dalai Lama.
Här ger vi dig chans att möta över 60 härligt livgivande och inspirerande berättelser som alla visar hur viktigt det är för entreprenören att ha människor omkring sig som tror på en, ser en och sätter en hand i ryggen när det behövs.
Många gånger är det tillfälligheter som gör att du blir företagare. Någon sa något, någon tipsade om något. Du var på rätt plats vid rätt tillfälle. Så här i efterhand kan du se att det var någon som sa eller gjorde något som inspirerade och fick dig att tänka till och om. Det blev ett möte, ett ögonblick där livet förändras. Ett möte som fick dig att våga språnget eller handla annorlunda än tidigare. Bli entreprenör - en som gör!
Betydelsefulla möten & förlag 9789197706964 -
Projektledning
Häftad bok. Sanoma Utbildning. 2012. 477 sidor.
Nära nyskick. Pärmen är något vikt i hörnen, och det finns ett fåtal anteckningar och markeringar i boken, som i övrigt är
praktiskt taget i nyskick. Leverans kan inom Stockholms-
området göras av säljaren personligen till överenskommen
plats. Totalkostnaden blir d läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789152312650
- Titel
- Projektledning
- Författare
- Bo Tonnquist
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2012
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 239 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 887 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Projektledning täcker alla områden som en projektledare bör behärska. Tack vare sitt helhetsgrepp om ämnet och sin tydliga struktur används boken på de flesta utbildningar i projektledning såväl som av organisationer som vill utveckla sin kompetens på området.
I den nya upplagan har program- och portföljhantering samt de agila arbetssätten fått större utrymme. Boken stödjer IPMA/PMI certifiering och har fått utmärkelsen Bästa läromedel på högskolenivå i företagsekonomi.Projektledning riktar sig till alla som arbetar med projekt, oavsett bransch och typ av projekt. Projektledning behandlar både projektmetodiken och ledarskapet på ett tydligt och begripligt sätt, vilket gör boken lätt att använda både som lärobok och som handbok vid praktiskt projektarbete eller certifiering. Projektledning beskriver skillnaderna och likheterna mellan den traditionella projektmetodiken och agila arbetssätt och hur man kan tillämpa båda i samma projekt. Projektledning behandlar även program- och portföljhantering, förändringsledning och organisationers projektmognad, vilket borde vara intressant för varje företagsledare och beslutsfattare med ansvar för hur verksamheten utvecklas och resurser utnyttjas. Bokens innehåll och terminologi är anpassade till PMI:s IPMA:s syn på projektledning. Projektledning har utsetts till ”Bästa läromedel på högskolenivå i företagsekonomi” – en bekräftelse på bokens pedagogiska upplägg och höga nivå.Projektledning har hunnit bli ett helt koncept. Som stöd till universitet, högskolor, utbildningsföretag och affärsskolor där boken används som kurslitteratur finns en övningsbok med tester och övningar, en generell projektmodell med mallar samt en hemsida med presentationsmaterial. Allt på svenska och engelska.Bo Tonnquist är föreläsare och konsult med lång operativ erfarenhet inom projektledning, verksamhetsutveckling och marknadsföring. Han hjälper företag och organisationer att utveckla och implementera projektorienterade arbetssätt med syfte att nå en lönsam och hållbar resursanvändning. Han var med och utvecklade certifiering av projektledare i Sverige och har varit medlem av ipma:s svenska certifieringsstyrelse.
Sanoma Utbildning 9789152312650 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789127088221
- Titel
- Bli en bättre coach och mentor
- Författare
- Henry Egidius
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 154 x 233 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I dag väljer allt fler personer, företag och organisationer coaching och mentorssamtal som metoder för utveckling och förändring. Det gäller inte enbart den enskilda medarbetarens fortbildning. Lika viktiga är metoderna i verksamhetsutvecklingen, som är beroende av självständiga och initiativrika människor. Genom att vara coach för en person eller ett team, eller mentor för en yngre kollega, hjälper du andra att ta tag i sin situation och att själva se nya möjligheter privat och i sitt arbetsliv. Och omvänt: med hjälp av en coach får du träning i att sätta upp egna mål, utforma en handlingsplan och genomföra den. Av mentorn får du stöd till att se klart på dig själv och alternativen som finns att gå vidare. Den här boken skiljer sig från de flesta andra inom området. Här förklaras tankegångarna och teorierna bakom metoderna och varför de passar så bra för lärande och kompetensutveckling i dagens samhälle. Boken ger också konkreta råd om hur du kan arbeta med coaching och mentorssamtal på ett mer systematiskt sätt. Boken vänder sig även till dig som vill utbilda dig till coach och mentor.
Natur & Kultur 1 9789127088221 -
Hur moderna organisationer fungerar
Häftad bok. Studentlitteratur. 3 uppl. 2008. 575 sidor.
Gott skick. En del sidor med färgpennemarkeringar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144047805
- Titel
- Hur moderna organisationer fungerar
- Författare
- Dag Ingvar Jacobsen - Jan Thorsvik
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 575 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 801 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken ger en grundlig introduktion till organisationsteorins mest centrala teman och aspekter. Texten är rik på exempel och stimulerar läsaren till att i teorins ljus reflektera över egna erfarenheter. Här betonas ett kritiskt perspektiv, granskning av det empiriska stödet för olika teorier och vad som kännetecknar fackdebatten kring dem. Boken kan också genom sina rika litteraturhänvisningar fungera som en god inledning till fördjupning inom ämnesområdet.
Genom sina båda tidigare upplagor har boken blivit Skandinaviens mest använda lärobok i organisationsteori. I denna reviderade tredje upplaga är ämnesinnehållet starkt uppdaterat, samtidigt som bokens uppskattade perspektiv har bevarats och den pedagogiska framställningen är ytterligare förbättrad. En grundläggande utgångspunkt är att betrakta organisationer som produktionssystem, eller som enheter som skall lösa olika uppgifter. Ämnespresentationen utgår från en helhetsmodell som ger en samlande översikt av vilka teman som tas upp och var de behandlas. Modellen fokuserar på organisationsmedlemmarnas beteende och de komplex av omständigheter som antas påverka detta beteende.
Studentlitteratur 3 9789144047805 -
Quality from customer needs to customer satis...
Pocketbok. Studentlitteratur. 1 uppl. 1994. 472 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144463316
- Titel
- Quality from customer needs to customer satisfaction
- Författare
- Bergman, Bo - Klefsjö, Bengt
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- English
Studentlitteratur 1 9144463316 -
Lära män leda kvinnor : En idébok om hur man...
Häftad bok. Natur & Kultur. 1 uppl. 1992. 140 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127029492
- Titel
- Lära män leda kvinnor : En idébok om hur man leder kvinnlig personal
- Författare
- Barbro Dahlbom-Hall
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 1992
- Omfång
- 140 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 198 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Om vi ska få fler kvinnor på chefsnivå är det männen, cheferna, som måste föra dem framåt i utveckling och karriär. Boken vänder sig lika mycket till kvinnorna, som måste inse att manliga chefer ofta har mycket liten kunskap om kvinnors verklighet i arbetslivet.
Natur & Kultur 1 9127029492 -
Wisdom of crowds - why the many are smarter t...
Pocketbok. Little, Brown Book Group. 2005. 320 sidor.
Gott skick. Bra skick, dock med en skada på framsidan och sen finns en Exlibris stämpel på insidan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0349116059
- Titel
- Wisdom of crowds - why the many are smarter than the few and how collective
- Författare
- James Surowiecki
- Förlag
- Little, Brown Book Group
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 320 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 126 x 195 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 250 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- In this landmark work, NEW YORKER columnist James Surowiecki explores a seemingly counter-intuitive idea that has profound implications. Decisions taken by a large group, even if the individuals within the group aren't smart, are always better than decisions made by small numbers of 'experts'. This seemingly simply notion has endless and major ramifications for how businesses operate, how knowledge is advanced, how economies are (or should be) organised and how nation-states fare. With great erudition, Surowiecki ranges across the disciplines of psychology, economics, statistics and history to show just how this principle operates in the real world. Along the way Surowiecki asks a number of intriguing questions about a subject few of us actually understand - economics. What are prices? How does money work? Why do we have corporations? Does advertising work? His answers, rendered in a delightfully clear prose, demystify daunting prospects. As Surowiecki writes: 'The hero of this book is, in a curious sense, an idea, a hero whose story ends up shedding dramatic new light on the landscapes of business, politics and society'.
Little, Brown Book Group 0349116059 -
ISO 9000 : den offensiva vägen
Inbunden bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 1994. 189 sidor.
Hyggligt skick. Skyddsomslag i hyggligt skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144397011
- Titel
- ISO 9000 : den offensiva vägen
- Författare
- Lindgren, Hans - Sandell, Bert
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
Studentlitteratur 2 9144397011 -
Småländska designklassiker 1900-1999
Inbunden bok. 2011.
ISBN 9916339014
Nära nyskick. Rak och ren utan namn eller slitage
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK9916339014 -
Lönsammare butik
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2010. 142 sidor.
Gott skick. Dekorerat kartonnage. Namnad. Överstrykningspenna har använts.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147089833
- Titel
- Lönsammare butik
- Författare
- Cohen, Eva
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 142 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 166 x 238 mm
- Vikt
- 419 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur förbättrar vi butikens lönsamhet? Det är en fråga som butikschefer och butiksanställda brottas med dagligen. Det självklara svaret är ju att sälja mer – men problemet är att då ökar ofta även kostnaderna. Därför har många managementmodeller gått ut på att se över och minska företagens kostnader. Den här boken väljer att fokusera på den andra – den roliga! – sidan, nämligen intäkterna. Här presenteras en framgångsrik modell som hjälper dig att öka butikens intäkter. Du får massor av tips, råd och konkreta exempel på vad du kan göra ute i butiken. Författaren visar också hur du kan lära känna dina kunder bättre, för att kunna tillmötesgå deras önskningar och behov. Då väljer de dig före konkurrenten.
Liber 1 9789147089833 -
Risk
Inbunden bok. Natur & Kultur Allmänlitteratur. 1 uppl. 2016. 216 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. PRESENTSKICK – I ABSOLUT NYSKICK.
Ett reportage om hur datorerna förändrade finansbranschen och hur svenska Pan Capital tjänade 4 miljarder på aktiemarknadens globalisering.
Pär Sandå var 26 år gammal när cheferna på Swedbank ställde in en ny dator på h läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127149687
- Titel
- Risk
- Författare
- Jacob Bursell
- Förlag
- Natur & Kultur Allmänlitteratur
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 216 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 147 x 218 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 410 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ett reportage om hur datorerna förändrade finansbranschen och hur svenska Pan Capital tjänade 4 miljarder på aktiemarknadens globalisering.
Pär Sandå var 26 år gammal när cheferna på Swedbank ställde in en ny dator på hans skrivbord. Den till synes oskyldiga burken rymde en elektronisk koppling till den nystartade svenska optionsbörsen. Året var 1991 och finansmarknaden var på väg att ömsa skinn för alltid.
Femton år senare gick Pär Sandå och hans vänner i täten för aktiemarknadens globalisering. Med kontor på tre kontinenter, och servrar utställda invid världens största börser, gjorde de en halv miljon affärer per dygn i fyrtio olika länder. Ändå var de bara som mest trettio personer. På vägen byggde de upp ett av Sveriges mest lönsamma företag någonsin.
Risk är en berättelse om en finansiell revolution och om entreprenörskap. Det är en rapp och underhållande historik över finansmarknaden skildrad genom svenskarna i Pan Capital, och en initierad skildring av hur finansmarknaderna exploderat i storlek och hur riskerna och sårbarheten för samhället ökat.
Jacob Bursell är journalist. Han har tidigare arbetat på Svenska Dagbladet och driver Fondpodden. Risk är hans första bok.
"På ett fängslande och inträngande sätt, och med ett lättillgängligt journalistiskt språk, presenteras ett globalt verksamt företag som levt sitt liv utanför massmedieljuset."
BTJ
Ur boken:
Pär Sandå hade lärt sig fördelen med att testa idéer skarpt, innan han ägnade dem någon större eftertanke. Det hade blivit en del av kulturen runt handlarbordet på banken, och blev tids nog den
bärande idén i det nya företaget. Vi började alltid med att förlora pengar snabbt, inom fem sekunder, säger han. "Och sen när vi hade förlorat lite pengar så undersökte vi vad som hade hänt". Ett beteende som på papperet möjligen framstod som planlöst betraktade de
gemensamt som ett generellt protokoll för långsiktig överlevnad. Som en råtta i en labyrint. "Du kör så det bara smattrar i väggarna, men till slut kommer du fram till osten. Det är inte sexigt, det blir inga Nobelpris, men det är effektivt", säger Pär Sandå.
Ytterligare författare: Bursell, Jacob
Ytterligare designers: Wickholm, Pär
Natur & Kultur Allmänlitteratur 1 9789127149687 -
Svensk Näringsliv i ord och bild Filfabriks A...
Inbunden bok. Svenskt Näringslivs förlag. 1940. 4 sidor.
Mycket gott skick. Stort format Fotoillustrerad
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSvenskt Näringslivs förlag -
Tulpanmani - terminshandel, finanskris och de...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 2001. 325 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177385616
- Titel
- Tulpanmani - terminshandel, finanskris och den åtråvärda tulpanlöken
- Författare
- Mike Dash
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 325 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 139 x 195 mm Ryggbredd 29 mm
- Vikt
- 498 g
- Språk
- Svenska
Telegram Bokförlag 1 9177385616 -
Miljardvallen – tio svenska företag om hur ma...
Häftad bok. Karl-Adam Bonniers stiftelse. 2016. 125 sidor.
ISBN 9789198376302
Nära nyskick. PRESENTSKICK.
Med boken MILJARDVALLEN vilL Forum för Global Business bidra till internationaliseringen av små och medelstora företag. I boken beskriver vi hur tio företag växt och blivit framgångsrika genom att gå på export. Företagen representerar olika läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKKarl-Adam Bonniers stiftelse 9789198376302 -
Nässjö Sparbank 1872-1932 Styrelse och revisi...
Häftad bok. 1932. 82 sidor.
Dåligt skick. ( sidor samt foton över styrelseledamöter och tjänstemän samt diagram. Omslaget är löst och trasig, Första sidan delvis lös inlagan i övrig är i bra skick … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Perfect M & As
Inbunden bok. Ecademy Press. 1 uppl. 2009. 217 sidor.
ISBN 9781905823635
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Engelsk text.
Oläst bok.
Hel och fin.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKEcademy Press 1 9781905823635 -
En liten bok om ledningsgrupper
Häftad bok. Type and Tell. 2019. 145 sidor.
Nära nyskick. Oläst bok.
Tummade pärmar.
Hel och fin.
Stående.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789176838495
- Titel
- En liten bok om ledningsgrupper
- Författare
- Söderfjäll, Stefan
- Förlag
- Type and Tell
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 145 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 105 x 160 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 149 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En liten bok om ledningsgrupper handlar om de grupper som har ansvar för hela eller delar av organisationer. Den har sin huvudsakliga grund i forskning och sammanfattar på ett kortfattat och praktiskt tillämpbart sätt vad som kännetecknar välfungerande ledningsgrupper och vad man kan göra för att hjälpa dem att fungera bättre. Den kan med fördel läsas av personer som själva ingår i ledningsgrupper såväl som av dem som hjälper ledningsgrupper att utvecklas.
Type and Tell 9789176838495 -
Den nya affärsredovisningen
Häftad bok. Liber. 21 uppl. 2018. 384 sidor.
Gott skick. Utgallrad biblioteksbok. Inlaga i fint skick, pärmen har bruksslitage. Bilagor medföljer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147127986
- Titel
- Den nya affärsredovisningen
- Författare
- Arvidson, Per
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 384 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 940 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den nya affärsredovisningen (DNA) är Sveriges äldsta och mest använda redovisningsbok med marknadens starkaste pedagogiska upplägg, och den vägleder studenten genom hela lärprocessen. Både lärare och studenter uppskattar hur grunderna i redovisning successivt byggs på med nya utmanande redovisningsområden.
Läs mer
Serien består av fyra delar (köps separat): en huvudbok, en övningsbok, ett separat lösningshäfte samt ett digitalt övningsmaterial.
Det digitala övningsmaterialet är en fristående produkt som kommer hösten 2022 och ger studenten möjlighet att öva på och utveckla grundläggande förmågor inom redovisningsområdet, exempelvis genom begreppsträning och grundläggande kontering. Samtliga uppgifter i övningsmaterialet är självrättande.
Nyheter i upplaga 22
I den senaste upplagan har framförallt övningsboken och lösningarna moderniserats, genom att exempelvis lösningarna kompletterats med kommenterande text. Detta underlättar självstudier.
Ett viktigt område som uppdaterats är det som berör kassaflödesanalysen. Dessutom har ett genomgående hållbarhetsperspektiv integrerats.
Om författarna
Per Arvidson är lärare och forskare vid Företagsekonomiska institutionen vid Ekonomihögskolan, Lunds universitet och konsult i Blueberryhill Management Consulting.
Thomas Carrington är professor vid Åbo akademi och docent vid Stockholms universitet. Thomas forskar huvudsakligen inom extern redovisning och revision.
Gustav Johed är lärare och forskare vid Stockholms universitet. Gustav undervisar främst i externredovisning och forskar om redovisningens roll i bolagsstyrning.
Isabella Nordlund är doktorand vid Handelshögskolan i Stockholm och har dessförinnan under flera år undervisat i affärsredovisning vid Stockholms universitet.
Liber 21 9789147127986 -
Svindlande affärer
Inbunden bok. Bokförlaget DN. 2000. 337 sidor.
Gott skick. Skyddsomslag i gott skick. L-525
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175883597
- Titel
- Svindlande affärer
- Författare
- Lindstedt, Gunnar
- Förlag
- Bokförlaget DN
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 337 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 163 x 235 mm Ryggbredd 29 mm
- Vikt
- 740 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- De behövde varken rånarhuva eller automatvapen. När några välklädda män gick in på Barclays bank i London i juni 1997 kunde de med enkla elektroniska överföringar plundra börsföretaget Trustor på närmare 500 miljoner kronor.Det här är den otroliga men sanna berättelsen om en av de största ekonomiska skandalerna i svensk historia. En excentrisk engelsk lord och hans flitigt champagnedrickande rådgivare lyckades lura topparna i svenskt näringsliv.Långt från lyxkryssarna på Rivieran sitter journalisten och författaren Gunnar Lindstedt och kommer ett brott på spåren. De svindlande affärerna tog några sekunder att genomföra och åratal för rättvisan att reda ut.Välskrivet, spännande och mycket personligt skildrar han jakten på de försvunna miljonerna och hur en väl genomförd ekohärva bit för bit avslöjas och får sin upplösning.Gunnar Lindstedt mottog Stora Jounalistpriset 1998 för sitt avslöjande av Trustoraffären i Svenska Dagbladet
Bokförlaget DN 9175883597 -
Att bli med aktier
Inbunden bok. TBV Förlag Stockholm. 1989.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. L-524
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKTBV Förlag Stockholm -
I svenska hjärtans djup, en bok om brevbäring...
Inbunden bok. Posten Brev.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Utg av Posten Brev. 1992 ej ISBN, troligen gåva t personal o VIPkunder
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKPosten Brev -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789180060172
- Titel
- Perspektiv
- Författare
- Gyllenhammar, Pehr G.
- Förlag
- Bazar Förlag
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 238 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 142 x 220 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 410 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det är femtio år sedan Pehr gav ut sin första bok. I sin nya bok tittar han nu tillbaka på ett halvt sekel som innehållit fantastiska framsteg men också en utveckling som oroar. Pehr delar med sig av sin syn på tillståndet i världen, vilka erfarenheter och insikter det har givit honom och slutsatser han har dragit. Med kapitelrubriker som humanism, diplomati, dialog, allianser, organisation och integritet ger Pehr oss perspektiv på världen och tillvaron.
Bazar Förlag 9789180060172 -
NÖHRA : coachande ledarskap i världsklass
Inbunden bok. Coach2coach. 1 uppl. 2015. 106 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163775185
- Titel
- NÖHRA : coachande ledarskap i världsklass
- Författare
- Kull, Magnus
- Förlag
- Coach2coach
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 106 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 140 x 220 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 294 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Coachande ledarskap i världsklass.
Hur gör man för att prestera så bra som möjligt? Hur gör man något enkelt och effektivt? Hur når man framgång?
I den här boken får du reda på skillnaden som gör stor skillnad - nämligen vad man ska fokusera på. Författarna Kjell Enhager och Magnus Kull har själva framgångsrikt använt NÖHRA-modellen i sitt arbete med såväl ungdomar och toppidrottare som stora globala företag. Ta del av deras enkla modell som tusentals människor världen över använder för att nå sina bästa resultat.
Kjell Enhager och Magnus Kull driver tillsammans coach2coach, Skandinaviens ledande utbildningsföretag inom coachning och NLP. I över tjugo års tid har de coachat individer och företag att både utvecklas, må bra och presterad bättre. NÖHRA-modellen är en av grunderna i deras arbete.
Coach2coach 1 9789163775185 -
Din ekonomi : Så klarar du kriser och tryggar...
Inbunden bok. Bookmark Förlag. 2023.
Nyskick. Förlagsny. Oläst. /// EXPERTERNA TIPSAR: SÅ TAR DU DIG GENOM KRISEN
Äntligen en ekonomibok som kan förklara hur privatekonomin hänger ihop med världsekonomin och som tar hänsyn till ålder och kön.
DIN EKONOMI förklarar hur världsekonomi och politisk läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189585423
- Titel
- Din ekonomi : Så klarar du kriser och tryggar framtiden
- Författare
- Åhrman, Shoka
- Förlag
- Bookmark Förlag
- Utgivningsår
- 2023
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 143 x 218 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 484 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- EXPERTERNA TIPSAR: SÅ TAR DU DIG GENOM KRISENÄntligen en ekonomibok som kan förklara hur privatekonomin hänger ihop med världsekonomin och som tar hänsyn till ålder och kön. DIN EKONOMI förklarar hur världsekonomi och politiska beslut hänger ihop med din egen ekonomi. Boken vägleder dig genom livets olika skeden och visar hur omvärlden ger effekter i din egen plånbok. Din ekonomi ger svar på hur du ska tänka kring pension, krypto och bostadsköp, hållbarhet och familjejuridik. Ska du starta eget? Vilka effekter får skatterna på din ekonomi? Hur påverkar ränteläget bostadsmarknaden och bolagen där du äger aktier? Din ekonomi är en bok för alla åldrar och livssituationer och den vänder sig både till dig som redan kan en del om ekonomi och till dig med nyvaknat intresse.Klas Eklund är känd som ekonomisk rådgivare åt tidigare regeringar och som författaren till den klassiska kursboken Vår ekonomi. Shoka Åhrman har lång erfarenhet inom finansbranschen och är ständigt aktuell i media där hon ger råd som sparekonom och strateg. Båda är framstående ekonomer och folkbildare, men Klas är man, född i Sverige på 50-talet och Shoka är kvinna, född i Iran på 80-talet. Genom att kombinera mikro- och makroekonomi med personliga perspektiv förklarar de samhällsekonomi så att läsaren ska kunna styra sin egen ekonomi.
Bookmark Förlag 9789189585423 -
Building Distinctive Brand Assets
Inbunden bok. Oxford University Press. 2018. 186 sidor.
Gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Bok och skyddsomslag har lättare utvändiga hanteringsspår/småmärken/nötningar. Inlagan är fin.
"Building Distinctive Brand Assets is for anyone with a brand logo, font or colour scheme, and is essential reading for those who have wondered if (or have b läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780190311506
- Titel
- Building distinctive brand assets
- Författare
- Romaniuk, Jenni
- Utgivningsår
- 2018
- Språk
- English
- Baksidestext
- This book is for anyone with a brand. It is a book about future-proofing your brand's identity. It will help you set up a long-term strategy to build Distinctive Assets, and tell you what you need to do to protect them. Do you want to get better at branding? You'll learn which strategies and actions work, as well as which ones don't, to help you take advantage of opportunities and avoid minefields. Building Distinctive Brand Assets is for anyone with a brand logo, font or colour scheme, and is essential reading for those who have wondered if (or have been told) it's time for a change. Readers will learn how to set up a long-term strategy to build a strong brand identity, and how to make use of knowledge, metrics and management systems in order to build and protect a brand's Distinctive Assets. Building Distinctive Brand Assets is divided into three sections that capture the processes involved in brand asset creation, implementation and ongoing management. The first section is focuses on strategy, and covers how Distinctive Assets are created and their role in a broader brand equity building. The second section covers measurement approaches, and how to use and interpret key metrics. The third section delves into the strengths and weaknesses of different types of assets and introduces the idea of a Distinctive Asset palette. This section also outlines how to set up a Distinctive Asset management system to provide an early warning system to identify potential threats before they evolve into major issues.
Oxford University Press 9780190311506
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn