Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Skolämnen i digital förändring - En medieekologisk undersökning

Skolämnen i digital förändring - En medieekologisk undersökning

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2014. 284 sidor.

Nära nyskick. Titel Skolämnen i digital förändring - En medieekologisk undersökning Författare Erixon, Per-Olof Förlag Studentlitteratur AB Utgivningsår 2014 Omfång 284 sidor Bandtyp Häftad Vikt 424 g Språk Svenska Baksidestext Den digitala kulturen påverkar skolan på många sätt. Vad händer till exempel när skolans undervisning i allt högre grad står under inflytande av en digital mediekultur? Medier är inte bara neutrala kanaler för information utan påverkar vad vi kan se och hur vi kan se det. Det får konsekvenser för undervisningens innehåll och form. De sociala relationerna i skolan förändras.

Denna bok berättar utifrån ett forskningsprojekt om de förändringar som sker och vilka möjligheter det öppnar för. Författarna återger och analyserar hur lärare och elever i de tre skolämnena svenska, musik och bild på högstadiet uppfattar och förhåller sig till de förskjutningar som sker i respektive skolämne när digitala medier alltmer integreras i undervisningen. Boken erbjuder ett medieekologiskt sätt att tänka kring medier i skolans undervisning och vänder sig till blivande och verksamma lärare samt rektorer.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789144092690
Titel
Skolämnen i digital förändring - En medieekologisk undersökning
Författare
Erixon, Per-Olof
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2014
Omfång
284 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
424 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Den digitala kulturen påverkar skolan på många sätt. Vad händer till exempel när skolans undervisning i allt högre grad står under inflytande av en digital mediekultur? Medier är inte bara neutrala kanaler för information utan påverkar vad vi kan se och hur vi kan se det. Det får konsekvenser för undervisningens innehåll och form. De sociala relationerna i skolan förändras.

Denna bok berättar utifrån ett forskningsprojekt om de förändringar som sker och vilka möjligheter det öppnar för. Författarna återger och analyserar hur lärare och elever i de tre skolämnena svenska, musik och bild på högstadiet uppfattar och förhåller sig till de förskjutningar som sker i respektive skolämne när digitala medier alltmer integreras i undervisningen. Boken erbjuder ett medieekologiskt sätt att tänka kring medier i skolans undervisning och vänder sig till blivande och verksamma lärare samt rektorer.