Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Hur vi lär: Synligt lärande och vetenskapen om våra lärprocesser

Hur vi lär: Synligt lärande och vetenskapen om våra lärprocesser

Häftad bok. Natur & Kultur Läromedel. 1 uppl. 2014. 414 sidor.

Nära nyskick. Inga överstrykningar eller anteckningar i texten. Titta gärna på mina andra annonser, samma frakt oavsett antalet böcker ni köper.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789127138568
Titel
Hur vi lär
Författare
Hattie, John
Förlag
Natur & Kultur Läromedel
Utgivningsår
2014
Omfång
425 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
170 x 240 mm Ryggbredd 25 mm
Vikt
710 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Boken Hur vi lär. Synligt lärande och vetskapen om våra lärprocesser bygger vidare på professor John Hatties imponerande forskningsöversikt Synligt lärande om vad som påverkar elevers studieresultat. Tillsammans med Gregory Yates beskriver Hattie hur hur våra lärprocesser går till. Några av de frågeställningar som tas upp i Hur vi lär är t.ex. lärares personlighet, hur kunskap lagras och effekterna av kognitiv belastning, återkopp­lingens betydelse, tänka snabbt och tänka långsamt, multitasking och myter om hur människor lär sig.
Hur vi lär består av tre delar – Lärande i klassrummet, Lärandets grunder, och Känn dig själv. I de första delarna redogör John Hattie och Gregory Yates för de kognitiva byggstenarna för kunskapsin­hämtning och den sista delen utforskar betydelsen av självförtroende och självkännedom i lärprocessen. I anslutning till varje kapitel finns instuderingsfrågor och rekommendationer för vidare läsning.
Hur vi lär riktar sig till lärare och lärarstuderande, men även till skolledare, föräldrar, studenter och andra som vill veta mer om vetenskapen om våra lärprocesser.

Hur vi lär är utförlig, aktuell och försedd med mängder av referenser. Den är viktig inte minst med tanke på de omfattande diskussionerna i Sverige f.n angående bl. a. elevernas resultat samt lärarnas situation och status. Ulf Viklund, BTJ-häftet nr 9 2015