Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
Tillämpad kommunikationsvetenskap

Tillämpad kommunikationsvetenskap

Häftade böcker. Studentlitteratur AB. 3 uppl. 2008. 339 sidor.

Hur tillämpas kommunikationsvetenskapliga kunskaper inom företag, offentliga institutioner och organisationer? Vilka erfarenheter från yrkesfältet är betydelsefulla för akademiska studier av organisationers kommunikation? Var står forskningen på området? Det är centrala frågor för denna bok som ger en introduktion till ämnesområdet planerad/strategisk kommunikation och public relations.
Kommunikation har blivit en viktig dimension av företagande och förvaltning. Professionell hantering av information och relationen med omvärlden får allt större betydelse för framgångsrika organisationer. Kommunikativ förmåga uppmärksammas allt mer som en avgörande faktor för ledning av alla typer av organisationer.
Boken söker förena de akademiska och yrkesmässiga erfarenheterna på området. Den behandlar såväl klassisk teoribildning och sedvanliga metoder som nya forskningsrön och utvecklingstendenser i branschen. Boken har ett processperspektiv med inriktning på analys-, planerings- och strategimomenten i informationsarbetet. Massmediekontakter, kriskommunikation och informatörsyrket behandlas dessutom specifikt. Framställningen inleds med två översikter om kommunikationsteori och organisationskommunikation med relevans för ämnesområdet.
Tillämpad kommunikationsvetenskap lämpar sig som lärobok i universitets- och högskoleutbildning i medie- och kommunikations-vetenskap och i kurser om planerad kommunikation och public relations. Den lämpar sig även väl för teoretisk fortbildning av yrkesverksamma inom informationsbranschen.
Den tredje upplagan av denna bok med sin unika koppling mellan teori och praktik innebär en aktualisering av forskning och kunskaper inom PR- och informationsområdet. Nya fall och exempel presenteras genomgående.

Förlagsfakta

ISBN
9789144049045
Titel
Tillämpad kommunikationsvetenskap
Författare
Larsåke Larsson
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2008
Omfång
339 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
478 g
Språk
Svenska