Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Integrerad organisationslära

Integrerad organisationslära

Häftad bok. Studentlitteratur. 9 uppl. 2010. 474 sidor.

Mycket gott skick. Dekorerat kartonnage. Namnteckning.

Organisationslära är den samlade kunskapsmassa som hjälper oss att beskriva, analysera, förstå och förändra organisationer. Den innehåller teorier om olika slags organisationer och om olika aspekter av vad som sker i organisationer, alltifrån enskilda individers motivation och beteende till organisationers syfte och roll i samhället. Gemensamt för alla organisationer är att skapa värde för sina intressenter och denna bok, Integrerad organisationslära, handlar om just detta, värdeskapande organisering.

Bokens perspektiv på organisering är holistisk och integrerad. Med utgångspunkt i den teoretiska basen utformas och integreras affärsmodell, strategi, organisation, styrning och ledning för att uppnå ett hållbart värdeskapande. Utformning och integration vägleds av organisationsteoretiska kunskaper och praktiska erfarenheter, vilket gör boken användbar såväl i undervisning som när organisationer önskar lösa affärs- och organisationsproblem.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789144033945
Titel
Integrerad organisationslära
Författare
Lars H Bruzelius - Per-Hugo Skärvad
Förlag
Studentlitteratur
Utgivningsår
2004
Omfång
474 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
1086 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Detta heltäckande standardverk har med åren blivit en mycket använd bok såväl på universitet och högskolor som i företag och andra organisationer. Boken ger en helhetsbild av organisationslärans utveckling och praktiska tillämpning samt kombinerar teori och praktik, främst beträffande organisationers effektivitet och förnyelse.
I denna helt reviderade och omstrukturerade nionde upplaga framhävs affärsidéns centrala roll i organisationen. Utifrån den affärsidébaserade organisationsteorin diskuteras organisationens mål, strategier samt sociala dimensioner med individ, team och kultur som tongivande begrepp i organisationer. Läs mer om boken på studentlitteratur.se