Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Den synliga förskolan

Den synliga förskolan

Häftad bok. Lärarförlaget. 1 uppl. 2019. 115 sidor.

Mycket gott skick. 21*15 cm, understrykningar med blyerts förekommer

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789188149411
Titel
Den synliga förskolan
Författare
Lundström, Martina
Förlag
Lärarförlaget
Utgivningsår
2019
Omfång
115 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
148 x 210 mm Ryggbredd 9 mm
Vikt
240 g
Språk
Svenska
Baksidestext
För att förskolan ska utvecklas behövs det en tydlig riktning i arbetet. När alla drar åt samma håll gör det stor skillnad för barnen, samtidigt som det leder till en mer hållbar arbetsmiljö. I Den synliga förskolan visar Martina Lundström hur förskole­organisationer kan hitta en gemensam väg. Grunden läggs genom att på allvar diskutera till synes enkla frågor: Vad är en förskola bra för? För vem behöver den finnas?Vad är egentligen "bra kvalitet"? Boken baseras på Martina Lundströms erfarenheter som pedagogista och pedagogisk handledare inom förskolan. Teori varvas med praktiska exempel på hur utvecklingsarbete kan bedrivas. Den synliga förskolan riktar sig framför allt till rektorer och andra ledare, men är en värdefull guide för alla arbetslag som vill skapa en förskola där alla barn har goda förutsättningar att utvecklas och lära. Martina Lundström är förskollärare, pedagogista och pedagogisk rådgivare. Hennes första bok, Det synliga barnet, utkom 2016 och blev snabbt en stor framgång. "Varje förskola måste formulera sin övertygelse om vad såväl barn som samhälle bäst behöver, annars riskerar förskolan att bli antingen en vindflöjel i mätningarnas tidevarv eller en stenstod. I boken ger [Martina Lundström] både teoretisk underbyggnad och praktiska arbetsmetoder för det arbetet."
- Peter Fowelin, Tidningen Chef & Ledarskap, 29 aug 2019 Innehåll: Prolog1. Den olikvärdiga förskolan 2. Att leda in i förändring 3. Det idéburna ledarskapet 4. Från mission till vision 5. Variationer inom läroplanens ram 6. Verksamhetsidén 7. Att dokumentera förändringn 8. Reflektionens betydelseEpilogLitteratur