-
Äntligen vardag! : älska måndagar och uppnå d...
Inbunden bok. Strawberry Förlag. 1 uppl. 2020. 204 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189057005
- Titel
- Äntligen vardag! : älska måndagar och uppnå dina mål
- Författare
- Stordalen, Petter A.
- Förlag
- Strawberry Förlag
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 204 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 153 x 206 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 410 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ett liv består av i genomsnitt 30 295 dagar. De allra flesta av dem är vardagar. Likväl lever vi människor för helgerna.I sin nya bok berättar Petter Stordalen om vad som har gjort honom till en av Nordens mest framgångsrika entreprenörer och företagsledare. Han är övertygad om att livets mening inte är det som händer i helgen, utan det som sker i vardagen. Det är måndagen som är dagen för att skapa, förändra och bygga drömmar.Med hjälp av egna erfarenheter och aktuell forskning ger Petter Stordalen dig sina tio bästa tips för att lyckas i vardagen. Vad är hemligheten bakom succén? Varför lönar det sig att vara naiv? Hur får du turen att hitta just dig? Och hur kan du sova dig till att bli multimiljonär?
Strawberry Förlag 1 9789189057005 -
Sluta sälja - bli köpbar : om konsten att hjä...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2009. 156 sidor.
Gott skick. Nött omslag, understrykningar förekommer, några hundöron
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170053580
- Titel
- Sluta sälja - bli köpbar : om konsten att hjälpa kunder att köpa
- Författare
- Ahrnell, Britt-Marie
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 156 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 415 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är något så ovanligt som en bok om försäljning skriven ur kundens perspektiv. För första gången i denna typ av böcker får kunden komma till tals och det är genom kundens tankar och uppfattningar som slutsatser dras om god försäljningsteknik.
Liber 1 9789170053580 -
Att hantera misskötsel : handbok för chefer
Inbunden bok. Liber. 2 uppl. 2010. 127 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147096329
- Titel
- Att hantera misskötsel : handbok för chefer
- Författare
- Frick, Georg
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 127 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 310 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är misskötsel på arbetsplatsen? Hur bemöter man det som chef och vilka följder kan bli aktuella? Här klargörs för dig som chef de vanligaste frågorna och de vanligaste varianterna av misskötsel.
Läs mer
Hur hanterar man anställda som slarvar med arbetstiderna, har allvarliga problem med att samarbeta eller är onyktra på arbetstid?
De flesta chefer tvingas förr eller senare hantera medarbetare som missköter sig. Den här boken visar både vad du som chef kan göra i förebyggande syfte och hur du bör agera när misskötseln väl är ett faktum. Här får du svar på de mest angelägna frågorna: Vad är att betrakta som misskötsel och inte? När finns det grund för uppsägning? Vilka rättigheter och skyldigheter har man som arbetsgivare?
Med den här boken i handen kan du undvika de vanligaste fallgroparna och öka dina chanser att göra rätt från början.
Om författarna
Georg Frick är personalvetare och verksam som konsult på Long och Partners AB och har i många år arbetat med lönefrågor som utbildare, rådgivare, förhandlare och konsult.
Liber 2 9789147096329 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9780273776208
- Titel
- Operations Management
- Förlag
- Pearson
- Utgivningsår
- 2013
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- English
Pearson 9780273776208 -
I huvudet på Michael Porter : guide till Port...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 200 sidor.
Gott skick. Understrykningar förekommer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147098170
- Titel
- I huvudet på Michael Porter : guide till Porters centrala tankar om strategi för konkurrenskraft
- Författare
- Magretta, Joan
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 278 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Michael Porter, professor vid Harvard Business School, är kanske världens främste auktoritet inom modernt tänkande om strategi och konkurrenskraft. Han har en unik position – bland akademiker är han den mest citerade forskaren inom både nationalekonomin och företagsekonomin, och hans idéer tillämpas sedan flera decennier tillbaka av chefer och ledare över hela världen.Michael Porter, professor vid Harvard Business School, är kanske världens främste auktoritet inom modernt tänkande om strategi och konkurrenskraft. Han har en unik position – bland akademiker är han den mest citerade forskaren inom både nationalekonomin och företagsekonomin, och hans idéer tillämpas sedan flera decennier tillbaka av chefer och ledare över hela världen.
Läs mer
För alla som sysslar med strategiskt arbete utgör Porters ramverk den grund som man måste behärska. Men att ta sig an hans arbete är inte lätt, och var ska man börja? Den här boken, skriven med Porters fulla samarbete, är en koncis och lättillgänglig sammanfattning av och guide till Porters centrala tankar om strategi för konkurrenskraft.
Joan Magretta använder sin breda erfarenhet till att aktualisera och överföra Porters insikter till praktiska sammanhang. ”I huvudet på Michael Porter” vänder sig i första hand till ledare och chefer, och till deras rådgivare. Det är inte i första hand en bok om hur man ska göra utan snarare om hur man kan tänka, en bok som hjälper läsaren att känna igen en bra (eller dålig) strategi och att se skillnad på en hållbar strategi och den senaste managementflugan.
Om författarna
Joan Magretta, M.B.A., är verksam på Institutet för strategi och konkurrenskraft vid Harvard Business School. Hon har arbetat med Michael Porter under två decennier, inte minst i egenskap av redaktör för Harvard Business Review. Hon var tidigare managementkonsult på Bain & Co och har även skrivit boken “What Management Is”.
Under hela sin karriär har Magretta alltid tyckt att Porters arbete varit till stor hjälp när man vill skapa sig en bild av en situation. Varför är detta företag, på denna marknad, framgångsrikt eller misslyckat? Varför har denna organisation fastnat i ett förnöjsamt tillstånd med undermåliga prestationer? De skulle kunna prestera bättre; de borde prestera bättre. Vad är problemet?
Liber 1 9789147098170 -
CFO Insights: Enabling High Performance Throu...
Inbunden bok. John Wiley & Sons. 1 uppl. 2006.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Språk: Engelska
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780471770831
- Titel
- CFO Insights: Enabling High Performance Through Leading Practices for Finan
- Författare
- C. Cristian Wulf
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2006
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 500 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 1 9780471770831 -
This is lean - resolving the efficiency parad...
Häftad bok. Rheologica Publishing. 2012. 172 sidor.
Mycket gott skick. Språk: Engelska
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198039306
- Titel
- This is lean - resolving the efficiency paradox
- Författare
- Ahlstrom, Par
- Förlag
- Rheologica Publishing
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 172 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 136 x 208 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 340 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Lean is the most widespread management philosophy of our time and is currently present in every industry, yet the concept is still vaguely defined and widely misunderstood. This is Lean - Resolving the efficiency paradox has been translated from Swedish to English, Danish, Norwegian, Finnish, Polish, French and Chinese and has sold over 160.000 copies since its launch in 2012. By using clear, concise language and insightful examples, the book has brought greater clarification to the essence of lean and revolutionized top-executives and employees understanding of what lean actually is. The book also introduces the idea of the efficiency paradox, which claims that organisations' understanding of "true efficiency" is incorrect. It suggests that when organisations focus too much on utilising resources efficiently - the traditional and most common form of efficiency - it tends to lead to an increase in the amount of work there is to do. Consequently, the more organisations try to be efficient (being busy), the more inefficient they will actually become (taking care of non-value adding but necessary work). This is Lean addresses how to resolve this paradox.
Rheologica Publishing 9789198039306 -
Lyft luren - bli framgångsrik : om kalla samt...
Inbunden bok. Lava Förlag. 1 uppl. 2017. 167 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188529299
- Titel
- Lyft luren - bli framgångsrik : om kalla samtal och telefonskräck
- Författare
- Bromée, Henrik
- Förlag
- Lava Förlag
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 167 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 155 x 215 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 390 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ingen gillar att avvisas, misslyckas eller uppfattas som jobbig
Att dessutom medvetet utsätta sig för risken gång på gång förefaller som dårskap och något som de allra flesta undviker i möjligaste mån. Samtidigt är de mest framgångsrika affärsmännen och entreprenörerna mästare på att initiera kontakt och etablera relationer på nolltid, relationer som leder till affärer och skapar resultat.
Lyft luren : nå framgång handlar om det mest fruktade momentet inom all försäljning och företagande; det som får vuxna män och kvinnor att svettas, hitta på undanflykter och be på sina bara knän att slippa genomföra i det kalla samtalet.
Är du entreprenör, aspirerande författare, säljare, arbetar med välgörenhet eller söker du helt enkelt ett jobb, men tvekar att ta det första steget mot dina drömmars mål? Att lyfta på luren och ringa det där första samtalet.
I boken Lyft luren : nå framgång tar författaren dig igenom olika metoder, mentala förberedelser, och konkreta tips för att våga ringa. Metoderna är grundade på egna erfarenheter och ett antal inspirerande berättelser från framgångsrika personer som Johan Staël von Holstein, Therese Albrechtson och Johan Wendt.
Lava Förlag 1 9789188529299 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789163110412
- Titel
- Gerillaföretagaren
- Författare
- Ekberg, Stefan
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 368 sidor
- Bandtyp
- Storpocket
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är Sveriges mest sålda bok om hur små företag kan göra för att synas utan att det kostar pengar, det som kallas gerillamarknadsföring (över 50 000 företagare har redan läst den).
För att följa med i tiden har boken har uppdaterats fem gånger - varje gång med nya smarta metoder som hjälper ditt företag att synas och tjäna mer pengar.
Boken passar dig som har ett eget företag eller jobbar som marknadsansvarig på ett mindre företag och behöver nya konkreta idéer om hur ni ska nå ut till nya och gamla kunder med hjälp av det som kallas gerillamarknadsföring.
OBS: Glöm inte att läsa längre ner på den här sidan och se vad andra företagare och vad tidningarna tycker om boken
Det här är vad du får lära dig:
Om kunder
* Över 100 konkreta saker som gör att du behåller dina kunder.
* Över 100 konkreta sätt att skaffa nya kunder.
* Hur du får kunderna att bli dina vänner för livet.
* Hur du konkret skapar en positiv känsla kring ditt företag.
* Hur du får kunderna att bli dina bästa säljare.
* Hur du hanterar besvärliga kunder.
* Hur du får betalt av de mest krångliga kunder.
* Hur du säljer mer till dina nuvarande kunder.
* Hur du får in kunder i butiken.
Att sälja - Även om du hatar det
* 10 sätt att göra säljsamtalet behagligt.
* 100 vanliga misstag du inte längre behöver göra i ditt företag.
* Hur du gör avslut i säljsituationer på ett bekvämt sätt.
* Hur du säljer via telefonen.
* Marknadsföringslagen - hur fungerar den. Vad får du och vad får du inte göra.
Annonsering/ säljbrev
* Hur du gör lyckad adresserad direktreklam.
* Hur du gör annonser som säljer.
* Hur du skriver säljbrev som garanterat blir lästa - från rubrik till P.S.
* Vad du ska tänka på när du annonserar.
* Hur du får en 25.000 kronors-annons för 4.000 kronor.
Positionering - dvs vad kunder förknippar ditt företag med
* Profilering -allt från visitkort till gåvor på ett planerat sätt.
* Hur du investerar i konkurrensfördelar.
* Hur du gör en effektiv marknadsplan.
* Hur du gör en marknadsundersökning som inte kostar en enda krona.
* Hur du skapar en vinnande nisch på en stenhård marknad.
Internet för gerillaföretagare
* Hur du gör en effektiv hemsida som kunderna kommer tillbaka till.
* Hur du marknadsför ditt företag på internet på ett nytt sätt.
* Hur du använder mail effektivt.
* Hur du skapar ett nyhetsbrev som ger dig kunder och som låter dig behålla de gamla.
* Hur du startar din egen internetbutik.
Omvärld
* Hur du spionerar på konkurrenter.
* 85 konkreta tips för gerillaföretagare.
* Hur du får kunder av dina konkurrenter.
* Hur du bevakar dina konkurrenter och dig själv.
* Hur du får reda på vad som händer innan det är för sent.
Media
* Hur du skapar en intressant historia kring ditt företag.
* Hur du närmar dig journalister och när du ska göra det.
* Hur du får uppmärksamhet för ditt företag i media.
* Reklamkupper - så här gör du - konkreta exempel.
* ....Och mer.
OBS - Vi levererar snabbt - oftast har du din bok inom två dagar.
Så här säger några läsare om boken
Schack matt - så mycket för så lite :-)
Per Sydäng, Despec Sweden AB
Boken har gett mig massor av idéer om hur jag bäst marknadsför mitt företag. Boken är lättbegriplig och ärlig. Samtidigt uppmanande vilket gör att varje gång jag slår igen boken känner jag mig supertaggad att ta itu med nya utmaningar!
Fredrik Nygren, Hej Golfare!
Tips och idéer som vidgar mina vyer och som ger mig tips att ge vidare till mina kunder.
Elisabeth Lundahl, ALMI Företagspartner Gotland AB
Första boken jag köpte. En första inkörtsport för att komma igång med att driva ett företag. Finns många bra teorier som man även kan använda sig av i föreningslivet.
Linda Schoultz, Lokatts musikturné
Boken har hjälpt mig att se marknadsföring på ett nytt sätt som också innebär att det inte alltid måste kosta så mycket.
Martin Spolander, Kukkolaforsen Turist & Konferens AB
"Om man har en uppfattning om att "marknadsföring är nog viktigt, men hur i hela världen gör man??. Var börjar man och är det inte väldigt dyrt?" Då ska man läsa Gerillaföretagaren och låta sig läras, inspireras och få mod."
Caroline Göransson, LRF Konsult
Gerillaföretagaren har hjälpt oss att tänka i nya banor och våga tänka annorlunda. Den uppmuntrar till en ny, positiv sorts aggressivitet."
Charlotta Jansson VIP Kids AB
"Gerillaföretagaren" förklarar det självklara kring företagande. Jag gick från att anta till att veta. Att utgå ifrån kundens syn, kundens fördelar och inte på hur häftig mitt företag eller jag själv är Alla företagare, inte bara småföretagare då många idéer skulle kunna fungera minst lika bra för storföretag, som är intresserade av att vidareutvecklas."
Jesper • Anhede - reklam & information
"Boken är en bibel i att nåt med begegränsade medel! Alla företagare borde sova med den under kudden."
Fishbowl Företagsreklam
"Geniala tips till både mig själv och kunder om billiga och effektiva sätt att marknadsföra småföretag"
Mats Böllner, Bildskapare Böllner
"Boken sätter sprätt på fantasin, konkret, rolig och toppenbra när jag behöver nya infall"
Eva Jonzon, emzo friskvård
"Boken bekräftar något som jag själv var införstådd med som kan ge företaget det lilla extra som sticker ut från mängden. Den ger massor med tips man kan använda, förädla eller omforma till sitt eget företag och sina egna förutsättningar"
JS Trädgård & Allservice
"Boken har givit mig motivation. Varje gång man har behövt en katalysator till sin uppfinningsrikedom har denna bok aldrig svikit."
SEO IT Sverige
"Boken har lärt oss att tillämpa gerillamarknadsföring i praktiken, Vi hade verktygen själva och strategierna fångade vi in genom att använda boken i utbildningsyfte."
Contact Center i Boxholm AB
"Boken har lärt oss att bli bättre på att använda våra marknadsföringspengar."
The Production Office
"Konkreta tips och råd som vi redan dagen eftger att boken levererades använde oss av. Det vi gjorde har inte bara gett nya infallvinklar - det har gett oss större intäkter. Dessutom mera kreativitet, roligare företagsmöten och en spark därbak."
Myrgårda HB
"Suverän att ha som uppslagsverk inför projekt och marknadsföring"
Tommy Carlsson, Team Manager
"Den gjorde det väldigt jobbigt! Att det finns så många sätt att nå ut. Det var nog bättre förr. *smile*"
jangan dabla design thinking
"Den här boken har givit mig ALLT! Det var den boken som fick mig att våga starta företaget."
Team WellNEss SprayTan & Aloe-Vera
"Ovärderlig i början (3 år sedan) av min verksamhet och är det fortfarande. Min bibel."
Decidir Ulf Jonson
"Fantastiska modiga tips, som jag har använt och haft glädje av minsann! Fick genast flera nya kunder i samband med att jag utökade mitt verksamhetsområde i en ny stad där ingen kände mig."
Jennie Finkelstein, Finkelstein Form
"Konkreta och enkla tips om hur man snabbt och med små medel kan marknadsföra sitt företag. Jag finner att jag ofta vänder mig till boken för att hämta inspiration och energi."
Thomas Eriksson, Bredbandsgruppen AB
Bokförlaget Redaktionen i Sthlm 9789163110412 -
Organisationslärande : från kunskap till komp...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2012. 315 sidor.
Gott skick. Överstrykningar färekommer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144073941
- Titel
- Organisationslärande : från kunskap till kompetens
- Författare
- Filstad, Cathrine
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 471 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kunskap och kompetens är avgörande för organisationers utveckling, förändringsförmåga, innovationskraft och konkurrensduglighet. För att på detta sätt bli en framgångsrik organisation måste en stark lärandekultur skapas.
Organisationslärande visar poängen med att organisationer utvecklar bra arenor för lärande och praxis på arbetsplatsen. Boken ger en översikt över centrala teorier inom organisationslärande och kunskap i organisationer. Författaren lyfter fram att kunskap och kompetens är förankrade i konkreta situationer, där aktörerna sägs vara kompetenta om de löser arbetsuppgifterna på ett bra sätt. Individuellt lärande måste därför ses i relation till deltagande och praxis snarare än att individ och organisation behandlas var för sig.
Boken vänder sig till studenter inom beteendevetenskap medinriktning på lärande och organisationsutveckling och passar därmed exempelvis på kurser i företagsekonomi, pedagogik och på personalvetarprogram.
Studentlitteratur AB 1 9789144073941 -
Utopister och samhällsomdanare : stora ekonom...
Inbunden bok. SNS Förlag. 2 uppl. 2006. 352 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185355419
- Titel
- Utopister och samhällsomdanare : stora ekonomiska tänkares liv och idéer
- Författare
- Heilbroner, Robert L
- Förlag
- SNS Förlag
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 352 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 488 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En bästsäljande klassiker! Heilbroner binder samman så vitt skilda tänkare som Adam Smith och Karl Marx; temat är det som är gemensamt för olika idéer - att försöka förstå ett kapitalistiskt samhälle.
Denna titel har tidigare givits ut av SNS förlag men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
SNS Förlag 2 9789185355419 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789186406141
- Titel
- Finansiell strategi och styrning
- Författare
- Hallgren, Örjan
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
6 9789186406141 -
Vad ska man med moral till i näringslivet?
Inbunden bok. Ekerlids. 1 uppl. 1996. 92 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188594969
- Titel
- Vad ska man med moral till i näringslivet?
- Författare
- Wickbom, Ulf red
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 92 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 224 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 302 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Wickbom, Ulf red
Ekerlids 1 9789188594969 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144000725
- Titel
- Externredovisning : anpassad till nya årsredovisningslagen
- Författare
- Sandin, Alf
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
9789144000725 -
Economy of experiences
Häftad bok. European Centre for the Experience and Transformation Economy. 3 uppl. 2012. 335 sidor.
ISBN 9789081922005
Mycket gott skick. Språk: Engelska
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKEuropean Centre for the Experience and Transformation Economy 3 9789081922005 -
Så blir du en börsvinnare på Internet
Inbunden bok. Täby : Lilla e ; Bromma : Nordnet. 2006.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197406888
- Titel
- Så blir du en börsvinnare på Internet
- Författare
- Wilke, Björn - Sandén, Weje - Malmqvist, Peter - Jansson, Roger - Berglin, Jan - Berglin, Maria - Nordnet
- Förlag
- Täby : Lilla e ; Bromma : Nordnet
- Utgivningsår
- 2006
- Språk
- Svenska
Täby : Lilla e ; Bromma : Nordnet 9789197406888 -
Att organisera kommuners ledning! : att fören...
Häftad bok. Bokförlaget Nya Doxa. 2006. 211 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789157804792
- Titel
- Att organisera kommuners ledning! : att förena svårförenliga institutioner!
- Författare
- Arnell, Sven-Inge
- Förlag
- Bokförlaget Nya Doxa
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 211 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 171 x 241 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Arnell, Sven-Inge
Ytterligare författare: Jonsson, Leif
Bokförlaget Nya Doxa 9789157804792 -
Den enkla vägen hitta tillgångarna som gör di...
Häftad bok. Sterners Förlag. 1 uppl. 2019. 202 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198552812
- Titel
- Den enkla vägen hitta tillgångarna som gör dig rik
- Författare
- Hernhag, Marcus
- Förlag
- Sterners Förlag
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 202 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 130 x 200 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 228 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Så mycket mer än aktier. Aktier är den klart mest populära tillgången för långsiktigt sparande. Bortsett från det usla bankkontot. Men det finns så mycket mer att välja bland. En portfölj med olika tillgångsslag kan ge dig bättre avkastning till mindre svängningar och lägre risk. Helt enkelt ett tryggare sparande. Det handlar om räntebärande värdepapper som obligationer och räntefonder, reala tillgångar som skog, infrastruktur (telenät, energi mm), fastigheter där din bostad är en del, råvaror som olja, basmetaller, guld och vete. Och mer. Marcus Hernhag, som redan skrivit fem storsäljande aktieböcker, tar nu ett bredare grepp. Han hjälper dig att skapa en portfölj som inte enbart består av aktier utan är kryddad med andra tillgångar. En bra kombination, som kan ge dig ett rikare liv.
Sterners Förlag 1 9789198552812 -
Get Started in Shares: Trading for the First-...
Häftad bok. Ft Pr. 2013. 268 sidor.
ISBN 9780273771227
Mycket gott skick. Språk: Engelska
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKFt Pr 9780273771227 -
Tillämpad makroekonomi
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 5 uppl. 2013. 120 sidor.
Gott skick. Lätt rullskadad, lite fläckar på baksidan av omslag.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144092522
- Titel
- Tillämpad makroekonomi
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 120 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 184 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nationalekonomin brukar delas upp i två huvuddelar: mikroekonomi och makroekonomi. Inom mikroekonomin studerar man ekonomins grundläggande byggstenar, nämligen de enskilda hushållens och företagens beslut. Inom makroekonomin har man ett mer övergripande perspektiv; där studerar man de stora aggregaten, som arbetslöshet, tillväxt, ränta och inflation.
Det är inom dessa områden som den politiska diskussionen är som hetast i dag. Varför är arbetslösheten så hög? Hur sköter Riksbanken sitt arbete egentligen? Varför svänger räntorna och växelkurserna så mycket? Och varför är inkomstfördelningen så ojämn? Syftet med Tillämpad makroekonomi är att på ett enkelt och lättfattligt sätt presentera nationalekonomernas syn på dessa frågor. I denna femte upplaga av boken är alla kapitel omarbetade och uppdaterade, och några av dem är helt omskrivna.
Studentlitteratur AB 5 9789144092522 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789170277870
- Titel
- Bokslutsanalys
- Författare
- Lundén, Björn
- Förlag
- Björn Lundén Information
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 216 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 228 mm Ryggbredd 16 mm
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- BOKSLUTSANALYS är boken för alla som vill lära sig läsa, förstå och tolka information från bokslut och årsredovisningar. Här beskrivs utförligt hur man gör olika slags analyser. Vi gör en praktiskt inriktad genomgång av bokslutets olika delar. Vi går även igenom skillnaderna mellan bokslut i olika företagsformer, nyckeltalsanalys, konkurrentbevakning, företagsvärdering, datoriserad analys mm.
Ur innehållet:
Bokslutet post för post
Bokslutsanalys i olika företagsformer
Balans- och resultaträkning
Kontrollbalansräkning
Anläggningstillgångar
Omsättningstillgångar
Det egna kapitalet
Värderingsregler
Nyckeltalsanalys
Rörelsekapitalet
Lönsamhet
Finansiell ställning
Budgetering och målstyrning
Konkurrentanalyser och branschjämförelser
Kassaflöden
Trendanalyser
Finansieringsanalys
Företagsvärdering
Björn Lundén Information 9789170277870 -
People at work : gestalt methodology and mana...
Häftad bok. BoD. 2014. 156 sidor.
Mycket gott skick. Språk: Engelska
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175698748
- Titel
- People at work : gestalt methodology and management
- Författare
- Marmgren, Lars
- Förlag
- BoD
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 156 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 221 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- This is a book about cooperation, about people at work.
Today, most organizations are based on a command and control management philosophy assuming that people need to be individually stimulated and directed in order to cooperate. That management philosophy tends to fragmentize our organizations and reduce people at work to human resources.
But as human beings, cooperation is in our very nature and doing what we experience as meaningful energizes us. If we build on those facts, organizations can be both effective and human. This way of working can be achieved if we get better at creating collective gestalts, at accepting our mutual interdependencies and at handling the dilemmas of work and life together.
Gestalt Methodology and Gestalt Management support that way of regarding people at work.
BoD 9789175698748 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
-
Håller den svenska modellen? : arbete och väl...
Häftad bok. Norstedts Akademiska Förlag. 1 uppl. 2006. 274 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172274471
- Titel
- Håller den svenska modellen? : arbete och välfärd i en globaliserad värld
- Författare
- Magnusson, Lars
- Förlag
- Norstedts Akademiska Förlag
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 274 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 409 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det har saknats en koncist och översiktligt skriven sammanfattning av trenderna inom dagens arbetsliv och välfärd. I "Håller den svenska modellen?" förklarar Lars Magnusson den snabba samhällsutvecklingen och sätter in den i sitt historiska sammanhang.
Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Norstedts Akademiska Förlag 1 9789172274471 -
Varför vissa lyckas : en enkel bok om ledarsk...
Häftad bok. Krusell 11. 1 uppl. 2013. 160 sidor.
Gott skick. Nött omslag
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163740244
- Titel
- Varför vissa lyckas : en enkel bok om ledarskap
- Författare
- Krusell, Tor
- Förlag
- Krusell 11
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 142 x 190 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Krusell, Tor
Krusell 11 1 9789163740244 -
JA! 2012: Sveriges främsta inspiratörer om hu...
Inbunden bok. Soderpalm Publishing. 2012. 128 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187093173
- Titel
- JA! 2012: Sveriges främsta inspiratörer om hur du blir lycklig
- Författare
- Söderpalm, Max
- Förlag
- Soderpalm Publishing
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 153 x 215 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 344 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- När var du lycklig senast?
Alla är vi olika. Därför blir vi lyckliga av olika saker.
För någon finns lyckan i kärleken till en hund. För någon annan handlar lycka om att förverkliga sina drömmar. För en tredje är lycka att svara JAAA på en fråga som kan förändra hela livet.
Detta är den tredje JA-boken. Den är skriven av elva fantastiska inspiratörer som berättar om sin syn på lycka och ger dig konkreta tips på vad du kan göra för att bli ännu mer lycklig. Om du låter dig inspireras av deras texter har du alla möjligheter att själv skapa lycka i ditt eget liv.
15 kronor per såld bok går till The Chiparamba Foundation, som hjälper barn i södra Afrika som blivit föräldralösa på grund av aids. Chiparamba använder fotboll som ett sätt att nå barnen för att utbilda dem om hiv och aids och skapa hopp för framtiden.
Soderpalm Publishing 9789187093173 -
Management 3.0 : leading Agile developers, de...
Häftad bok. 2019.
Mycket gott skick. Språk: Engelska
Lättare bruksslitage på omslag, inlagan finInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780321712479
- Titel
- Management 3.0 : leading Agile developers, developing Agile leaders
- Författare
- Appelo, Jurgen
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and index.
Why things are not that simple -- Agile software development -- Complex systems theory -- The information-innovation system -- How to energize people -- Basics of self-organization -- How to empower teams -- Leading and ruling on purpose -- How to align constraints -- The craft of rulemaking -- How to develop competence -- Communication on structure -- How to grow structure -- Landscape of change -- How to improve everything -- All is wrong, but some is useful.
9780321712479 -
Porrkungen : den osannolika historien om ett...
Pocketbok. Fischer & Co. 1 uppl. 2009. 458 sidor.
Gott skick. Nött omslag, gulnad inlaga
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185183647
- Titel
- Porrkungen : den osannolika historien om ett svenskt porrimperium
- Författare
- Sjöberg, Thomas
- Förlag
- Fischer & Co
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 458 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 180 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 230 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi svenskar talar med stolthet om våra stora multinationella företag. Volvo, Ericsson och Ikea har gjort Sverige känt och respekterat i den globala ekonomin. Om ett av dessa stora företag talar vi inte lika gärna, trots att det är världsledande i sin bransch, trots miljontals nöjda kunder och trots att det är extremt lönsamt porrimperiet Private.
Berth Milton senior skapade i mitten av sextiotalet det mest kända varumärket i branschens historia. 1990 tog hans son, Berth Milton junior, över och utvecklade med exempellös framgång det lilla familjeföretaget till en börsnoterad internationell koncern. Med hjälp av kändisar, banker, revisorer, finansmän och mediehus gav han porren ett respektabelt ansikte.
Men historien om den högt värderade aktien handlar också om en kamp utan nåd mellan far och son, om utpressning, infekterade rättstvister, kriminella mc-gäng, skatteflykt och om den utstuderade rekryteringen av unga modeller.
Thomas Sjöbergs bok om de svenska porrkungarna skildrar en av de mest kontroversiella företeelserna i vår samtid.
THOMAS SJÖBERG är journalist och författare. Han har under många år publicerat uppmärksammade personporträtt i tidningar som Café, Scanorama, Intrig och Nöjesguiden. Han har också skrivit en rad uppmärksammade böcker, bland andra Ingvar Kamprad och hans Ikea och Barnflickan i Knutby.
Fischer & Co 1 9789185183647 -
Mänskligt ledarskap
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2014. 176 sidor.
Gott skick. LÄttare bruksslitage på omslag. Övre del av sida fuktskadad genom boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147116584
- Titel
- Mänskligt ledarskap
- Författare
- Odell, Kelly
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 153 x 217 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 330 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kellys huvudtes är att det inte går att bortse från den mänskliga faktorn och därför inte heller att leva upp till idealet av hur en bra ledare ska vara. Någon lär ha sagt: "Om du gör samma sak två gånger är en av dem fel." Därför finns inga quick fix-lösningar och därför duger inga gör så här-manualer.
Istället för att ge pekpinnar och exakta lösningar vill Kelly bidra till ett bättre förhållningssätt för ledare. Innehållet är upplagt runt 10 budord som ska ses som ett sätt att tänka, en riktning att följa. Det handlar mer om hur än vad – hur vi tänker runt människor, värderingar, motivation, makt och relationer.
Alla som vill bli bättre ledare kan också bli det. Med den här boken får du en bättre förståelse för den terräng du ska navigera i – men du måste själv välja målet och vägen dit. Framgång handlar inte om att vara perfekt och att alltid göra rätt, utan om att acceptera sin mänsklighet och utgå ifrån ett antal sunda förhållningssätt. Då kan du nå verklig framgång. Och bli fullständig i din ofullständighet.
Om författaren
Kelly Odell är amerikanen som efter prästutbildning i USA och ekonomutbildning i Sverige gjorde kometkarriär med positioner som chef för Telia Mobile och försäljningsdirektör på Volvo Personbilar. Han har av Veckans Affärer utsetts till en av Sveriges mest inflytelserika invandrare. Idag arbetar Kelly som föreläsare och utbildare inom ledarskap, förändring och motivation. Utifrån sin egen erfarenhet och det bästa från forskningen ger han här en uppfriskande syn på ledarskap.
Liber 1 9789147116584 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147096343
- Titel
- Företagsekonomi 100 Faktabok
- Författare
- Skärvad, Per-Hugo
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 488 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 1040 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Företagsekonomi 100 är en grundläggande lärobok i företagsekonomi som presenterar företagsekonomis kärna, och ger en heltäckande introduktion till ämnet. Den 19:e upplagan kopplar ihop företagsekonomi med företagens pågående digitaliserings- och hållbarhetsarbete.
I serien Företagsekonomi 100 ingår en faktabok och en övningsbok med tillhörande lösningar. (Köps separat.)
Läs mer
Företagsekonomi 100 Faktabok
Den 19:e upplagan av Företagsekonomi 100 lämpar sig för den som i första hand vill skaffa sig grundläggande kunskaper i företagsekonomi. De pedagogiska idéerna som bokens innehåll vilar på är främst att
- innehållet koncentreras till den företagsekonomiska kärnan,
- framställningen av innehållet passar studerande vid universitet och högskolor såväl som studerande vid yrkeshögskolor och företagsinterna utbildningar,
- läromedlet behandlar moderna sätt att tänka kring, analysera och fatta företagsekonomiska beslut,
- teori och praktik kombineras genom att principiella resonemang och praktisk problemlösning kopplas samman.
Företagsekonomi 100 Övningsbok med lösningar
I den 19.e upplagan är övningsbokens uppgifter uppdaterade och till flera kapitel har ytterligare uppgifter lagts till. Uppgifterna är av varierande typ:
- Instuderingsfrågor
- Diskussionsuppgifter (till vissa kapitel)
- Tillämpningsuppgifter med lösningar
Om författarna
Per-Hugo Skärvad är docent i företagsekonomi och verksam vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet.
Liber 15 9789147096343
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn