-
Kazimir Malevitj på Ryska museet
Inbunden bok. Palace Edition. 1 uppl. 1999. 450 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i gott skick. Mycket välskött bok. Skyddsomslaget är lätt slitet. Inga anteckningar eller liknande.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187340673
- Titel
- Kazimir Malevitj på Ryska museet
- Författare
- Malevič, Kazimir Severinovič - Adén, Hans Gunnar - Basner, Jelena - Petrova, Evgenija Andreevna - Dorochov, Vladimir - Gloukharev, Evgeni - Gosudarstvennyj Russkij muzej (Sankt Petersburg)
- Förlag
- Lidingö : Millesgården [i samarbete med] Palace Ed
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Statliga ryska museet/Millesgården
Li:S
På titels. : Palace Editions
Palace Edition 1 9789187340673 -
Allt gjort - och tid att leva
Inbunden bok. Affärslitteratur. 2005. 224 sidor.
Nära nyskick. Några små märken på omslaget men mycket fint i övrigt. Inga anteckningar eller understrykningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187744396
- Titel
- Allt gjort - och tid att leva
- Författare
- Mark Forster
- Förlag
- *Affärslitteratur
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 144 x 216 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 390 g
- Språk
- Svenska
Affärslitteratur 9789187744396 -
Sekularism ifrågasatt
Häftad bok. Tro & tanke : Svenska kyrkans forskningsråd . 1992. 218 sidor.
Gott skick. Lite kantstött i ena hörnet, aningens gulnat men utan anteckningar eller andra märken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKTro & tanke : Svenska kyrkans forskningsråd -
Människan bakom maskinen : ledarskap för en r...
Inbunden bok. Västsvenska Industri- & Handelskammaren. 1 uppl. 2008. 150 sidor.
Nära nyskick. Mycket fin bok utan märken eller anteckningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197606936
- Titel
- Människan bakom maskinen : ledarskap för en resurseffektiv produktion
- Författare
- Joachim Briggert - Fredrik Marcus
- Förlag
- Västsvenska Industri- & Handelskammaren
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 150 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 215 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En organisation som ständigt ska bli bättre måste också förändras kontinuerligt. För att tillvarata den potential som finns i verksamheten krävs motiverade medarbetare som engagerar sig i förbättringsarbetet.
Det har länge saknats en brygga mellan traditionell ledarskapslitteratur och böcker om resurseffektiv produktion. Människan bakom maskinen sammanlänkar dessa båda perspektiv.
Vilket uppdrag har du som chef i att skapa en organisation som är verkligt resurseffektiv? Hur påverkar ditt ledarskap dina medarbetares vilja att utveckla företaget till dess fulla potential
Västsvenska Industri- & Handelskammaren 1 9789197606936 -
Den nya marknadsföringen faktabok
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 1995. 280 sidor.
Hyggligt skick. Lite gulnade sidor och inlagan har några märken efter gem. Inga understrykningar. Omslaget något kantstött (se bild).
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9123014768
- Titel
- Den nya marknadsföringen fakta
- Författare
- Flodhammar, Åke
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1995
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 469 g
- Språk
- Svenska
Liber 1 9123014768 -
Marknadsförnyelse : en bok om verktygen för k...
Inbunden bok. Göteborg : IHM. 1 uppl. 1990. 102 sidor.
Gott skick. Lite tråkig utsida med grå fläckar (se bild) men fin bok i övrigt. Inga anteckningar, hundöron eller liknande.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9186460218
- Titel
- Marknadsförnyelse : en bok om verktygen för kontinuerlig utveckling av produkter och marknader
- Författare
- Dahlgren, Göran - Szatek, Aleksander - Good, Bengt
- Förlag
- Göteborg : IHM
- Utgivningsår
- 1990
- Språk
- Svenska
Göteborg : IHM 1 9186460218 -
Business to business : kampanjplanering, mark...
Häftad bok. Göteborg : IHM läromedel. 1 uppl. 1985. 261 sidor.
Gott skick. Boken är fin och utan anteckningar eller hundöron. Omslaget är något kantstött i hörnen (se bild).
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9186460269
- Titel
- Business to business : kampanjplanering, marknadstaktik och reklam för producentvaror och professionella tjänster
- Författare
- Gustafsson, Conny - Hedberg, Tomas - Institutet för högre marknadsföringsutbildning
- Förlag
- Göteborg : IHM läromedel
- Språk
- Svenska
Göteborg : IHM läromedel 1 9186460269 -
Försäljning - Myror kan fånga elefanter
Inbunden bok. EQP Förlag. 1 uppl. 2012. 148 sidor.
Mycket gott skick. Mkt välvårdad bok utan anteckningar eller hundöron. Lamineringen på omslaget har svaga märken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198008500
- Titel
- Försäljning - Myror kan fånga elefanter
- Författare
- Johansson, Magnus
- Förlag
- EQP Förlag
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 148 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 376 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- VILL DU BLI BÄTTRE PÅ ATT SÄLJA? Ja, då skall du läsa denna bok. Boken ger dig verktyg, modeller och konkreta råd för att du skall lyckas med
din försäljning.
Du får verktyg för att utveckla de personliga egenskaper som
de allra bästa säljarna har.
Du får veta vad forskningen säger om hur kunder fattar beslut.
Du får konkreta tips kring hur du förbättrar ditt säljresultat.
Boken är skriven för dig som är egenföretagare, säljare, marknadsansvarig, säljchef eller VD. För dig som är intresserad av att bli en bättre säljare
oavsett vilken titel du har. Boken ger dig verktyg som gör att du kan få den riktigt stora kunden.
Magnus Johansson är utbildare och föreläsare inom områdena försäljning, motivation och personlig utveckling. Magnus har en unik förmåga att träna
och motivera den enskilde individen till att nå resultat utöver det vanliga. Han har lång erfarenhet av att strukturera och leda arbetet med komplexa affärsprocesser.
EQP Förlag 1 9789198008500 -
Blue Ocean Strategy - Skapa nya marknader uta...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2005. 248 sidor.
Mycket gott skick. Mycket fint och välvårdat exemplar utan anteckningar eller liknande. Lamineringen på omslaget är något skrapat.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147075560
- Titel
- Blue Ocean Strategy - Skapa nya marknader utan konkurrens
- Författare
- Kim, W. Chan
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 248 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 498 g
- Språk
- Svenska
Liber 1 9789147075560 -
Relationsmarknadsföring: Från 4 P till 30 R
Inbunden bok. Liber. 3 uppl. 2002. 384 sidor.
Mycket gott skick. Inga anteckningar, understrykningar eller hundöron i boken som är välvårdad. Lite svaga skrapmärken på omslagets laminering.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147063970
- Titel
- Relationsmarknadsföring: Från 4 P till 30 R
- Författare
- Gummesson, Evert
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 384 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 710 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Relationsmarknadsföring är ett modernt alternativ till traditionell amerikansk marketing management. Läs Gummessons nyskapande bok som har blivit en kultbok bland marknadsförare. Den tredje upplagan av denna klassiker fångar de senaste årens utveckling inom CRM och one-to-one. E-business och e-relationen har fått ökat utrymme. Bokens främsta styrka ligger i att den ger en helhetsbild och sätter in RM i hela företagets management. Den har fått pris som Årets marknadsföringsbok av Sveriges Marknadsförbund.
Liber 3 9789147063970 -
CSR: En fluga eller konsten att tjäna mer pen...
Häftad bok. Kerasos. 1 uppl. 2009. 96 sidor.
Nära nyskick. Danskt band. Boken är oläst. Omslaget har några små märken.
I boken får du lära dig mer om CSR och hur du kan använda det i din egen verksamhet. Det handlar om samhällsansvar - och möjlighet att tjäna mer goda pengar. … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197570831
- Titel
- CSR: En fluga eller konsten att tjäna mer pengar
- Författare
- Sofia Cerne
- Förlag
- Master Management
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 96 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 145 x 219 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 265 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- INNEHÅLLSFÖRTECKNING
1. VAD ÄR CSR?
2. CHECKLISTA
3. VARFÖR CSR?
4. HISTORIK
5. VARFÖR CSR JUST NU?
6. DET ÄR LÖNSAMT!
7. HUR OCH VEM SKA GÖRA DET VEMS ÄR ANSVARET?
8. I PRAKTIKEN
9. INRESSENTERNA, PÅVERKA ELLER PÅVERKAS?
10. EXEMPEL PÅ CSR-AKTIVITETER
11. EXEMPEL DÄR CSR LETT TILL MER OCH FLER AFFÄRER
12. INKÖPARENS ROLL
13. STEG FÖR STEG MOT EN CSR-STRATEGI
14. KOMMUNIKATIONEN
15. REDOVISNINGAR, KODER OCH REGLER
Sagt om boken och författaren
Den här boken är jätteviktig, Sofia!
VD medelstort företag i IT-branschen
Bra blandning av teori och praktik VD mindre internationellt bolag
Sofia gör CSR konkret och begripligt Soloföretagare
Sofia Cerne har specialiserat sig inom personligt ledarskap och entreprenörskap, med en fil.kand från Uppsala universitet. Hon har tidigare skrivit och gett två böcker, Det goda livet och Etik och värderingar i företagsamhetens tjänst.
Hon äger och driver företaget Kerasos och har erfarenhet som styrelseledamot från ett antal olika områden och arbetar som rådgivare på NyföretagarCentrum Nacka Värmdö Tyresö. Hon är grundare och fd VD för Entreprenörskapsstiftelsen Drivhuset vid Uppsala universitet. Hon har arbetat i flera afrikanska länder med utvecklingsfrågor, i sitt första företag i början av seklet ägnade hon sig åt framför allt näringslivssamverkan och utveckling, samt CSR frågor.
Kerasos 1 9789197570831 -
För evigt hästtjej
Inbunden bok. Fantasi & Fakta. 1 uppl. 2021. 96 sidor.
Nära nyskick. Mkt fint och oläst exemplar.
För evigt hästtjej sammanfattar de bästa tipsen för nyblivna hästägare, sådana som har ridit några år och för dem som vill veta hur det är att äga en häst. Här får du tips på allt från dess att du börjar tänka på att skaff läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188489227
- Titel
- För evigt hästtjej
- Författare
- Semberg, Karin
- Förlag
- Semberg Ledarskap AB
- Utgivningsår
- 2021
- Omfång
- 96 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 11 x mm
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- För evigt hästtjej sammanfattar de bästa tipsen för nyblivna hästägare, sådana som har ridit några år och för dem som vill veta hur det är att äga en häst. Här får du tips på allt från dess att du börjar tänka på att skaffa häst till det är dags att ta avsked.
Karin Semberg har ridit i mer än femtio år. Trots att gården hon bor på och hästarna hon äger innebär ett extra halvtidsjobb – utöver vardagen som ledarskapskonsult – är det här livet som hon har valt och behöver. Det här är hennes bok om kärleken till hästarna.
Recensioner
En bok för den "som vill ta klivet från lektionsridning till att köpa en egen häst, eller kanske till och med en liten hästgård. En sådan bok behövs verkligen, för det klivet är gigantiskt. [...] Ridläror och böcker om hästskötsel går det tjugo på dussinet, men här får läsaren svar på andra väl så viktiga frågor."
– Nathalie Dumon Nance, BTJ-häftet nr 24, 2021
"Här får du lära dig hur hästar tänker och fungerar samt hur du som ryttare får hästen att må bra så att den kan utvecklas."
– Gustaf Nyblaeus, ryttare med lång erfarenhet av tävlingar och inridning av unghästar
"Personligt, klokt och mycket varmt. Här har du en bok som förklarar hur du gör ditt hästägarliv enklare och mycket roligare."
– Eva Netterberg, ordförande Ridskolornas Riksorganisation
"Karin Semberg har en låååång erfarenhet av hästen som sällskapsdjur i ridning och körning framförallt och koncist och välformulerat delar hon med sig av erfarenheterna, ibland dyrköpta och alltid både tidskrävande och kostsamma."
– LS, Tranås-Posten, 17 november 2021
Fantasi & Fakta 1 9789188489227 -
Svenssons svindlande affärer : snilleblixten...
Inbunden bok. Fantasi & Fakta. 1 uppl. 2017. 202 sidor.
Nyskick. Vi har i Sverige ett exempel på makalöst entreprenörskap och det är skapandet av Kolmårdens djurpark. Parkens grundare Ulf Svensson och Per Frankelius vid Linköpings universitet går i den här boken på djupet med djurparkens historia. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188489050
- Titel
- Svenssons svindlande affärer : snilleblixten som räddade Kolmården
- Författare
- Svensson, Ulf
- Förlag
- Fantasi & Fakta
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 202 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 210 x 270 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 1000 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det finns många historier om innovation och entreprenörskap som fascinerar. Steve Jobs Apple eller Richard Bransons Virgin är exempel. Men varför hoppa över ån efter vatten? Vi har i Sverige ett exempel på makalöst entreprenörskap och det är skapandet av Kolmårdens djurpark. Parkens grundare Ulf Svensson och Per Frankelius vid Linköpings universitet går i den här boken på djupet med djurparkens historia.
Historien om djurparken bjuder på dramatik som innovativa finansieringslösningar, äventyr i Alperna för att realisera linbanan, lansering av högteknologisk mjölkgård för att visa människor hur en lantgård funkar och få isbjörnar på halsen utan att ha någon anläggning för dem.
Varför gjordes allt detta? Det hade egentligen inte mycket med vilda djur att göra. Nej, motivet var att skapa ekonomisk utveckling i en bygd som var på fallrepet. Kolmårdens kommun var under 1960-talet en av Sveriges svagaste. Utflyttningen var stor, företag försvann, inga flyttade dit och framtidstron var borta. Mitt i allt detta fick Ulf Svensson sin snilleblixt: Varför inte bygga ett fritidsområde med djurpark?
Drömmen blev verklighet. Lokalsamhället fick nytt liv. Parken blev ett mönsterexempel för djurparker i andra länder. Men hur kunde en sådan storslagen vision realiseras? Hur gick det till att finansiera projektet? Och vilka drivkrafter låg bakom det hela egentligen?
Man kan se fallet Kolmården som ett mönsterexempel på destinationsutveckling, som ett exempel på kreativt entreprenörskap, som ett företag inom de gröna näringarna, som ett typexempel på samhällsentreprenörskap och på många andra sätt. Men kanske är Kolmården allra mest intressant som ett exempel på innovativ process.
I boken beskrivs hur det gick till när Ulf Svensson lyckades realisera sin vision.
Fantasi & Fakta 1 9789188489050 -
Silicon Valley-modellen : lärdomar från värld...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2016. 237 sidor.
Gott skick. Ca fem markeringar i marginalen, två vikta hundöron, små märken på omslaget.
Den här boken presenterar en ny managementmodell som utvecklats parallellt med informationsteknologins utveckling och som under de senaste åren förfinats av innovativa global läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147122240
- Titel
- Silicon Valley-modellen : lärdomar från världens mest innovativa företag
- Författare
- Steiber, Annika
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 237 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken presenterar en ny managementmodell som utvecklats parallellt med informationsteknologins utveckling och som under de senaste åren förfinats av innovativa globala företag som Google, Facebook, LinkedIn, Twitter och Tesla Motors – i Silicon Valley, Kalifornien.
Boken ger spännande inblickar i hur dessa dynamiska företag agerar för att ständigt skapa innovationer och för att överleva i en allt mer snabbföränderlig värld. De företag som kan skapa och behålla en starkt entreprenöriell ådra och som snabbast och bäst kan hantera förändringar, parallellt med en hög operativ effektivitet, har bäst möjlighet att möta utmaningarna i en global digitaliserad innovationsekonomi.
Sagt om boken
"Författarna Annika Steiber och Sverker Alänge arbetar som forskare vid Chalmers och är bland annat verksamma inom start up-världen. Deras erfarenhet från fältet samt existerande litteratur ligger till grund för den här boken. I Silicon Valley-modellen gör de en djupdykning i den miljö som gjort många nya företag med bas i Silicon Valley i USA framgångsrika. Utmaningar i den globalt snabbt föränderliga ekonomin vi befinner oss i och ett ständigt pågående innovationsarbete diskuteras, liksom vad som förenar dessa företag och hur man kan dra nytta av lärdomarna i alla typer av organisationer. Boken är intressant för de som studerar entreprenörskap, organisation och ledarskap men även för de som själva är entreprenörer eller leder företag. Inspirerande och gediget arbete som kan vara till stor hjälp för den som vill utveckla sitt företag." Moa Långbergs, lektör, BTJ-häftet nr 1, 2017.
Om författarna
Annika Steiber är tekn.dr från Chalmers tekniska högskola. Hon har 18 års erfarenhet av att leda såväl startup-företag som större företag inom high-tech-sektorn. Idag är hon Managing Director på Berkeley Research Group samt grundare av och vd för svenska bolaget Innoway, ett företag med missionen att utveckla ny vetenskap inom området Management och Organisation.
Sverker Alänge är docent vid institutionen för teknikens ekonomi och organisation vid Chalmers tekniska högskola. Hans forskningsintresse är hållbara innovations- och förändringsprocesser inom företag och innovationssystem, entreprenörskap och hållbar affärsutveckling.
Liber 1 9789147122240 -
The Book Of Business Awesome / The Book of Bu...
Inbunden bok. John Wiley & Sons. 1 uppl. 2012. 240 sidor.
Gott skick. Skyddsomslag saknas. Välskött bok med några märken på de vita pärmarna och skyddsomslaget saknas. Bilden från försättsbladet.
Boken är på engelska.
UnAwesome is UnAcceptable. The Book of Business Awesome is designed as two short books put together one read from the fro läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781118315224
- Titel
- The Book Of Business Awesome
- Författare
- Stratten - Scott
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 164 x 236 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 471 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 1 9781118315224 -
Six rules for brand revitalization
Inbunden bok. Pearson Education Inc. 2013. 218 sidor.
Gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Pärmen något smutsig, skyddsomslaget mycket fint.
Boken på engelska.
Are you responsible for reinvigorating your brand to achieve enduring profitable growth? Or for keeping your still-strong brand from fading in relevance and value? This extraordi läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780136043317
- Titel
- Six rules for brand revitalization [Elektronisk resurs]
- Författare
- Light, Larry - Kiddon, Joan
- Förlag
- Pearson Education Inc
- Utgivningsår
- 2017
- Språk
- English
Pearson Education Inc 9780136043317 -
Ledarskap i offentlighet : allt kommer att gr...
Inbunden bok. Fantasi & Fakta. 1 uppl. 2020. 95 sidor.
Nära nyskick. Välskött, oläst bok.
Det finns ingen särskild utbildning för att bli politiker eller chef i offentlig förvaltning. Samtidigt ställer sådana uppdrag krav på kunskaper om ledarskap, medierelationer, mötesteknik med mera. Boken belyser och ger de kunskap läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188489203
- Titel
- Ledarskap i offentlighet : allt kommer att granskas
- Författare
- Rundgren, Jörgen
- Förlag
- Fantasi & Fakta
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 95 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 215 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 280 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det finns ingen särskild utbildning för att bli politiker eller chef i offentlig förvaltning. Samtidigt ställer sådana uppdrag krav på kunskaper om ledarskap, medierelationer, mötesteknik med mera. Boken belyser och ger de kunskaper som behövs för chefer eller styrelseledamöter i offentlig verksamhet.
Det här är en praktisk handbok i ledarskap som både kan sträckläsas och användas som uppslagsbok. Den speglar många av de problem och framgångsfaktorer som varje ledare i en offentlig miljö förr eller senare kommer att stöta på.
Boken belyser även vikten av medierelationer, sammanträdesteknik och retorik, något som ofta saknas i traditionell ledarskapslitteratur. Inom offentliga sektorn gäller offentlighetsprincipen, vilket ställer höga krav på att allt ska vara transparent och korrekt hanterat inför granskning av revisorer, journalister och myndigheter.
Om författarna
Karin Semberg har mer än 25 års erfarenhet från chefsbefattningar i olika kommuner, senast som kommundirektör i Tranås.
Jörgen Rundgren har en gedigen politisk bakgrund, bland annat som oppositionsråd och alliansledare i Norrköpings kommun.
Recensioner
“Lättillgängliga råd och metoder för ledarskapsutveckling. Boken visar hur roligt det är att vara chef.”
– Åsa Storck, författare och bibliotekschef Vaggeryds kommun
“En perfekt uppslagsbok med följdfrågor som gör den användbar för att diskutera ledarskapsfrågor i grupp.”
– Lena Axelsson, kultur- och fritidschef Kinda kommun
"Gillar boken! Mycket bra att ha som en guide i vardagen för chefer. Alltså ingen bok som hamnar i bokhyllan."
- Ingela Landén, Lidingö stad
"En bok som ger konkreta verktyg i vardagen utifrån de många komplexa sammanhang en ledare stöter på."
- Maria Mowitz, Tranås kommun
"[...] en välskriven och praktiskt inriktad handbok i ledarskap som rymmer många reflektionsfrågor och tips för chefer i främst offentliga organisationer."
- Björn Nilsson, BTJ-häftet nr 1 2021
Fantasi & Fakta 1 9789188489203 -
Mitt liv i konsten
Inbunden bok. Albert Bonniers förlag. 1 uppl. 1967. 206 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Boken är mycket fin och välskött. Skyddsomslaget är lite gulnat, kantstött och med en liten reva på framsidan (se bild) samt har en liten prislapp från bokhandeln kvar på baksidan.
Mitt liv i konsten är en av de viktigaste textkällorna till Bror Hjort läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKAlbert Bonniers förlag 1 -
To do : utvecklingsarbete av kreativa näringa...
Häftad bok. Alexandersoninstitutet. 1 uppl. 2011. 162 sidor.
Nära nyskick. Boken är i mycket gott skick och att den trådhäftade ryggen är synlig är precis som den ska vara.
Boken vänder sig till den som jobbar med att utveckla kreativa näringar. För främjare och eldsjälar som skapar tillväxt och utveckling. Boken är full med läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197994002
- Titel
- To do : utvecklingsarbete av kreativa näringar i praktiken
- Författare
- Linton, Anna - Michanek, Jonas - Alexandersoninstitutet - Creative destination Halland
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
Alexandersoninstitutet 1 9789197994002 -
Att lyckas som förändringsledare : Processmet...
Häftad bok. Industrilitteratur. 1 uppl. 2000. 160 sidor.
Gott skick. Boken är i mycket gott skick förutom fula rester av ett klistermärke på framsidan (se bild).
Att lyckas som förändringsledare vänder sig till ledare i företag och organisationer. Den behandlar hur du kan och bör påverka och anpassa organisationen till läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175486055
- Titel
- Författare
- Björn Sandström
- Förlag
- Industrilitteratur
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att lyckas som förändringsledare riktar sig till ledare i företag och organisationer. Boken behandlar de mest centrala överlevnadsvillkoren, nämligen hur man som ledare kan och bör påverka och anpassa organisationen till en föränderlig och livaktig omvärld.
Att leda förändringsprocesser innebär att förändra i takt med omvärlden och helst ligga steget före. Men processen måste också föras ut i organisationens alla delar och där ta sig uttryck i ständiga förbättringar på individ- och gruppnivå. Delegering, decentralisering, delaktighet, anpassning och personkemi är några nyckelord.
Industrilitteratur 1 9789175486055 -
Rationell affärsutveckling : Handbok för entr...
Inbunden bok. Industrilitteratur. 1 uppl. 2000. 285 sidor.
Gott skick. Boken är välskött men har fula rester av ett klistermärke på framsidan (se bild).
Boken förmedlar hur man kartlägger sin affärsposition, utvecklar sina affärsidéer och systematiskt förädlar dem på ett sätt som bäddar för framgång.
Innehållet omfattar läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175485935
- Titel
- Författare
- Berhin, Pierre
- Förlag
- Industrilitteratur
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 285 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Rationell affärsutveckling förmedlar praktisk, ändamålsenlig och aktuell kunskap om hur man kartlägger sin affärsposition, hur man utvecklar sina affärsidéer och systematiskt förädlar dem på ett sätt som bäddar för framgång.
Innehållet omfattar relevanta avsnitt inom: marknadskartläggning, marknadsplanering, marknadsföring, organistaion, resursplanering, finansiering, projektplanering och projektledning.
Ambitionen är också att hjälpa läsaren att tillgodogöra sig och praktiskt tillämpa den kunskap som boken förmedlar. Den har därför strukturerats som en handbok - med checklistor, mallar och enkla synteser, som i de flesta fall kan tillämpas i befintlig form eller som lätt kan anpassas till den egna verksamheten.
Industrilitteratur 1 9789175485935 -
Konstnationalen
Häftad bok. Kulturbolaget. 1989. 116 sidor.
Gott skick. Konstverk från en utställning där ett antal konstnärer ställde ut med varsin utvald kollega. Boken innehåller ett särtryck med information om var och en. Boken är lite flammig på omslaget.
Medverkande konstnärer: Channa Bankier, Ernst Billgren, Lena Cr läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKKulturbolaget -
Alberto Giacometti, Bror Hjort
Häftad bok. Stockholm : Liljevalchs konsthall : Kulturförvaltningen, Paris : Fondation Alberto et Annette Giacometti. 1 uppl. 2006. 160 sidor.
Nära nyskick. Läser du boken från ena hållet handlar den om Bror Hjort, och från den andra om Alberto Giacometti.
Boken är rikt illustrerad, huvudsakligen i färg. Text på både svenska och engelska. Boken har en löst bifogad utställningsförteckning och rättelser. Utg läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186828936
- Titel
- Alberto Giacometti, Bror Hjort
- Författare
- Giacometti, Alberto - Hjort, Bror - Castenfors, Mårten - Nilsson, Bo - Fogelström, Lollo - Liljevalchs konsthall - Stockholms stad (Sverige : 1984-). Kulturförvaltningen
- Förlag
- Stockholm : Liljevalchs konsthall : Kulturförvaltningen, Paris : Fondation Alberto et Annette Giacometti
- Utgivningsår
- 2006
- Språk
- Svenska
Stockholm : Liljevalchs konsthall : Kulturförvaltningen, Paris : Fondation Alberto et Annette Giacometti 1 9789186828936
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
